ویزای کاری

درآمد رشته های پزشکی در آلمان

درآمد رشته های پزشکی در آلمان

آلمان به عنوان یک کشور صنعتی و بسیار پیشرفته شناخته می‌ شود که همواره برای مشاغل مهندسی و پزشکی شغل های پردرآمد با جایگاه اجتماعی خوب دارد. درآمد رشته های پزشکی در آلمان نسبت به رشته های مهندسی یا تخصصی فنی بسیار بالاتر می باشد و پزشکان جایگاه اجتماعی رفیعی در این کشور دارد. این کشور از نظر سیستم آموزش پزشکی پیشرفته در جهان رتبه سوم را دارد و کمبود نیروی کار پزشک و پرستار ماهر در آلمان همواره وجود دارد. جمعیت آلمان در حدود 82 میلیون نفر می‌باشد، پایتخت این کشور برلین است و اکثر مشاغل پزشکی و مهندسی در پایتخت این کشور متمرکز شده‌اند. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی شما خوبان در رابطه با درآمد رشته های پزشکی در آلمان نگارش شده است.

  • میانگین درآمد رشته های پزشکی در آلمان در سال 2023 چقدر می باشد؟
  • شرایط تحصیل در رشته های پزشکی کشور آلمان برای خارجی ها چیست؟
  • شرایط کار پزشکی در کشور آلمان چگونه است؟
  • آیا می توان مدرک پزشکی را در کشور آلمان معادل سازی کرد؟
  • برای کار به عنوان پزشک در آلمان چه شرایطی باید فراهم شود؟
  • رشته های پردرآمد در کشور آلمان چیست؟
  • درامد دندانپزشک در المان چقدر است؟
  • درآمد جراح مغز و اعصاب در آلمان چقدر است؟
  • درآمد متخصص رادیولوژی در آلمان چقدر است؟
  • حقوق رزیدنت در آلمان چه میزان است؟
  • پردرآمدترین تخصص های پزشکی کدام اند؟

شرایط کار رشته های پزشکی در آلمان در 2023

پزشکان در آلمان در سال 2023 گزینه‌ های زیادی برای کار مقابل خود نمی‌ بینند و می‌توان به رایج ترین گزینه‌ ها که کار در بیمارستان‌ های دولتی یا کار در کلینیک های خصوصی می‌باشد اشاره کرد. کار در بیمارستان های دولتی آلمان برای پزشکان به معنی دستمزد کم و ساعت کاری زیاد است. به همین جهت اکثر آن ها ترجیح می دهند در کلینیک های خصوصی مشغول به کار شوند. پزشکانی که مطب خود را در آلمان دارند درآمد بسیار بیشتری نسبت به پزشکانی که در بیمارستان های دانشگاهی و بیمارستان های دولتی کار می‌کنند خواهند داشت.

وبینار تخصصی مهاجرت کاری به آلمان

متوسط درآمد رشته های پزشکی در آلمان

پزشکان متخصص در آلمان حداقل 80000€ (یورو) به صورت سالانه درآمد خواهند داشت در صورتی که این میانگین برای پزشکان عمومی بین 45000€ تا 55000€ (یورو) در سال متغیر است. پزشکان متخصصی که حداقل 3 تا 5 سال تجربه طبابت دارند با کار در بیمارستان‌ های خصوصی می‌تواند تا سالانه 90000€ (یورو) درآمد داشته باشند.

افرادی که کار در آلمان و در بیمارستان های دولتی این کشور به عنوان پزشک را تجربه می کنند، بین 60000€ تا 65000€ (یورو) در سال حقوق دریافت می کنند. در بخش اورژانس به طور میانگین بیشترین میزان حقوق پزشکان مراقبت های اولیه در آلمان تعلق می گیرد که حدود 120000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. البته 7000$ (دلار آمریکا) از آن بابت مالیات کسر می گردد. درآمد پزشکان متخصص و پزشکان عمومی در آلمان تا 30% پایین تر از ایالات متحده آمریکا می باشد که این موضوع سبب نارضایتی پزشکان در این کشور شده است.

بیشترین میزان درآمد در آلمان متعلق به پزشکان جراح می باشد که باید حداقل 12 سال سابقه طبابت تخصصی داشته باشند‌. جراحان قلب و جراحان مغز و اعصاب به طور میانگین سالانه 230000$ (دلار آمریکا) معادل ماهانه 19250$ (دلار آمریکا) در این کشور پیشرفته درآمد کسب می کنند. در سال 2023 پردرآمدترین مشاغل در آلمان به ترتیب به افراد ذیل تعلق دارد:

  1. جراحان و متخصصان حوزه های مختلف از جمله قلب و عروق، مغز و اعصاب و غیره
  2. قضات
  3. وکلا
  4. مدیران بانکی
  5. مدیران شرکت های بزرگ
  6. خلبان ها
  7. اساتید دانشگاه
  8. ارتودنتیست ها
  9. دندانپزشکان
  10. مدیران حسابرسی

پردرآمدترین رشته های پزشکی کدام اند؟

جراحان مغز و اعصاب، بیهوشی و جراحان عمومی پردرآمدترین پزشکان هستند. با توجه به Payscale، جراحان مغز و اعصاب تا مارس 2023 به طور متوسط ​​سالانه 421000$ (دلار) دستمزد داشتند. متخصصان بیهوشی به طور متوسط ​​$322980 (دلار) درآمد داشتند، در حالی که جراحان عمومی 296000$ (دلار) درآمد داشتند.

درآمد دیگر رشته های پزشکی در آلمان

از میان رشته های پزشکی، جراحان قلب و عروق در کشور آلمان که در بیمارستان های خصوصی و مطب شخصی کار می‌ کنند، با توجه به نظر سنجی که در سال 2023 میلادی انجام شد، با میانگین درآمد ماهانه 15000$ (دلار آمریکا) بیشترین میزان حقوق را در بین پزشکان دارند. بعد از جراحان ارتوپد، متخصصین قلب و جراحان پلاستیک و رادیولوژیست ها قرار دارند که با درآمد سالانه 132000$ الی 140000$ (دلار آمریکا) در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند. توجه داشته باشید که درآمدهای ذکر شده در این بخش متعلق به پزشکان خود اشتغال می باشد که در مطب شخصی کار می کنند.

کار کردن در مطب شخصی درست است که میزان درآمد بیشتری نسبت به بیمارستان های دولتی و خصوصی برای پزشکان دارد اما هزینه هایی مانند حقوق پرسنل و خرید وسایل پزشکی یا بیمه کارکنان نیز باید از این میزان درآمد کسر شود. درآمد چشم پزشکان و متخصصین پوست در کشور آلمان بسیار مناسب است به طوری که چشم پزشکان 72500€ (یورو) در سال و متخصصین پوست 54000€ (یورو) در سال در صورت کار در مطب شخصی درآمد خواهند داشت. پزشکان اطفال و متخصصین زنان با 41500€ (یورو) میانگین درآمد سالانه در رتبه‌ های بعدی لیست پردرآمدترین شاخه های پزشکی در آلمان قرار دارند.

درآمد دیگر رشته های پزشکی در آلمان

تحصیل رشته های پزشکی در آلمان

علاوه بر علاقه شخصی، بالا بودن سطح درآمد رشته های مختلف پزشکی سبب شده است ورود به دانشگاه های آلمان برای تحصیل در این رشته ها نیز رقابتی تر گردد. به همین دلیل ابتدائا یک سال دوره های پیش پزشکی برگزار می گردد تا دانش آموزان برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها آماده گردند. اگر فردی بخواهد در این دوره ها شرکت کند باید حداقل مدرک B2 آلمانی و ترجیحا C1 داشته باشد. از جمله بهترین دانشگاه ها در آلمان برای تحصیل در رشته های پزشکی از جمله دندانپزشکی، پزشکی و غیره می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • LMU Munich
  • Charite Universitatsmedizin Berlin
  • University of Tubingen
  • Humboldt University Berlin

تحصیل پزشکی در آلمان  معمولا 5 الی 6 سال به طول می انجامد و دانشجویان پس از این دوره می توانند در همین کشور به کار مشغول شوند.

درآمد دندانپزشکان در کشور آلمان

تعداد روزهای کاری در کشور آلمان با توجه به قوانین وزارت کار این کشور 5 روز در هفته و حداکثر 8 الی 10 ساعت کار در روز می باشد. درآمد دندانپزشکان در این کشور با توجه به ساعات کاری قانونی 11000€ (یورو) در ماه می باشد که به میزان تجربه دندانپزشکان می‌تواند افزایش داشته باشد. گذراندن دوره 2 ساله کارآموزی بعد از فارغ التحصیلی در دندانپزشکی از دانشگاه الزامی است و در این مدت دانشجویان از دانشگاه حقوق 2500€ (یورو) در ماه دریافت خواهند کرد. حقوق کارآموزان در سال دوم می تواند تا 4000€ (یورو) برای هر ماه افزایش داشته باشد که این مبلغ برای دندانپزشکان استخدامی در کلینیک‌ها مقرر شده است. تحصیل دندانپزشکی در آلمان یکی از بهترین روش های رسیدن به این شغل در این کشور است.

لازم به ذکر است دندانپزشکانی که به صورت خود اشتغالی در مطب شخصی کار می کنند می توانند بعد از پرداخت مالیات تا سالانه 250000€ (یورو) درآمد داشته باشند. مجهز کردن یک مطب دندانپزشکی در کشور آلمان با توجه به کیفیت وسایل و شهری که در آن زندگی می‌کنید می‌تواند از 30000€ تا 35000€ (یورو) هزینه داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به آلمان با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در باب درآمد رشته های پزشکی در آلمان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب درآمد رشته های پزشکی در آلمان می باشیم:

  • درآمد دندانپزشکان در کشور آلمان چقدر است؟ تعداد روزهای کاری در کشور آلمان با توجه به قوانین وزارت کار این کشور 5 روز در هفته و حداکثر 8 الی 10 ساعت کار در روز می باشد. درآمد دندانپزشکان در این کشور با توجه به ساعات کاری قانونی 11000€ (یورو) در ماه می باشد که به میزان تجربه دندانپزشکان می‌تواند افزایش داشته باشد.
  • پردرآمدترین رشته های پزشکی کدام اند؟ جراحان مغز و اعصاب، بیهوشی و جراحان عمومی پردرآمدترین پزشکان هستند. با توجه به Payscale، جراحان مغز و اعصاب تا مارس 2023 به طور متوسط ​​سالانه 421000$ (دلار) دستمزد داشتند. متخصصان بیهوشی به طور متوسط ​​$322980 (دلار) درآمد داشتند، در حالی که جراحان عمومی 296000$ (دلار) درآمد داشتند.
3.3/5 - (7 امتیاز)

79 دیدگاه برای “درآمد رشته های پزشکی در آلمان

  1. Reza ayobi گفت:

    سلام خسته نباشید برای رشته دندان پزشکی کدام دانشگاه در آلمان را پیشنهاد می‌دهید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ما هیچ اطلاعاتی از رزومه شما نداریم که بتونید بهتون پیشنهاد کنیم که شما کدوم دانشگاه رو انتخاب کنید.
      شرایط سنی، معدل سه سال آخر دیپلم، نمرات درس های زبان، فیزیک، شیمی ، زیست و ریاضیتون رو بفرمایید تا بهتر بشه راهنماییتون کرد

  2. سینا زفیر گفت:

    سلام
    من در المان پزشکی رو تموم کردم فوق تخصص قلب دارم. بیش از ۲۵ ساله در بیمارستان دانشگاهی و … کار می کنم. دقیقا میدونم یک آسیستان، یک متخصص، یک سرپزشک، یک هد دپارتمان تحت چه شرایطی با چه قراردادی چقدر در آمد دارد. و تقریبا مطب ها…. من ۴۷٪ مالیات خالص میدم. یعنی اگه ۲۰۰۰۰۰ یورو در سال در آمد داشته باشم کلا ۱۰۶۰۰۰ یورو به من میرسه.

  3. ناتاناعیل گفت:

    سلام آقا ی جلالی .
    بنده سوال آقا علیرضا رو دیدم واقعیتش برای من هم سواله که توی کدوم دانشکده پزشکی دانشگاه هایدلبرگ تخصص و جراحی قلب و عروق ارائه میشه ؟ دانشکده پزشکی مانهیم یا دانشکده پزشکی هایدلبرگ ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در بیمارستان دانشگاه پزشکی هایدلبرگ

  4. علیرضا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من توی یکی از مقالات شما راجب تخصص قلب و عروق در المان خوندم که بهترین دانشگاه برای تحصیل در این دانشگاه در این کشور دانشگاه هایدلبرگ هستش . در سایت های دیگه که بیشتر تحقیق کردم فهمیدم که این دانشگاه دو دانشکده پزشکی داره که یکیش دانشکده پزشکی هایدلبرگ و دیگری دانشکده پزشکی مانهیم واقع در شهر مانهیم المان هستش . سوال بنده این بود که در کدام دانشکده تخصص قلب و عروق ارائه میشه و کدام دانشکده سطح علمی بالاتری داره و برای تحصیل مناسب تره ؟ لطفا جواب بدید ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه هایلدبرگ بهترین دانشگاه آلمان توی این رشته هست.

  5. سمیه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من پزشک نیستم اپراتور تجهیزات پزشکی هستم مثل دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه های لاغری پوستی و زیبایی
    میتونم با این سمت وارد کار بشم و اینکه درآمد این کار در آلمان چقدر هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که شما مدرکی در این رابطه داشته باشید که نشون بده به عنوان یک فرد تحصیل کردید در این حوزه (فنی یا دانشگاهی) شما می تونید به آلمان مهاجرت کنید برای کار

  6. دوکتور توریال گفت:

    سلام
    من نمرات دانشگاه خودم رو معادل سازی کردم که ۱٫۹ است و همچنان چهارسال است دوره تخصص خودم رو‌در بخش جراحی مغزاعصاب میگزرونم حالا تصمیم دارم بیام المان باید چه کاری بکنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آیا منظورتون این هست که می خواهید ادامه دوره تخصص رو در آلمان سپری کنید؟

  7. نیما گفت:

    باسلام و خسته نباشید ،یک سوال دارم اینه که میانگین درامد سالیانه یک مهندس و یک خلبان چقدر است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله حقوق ماهیانه کار در آلمان حقوق ماهیانه کار در آلمانرو مطالعه کنید

  8. معین گفت:

    سلام
    من فارغ تحصیل رشته فیزیوتراپی ام و میخاستم بدونم شرایط کاری اونجا چطوریه و درامدش در چه حدود است
    جدا از معادل سازی مدارک باید ازمون هم بدیم ؟!

    دریافتی ماهیانه با کسر مالیت چقدر میشه ؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در پایان دوره معادلسازی از شما آزمون گرفته میشه
      درآمد ماهیانه بسته به عوامل مختلف می تونه بین 5 تا 11 هزار یورو باشه

  9. Kimia ngh گفت:

    با سلام و تشکر از زملنی که میگذارین
    من سال یک دستیاری بیهوشی هستم
    دانشگاه ایران
    میخام بدونم تا سال ۴ خوندن و بعد رفتن بهتره یا از الان اقدام کردن؟ مساله دوم اینکه درامد پزشک بیهوشی چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که شما به عنوان یک پزشک یا متخصص در گروه های پزشکی قصد ورود به آلمان رو دارید، باید حتما دوره معادلسازی رو سپری کنید.
      اگر شرایط سنی شما مناسب باشه، می تونید از ابتدا درستون رو در این کشور شروع کنید

  10. روژآن گفت:

    سلام وقت شما به خیر
    بنده نهمم و می‌خوام بعد دیپلم و بدون کنکور برای تحصیل در المان اقدام کنم
    رشته‌ی مورد نظرم هم یا دارو یا مغز و اعصاب هستش
    در رابطه با معدل و زبان هم مشکلی ندارم
    می‌خواستم بدونم بهترین دانشگاه برای این رشته‌ها چی هستن البته که دانشگاه هایدلبرگ رو مدنظر دارم
    در کل برای مدرک تحصیلی و مدرک زبان و از ایت قبیل شرایط می‌شه راهنمایی کنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در کنکور ایران پزشکی قبول بشید تا بتونید برای تحصیل در آلمان اقدام کنید. بدون کنکور ممکن نیست.
      از طرف دیگه مقاله تحصیل داروسازی در آلمان رو مطالعه کنید.

  11. افشین گفت:

    سلام من پزشک عمومی هستم و دارم سربازی رو میگذرونم. میخواستم اقدام کنم برای پذیرش تخصص در آلمان. شما تجربه مشابه ای رو داشتین که بتونید راهنماییم کنید؟ متشکر.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک خودتون رو معادلسازی کنید تا اجازه ادامه تحصیل در مقطع تخصص رو داشته باشید

      1. احمد گفت:

        سلام ببخشید حقوق و درآمد یک متخصص گوش و حلق و بینی در آلمان در سال های اولیه مهاجرت به آلمان چقدر است و تا چه مقدار در سال های بعد افزایش پیدا می کند؟ (لطفاً با در نظر گرفتن مالیات بر حقوق جواب دهید و از ذکر حقوق و درآمد بدون در نظر گرفتن مالیات خود داری کنید) با تشکر از سایت مفیدتون

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          متوسط درآمد این افراد در حدود 85000 یورو در سال یا تقریبا 7100 یورو در ماه هست.
          این میزان بر اساس تجربه کاری افراد افزایش پیدا می کنه و میشه گفت بعد از هر 5 سال سابقه کار تقریبا 20 درصد رشد داره

          1. احمد گفت:

            ببخشید یعنی از همان سال اول ورود حقوق با احتساب مالیات ماهانه 7100 دلار است یا اوایل کم تر است؟و البته بنده 3سال سابقه طباطبت در این تخصص را دارم

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            خیر شما در این شرایط می تونید انتظار حقوقی در حدود 5000 یورو در سال رو داشته باشید. مبلغی که اعلام کردم خدمتتون متوسط درامد هست که شامل همه پزشکان می شه.
            البته این داده ها نیز تقریبی هست وشما ممکن هست بیشتر یا کمتر در آمد داشته باشید که به شهر محل خدمت شما نیز بستگی داره

  12. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من فارغ التحصیل پزشکی عمومی هستم و در حال گذروندن سربازی، میخواستم بدونم برای ورود به دوره تخصص در آلمان چه مراحلی رو باید طی کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید
    و اینکه آیا موسسه شما موردای مشابه منو داشته که به نتیجه دلخواهشون رسیده باشن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما تا زمانی که مدرک تحصیلی خودتون رو معادلسازی نکنید نمی تونید توی آلمان دوره تخصص رو بگذرونید.

  13. Army گفت:

    سلام وقتتون بخیر من نمرات راهنماییم بالای نوزده و نمرات دبیرستان عمومی ها بالای نوزده و تخصصی ها بالای هجده بوده و دبیرستان نمونه دولتی درس خوندم و الانم هجده سالمه
    هنوز برای گرفتن مدرک اقدام نکردم ولی به آلمانی تقریبا تسلط دارم
    شانس من واسه گرفتن ویزا چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای تحصیل پزشکی در آلمان، شما باید در ایران در دانشگاه های دولتی قبولی به دست بیارید تا بتونید به آلمان مهاجرت کنید

  14. هلن گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من رشتم تجربی هستش و سال نهمم . معدلم هم بالای 19/5 بوده تا الان و فکر میکنم به طور کلی شرایط اخذ پذیرش برای آلمان رو دارم ( تمکن مالی – زبان – معدل و … )
    زبان اینگلیسیم رو دارم تموم میکنم و زبان المانی رو هم شروع کردم
    از سال چندم میتونم وارد المان بشم و تحصیلم رو توی المان انجام بدم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منظورتون مدرسه هست؟

  15. حسام گفت:

    سلام ،من قراره دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه فنی مونیخ شوم ،و اینکه بهم گفتن شرایط کار۲۰ساعت در هفته هست ،ایا هیچ جوره نمیتونم بیشتر کار کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نمی تونید به طور کامل از این 20 ساعت در هفته استفاده کنید.
      بیشتر هم غیر ممکن هست

  16. آرین گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و دانشجوی سال اول پزشکی ام (دانشگاه ایران)
    به نظرتون میشه برای ادامه تحصیل(دوره عمومی) به آلمان برم؟ وآیا اینکه بورسیه میشم یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در این رشته مدرک زبان آلمانی هم نیاز دارید
      اما میتونید دوره زبان آلمانی رو در خارج از کشور بگذرونیدو بعد وارد کورس اصلی پزشکی بشید

  17. یاس گفت:

    چرا در ایران پزشکان که بیشترین درامد دربین تمامی مشاغل را دارن ولی متاسفانه فرار مالیاتی دارند و مالیاتی پرداخت میکنن ولی کارمند و کارگر بدبخت باید مالیات پرداخت کنن

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مساله به مهاجرت ارتباطی نداره و من متاسفانه در این زمینه اطلاعاتی ندارم دوست من

    2. فرهاد گفت:

      سلام
      فرار مالیاتی یک دروغ بزرگ هست
      یک آهن فروش یا جوشکار که سالی سه میلیارد در آمد داره 15 میلیون قسطی مالیات برای سال میده ولی یک پزشک که سالی صد تا دویست میلیون در آمد داره حداقل یک و نیم ماه حقوق سال را مالیات می دهد.

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله درست می فرمایید. تمام افرادی که در آلمان کار می کنند، با توجه به شرایطی که دارند، باید مالیات رو هم پرداخت کنند

  18. حانیه گفت:

    سلام کارشناس رادیولوژی در المان چقدر در امد داره و اینکه دستیار رادیولوژی دقیقا کارش در اونجا چیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص اطلاعات بیشتر در این زمینه ابتدا با مشاورین ما تماس بگیرید تا در خصوص کار راهنمایی کامل بشید

  19. نوید گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم خدمتتون ممنون میشم پاسخ بدید.
    من متخصص تغذیه هستم . مدرکم کارشناسی از یه دانشگاه خارجی و بین المللی هستش. درامد میانگینی هست که بتونید بگید بهم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      پیشنهاد میکنم در خصوص درآمد رشته ای که در اون فعالیت میکنید با ما تماس بگیرید تا دقیق خدمتتون عرض کنیم

  20. زهرا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من کارشناس بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی هستم درآمد این رشته در کشور المان به چه صورتی هست ؟ و آیا پذیرش مهاجر محدودیت سنی داره؟ من ۲۲ سالمه

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای پذیرش مهاجر در این رشته محدودیت وجود داره و از ابتدا بهتره با این سن برای کشورهای دیگه اقدام کنید

  21. Hossein گفت:

    سلام وقت بخیر بنده ترم ۶ دامپزشکی هستم چندین مدرک دوره های کارورزی و سمینار دارم ترجمه دوزبانه ترم ۷ یک آزمونی داره این رشته به اسم علوم پایه که تقریبا معادل مستر میشه بنظرتون تا ترم۱۲ و فارغ التحصیلی ادامه بدم بعد اقدام کنم یا بعد آزمون علوم پایم
    چ برای کانادا چ برای المان
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  22. محمد جواد معلومات گفت:

    باسلام . عذر خواهم من ۲۳ سالمه ، ۲ سال پشت کنکور تجربی بودم و ۲ سال هم خدمت سربازی رفتم . آیا این موارد جزء گپ تحصیلی برای کشور المان محسوب میشه ؟ امکان پذیرش ویزا از طرف سفارت المان چقدر هست یعنی ممکنه با احتمال خیلی زیاد ویزا رَد بشه ؟ ممنونم ازتون?❤

    1. داوری گفت:

      سلام
      در رابطه با کشور المان صحبت های بسیار برای رزومه شما وجود داره اما به طور کلی بهتره که در ابتدا این مقاله رو مطالعه کنید و با مشاورین ما در تماس باشید

  23. هیلارییسی گفت:

    سلام خسته نباشید بنده ارم ۶دندانپزشکی هستم منوسطدحقوق درالمان چقدراست و ایا زندگیه نسبتا خوب رو به بالایی میتوان انجا داشت
    واینکه رفتن و پذرش درالملن راحت تراست یا امریکا و کیفیت زندگی درکدام بهتراست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      درآمد در آلمان و امریکا هر دو برای یک کادر درمان خوبه مهم اینه که شرایط لازم برای مهاجرت به این کشورها رو داشته باشید دوست عزیز

  24. امیر سام گفت:

    با سلام و خسته نباشید…
    من فوق لیسانس میکروبیولوژی دارم، درآمد و بازار کار در آلمان چقدر و چگونه هست؟
    من سابقه انجام کارهای تحقیقاتی،آزمایشگاهی و امور پایانه نامه و مقاله نویسی در خصوص میکروبیولوژی با رزومه ۳ ساله دارم…

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این مقاله در مورد درآمدها صجبت شده میانگینی از درآمدها رو برای خودتون در نظر بگیرید

  25. Amirreza گفت:

    سلام و با تشکر از سایت فوق العاده تون
    ببخشید من سال نهم هستم و میخوام تعیین رشته کنم الان مقالات شما رو میخونم یکم گیج میشم که برم رشته ریاضی یا تجربی.
    من شخصاً ریاضی فیزیک رو بیشتر دوست دارم ولی وقتی درآمد یک مهندس مکانیک با یک پزشک رو مقایسه میکنم میمونم که از قلبم دستور بگیرم یا عقلم.اگه میشه لطفاً راهنمایی کنید.بازم با تشکر از سایت خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      در چند کلام نمیشه شما رو راهنمایی کرد دوست من لطفا در این زمینه با ما تماس بگیرید

  26. امیر گفت:

    سلام میخواستم بپرسم من کلاس دهم رشته تجربی هستم و سرمایه ۷۰۰ تومانی دلرم و سربازی هم که نرفتم برای ادامه تحصیل چطور باید اقدام کنم و گرفتن ویزای تحصیلی چقدر شول میکشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید برای ادامه تحصیل در سال یازدهم وارد یه کشور دیگه بشید و مهاجرت کنید و طبیعتا برای مهر سال آینده اونجا خواهید بود البته آلمان در حال حاضر مقصد مناسبی برای شما نیست و بایستی به کشورهای دیگه فکر کنید

  27. Maria گفت:

    سلام کارشناس تغذیه در آلمان چقدر درآمد داره؟و آیا میشه با مدرک کارشناسی راحت کار پیدا کرد در رشته خودم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در این رشته میتونید کار کنید حدودا 3000 یورو رو در نظر بگیرید که بسته به روزمه و سابقه کار شما ممکنه مقداری کمتر و بیشتر بشه

  28. N گفت:

    سلام درآمد جراح ارتوپد در آلمان رو در نوشته هاتون فهمیدم
    اما آیا درآمد متخصص ارتوپد جراح نه ها متخصص ارتوپد چقدر است پرسیدم چون درامد جراح ارتوپد رو مشخص کرده بودید نه متخصص ارتوپد

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر بخوایم درآمد همه مشاغل رو به جزئیات بنویسیم یک کتاب هزار صفحه ای خواهد شد یک میانگینی از درآمد رو برای خودتون در نظر بگیرید یاعنوان رشته تون رو به جزئیات در اینترنت سرچ بفرمائید تا از حقوقش دقیق مطلع شید

  29. عسل سهرابی گفت:

    سلام میشه درمورد درآمد یک روانپزشک هم اطلاع بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      یک روانپزشک به طور میانگین سالی 140000 یورو درآمد خواهد داشت

  30. Abolfazl گفت:

    سلام من ۱۰۰۰۰دلار دارم و رشته کامپیوتر دیپلم گرفتم آیا میتونم تو آلمان دندانپزشکی بخونم یا ن و اینکه پولم برای اقدام کمه یا برای شروع کافیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای تحصیل در آلمان باید شرایطی داشته باشید که پیشنهاد میکنم در مقاله تحصیل پزشکی در آلمان اون رو مطالعه کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  31. امیر صحرائی گفت:

    سلام وقتتون بخیر ایا هزینه‌ی تحصیل دندان پزشکی در آلمان مجانیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله هزینه تحصیل در آلمان رایگانه

  32. Nahal Mohtashami گفت:

    سلام وقتتون بخیر. برای تحصیل در تخصص پزشکی در آلمان آیا دانشگاهی که تو ایران پزشکی عمومی گرفتیم و رتبه کنکور سراسری و معدلِ ۷سال دانشگاه و معدل دیپلم مورد بررسی قرار میگیره؟!

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      شما برای تحصص ابتدا باید مدارکتون رو معادلسازی کنید و بعد از اون بتونید از یک دانشگاه پذیرش بگیرید
      در این خصوص ابتدا مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو مطالعه کنید

    2. رامین گفت:

      سلام همه رشته ها رایگانه من لیسانس حقوق دارم میتونم پرستاری یا هوشبری در المان یا کانادا بخونم

      1. داوری گفت:

        سلام
        رشته های تحصیلی در آلمان رایگانه در کانادا اینطور نیست و چون لیسانس دارید اگر بخواین این رشته ها ور از ابتدا بخونید احتمال ویزا کم میشه پیشنهاد میکنم ابتدا مشاوره بشید

  33. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید میخواستم بدونم حقوق یه جراح قلب در آلمان به صورت حطودی چطوره ؟؟یعنی مثلا حداقل چقدر و حداکثر چطوره؟؟؟
    خیلی ممنون میشم پاسخ بدید

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      به خیلی از عوامل بستگی داره دوست عزیز. همونطوری که در ایران هم همینطوره
      اما در مقاله هم اومده که یه پزشک متخصص حداقل و حداکثر و با توجه به سابقه ای که داره احتمالا چقدر درآمد خواهد داشت
      لطفا دوباره مطالعه بفرمائید

  34. Dr.asadi گفت:

    سلام
    درامد یه جراح قلب در آلمان در ماه چقدره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و دردو
      بستگی به رزومه کاری ایشون و سابقه کار و شرایط کاریشون داره
      همونطوری که نمیشه دقیق گفت یه جراح قلب در ایران چقدر درآمد داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  35. محمد رضا گفت:

    سلام . بنده دکترای داروسازی دارم و معادل سازی انجام دادم . حقوق پس از کسر مالیات چقدر خواهد بود . و ضمنا اینکه برای دانشجوی در حال تحصیل مالیات کسر خواهد شد یا خیر؟؟؟ با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در هرصورت مالیات بر درآمد وجود داره
      میانگین درآمد کادر درمان رو در این مقاله عنوان کرده اما نمیشه دقیق گفت که شما چقدر درآمد خواهید داشت
      چون بسته به تجربه و سابقه کار فرد داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  36. Elham گفت:

    من برای زندگی میخواهم به المان مهاجرت کنم و خیلی عالی اس درآمد پزشکان

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      امکانپذیره
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *