ویزای کاری

درآمد رشته های پزشکی در استرالیا

درآمد رشته های پزشکی در استرالیا

کشور استرالیا ششمین کشور وسیع جهان می باشد که بیش از 20 میلیون نفر جمعیت دارد و اقتصاد این کشور بر پایه توانبخشی دولت به بخش خصوصی شکل گرفته است. درآمد رشته های مهندسی و درآمد رشته های پزشکی در استرالیا نسبت به سایر مشاغل بیشتر میباشد به همین جهت درخواست افراد در این 2 رشته بیشتر است.

  • پزشکان خارجی تحت چه شرایطی می توانند به استرالیا مهاجرت نموده و اجازه کار دریافت نمایند؟
  • درامد پزشکان در استرالیا جقدر است؟
  • درآمد پزشک عمومی در استرالیا چقدر است؟
  • ساده ترین مسیر مهاجرت پزشکان به استرالیا چیست؟
  • آیا پزشکان ایرانی می توانند در استرالیا به کار مشغول شوند؟
  • شرایط کلی زندگی پزشکان در استرالیا چگونه است؟
  • میزان درآمد برای یک پزشکان عمومی، جراحان و متخصصان در استرالیا به چه صورت است؟

زبان رسمی و خط رایج نوشتاری جمعیت استرالیا انگلیسی با لهجه خاص استرالیایی می باشد. در کشور استرالیا مردم فرهنگ اروپایی دارند و دولت به این موضوع بسیار اهمیت می دهد به طوری که بخش عمده‌ای از بودجه سالانه کشور استرالیا صرف نهادهای فرهنگی می شود. استرالیا یکی از زیباترین کشورهای جهان می باشد که مناظر طبیعی بی نظیری دارد. این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی متقاضیان محترم آشنایی با درآمد رشته های پزشکی در استرالیا نگارش شده است.

بررسی درآمد رشته های پزشکی در استرالیا با سایر مشاغل

با نظر به این مهم که زبان رسمی کشور استرالیا انگلیسی است بسیاری از افراد سالانه درخواست مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار استرالیا در رشته های مهندسی و پزشکی  را دارند و از آنجایی که استرالیا یک کشور توسعه یافته و مدرن می باشد، همواره پذیرای این مهاجران بوده است. پست های شغلی در کشور استرالیا بیشتر در شهرهای سیدنی و ملبورن متمرکز شده‌ اند که از شهرهای معروف این کشور می باشند.

مقایسه درآمد پزشکان و سایرین در استرالیا

با توجه به آمارهای سازمان ملل کشور استرالیا در حوزه پزشکی دومین کشور مهاجر پذیر جهان محسوب می شود و پس از کشور هلند در زمینه میزان حقوق های پرداختی به پزشکان دومین کشور جهان است. به طور کلی درآمد یک پزشک عمومی در کشور استرالیا بسیار بیشتر از متخصصان غیر پزشکی مانند مهندسان و وکلا و حسابداران می‌باشد؛ به همین جهت است که این کشور سالانه پذیرای تعداد زیادی از مهاجران تحصیل کرده در رشته های پزشکی می باشد. یکی از نکات مثبت مهاجرت کاری از طریق ویزای پزشکی به کشور استرالیا این است که همواره و بدون دغدغه برای متخصصان و پزشکان عمومی شغل های مناسب با درآمد عالی پیدا خواهد شد.

درآمد برخی رشته های غیر پزشکی در استرالیا طی سال 2023 به شرح ذیل می باشد:

عنوان مشاغلمتوسط درآمد سالانه در استرالیا (دلار استرالیا)
معلم ابتدایی$64700
معلم متوسطه$76700
مدیر فروش$163000
روزنامه نگار$109000
وکیل$186000
دستیار حقوقی$50700
افسر پلیس$56200
مهندس نرم افزار$79500
مدیر فناوری اطلاعات$155000
توسعه دهنده و برنامه نویس وب$93900
تکنسین کامپیوتر$70400
مدیر منابع انسانی$142000
مدیر هتل$171000
آشپز$59400
سرآشپز$70500
مهندس مکانیک$91800
مهندس عمران$83700
مهندس برق$92800
مترجم$81100

بررسی درآمد رشته های پزشکی در استرالیا

بررسی درآمد رشته های پزشکی در استرالیا

به طور کلی با توجه به تخصص و میزان توانایی یک پزشک میانگین درآمدها در کشور استرالیا می تواند بسیار متفاوت باشد؛ برای مثال پزشکان عمومی یا پزشکان خانواده که تجربه و رزومه خوبی دارند در این کشور حدود 251000$ (دلار استرالیا) به صورت سالانه می توانند کسب درآمد کنند. پزشک های اورژانس در کشور استرالیا به طور میانگین حقوقی برابر 150000$ (دلار استرالیا) به صورت سالانه دریافت خواهند کرد که این مبلغ به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار قابل قبول است. اگر شما یک پزشک متخصص مرد باشید می توانید به طور میانگین 325000$ (دلار استرالیا) و اگر یک متخصص خانم باشید می‌توانید 244000$ (دلار استرالیا) در سال در کشور استرالیا از طریق تخصص خود درآمد داشته باشید.

پرستاران مرد در کشور استرالیا در بخش مراقبت های ویژه به طور میانگین 225000$ (دلار استرالیا) و در همان بخش برای زنان 195000$ (دلار استرالیا)، میانگین حقوق های پرداختی می باشد. به طور کلی پزشکانی که تخصص کسب کرده‌ اند از درآمد بسیار بالاتری نسبت به پزشکان عمومی و خانواده برخوردار هستند؛ در لیست زیر درآمد رشته های پزشکی در استرالیا را مورد بررسی قرار داده و در اختیار شما گذاشته ایم:

رشته پزشکیمیزان درآمد به دلار استرالیا
متخصصان قلب و عروق$461500
متخصصان ارولوژی$424000
متخصصان گوارش$441400
متخصصان رادیولوژی$368700
متخصصان جراحی عمومی$375800
متخصصان پوست و مو$371000
متخصصان بی هوشی$266000
متخصصان جراحی زیبایی$415000

پزشکان عمومی یا متخصص می توانند تا حداکثر 60 ساعت در هفته به کار در استرالیا بپردازند و تمام آن ها بعد از 65 سالگی بازنشسته خواهند شد.

میزان پرداخت مالیات توسط پزشکان در استرالیا

کشور استرالیا برای پزشکانی که در این کشور مشغول به فعالیت هستند حدود 15% مالیات کمتر نسبت به کشورهایی مانند انگلستان را وضع کرده است به طوری که یک پزشک می‌تواند در این کشور حداکثر 30% از درآمد خالص سالیانه خود را به پرداخت مالیات اختصاص دهد. کشور استرالیا برای پزشکان در برخی موارد مصرفی که شامل مالیات نمی شوند مانند اجاره مسکن یا هزینه هایی که بابت سوخت صرف می شوند امکان معافیت مالیاتی را فراهم آورده است. به طور کلی پزشکانی که بین 90000$ تا 180000$ (دلار استرالیا) درآمد دارند باید سالانه حدود 21000$ (دلار استرالیا) مالیات پرداخت کنند. برای پزشکانی که درآمد بالای 180000$ (دلار استرالیا) دارند 54000$ (دلار استرالیا) به صورت سالانه و مبلغ 45¢ (سنت) بابت هر دلار درآمد اضافه، مالیات بر درآمد در نظر گرفته می شود‌.

پایین بودن نرخ مالیات در این کشور یکی از دلایلی است که سبب شده مهاجرت به استرالیا یک انتخاب ایده آل برای پزشکان و متخصصان توانمندی باشد که قصد مهاجرت برای زندگی و کار در یک کشور متمدن و پیشرفته را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول درباب درآمد رشته های پزشکی در استرالیا

در حال حاضر، ریافت پذیرش برای تحصیل پزشکی در استرالیا بهترین راه کار در این کشور است. پرسش متقاضیان در خصوص درآمد پزشکی در این کشور عبارتند از:

  • درآمد متوسط پزشکان عمومی در استرالیا چقدر است؟ پزشکان عمومی یا پزشکان خانواده که تجربه و رزومه خوبی دارند در این کشور حدود 251000$ (دلار استرالیا) به صورت سالانه می توانند کسب درآمد کنند.
  • پزشک های اورژانس در کشور استرالیا چه درآمدی دارند؟ پزشک های اورژانس در کشور استرالیا به طور میانگین حقوقی برابر 150000$ (دلار استرالیا) به صورت سالانه دریافت خواهند کرد.
  • آیا درآمد مردان و زنان در رشته پزشکی در کشور استرالیا متفاوت است؟ اگر شما یک پزشک متخصص مرد باشید می توانید به طور میانگین 325000$ (دلار استرالیا) و اگر یک متخصص خانم باشید می‌ توانید 244000$ (دلار استرالیا) در سال در کشور استرالیا از طریق تخصص خود درآمد داشته باشید.
  • درآمد پرستاران در استرالیا چقدر است؟ پرستاران مرد در کشور استرالیا در بخش مراقبت های ویژه به طور میانگین 225000$ (دلار استرالیا) و در همان بخش برای زنان 195000$ (دلار استرالیا)، درآمد دارند.
  • میزان پرداخت مالیات توسط پزشکان در استرالیا به چه ترتیبی است؟ پزشکانی که بین 90000$ تا 180000$ (دلار استرالیا) درآمد دارند باید سالانه حدود 21000$ (دلار استرالیا) مالیات پرداخت کنند و برای پزشکانی که درآمد بالای 180000$ (دلار استرالیا) دارند، 54000$ (دلار استرالیا) به صورت سالانه و مبلغ 45¢ (سنت) بابت هر دلار درآمد اضافه باید مالیات بر درآمد به دولت استرالیا پرداخت کنند‌.
5/5 - (5 امتیاز)

8 دیدگاه برای “درآمد رشته های پزشکی در استرالیا

  1. ماهان گفت:

    سلام اگر یک متخصص رادیولوژی در استرالیا مطب و کلینیک نداشته باشه از درآمدش کسر میشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر افراد در حوزه پزشکی در کلینیک ها و بیمارستان ها کار می کنند

  2. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر، ببخشید آیا شرایط کارشناس آزمایشگاه هم در استرالیا نسبت به اروپا خیلی بهتره از نظر حقوق؟سالیانه در آمد این قشر چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله درامد بالاتر هست و به نسبت هم هزینه های زندگی هم بالاتر هست

  3. Maral گفت:

    این درسته که درامد دندانپزشک متخصص در استرلیا کمتر از اکثر تخصصی های پزشکی هست؟؟؟ یا اصلا تو ایران

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بعضی از متخصص ها بله درآمد بسیار بیشتری دارند مثل متخصصین جراحی قلب و عروق، متخصصین مغز و اعصاب و غیره ولی در کل دندانپزشک ها از دسته پزشکان پر درآمد هستند

  4. هادیان گفت:

    با سلام .وقتتون بخیر .
    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون در باره رشته های پزشکی در استرالیا .
    یک سوال . اگر کسی دکتر بسیاررر زبردست و ماهری در رشته طب سنتی باشه و مریض هایی رو خوب کنه که حتی دکترها و متخصصین مغز و اعصاب استرالیا هم از درمان اون عاجز و نا توان باشند اونوقت چی؟
    سال ۲۰۱۶ میلادی خواهر من که در حال حاضر شهروند استرالیا و دانشجوی دکترای تربیت بدنی دانشگاه ویکتوریا می باشند در ورزش اسکی از پشت با سر به زمین میخورند و ضربه سنگینی به سرشان وارد میشود . متاسفانه تمامی دکترها و متخصصینی که ایشان در استرالیا رفتند هیچکدام نتوانستند دلیل سر درد های بسیار زیاد ایشان را تشخیص دهند و همه دکترها و اساتید دانشگاه ایشان را رد کردند . خواهرم بخاطر درد بسیاری که در ناحیه سر داشتند از انجام کارهای عادی روزمره عاجز شده بودند و بیشتر اوقات در خانه بر روی تخت بستری بودند . از انجایی که استرالیا ویزای توریستی پدرم را که دکتر طب سنتی هستند رد کرد ما تصمیم گرفتیم برای درمان خواهرم به کشور مالزی برویم و پدرم ایشان رادر انجا درمان کنند . ما به مدت ۲ هفته در مالزی در خانه یکی از دوستان خواهرم ساکن بودیم و پدرم بطور کامل روی اناتومی ایشان کار کردند و به یاری خدا کاملاااا خواهرم بهبود پیدا کردند و کلیه مشکلاتشان رفع شد.
    دوست خواهرم که یک خانم چینی مالزیایی بودند و متوجه شده بودند که پدرم یک دکتر طب سنتی بسیار ماهری هستند هفته دوم برادر زاده و همسر برادرشان را ب پدرم معرفی کردند . برادر زاده ایشان دیسک گردن داشتند و در ناحیه گردن مشکل زیادی داشتند . مادر ایشان به پدرم گفتند من این دختر رو خیلی پیش دکترهای پزشکی و همچنین دکترهای طب سنتی مالزی بردم و هر سری هم بالای ۷۰۰ رینگت دادم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم . پدرم ب مدت یک هفته روی ان دختر خانم کار کردند . ب مدت ۳ جلسه . به لطف خدا ایشان هم بهبودی کامل پیدا کردند و مادر ان دختر خانم موقع برگشت ما به ایران گفتند دختر من دیگر هیچ دردی در ناحیه گردن ندارد و از پدرم بسیار تشکر کردند .
    خواهرم زمانی که به استرالیا برگشتند به اساتید دانشگاهی و دکترهایی که نتوانسته بودند ایشان را درمان کنند گفتند که من به بهبودی کامل رسیده ام و پدرم با دست خالی مرا از ان زندگی سخت و مشقت بار نجات داد .
    در نهایت خواهرم به اساتید دانشگاه شون گفتند که نه تنها در استرالیا بلکه در دنیا قطعا افرادی مثل من هستند که مشکلات زیادی دارند که دکترها و متخصصان پزشکی از درمان ان عاجزند مانند خواهر زاده دوستم در مالزی. و چنین بیمارانی از ادامه زندگی نا امیدند . دانش پدر من واقعا یک گنجینه هست که دنیا باید از ان بهره مند شود و بیماران بسیاری با چنین طبابتی درمان شوند . و خیلی خوبه که ما روی این پروژه کار کنیم .
    یکی از اساتید دانشگاه خواهرم فردی را در دانشکده پزشکی به خواهرم معرفی کردند و خواهرم با ایشان یک روز جلسه داشتند و در مورد کار پدرم و مشکل خودشون با ایشان صحبت کردند . ایشان گفتند اگر واقعا پدر شما می تواند چنین کارهایی انجام دهد ما از کار ایشان استقبال می کنیم و خوشحال می شویم با ایشان کار کنیم . هر موقع پدرتون به استرالیا امدند حتما ایشان را به دانشکده ما بیاورید تا با هم همکاری کنیم .

    کشور استرالیا کار پدرم را قبول کرده است و معتقدند که دکتر بسیار خبره ای در طب سنتی می باسند .منتها یک مشکلی که اینجا وجود دارد این است که خواهرم چند بار برای پدرم قبل از شیوع کرونا دعوتنامه فرستاده اند ولی ایشان رد خورده اند . بنطر شما الان باید چکار کرد؟ ممنون بابت وقتتون

    هادیان

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      مرسی از وقتی که گذاشتید و مسئله ای که مطرح کردید
      اما پیشنهاد میکنم ابتدا با ما تماس بگیرید تا جواب سوال بلند بالای خودتون رو که اون هم بسیار مفصل خواهد بود با طیب خاطر بشنوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *