ویزای تحصیلی

دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند

دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند

دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند با عنوان رویال در سال 1592 در شهر دوبلین به عنوان دانشگاه مادر همانند دانشگاه آکسفورد و کمبریج تاسیس شد. اما بر خلاف دانشگاه های مذکور، این دانشگاه صرفا به صورت یک کالج درآمد. این دانشگاه دارای یک پردیس مرکزی و چندین پردیس فرعی نیز می باشد. دانشگاه دوبلین دارای 3 دانشکده مختلف دانشکده هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی، دانشکده مهندسی، ریاضیات و علوم، دانشکده علوم بهداشتی می باشد. کتابخانه این دانشگاه بزرگترین کتابخانه تحقیقاتی موجود در کشور ایرلند می باشد که دارای چند صد هزار نسخه کتاب و اسناد مکتوب قدیمی است.

تحصیل در Trinity Dublin دوبلین ایرلند در برنامه های متنوع و در 3 مقطع لیسانس (4 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکترا (4 سال) برای متقاضیان امکان پذیرد است. سال تحصیلی در این دانشگاه به 3 ترم تقسیم می شود. ترم Michaelmas term از اکتبر تا دسامبر؛ ترم Hilary term از ژانویه تا مارس؛ و ترم Trinity term از آوریل تا ژوئن است. از شرایط پذیرش در دانشگاه Trinity Dublin ارائه مدرک دیپلم و قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه می باشد. همکاران کارشناس ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگوئی به سوالات شما درباره شرایط تحصیل در ایرلند می باشند.

اعتبار دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند

دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند همواره جزو 100 دانشگاه برتر جهانی بوده است و از این نظر یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا و جهان محسوب می شود. این موسسه بزرگ آموزشی همچنین در جمع دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و وزارت بهداشت ایران می باشد. دانشگاه مذکور دارای طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی می باشد.

این دانشگاه دارای 3 دانشکده شامل دانشکده هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی، دانشکده مهندسی، ریاضیات و علوم، دانشکده علوم بهداشتی می باشد که هر کدامیک دارای دپارتمان های مختلفی است. در نمودار ذیل جایگاه جهانی این دانشگاه در سال 2019، 2020 و 2021 نیز مشخص شده است چرا که در سال 2022 هنوز رتبه این دانشگاه تعیین نشده است:

جایگاه جهانی دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند

شرایط تحصیل در دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند

ابتدا باید بدانید که متولی ارزیابی و تایید درخواست های متقاضیان در کشور ایرلند، اداره درخواست های مرکزی (CAO) می باشد. اولین شرط از پذیرش تحصیلی دانشگاه Trinity Dublin ارائه مدرک اتمام دوره 3 ساله متوسطه یا مدرک پیش دانشگاهی می باشد که باید با مدرک متوسطه ایرلند معادلسازی شود. شرط اساسی دیگر جهت پذیرش، قبولی در آزمون ورودی GCE با نمره سطح A یا A Levelالزامی است. همچنین متقاضیان دارای مدرک پیش دانشگاهی با معدل کل (GPA) 3.77 و قبولی های آزمون SAT با نمره حداقلی 1190 می توانند در این دانشگاه پذیرش شوند. نمرات SAT در هر بخش به صورت زیر دسته بندی می شود:

بخشمیانگینصدک 25 مصدک 75 م
ریاضیات650590730
ریدینگ670600710
ترکیبی132011901440

متقاضیان لازم است بدانند که علاوه بر ارائه مدرک تحصیلی باید مدرک مهارت زبانی خود را نیز جهت پذیرش از دانشگاه Trinity Dublin دوبلین به این دانشگاه تحویل دهند. به عبارتی، زبان آموزشی دانشگاه Trinity Dublin زبان انگلیسی است و از آنجایی که زبان اول متقاضیان ایرانی نیز انگلیسی نمی باشد پس این دسته از متقاضیان نیازمند ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی برای اثبات دانش انگلیسی خود هستند. شرایط مدرک زبان انگلیسی دانشگاه Trinity Dublin ایرلند به شرح ذیل می باشد:

آزمون زبان انگلیسیحداقل نمره مورد قبول
IELTS6.5
TOEFL88 (نسخه اینترنتی)، 570 (نسخه کاغذی)، 230 (نسخه کامپیوتری)
University of Cambridgeنمره (C (CEFR Level C1 or C2
PTE63

شرایط تحصیل در دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایرلند در 2022

وزارت امور خارجه ایرلند متولی صدور ویزاهای مهاجرتی از جمله ویزای تحصیلی ایرلند برای متقاضیان خارجی می باشد. شرط اخذ ویزای تحصیلی ایرلند، ثبت نام در برنامه های آکادمیک فول تایم به مدت بیش از 3 ماه می باشد. اما باید توجه کرد که فرآیند رسیدگی به درخواست متقاضیان ممکن است کمی زمان بر باشد و حتی 12- 8 هفته نیز طول بکشد. بنابراین، توصیه می شود که متقاضیان به محض دریافت نامه پذیرش با مراجعه به سفارت ایرلند نسبت به درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. اما در سال 2022 شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند عبارت است از:

  • مدارک شناسایی متقاضی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت بین المللی با اعتبار 12 ماه
  • عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند
  • مدرک تمکن مالی متقاضی جهت اقامت در دوبلین ایرلند ( حساب بانکی)
  • بیمه پزشکی

در مجموع، میانگین سالیانه هزینه تحصیل و زندگی در ایرلند ممکن است به 80000$ (دلار آمریکا) برسد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسه های مهاجرتی برتر ایران با سال ها تجربه کاری موفق در زمینه اخذ ویزا و اقامت کشورهای خارجی، آمادگی ارزیابی شرایط متقاضیان ایرانی محترم جهت اعزام دانشجو به ایرلند و ارائه مشاوره های تخصصی به هموطنان عزیز دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *