ویزای کاری

درآمد دندانپزشکان در کانادا

درآمد دندانپزشکی در کانادا

درآمد دندانپزشکان در کانادا در مقایسه با متوسط درآمد جهانی بالاست، بهمین دلیل اکثر دندانپزشکان به دنبال اخذ اقامت و کار در کانادا می باشند. از شرایط اصلی کار دندانپزشکان در کانادا اخذ مجوز کار از طریق شرکت در آزمون فرآیند اعطای مجوز هیئت ملی ارزیابی دندانپزشکی کانادا (NDEB) می باشد. به پذیرفته شدگان در این آزمون مجوز کار دندانپزشکی در کانادا اعطاء می شود و آنها می توانند مقیم کانادا شده و در این کشور طبابت کنند.

شغل دندانپزشکی با کد 3113-A مرکز مشاغل ملی کانادا (NOC)، جزو یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2024 می باشد. متقاضیان دندانپزشکی در کانادا مستحضر باشند که این شغل از مشاغل پر متقاضی کانادا است و مسیر ترقی و پیشرفت افراد در این حرفه باز است. شغل دندانپزشکی یک شغل صلاحیت دار برای برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری کانادا محسوب می شود و مهاجرت به کانادا از طریق دندانپزشکی از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال (FSWP) امکان پذیر است، که در این نگارش به شرح کاملی درباره آن می پردازیم. در صورت هر گونه سوال یا درخواستی پیرامون شرایط مهاجرت به کانادا، آن را با مشاورین و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

بیشترین درآمد دندانپزشکان در کدام کشور است؟

بیشترین درآمد دندانپزشکان در کدام کشور است؟ این سوالی است که ذهن افراد زیادی را در خصوص مهاجرت تحصیلی علی الخصوص مهاجرت تحصیلی در رشته دندانپزشکی به سمت خود می کشاند.  طبق تحقیقات کشورهای زیر بیشترین درآمد دندانپزشکان را به خود اختصاص داده اند:

  • آمریکا
  • بلژیک
  • دانمارک
  • نروژ
  • هلند
  • فنلاند
  • ایسلند
  • ژاپن
  • فرانسه
  • ایتالیا

شرایط کار دندانپزشکان در کانادا

در ابتدا لازم است بدانید که کار دندانپزشکی در کانادا با کد شغلی NOC 3113-A، جزو مشاغل مورد نیاز کانادا برای سال 2024 می باشد. در حقیقت، نه تنها فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی کانادا بلکه دندانپزشکانی که مدرک دندانپزشکی خود را از خارج دریافت کرده اند، صلاحیت کار در کانادا را دارند. اما این کار منوط به احراز شرایط از طریق فرآیند ارزیابی چند سطحی و دقیق می باشد. پس متقاضیان کار دندانپزشکی در کانادا بایستی مراحلی را تحت نظارت هیئت نظارت دندانپزشکی کانادا طی کنند تا معلوم شود که آنها امتیازات لازم برای کار دندانپزشکی در کانادا را کسب کرده اند.

پس کسب نمره خوب در آزمون ارزشیابی دندانپزشکی کانادا به منزله تایید درخواست متقاضی است و دلیلی برای شرکت در دوره های خاص وجود ندارد. اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که مدرک خارجی در کانادا مستقیما معتبر و پذیرفتنی نیست و آزمون ارزشیابی صلاحیت ملاک تایید اعتبار مدارک متقاضیان می باشد. همچنین مدارک دندانپزشکی در کانادا، به دو دسته معتبر (Accredited) و نامعتبر (Non-Accredited) دسته بندی می شود. بسته به اعتبار مدرک، متقاضیان بایستی به ترتیب مراحل لازم را طی نمایند.

چه کسانی به عنوان دندانپزشک مجوز دار یا licensed dentist در کانادا شناخته می شود؟ فارغ التحصیلان دارای مدرک دندانپزشکی معتبر یا غیرمعتبر در صورت قبولی در فرآیند اعطای مجوز هیئت ملی ارزیابی دندانپزشکی کانادا (NDEB) به عنوان دندانپزشک مجوزدار می توانند در کانادا مشغول به کار شوند. در حقیقت می توان بیان داشت که تحصیل دندانپزشکی در کانادا می تواند یک ایده حقیقی برای کار در کشور کانادا باشد.

فرآیند اعطای مجوز دندانپزشکی در کانادا (NDEB)

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، شرط احراز صلاحیت برای اخذ مجوز کار دندانپزشکی در کانادا شرکت در آزمون ارزیابی صلاحیت متقاضیان با عنوان فرآیند اعطای مجوز (NDEB) می باشد. فرآیند اعطای مجوز NDEB در کانادا متشکل از 2 آزمون می باشد. این آزمون ها عموما بر پایه مهارت ها و صلاحیت هایی است که برای یک کارورز دندانپزشکی مبتدی در کشور کانادا مورد نیاز است. این آزمون ها عمدتا در کانادا و کشور استرالیا برگزار می شود. اما محتوای آزمون چگونه است؟ محتوای آزمون مذکور شامل ارزیابی دانش پایه، ارزیابی مهارت های کلینیکی، ارزیابی نظر یا قضاوت کلینیکی و غیره می باشد. آزمون همچنین به صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود. پس، بایستی متقاضیان قبل از درخواست مجوز کار دندانپزشکی و مهاجرت به کانادا، خود را برای آزمون NDEB آماده نمایند.

وضعیت درآمد دندانپزشکی در کانادا

شیوه مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

از شرایط مهاجرت دندانپزشکان میتوان به داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه معتبر و نیز دریافت مجوز کار از هیئت ملی ارزیابی دندانپزشکی کانادا (NDEB) اشاره نمود. همچنین اطلاع از بازار کار و شرایط کار همانند درآمد دندانپزشکی در کانادا، وضعیت بیمه، تامین اجتماعی و غیره در کشور کانادا قبل از مهاجرت به این کشور الزامی است. برای مهاجرت به کانادا به عنوان دندانپزشک 2 گزینه مهاجرتی از طریق برنامه اکسپرس انتری یا برنامه داوطلب استانی در اختیار متقاضیان قرار دارد. مهاجرت دندانپزشکان به کانادا مهاجرت از طریق تخصص یا برنامه اسکیل ورکر کانادا (FSWP) امکان پذیر است و شرط اصلی برنامه FSWP، داشتن سابقه کار متقاضی می باشد.

متقاضیان باید اولا دارای مدرک آکادمیک باشند و ثانیا حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت داشته باشند تا صلاحیت مهاجرت به کانادا را پیدا کنند. برنامه FSWP تحت برنامه معروف مهاجرتی اکسپرس انتری کانادا انجام می شود و ویزای اعطائی به متقاضیان، ویزای اقامت دائمی (PR) کانادا می باشد که حق کار و زندگی دائمی را به دندانپزشکان اعطاء مینماید. در حال حاضر، روش ویزای اسکیل ورکر کانادا روش خیلی سریع و معروفی برای اخذ اقامت دائم کانادا (PR) محسوب می شود. سیستم گزینش امتیاز محور ویزای اسکیل ورکر کانادا بر اساس سیستم جامع امتیازدهی (CRS) کار میکند و مستلزم دریافت حداقل امتیاز 67 از 100 امتیاز کل می باشد. متقاضیان تحت دسته FSWP از برنامه اکسپرس انتری بر اساس 6 فاکتور شامل سن، تحصیلات، سابقه کار، توانایی زبان و تطبیق پذیری مورد ارزیابی و امتیاز دهی قرار می گیرند.

عوامل موثر بر میزان درآمد دندانپزشکان در کانادا

آن دسته از دانشجویان بین المللی که پس از تحصیل دندانپزشکی در کانادا به دنبال کسب درآمد در این کشور هستند، باید به خوبی با عوامل تاثیرگذار در این حوزه آشنا شوند. به طور کلی، عوامل مختلفی بر میزان درآمد دندانپزشکان در کانادا تاثیرگذار است که باید به طور دقیق بررسی شود. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، در حال حاضر متوسط درآمد دندانپزشکان در کانادا حدود 206930$ (دلار) است که بسیار بسیار بالاتر از متوسط درآمد در سطح ملی است:

رنج درآمد دندانپزشکان در کانادا

برخی از مهمترین آنها در جدول زیر ارائه شده است:

عوامل موثر بر میزان درآمد دندانپزشکان در کاناداتوضیحات
داشتن مدارک تحصیلی معتبرداشتن مدرک تحصیلی معتبر به ویژه مدرک دکترای جراحی دندان یا برنامه معادل آن برای موفقیت در این حرفه بسیار حیاتی است.
مهارت زبانتوانایی های زبان انگلیسی در بازار کار دندانپزشکی در کانادا باعث افزایش سطح درآمد می شود.
توانایی کار به عنوان یک عضو تیمتمامی دندانپزشکان بین المللی که به دنبال کسب درآمد در بازار کار دندانپزشکی در کانادا را هستند، باید توانایی کار تیمی را در این حرفه داشته باشند.

اما بهترین استان های کانادا برای کار دندانپزشکان از نظر درآمدی نیز شامل استان های زیر است:

  • استان نیوبرونزویک: $ 210376 (دلار)
  • استان مانیتوبا: $ 207186 (دلار)
  • استان آلبرتا: $ 200000 (دلار)
  • پرنس ادوارد آیلند: $ 150000 (دلار)
  • استان انتاریو: $ 146849 (دلار)
  • استان ساسکاچوآن: $ 130000 (دلار)
  • استان بریتیش کلمبیا: $ 125000 (دلار)
  • استان کبک: $ 125000 (دلار)

درآمد دندانپزشکان در کانادا در حوزه های گوناگون

همانطور که می دانید، درآمد دندانپزشکان در کانادا نیز همانند اغلب کشورهای پیشرفته جهان بر اساس حوزه فعالیتی دندانپزشکان متفاوت خواهد بود. در جدول ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با میزان درآمد دندانپزشکان جهت کار در کانادا در حوزه های مختلف آشنا شوید:

مشاغل مختلف دندانپزشکی در کانادادرآمد سالانه به CAD (دلار کانادا)توضیحات
جراح فک و صورت350000CADجراحان دهان، فک و صورت در کانادا بیماری های دهان، فک، لثه، دندان و سر و گردن را درمان می کنند.
ارتودنتیست320000CADارتودنتیست شدن در کانادا به 2 تا 3 سال آموزش اضافی بعد از مدرسه دندانپزشکی نیاز دارد.
متخصص ریشه دندان410000CADمتخصصان ریشه دندان در کانادا در مراقبت های پیشگیرانه دندان بسیار مهم هستند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امکان را در اختیار دارد که برای کار در کانادا و اخذ اقامت دائمی (PR) کانادا، خدمات تخصصی و ویژه ای را با توجه به شرایط منحصر به فرد شما ارائه دهد. جهت ارزیابی شرایط خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

پرسش های معمول در خصوص درآمد رشته دندانپزشکی در کانادا

از پرسش های معمول در این حوزه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط کار دندانپزشکان در کانادا چقدر می باشد؟ در ابتداء لازم است بدانید که کار دندانپزشکی در کانادا با کد شغلی NOC 3113-A، جزو مشاغل مورد نیاز کانادا برای سال 2024 می باشد. در حقیقت، نه تنها فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی کانادا بلکه دندانپزشکانی که مدرک دندانپزشکی خود را از خارج دریافت کرده اند، صلاحیت کار در کانادا را دارند.
  • فرآیند اعطای مجوز به دندانپزشکان خارجی در کانادا چقدر می باشد؟ همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، شرط احراز صلاحیت برای اخذ مجوز کار دندانپزشکی در کانادا، شرکت در آزمون ارزیابی صلاحیت متقاضیان با عنوان فرآیند اعطای مجوز (NDEB) می باشد. فرآیند اعطای مجوز NDEB در کانادا متشکل از 2 آزمون می باشد. این آزمون ها عموما بر پایه مهارت ها و صلاحیت است.
  • میانگین درآمد دندانپزشکان در کانادا چقدر می باشد؟ حقوق متوسط بسته به محل و میزان مهارت افراد، در حدود 140000$ (دلار کانادا) در سال است و درآمد متوسط در کل کانادا حدود 120000$ (دلارکانادا) می باشد.
  • مدارک مورد نیاز برای مهاجرت دندانپزشکان در کانادا چقدر می باشد؟ از شرایط مهاجرت دندانپزشکان میتوان به داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه معتبر و نیز دریافت مجوز کار از هیئت ملی ارزیابی دندانپزشکی کانادا (NDEB) اشاره نمود. همچنین اطلاع از بازار کار و شرایط کار همانند درآمد دندانپزشکی در کانادا، وضعیت بیمه، تامین اجتماعی و غیره الزامی می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

11 دیدگاه برای “درآمد دندانپزشکان در کانادا

  1. 𝑆𝑒𝑡𝑎𝑟𝑒 گفت:

    درآمد پزشک عمومی/متخصص بیشتره یا دندونپزشک؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دندانپزشک ها به مراتب درآمد بیشتری دارند

  2. آیلین گفت:

    سلام مهاجرت پزشک به کانادا راحت تر است یا دندان پزشک؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تفاوت چندانی نداره و مسیر مهاجرت تقریبا یکسان هست

  3. مهران گفت:

    سلام اگر دندانپزشکی از طریق استارت آپ ویا سرمایه گذاری کبک مجوز اقامت در کانادا را کسب کند آیا میتواند برای معادل سازی مدرک خود اقدام نماید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله این امکان وجود داره. لطفا مقاله معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا رو در این خصوص مطالعه فرمائید

  4. سارا گفت:

    سلام مثلا اگه ۳۸ ساله باشیم شانس داریم یا نه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای چه نوع ویزایی؟

      1. سارا گفت:

        برای ویزای اسکیل ورکر دندانپزشکان

  5. amir گفت:

    سلام ببخشید منظورتون از شرط سنی چیه؟؟؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سن معقول که شانس پپذیرش و ویزا داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *