ویزای تحصیلی

دانشگاه PSL در کشور فرانسه

دانشگاه PSL در کشور فرانسه

یکی از 3 کشور دارای سواحل در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس کشور فرانسه با نام و عنوان رسمی جمهوری فرانسه می باشد که بر پایه مساحت بزرگترین کشور اتحادیه اروپا محسوب می شود. دانشگاه PSL در کشور فرانسه یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان میباشد که با استفاده از استانداردهای آموزشی روز دنیا به پرورش دانشجویان میپردازد. اکنون سوال اینجا است که:

  • شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه PSL چیست؟
  • نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه PSL باید در چه سطحی باشد؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه PSL فرانسه به چه صورت می باشد؟

بازار کار کشور فرانسه برای فارغ التحصیلان رشته های مهندسی و پزشکی در دانشگاه های این کشور بسیار پر رونق می باشد و اکثر فرصت های شغلی و تحصیلی در شهر پاریس پایتخت فرانسه قرار گرفته اند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فرانسه تهیه و تنظیم شده است.

درباره دانشگاه PSL در کشور فرانسه

دانشگاه PSL در کشور فرانسه یک مرکز تحقیقاتی و علمی و عملی می باشد که در حال حاضر به عنوان ComEU در بخش مجتمع دانشگاهی طبقه بندی شده است. دانشگاه PSL در کشور فرانسه در سال 2010 تاسیس شد و در واقع 10 همکار دارد که از سوی 3 بنیاد ملی و تحقیقاتی در کشور فرانسه حمایت می شود. ساختمان اصلی این دانشگاه معتبر در کشور فرانسه در لاتین کوارت در کمپ جردن قرار دارد که با نام ملی Porte Dauphine در پاریس شمالی و Carre Richelieu واقع شده است.

امکانات آموزشی دانشگاه PSL فرانسه

از جمله امکانات آموزشی و رفاهی این دانشگاه می توان به کتابخانه ها و آرشیو کتابخانه تصویری و تخصصی و پایگاه های اطلاعاتی و مجلات آموزشی اشاره کرد. شرایط کلی تحصیل دردانشگاه PSL بدین گونه است:

آیتمشرح
دوره های تحصیلیلیسانس (3 سال، 180 ECTS)
فوق لیسانس (2 سال، 120 ECTS)
دکتری (4 سال، 120 ECTS)
سطح زبان لازممدرک زبان فرانسه در سطح B1 در آزمون های DLELE و DALF
مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره 6، 6.5 و 7
مهلت پذیرش31 ژوئن 2021
ویزای مورد نیاز مجوز اقامت بلند مدت دانشجوئی یا VL-TS
بورس تحصیلیامکان پذیر با اثبات شایستگی تحصیلی

اخذ پذیرش از دانشگاه PSL در کشور فرانسه

برای اخذ پذیرش در دانشگاه های مطرح و معتبر کشور فرانسه مجموعه ای از اسناد و مدارک باید به سفارت و دانشگاه های این کشور ارائه شود؛ ارائه درست و کامل این مدارک باعث تسهیل و تسریع در فرایند صدور ویزای تحصیلی فرانسه و اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور خواهد شد.

  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی و ریز نمرات
  • توصیه نامه از اساتید سابق دانشجو به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • اصل و کپی مدارک شناسایی متقاضی با ترجمه همراه با گذرنامه
  • گواهی حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی برای تحصیل در فرانسه
  • گواهی تسلط آکادمیک به زبان فرانسوی یا زبان انگلیسی

اخذ پذیرش از دانشگاه PSL در کشور فرانسه

تحصیل در دانشگاه PSL فرانسه بدون مدرک زبان

امکان تحصیل در فرانسه بدون ارائه مدرک زبان فرانسوی وجود دارد و دانشجویان باید علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی پس از مهاجرت در دانشگاه های این کشور دوره های آموزش زبان فرانسه را بگذراند. هزینه کالج زبان فرانسوی در کشور فرانسه معمولا سالانه 2000€ تا 6000€ (یورو) می باشد. رشته های تحصیلی محبوب در دانشگاه PSL کشور فرانسه شامل رشته های حقوق، پزشکی، رشته فلسفه، رشته هنر، تجارت بین الملل، رشته های مد و طراحی لباس می باشد که تحصیل در آن ها نیازمند تسلط به زبان فرانسوی است. اولین نکته برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور مهم است این است که مدرک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه مورد نظر مورد تایید وزارت علوم ایران قرار بگیرد.

مقاطع تحصیلی دانشگاه PSL در کشور فرانسه

دوره کارشناسی در کشور فرانسه 3 سال به طول می انجامد و دانشجویان باید 180 واحد درسی را در قالب 6 نیمسال تحصیلی پشت سر بگذارند. اکثر رشته های تحصیلی و دوره های دانشگاهی در این مقطع به زبان فرانسوی برگزار می شود. ارائه مدرک زبان فرانسه B2 اهمیت زیادی دارد. تحصیل در این مقطع میانگین 2000€ الی 3000€ (یورو) در سال برای دانشجویان هزینه دارد. این مبلغ تنها شهریه دانشگاه می باشد. هزینه های جانبی تحصیل مانند تهیه کتب درسی و حمل و نقل و اجاره خوابگاه باید به آن افزوده شود. دوره کارشناسی ارشد بعد از اتمام دوره کارشناسی در فرانسه برای متقاضیان شروع می شود و حداقل 1 سال و حداکثر 2 سال در دوره های مستمر به طول می انجامد.

در این مقطع دانشجویان باید 120 واحد درسی را به دو صورت برگزاری کلاس های درسی و انجام تحقیق یا برگزاری کلاس های درسی و انجام کار حرفه ای بگذرانند. در هر صورت ارائه پایان نامه و دفاع بعد از پایان دوره تحصیلات الزامی می باشد. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه PSL کشور فرانسه در مقطع فوق لیسانس 3000€ الی 8000€ (یورو) در سال خواهد بود. اما هزینه تحصیل به زبان فرانسوی فقط 245€ (یورو) در سال است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه 6 سال به طول می انجامد. متاسفانه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته تحصیلی در فرانسه امکان پذیر نمی باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به فرانسه یا شرایط ویزای تحصیلی فرانسه با کارشناسان مجرب و وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه PSL فرانسه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه PSL در کشور فرانسه سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه psl در کشور فرانسه چیست؟ ارائه مدرک زبان B1، مدرک زبان انگلیسی، اخذ مدرک تحصیلی و توصیه نامه.
  • رشته های تحصیلی محبوب دانشگاه psl چیست؟ حقوق، پزشکی، رشته فلسفه، رشته هنر، تجارت بین الملل، رشته های مد و طراحی لباس.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه psl چیست؟ هزینه در این دانشگاه 2000€ الی 8000€ (یورو) است.
  • زبان تحصیل در دانشگاه psl چیست؟ امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی باعث دوچندانی استقبال دانشجویان در خصوص تحصیل در این دانشگاه شده است.
  • هزینه زندگی در فرانسه چقدر است؟ میزان هزینه زندگی در این کشور به مقدار 900€ الی 1200€ (یورو) است که شهر پاریس بیشترین هزینه ها را دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *