ویزای کاری

درآمد رشته های پزشکی در اتریش

درآمد رشته های پزشکی در اتریش

درآمد رشته های پزشکی در اتریش به میزان قابل توجهی بیشتر از سایر مشاغل است و همین مسئله از جمله دلایلی شده که تحصیل در این رشته طرفداران زیادی داشته باشد. البته باید توجه داشت وجود متقاضیان متعدد تحصیل پزشکی در اتریش نشان دهنده رقابتی بودن فضای ورود به دانشگاه است و پذیرفته شدن در آزمون ورودی دانشگاه ها را دشوارتر می کند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است راجع به درآمد پزشکی در این کشور به صورت مقایسه ای با مشاغل دیگر اطلاعاتی ارائه شده است.

  • بالاترین درآمد پزشکان مربوط به کدام تخصص ها است؟
  • فرایند رسیدن به حرفه پزشکی در اتریش چیست؟
  • متوسط درآمد پزشکان در اتریش چقدر است؟
  • بهترین راه رسیدن به کار در اتریش چیست؟

اطلاع از درآمد رشته های پزشکی در اتریش

همان طور که گفته شد پزشکان جزو پردرآمدترین اقشار اتریش هستند که در نتیجه سطح بالای درآمد خود از رفاه اجتماعی بیشتری نیز بهره مند می باشند. در جدول ذیل اطلاعاتی راجع به درآمد پزشکی در اتریش در سال 2022 ارائه شده است:

رشته های پزشکی در اتریشمتوسط درآمد ماهیانه
متخصص قلب و عروق15700€ (یورو)
متخصص بیهوشی13000€ (یورو)
جراح لثه و دندان11500€ (یورو)
متخصص زنان و زایمان10300€ (یورو)
مدیر رادیولوژی9630€ (یورو)
پزشک هسته ای9410€ (یورو)
متخصص تغذیه9120€ (یورو)
ارتودنتیست8770€ (یورو)
پزشک عمومی8250€ (یورو)
دندانپزشک9130€ (یورو)
تکنسین اتاق عمل2960€ (یورو)
پرستار2950€ (یورو)
متخصص حساسیت و آلرژی7000€ (یورو)
پزشک آمبولانس3010€ (یورو)
سرپرستار4300€ (یورو)
متخصص شنوایی5810€ (یورو)
تکنسین مهندسی زیستی2830€ (یورو)
متخصص سلامت رفتاری4620€ (یورو)
رییس بخش جراحی16700€ (یورو)
پرستار مامایی3560€ (یورو)
دستیار پرستار2780€ (یورو)
متخصص ارتوپدی8650€ (یورو)
پزشک ورزشی10800€ (یورو)
اورولوژیست14300€ (یورو)
روانسنج5060€ (یورو)
روانپزشک10300€ (یورو)
جراح مغز و اعصاب14400€ (یورو)
جراح پلاستیک15700€ (یورو)

البته نباید از نظر دور داشت که فاصله درآمدی و طبقاتی در اتریش از کشورهای ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره کم تر است یعنی سایر مشاغل در این کشور نیز بعضا درآمد بالایی دارند. اما در مجموع پزشکان و متخصصین این حوزه در اتریش، در مقایسه با سایر افراد از جمله وکلا، مهندسین و غیره سطح درآمد بالاتری دارند. در جدول زیر درآمد رشته های مختلف پزشکی در این کشور طی سال 2022 به طور کلی مقایسه شده است:

میزان درآمد ماهیانه در اتریشتوضیحات
1640€ (یورو)کمترین میزان درآمد ماهیانه رشته های پزشکی
5320€ (یورو)متوسط درآمد ماهیانه رشته های پزشکی
16900€ (یورو)بیشترین میزان درآمد ماهیانه رشته های پزشکی

اطلاع از درآمد رشته های پزشکی در اتریش

چگونگی رسیدن به درآمد رشته های پزشکی در اتریش

برای این که فردی بتواند در اتریش پزشک شود و به درآمد بالا دست پیدا کند ابتدائا باید دوره های 1 ساله پیش پزشکی را در این کشور طی نماید. در این دوره ها که با توجه به کالج بین 5000€ تا 10000€ (یورو) شهریه دریافت می کنند، دانشجویان آماده می شوند تا در نهایت در آزمون های ورودی دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و غیره شرکت نمایند. تنها کسانی که موفق شوند نمرات لازم را کسب نمایند می توانند در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره در اتریش تحصیل کنند. همچنین باید توجه داشت که شرکت در دوره های 1 ساله پیش پزشکی در اتریش مستلزم این است که فرد به زبان آلمانی مسلط باشد. البته پس از طی دوره پیش پزشکی کسانی که موفق شوند در یک دانشگاه دولتی پذیرش بگیرند به زبان آلمانی تحصیل می کنند.

فارغ التحصیل شدن از رشته های پزشکی مزایای زیادی برای افراد به همراه خواهد داشت که یکی از این مزایا داشتن درآمد بالا می باشد. یکی دیگر از مزایا این است که فرد تقریبا نگرانی بابت استخدام شدن ندارند و بسیار راحت تر از سایر فارغ التحصیلان می توانند در اتریش شغلی پیدا کنند چراکه فرصت های شغلی زیادی برای آن ها موجود است. در اتریش بین درآمد خانم ها و آقایان تفاوت وجود دارد یعنی یک آقا از همکار خانم خود با همان میزان تحصیلات، مهارت های شغلی و سابقه کاری حدود 7% بیشتر حقوق دریافت می کند. این اختلاف درآمد متاسفانه بین پزشکان در اتریش نیز وجود دارد اما کم تر است و در نمودار زیر نشان داده شده است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه پزشکان مرد و زن در اتریش

مقایسه درآمد رشته های پزشکی در اتریش با سایر مشاغل

همان طور که پیش تر اشاره شد سطح درآمد در اتریش در مجموع بالا است اما پزشکان این کشور بیشتر از سایر رشته های درآمد کسب می نمایند. البته این که سطح درآمد هر فردی در اتریش چه میزان باشد به عوامل مختلفی از جمله جنسیت، سن، سال های سابقه کاری، میزان تحصیلات، دانشگاهی که فرد از آن فارغ التحصیل شده، حوزه کاری و غیره بستگی دارد. برای مقایسه هر چه بهتر سطح درآمد متخصصین پزشکی در اتریش با سایر مشاغل در ادامه جدولی ترسیم شده است:

متوسط درآمد ماهیانه رشته های پزشکی در اتریشمتوسط درآمد ماهیانه سایر رشته ها در اتریش
5320€ (یورو)3820€ (یورو)

مقایسه درآمد پزشکی در اتریش و آلمان

یکی از عللی که موجب می شود تحصیل و کار در آلمان در مقایسه با تحصیل و کار در اتریش طرفداران بیشتری داشته باشد، این است که سطح درآمدی افراد در آلمان بسیار بالاتر از اتریش است. فارغ التحصیلان رشته های پزشکی در آلمان نیز به طور متوسط درآمد خیلی بیشتری نسبت به همکاران خود در اتریش دریافت می کنند. در جدول زیر درآمد رشته های پزشکی در آلمان در سال 2022 به طور کلی بررسی شده است:

میزان درآمد ماهیانه در آلمانتوضیحات
5110€ (یورو)کمترین میزان درآمد دریافتی رشته های پزشکی
16500€ (یورو)متوسط درآمد ماهیانه رشته های پزشکی
52600€ (یورو)بیشترین میزان درآمد ماهیانه رشته های پزشکی

البته اگرچه سطح درآمد پزشکی در آلمان بسیار بالاتر از اتریش است، فاصله درآمدی خانم ها و آقایان پزشک در آلمان از اتریش بیشتر می باشد. در سال 2022 یک پزشک آقا در کشور آلمان 7% بیشتر از همکار خانم خود که همان میزان تحصیلات و مهارت های شغلی را دارد حقوق دریافت می کند. در نمودار زیر نشان داده شده است که متوسط درآمد ماهیانه دریافتی از سوی خانم ها و آقایان فارغ التحصیل پزشکی در آلمان به چه صورت است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه پزشکان مرد و زن در آلمان

اخذ ویزای جستجوی کار اتریش و آلمان

اگرچه اقدام برای اخذ ویزای کاری بدون تحصیل در آلمان یا اتریش برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی دشوار است چراکه باید مدرک خود را در کشور مقصد معادل سازی نمایند، فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی می توانند ویزای جستجوی کاری آلمان یا اتریش را به دست آورند. با اخذ این ویزا اجازه خواهند داشت به مدت 6 ماه در آلمان یا اتریش حضور داشته باشند و به دنبال کار بگردند و به این ترتیب شانس خود برای استخدام شدن را به میزان قابل توجهی ارتقا دهند. در این مقاله اطلاعاتی راجع به درآمد رشته های پزشکی در اتریش و آلمان طی سال 2022 بیان شد. علاقه مندان به مهاجرت به اتریش و آلمان از طریق کار و تحصیل می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *