ویزای کاری

درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا

درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا

میانگین ماهیانه درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا در سال های اخیر بسیار بالاتر از میانگین درآمدی مشاغل دیگر در این کشور می باشد. بر طبق آمار سال 2023، متوسط درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا XCD2230 (دلار کارائیب) می باشد در حالی که متوسط درآمد شاغلین رشته های شغلی دیگر در این کشور کوچک حدود XCD1490 (دلار کارائیب) می باشد. شاید یکی از انگیزه های مهم متقاضیان کار پزشکی در دومینیکا نیز همین سطح درآمدی بالای کار در این کشور باشد. ناگفته نماند که بالاترین درآمد دریافتی در بین شاغلین پزشکی در دومینیکا نیز متعلق به جراحان (ترانسپلنت قلب) با متوسط حدود XCD6400 (دلار کارائیب) می باشد. شما عزیزان می توانید علاوه بر مطالعه رئوس مطالب این مقاله همچنین سوالات خود درباب شرایط اخذ اقامت و تابعیت دومینیکا 2023 را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح کنید.

  • شرایط کار پزشکان در کشور دومینیکا چگونه است؟
  • آیا پزشکان در کشور دومینیکا می توانند اقامت دریافت کنند؟
  • شرایط معادلسازی مدرک پزشکی در کشور دومینیکا چیست؟
  • متوسط درآمد پزشکان در کشور دومینیکا چقدر است؟

درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا در شهرهای مختلف

همانند اغلب کشورهای پیشرفته جهان، درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا نیز در شهرهای مختلف این کشور متفاوت خواهد بود. به عبرات دیگر برای به دست آوردن درآمد مناسب در این کشور، در قدم اول باید شهرهای مهم دومینیکا را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهید شد. در جدول زیر می توانید درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا را در شهرهای مختلف مشاهده فرمایید:

شهرهای مختلف دومینیکامیزان درآمد رشته های پزشکی در ماه به XCD (دلار کارائیب شرقی)
روزو27000XCD
پورتسموث25500XCD
سوفریر23000XCD
لاپلین26500XCD

میزان درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا

متوسط درآمدی در دومینیکا چقدر است؟

قبل از پرداختن به مبحث درآمد رشته های پزشکی در این کشور بهتر است ابتداء میانگین درآمدی در این کشور را با هم بررسی کنیم. قبل از هر چیزی باید بدانید که ارز رایج کشور دومینیکا دلار کارائیب شرقی می باشد که با علامت اختصاری XCD نمایش داده می شود. اما طبق آمار سال 2023، میانگین درآمد ماهیانه در دومینیکا حدود XCD 1490 (دلار کارائیب شرقی) است که معادل US$ 551 (دلار آمریکا) است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، حداقل درآمد در سنت کیتس نیز حدود XCD 380 (دلار کارائیب) و حداکثر درآمد در این کشور در حدود XCD 6670 (دلار کارائیب) است:

رنج درآمد ماهیانه در سنت کیتس

در این میان بالاترین نرخ افزایش حقوق مربوط به مشاغل رشته های فناوری اطلاعات با 9% و مشاورین با 9% است و مشاغل پزشکی یا همان حوزه سلامت با افزایش 6% در رده بعدی این لیست قرار دارند:

بالاترین نرخ افزایش حقوق در سنت کیتس

متوسط درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا

رشته های پزشکی در دومینیکا شامل طیف گسترده ای از مشاغل شامل پرستاران بخش مراقبت های ویژه، متخصصان کیلنیکی، متخصصین بیهوشی، متخصص قلب، مدیر کاردیولوژی، اورولوژیست، راننده آمبولانس و غیره می باشد. بی تردید رشته های پزشکی در دومینیکا از پردرآمدترین مشاغل این کشور نیز به حساب می آیند. در حال حاضر نیز متوسط درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا XCD2230 (دلار کارائیب) می باشد در حالی که میانگین درآمد شاغلین رشته های شغلی دیگر در این کشور کوچک حدود XCD1490 (دلار کارائیب) می باشد و این واقعیت را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در دومینیکا

بر طبق همین آمار نیز حداقل درآمد شاغلین رشته های پزشکی در دومینیکا حدود XCD470 (دلار کارائیب شرقی) و XCD6670 (دلار کارائیب شرقی) می باشد. عوامل مختلفی نیز در افزایش یا کاهش درآمد شاغلین رشته های پزشکی در دومینیکا دخیل هستند که در ادامه به تحلیل آنها می پردازیم.

عوامل موثر بر روی درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا

فاکتورها و عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی رنج درآمد رشته های پزشکی موثر هستند. یکی از این عوامل موثر نقش سابقه کاری متخصصان و شاغلین پزشکی در دومینیکا می باشد. نقشی که در دارندگان سوابق کاری بالای 5 سال بسیار پر رنگ است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، دارندگان سابقه کاری بالای 5 سال در رشته های پزشکی بیشترین درصد افزایش حقوق را به خود اختصاص می دهند:

تاثیر سابقه کار بر رنج درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا

فاکتور مهم دیگر میزان تحصیلات شاغلین رشته پزشکی در دومینیکا می باشد. بر طبق آمارهای نمودار زیر بیشترین درصد افزایش درآمد پزشکی در دومینیکا با حدود 29% مربوط به دارندگان مدرک ارشد می باشد:

تاثیر سطح تحصیلات بر رنج میزان درآمد در دومینیکا

عامل دیگر موثر بر روی درآمد رشته های پزشکی جنسیت متقاضیان کار در این کشور می باشد. با توجه به تصویر زیر نیز می توان چنین برداشت کرد که شاغلین پزشکی مرد حقوقی بیش از 12% نسبت به شاغلین زن رشته های پزشکی در دومینیکا دریافت می کنند. بر این مبنا، میانگین درآمد شاغلین مرد رشته های پزشکی در دومینیکا حدود XCD1560 (دلار کارائیب شرقی) و میانگین درآمد شاغلین زن رشته های پزشکی در دومینیکا در حدود XCD1400 (دلار کارائیب شرقی) می باشد:

میانگین درآمد شاغلین رشته های پزشکی در دومینیکا

بالاترین درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا

اکنون که با شرایط شغلی و متوسط درآمدی شاغلین حوزه سلامت در دومینیکا آشنا شدیم بهتر است با پردرآمدترین مشاغل این حوزه نیز آشنا شویم. همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، شاغلین رشته های پزشکی در دومینیکا طیف گسترده ای را شامل می شوند و در میان آنها می توان از پزشک جراح تا راننده آمبولانس نام برد. اما مطمئنا همه شاغلین رشته های پزشکی در دمینیکا به یک اندازه حقوق دریافت نمی کنند و درآمد آنها متناسب با فاکتورهای سه گانه فوق الذکر می باشد. اما در این بین بالاترین درآمد رشته های پزشکی در این کشور متعلق به مشاغل ذیل می باشد:

  • جراح- ترانسپلنت قلب: XCD6400 (دلار کارائیب شرقی)
  • جراح- اورتوپدی: XCD6350
  • جراح- قلب و عروق: XCD6110
  • جراح- جراح پلاستیک و زیبایی: XCD6020

شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دومینیکا و اخذ تابعیت سریع این کشور برای متقاضیان فراهم است. برنامه ای که از طریق آن نیز متقاضیان به تابعیت دومینیکایی خود دست می یابند برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا یا CBIU می باشد. شما هموطنان گرامی برای اطلاع از حداقل سرمایه لازم برای ثبت نام در این برنامه و اخذ پاسپورت دوم از دومینیکا می توانید با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

میزان درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا چگونه است؟ به نسبت اغلب کشورهای مطرح آمریکایی و کشورهای حوزه کارائیب، میزان درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا از سطح قابل قبولی برخوردار است. میانگین حقوق ماهیانه در رشته های پزشکی حدود 27500XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد.

آیا درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا نیز داری چالش های متعددی می باشند؟ بله، درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا نیز دارای چالش های متعددی از جمله میزان مالیات و نحوه دریافت دستمزد می باشد.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *