ویزای کاری

درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا

درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا

درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا بیشتر از سایر مشاغل می باشد و از همین رو یکی از پرطرفدارترین رشته ها در میان دانشجویان است. البته ذکر این نکته ضروری است که فارغ التحصیلان رشته پزشکی و تخصص های مربوطه به آن در غالب کشورهای دنیا بالاترین میزان درآمد را به خود اختصاص داده اند. منتهی آیا قبولی در رشته پزشکی در اسپانیا و اخذ ویزای این کشور به سادگی روسیه، مجارستان و کانادا است؟ در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا و راه رسیدن به این رشته اطلاعاتی ارائه شده است.

  • شرایط کار در اسپانیا به عنوان پزشک چیست؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در چین چقدر است؟
  • فرایند ورود به بازار کار پزشکی در اسپانیا چیست؟
  • درآمد یک پزشک در اسپانیا چقدر است؟
  • پردرآمدترین پزشکان در کشور اسپانیا کدامند؟

در خصوص درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا

10 شغل پر درآمد در اسپانیا تخصص های مختلف پزشکی مثل تخصص قلب و عروق، جراحی مغز و اعصاب، تخصص حوزه بیهوشی، رادیولوژیست و غیره هستند. البته مهارت های فرد، سطح تحصیلات، حوزه تخصص، تعداد سال های سابقه کار و غیره در میزان دقیق درآمد دریافتی افراد در اسپانیا تاثیرگذار است. در جدول زیر برخی از محبوب ترین مشاغل مرتبط با رشته پزشکی و متوسط درآمد ماهیانه آن ها معرفی شده اند:

عنوان شغلیمتوسط درآمد ماهیانه
متخصص قلب وعروق19800€ (یورو)
جراح مغز و اعصاب16700€ (یورو)
متخصص بیهوشی15200€ (یورو)
ارتودنتیست14800€ (یورو)
متخصص طب سنتی14100€ (یورو)
رادیولوژیست13200€ (یورو)
متخصص پرتو درمانی12500€ (یورو)
مدیر بخش رادیولوژی11800€ (یورو)
متخصص روانسنج11500€ (یورو)
مدیر اتاق عمل11100€ (یورو)
متخصص آلرژی و حساسیت9070€ (یورو)
پزشک آمبولانس3950€ (یورو)
راننده آمبولانس3670€ (یورو)
متخصص روانشناسی15200€ (یورو)
متخصص جراحی21700€ (یورو)
روانشناس کلینیک15600€ (یورو)
دندان پزشک12000€ (یورو)
متخصص تغذیه11200€ (یورو)
پزشک عمومی13000€ (یورو)
تکنسین آزمایشگاه3900€ (یورو)
مدیر آزمایشگاه6250€ (یورو)
دستیار پزشک3500€ (یورو)
پرستار4350€ (یورو)
پرستار مامایی5120€ (یورو)
جراح دهان و دندان14600€ (یورو)
جراح پلاستیک20700€ (یورو)
اورولوژیست16600€ (یورو)

برای این که مشخص گردد سطح درآمد و طبیعتا سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی فارغ التحصیلان رشته های پزشکی تا چه میزان بیشتر از متوسط جامعه در اسپانیا می باشد جدول ذیل ترسیم شده است:

میزان درآمد ماهیانهتوضیحات
990€ (یورو)کم ترین میزان درآمد دریافتی در اسپانیا
5010€ (یورو)متوسط درآمد دریافتی در اسپانیا
21000€ (یورو)بیشترین میزان درآمد دریافتی در اسپانیا

در نمودار نشان داده شده است معیار جنسیت در متوسط درآمد دریافتی افراد در اسپانیا چه نقشی دارد:

متوسط درآمد ماهیانه خانم ها و آقایان در اسپانیا

راه رسیدن به درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا

برای مهاجرت به اسپانیا و رسیدن به درآمد رشته های پزشکی 2 راه وجود دارد که البته در حال حاضر اقدام از طریق هر 2 راه کمی سخت است چرا که اسپانیا به راحتی ویزا صادر نمی کند. راه اول که عملی تر است تحصیل در اسپانیا می باشد؛ در واقع علاقه مندان به کار در حوزه پزشکی و تخصص های مربوطه به آن می توانند در صورتی که سن 18 تا 21 سال داشته باشند، مدرک زبان اسپانیایی متوسط تا پیشرفته ارائه دهند و از یک کالج پیش پزشکی در اسپانیا پذیرش بگیرند. در نهایت نیز در آزمون ورودی رشته پزشکی دانشگاه های اسپانیا شرکت می کنند و پس از فارغ التحصیلی می توانند در کلینیک ها و بیمارستان های این کشور مشغول به کار شوند.

راه دیگر که با توجه قوانین اسپانیا و اتحادیه اروپا تقریبا نشدنی است درخواست مستقیم برای اخذ ویزای کاری اسپانیا می باشد. این مسئله علی الخصوص برای کسانی که مدرک پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و غیره خود را از دانشگاهی خارج از حوزه اتحادیه گرفته اند دشوارتر می شود. آن ها باید ابتدائا یک پیشنهاد شغلی (Job offer) داشته باشند و در نهایت پس از ورود به اسپانیا مدرک خود را معادل سازی نمایند. لازم به ذکر است آن ها باید حتما از قبل به زبان اسپانیایی در حد C1 تسلط داشته و مدرک زبان معتبر ارائه دهند و در نهایت در کلاس ها و دوره های معادل سازی شرکت نمایند.

سطح زندگی فارغ التحصیلان رشته های پزشکی در اسپانیا

با توجه به سطح درآمد بالاتر، این گروه از جامعه اسپانیا نسبت به سایرین از سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی به مراتب بالاتری بهره مند هستند. همچنین به دلیل این که پزشکان اسپانیا معمولا در مناطق بهتری از شهرهای این کشور زندگی می کنند سطح امنیت اجتماعی بیشتری نیز دارند چراکه پلیس و نیروهای امنیتی تمرکز بیشتری روی برخی از نقاط این کشور دارند. البته نباید از نظر دور داشت که به طور کلی اسپانیا در گروه کشورهای امن دنیا قرار می گیرد.

راه رسیدن به درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا

وضعیت بازار کار و شرایط اقتصادی در اسپانیا

میانگین هزینه های زندگی در اسپانیا پایین است و برای زندگی تک نفره در شهرهای بزرگی مثل مادرید و بارسلونا ماهیانه 1000€ تا 1300€ (یورو) می باشد. در شهرهای کوچک تر اسپانیا نیز ماهیانه حدودا 950€ (یورو) برای پرداخت هزینه های زندگی یک نفر نیاز است هر چند دانشجویان با تهیه خوابگاه می توانند این رقم را به ماهی 700€ (یورو) هم برسانند. البته با توجه به این که نرخ تورم در اسپانیا برخلاف کشوری مثل آرژانتین، پایین است مردم در اسپانیا با کاهش قدرت خرید رو به رو نیستند و قیمت ها تقریبا ثابت است. نرخ تورم طی چند سال گذشته در اسپانیا به شرح زیر است:

سالنرخ تورم
2018-0.20%
20191.96%
20201.68%
20211.52%
20221.03%

با این وجود از آن جایی که حدود 14% مردم اسپانیا با معضل بیکاری مواجه اند، با مشکلاتی برای تامین معاش خود دست و پنجه نرم می کنند. به همین دلیل است که دولت اسپانیا قانونی وضع نمود که در آن سرمایه گذاری خارجی را تشویق نمود تا بدین وسیله فرصت های شغلی بیشتری در این کشور ایجاد گردد. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا طی سال 2022 ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. درست است که هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا پایین است اما عدم صدور ویزا از سوی این کشور مشکل کوچکی نیست؛ پس بهتر است با تحصیل در اتریش، آلمان و سایر کشورهایی که نظام تحصیلی رایگان دارند یا بسیار ارزان قیمت هستند، به اروپا مهاجرت نمود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *