ویزای کاری

درآمد رشته های پزشكی در بلغارستان

درآمد رشته های پزشكی در بلغارستان

درآمد رشته های پزشكی در بلغارستان در زمینه های مختلف متفاوت است و افرادی که قصد کار در این زمینه را دارند باید از شرایط آن اطلاعات کسب کنند. هموطنان عزیز در ادامه با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با شرایط کار و همچنین میزان درآمد و حقوق و مسئولیت های افرادی که در بخش های مختلف رشته های پزشکی در کشور بلغارستان مشغول به کار می شوند مطلع شوند.

  • شرایط کار پزشکی در کشور بلغارستان چگونه است؟
  • آیا ایرانیان می توانند در این کشور به عنوان پزشک کار کنند؟
  • شرایط زندگی در بلغارستان چگونه است؟
  • مزایای کار پزشکان در کشور بلغارستان چیست؟
  • متوسط درآمد پزشکان در این کشور چگونه است؟

درآمد دستیار پزشکی در بلغارستان

دستیار پزشکی شخصی است که وظایف اداری را در مطب پزشک یا بیمارستان یا یک مرکز درمانی مانند درمانگاه را به عهده می گیرد. مشغول به کار شدن به عنوان یک دستیار پزشک با کسب حداقل آموزش نیز امکان پذیر است و لازم به ذکر است که یک دستیار پزشک می تواند درآمد بسیار بالایی نسبت به سایر افرادی که در بخش های مختلف رشته های پزشکی کار می کنند کسب کند. دستیار پزشکان کارکنان باتجربه ای هستند که در کنار متخصصان مراقبت های بهداشتی، در نقش های حمایتی فعالیت می کنند. دستیار پزشکان (که مدتی به عنوان پزشکان همکار شناخته می شوند) در یک بخش خاص از فعالیت های بالینی مهارت و تجربه دارند. اگرچه به طور رسمی به عنوان پزشکی شناخته نمی شوند اما از طریق تجربه و آموزش مهارت بالایی دارند.

میانگین میزان حقوق یک دستیار پزشک در بلغارستان با در نظر گرفتن تجربه و دانش کاری از 7000$ تا 11000$ (دلار آمریکا) است و به طور کلی افرادی که در این زمینه دارای تجربه بیشتری هستند می توانند از مزایا و درآمد بالاتری بهره مند شوند. یک دستیار پرشک می تواند در بیمارستان ها، کلینیک ها یا در جامعه مثلاً مراکز جراحی های عمومی کار کند. دستیار پزشک ممکن است در منزل و یا در مراقبت های مسکونی از بیماران دیده شود. آنها با سایر کارمندان مراقبت های بهداشتی نزدیک همکاری خواهند کرد و با بیماران ارتباط زیادی خواهند داشت.

درآمد پرستاران از رشته های مهم پزشكی در بلغارستان

پرستاران بهداشت حرفه ای مدیران بخش بهداشت عمومی و مراقبت های درمانی در محیط کار مانند بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی هستند و لازم به ذکر است که آنها در فعالیت های مراقبتی و بهزیستی در محل کار تخصص دارند. پرستاران بهداشت حرفه ای پرستارهایی واجد شرایط و ثبت نام شده هستند که بسیاری از آنها به عنوان متخصصان پرستار بهداشت عمومی جامعه مشغول به کار در بلغارستان می شوند. این افراد در زمینه پرستاری از آموزش های بیشتری بهره مند می شوند و آموزش های اضافی آنها در بهداشت عمومی به آنها این امکان را می دهد تا نیازهای سلامتی افراد، خانواده ها و جامعه گسترده را برای ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماری ارزیابی کنند. پرستاران بهداشت حرفه ای از سلامت افراد در محل کار مطمئن می شود و از آنها در زمینه های مختلف محافظت می کنند.

پرستاران بهداشت حرفه ای ارتباط مستقیمی با کارمندان دارند و غالباً از آنها در پاسخ به سوالات و چالش های مرتبط با سلامتی شرکت می کنند. در مبحث درآمد رشته های پزشكی در بلغارستان، متوسط درآمد یک پرستار بهداشت حرفه ای در این کشور از 16000$ تا 28000$ (دلار آمریکا) متفاوت است. پرستار برای بیماران در بیمارستان، خانه سالمندان، درمانگاه ها یا مراکز بهداشتی درمانی مراقبت های بهداشتی و درمانی انجام می دهد و ارائه می دهد. این افراد مطابق با تكنيك هاي مورد تاييد پرستاري داروها و روش های معالجه را تجويز می کنند. پرستاران تجهیزات را آماده می کند و در طول معالجه و معاینات بیماران به پزشک کمک می کند. آنها بیمار را بررسی می کند، شرایط و واکنش های قابل توجه را ثبت می کند و سرپرست یا پزشک را از وضعیت بیمار و واکنش به داروها و درمان ها مطلع می کند.

درآمد پرستاران از رشته های مهم پزشكی در بلغارستان

جراحی عمومی از پردرآمدترین رشته های پزشكی در بلغارستان

جراحان عمومی طیف وسیعی از دانش و مهارت را برای انجام عمل جراحی، اغلب در مواقع اضطراری، به کار می گیرند. جراحی عمومی شامل طیف گسترده ای از فعالیت های جراحی است که شامل موارد زیر است:

  • جراحی دستگاه گوارش از مری تا مقعد
  • جراحی پستان
  • پیوند کلیه، پانکراس و کبد
  • تروما به شکم و قفسه سینه
  • جراحی خاص پوست
  • ارزیابی اولیه بیماران مبتلا به بیماری عروقی محیطی
  • جراحی عمومی دوران کودکی
  • جراحی انتخابی

جراحان عمومی معمولاً خاصیت خاص خود را دارند و کارهای عمومی بیشتری نیز انجام می دهند. درد حاد شکم شایعترین عارضه اضطراری است که به عمل جراحی نیاز دارد، زیرا شکم دارای اندام های مختلفی است که ممکن است باعث درد شود. تخصصهای زیر در جراحی عمومی شامل موارد زیر است:

عمل های جراحیتوضیحات
جراحی سینهارزیابی علائم پستان، عمل جراحی سرطان پستان و جراحی ترمیم
جراحی پایین دستگاه گوارشبرای بیماری های روده بزرگ روده، روده کوچک و مقعد و به ویژه سرطان روده
جراحی غددبرای تیروئید و سایر غدد درونی
دستگاه گوارش فوقانیاین شامل مری، معده، کبد و لوزالمعده است و همچنین شامل جراحی کاهش وزن است.
عمل جراحی پیوندپیوند کلیه، کبدی و لوزالمعده

داروسازان در لیست رشته های پزشكی در بلغارستان

پزشکان داروسازی با صنایع داروسازی، سازمان های تحقیقاتی، نهادهای نظارتی پزشکی یا به عنوان پزشکان مستقل برای تهیه، ارزیابی و بازاریابی داروهای جدید به نفع بیماران و سلامت جامعه همکاری می کنند. پزشکان داروسازی دارای مسئولیت های بالینی هستند اما مسئولیت مستقیم مراقبت از بیمار را بر عهده ندارند. آنها مهارت های خود را در زمینه کشف، توسعه، ارزیابی، ثبت، نظارت و جنبه های پزشکی بازاریابی داروها به کار می گیرند. آنها در چهارچوب قانونی و نظارتی دقیق دارویی و علاوه بر این در قوانین اخلاقی و حرفه ای حاکمیت پزشکی کار می کنند تا خطرات برای بیماران به حداقل برسد. نقش پزشک داروسازی برای پوشش کلیه بخش های داروسازی شامل موارد زیر است:

  • تحقیقات بالینی
  • بازاریابی پزشکی
  • ایمنی دارو و داروسازی
  • امور نظارتی
  • امور پزشکی و علمی
  • داروسازی
  • مسائل بهداشتی اجتماعی و بهداشت عمومی مربوط به داروهای دارویی در زمینه وسیع تر ارائه خدمات درمانی

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به بلغارستان و کسب اقامت بلغارستان می توانید به سایر مقاله های تهیه شده توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و اگر قصد دارید از شرایط مهاجرت به سایر کشورهای دنیا نیز مطلع شوید می توانید با کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *