ویزای کاری

درآمد رشته های پزشکی در فرانسه

درآمد رشته های پزشکی در فرانسه

در فرانسه پزشکان و دندانپزشکان حدود 8% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل میدهد؛ این آمار یعنی درآمد رشته های پزشکی در فرانسه عالی است. پزشکان و دندانپزشکان در کشور فرانسه از کیفیت زندگی و جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند. به طور کلی کشور فرانسه در بخش بهداشت و درمان بسیار هزینه می‌کند و سیستم درمانی این کشور مطلوب است. سومین کشور بزرگ اروپا بیش از 67 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است و بعد از آلمان دومین کشور پرجمعیت قاره اروپا محسوب می شود.

فرانسه از نظر اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان محسوب می شود. این مقاله توسط کارشناسان مجرب و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی علاقه‌مندان محترم تهیه و تنظیم شده است. متقاضیان محترم در همین مقاله به پاسخ برخی از سوالات شامل سوالات اساسی زیر خواهند رسید؟

  • چرا پزشکان برای کار باید فرانسه را انتخاب بکنند؟
  • سطح درآمدی پزشکان در فرانسه چگونه است؟
  • شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت کاری پزشکان به فرانسه چیست؟

دلایل انتخاب فرانسه برای کار پزشکی در 2023

ما قصد داریم در ابتدا با پاسخ به سوال جذابی بحث را شروع کنیم. اصولا فرانسه در سال 2023 چه مزایایی ممکن است برای جذب متخصصان رشته های پزشکی داشته باشد؟ این سوالی است که پاسخگوئی به آن در مورد یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان آسان است. هر ساله پزشکان، دندان پزشکان و متخصصان ایرانی خواهان اخذ اقامت و کار در کشور فرانسه هستند. هرچند که باید در ابتدا دوره های معادلسازی و زبان فرانسه را در راس آن آموزش ببینند، اما با این وجود بسیار علاقه مند به طی کردن این مسیر هستد. برای انتخاب کشور فرانسه توسط پزشکان متقاضی دلایل متعددی وجود دارد که ما در این مطالعه آن دلایل را به صورت زیر لیست می نمائیم:

  • سیستم مراقبت درمانی فرانسه مخصوصا به عنوان یکی از کارآمدترین سیستم های بهداشتی جهان در زمینه سازمان، تجهیزات یا شرایط کار محسوب می شود.
  • پزشکان خارجی با کار در فرانسه، فرآیند کاری جدیدی را کشف خواهند کرد. این تجربه گرانبها برای آینده کاری پزشکان بسیار مفید است.
  • کیفیت زندگی در فرانسه منحصر به فرد خود این کشور است.جغرافیا، آب و هوا، بزرگراه ها، فرودگاه ها، سیستم آموزشی، سیستم اجتماعی و غیره همه و همه خاص فرانسه هستند.

شرایط کاری رشته های پزشکی در فرانسه

درآمد رشته های پزشکی در فرانسه در کل اروپا جزو بالاترین درآمدهای پزشکان در سال 2023 محسوب می شود. چیزی که در جدول زیر نیز مشهود است:

بخش های کاریمیانگین درآمد سالانه (یورو)
پزشکان در بخش دولتی (به عنوان کارمند)48000€ (یورو)
پزشکان در بخش خصوصی€50000 (یورو)

شرایط کاری آسان و نیز آزاد سازی حمل و نقل هوایی بعلاوه تعداد زیاد روزهای آف در فرانسه فرصتی مناسب برای بازگشت به کشور مبدا و دیدار خانواده می باشد. فرصت های شغلی برای متقاضیانی که در کشور فرانسه پزشکی یا دندانپزشکی تحصیل کرده باشند بهتر و بیشتر فراهم خواهد بود. لازم به ذکر است متقاضیانی که از کشورهای خارجی مدرک خود را دریافت کرده‌ اند ولی به زبان فرانسوی و انگلیسی تسلط کافی دارند می توانند در کشور فرانسه به راحتی کار پیدا کنند. آن دسته از پزشکان که در خارج از فرانسه مدرک خود را دریافت کرده‌اند باید در امتحان نظری و عملی موفق ظاهر شوند تا بتوانند مدرک خود را در این کشور معادل سازی کنند.

میزان درآمد رشته های پزشکی در فرانسه

شرایط شغلی برای پزشکان در کشور فرانسه به صورت کار در بیمارستان ها و کلینیک های عمومی یا اشتغال در مراکز خصوصی است. به طور میانگین برای پزشکان عمومی که در فرانسه در بیمارستان های دولتی به کار می پردازند حداقل 4500€ (یورو) ماهانه و برای پزشکانی که در بیمارستان های خصوصی به کار می پردازند تا 7000€ (یورو) ماهانه در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی پزشکان متخصص و دندانپزشکان در تمام کشورهای اروپایی درآمد بیشتری نسبت به پزشکان عمومی خواهند داشت. پزشکان متخصصی که در مراکز خصوصی مانند کلینیک ها کار می‌ کنند با توجه به مهارت و سطح علمی می توانند تا 108000€ (یورو) به صورت سالانه درآمد داشته باشند.

میزان درآمد رشته های پزشکی در فرانسه

مقایسه درآمد پزشکان فرانسه و جهان

از لحاظ درآمد پزشکان، فرانسه به عنوان چهارمین کشور با سطح درآمدی بالا در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) جای دارد. ما در این بخش از مقاله قصد داریم تا جایگاه و رتبه فرانسه را از نظر درآمد پزشکان (متخصصان و پزشکان عمومی) به صورت مقایسه ای در جدول زیر نشان دهیم. در این جدول علاوه بر جایگاه فرانسه، شما با 3 کشور برتر جهان از نظر درآمد رشته های پزشکی در دنیا نیز آشنا خواهید شد:

رتبهکشورمیانگین درآمد متخصصان به دلار آمریکامیانگین درآمد پزشکان عمومی به دلار آمریکا
1هلند$253000$117000
2استرالیا$247000$91000
3ایالات متحده$230000$161000
4بلژیک$188000$61000
5کانادا$161000$107000
6انگلستان$150000$118000
7فرانسه$149000$92000
8ایرلند$143000
9سوئیس$130000$116000
10دانمارک$91000$109000

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

کشور فرانسه بیش از 20% از بودجه سالانه خود را صرف مسائل و نهادهای آموزشی می کند که این موضوع بیانگر اهمیت تحصیلات در این کشور پیشرفته است. برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید از سطح دانش زبان فرانسوی قابل قبولی برخوردار باشید و این مهم را با ارائه مدارک و اسناد لازم به کنسولگری فرانسه اثبات کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی کشور فرانسه به شرح زیر است:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی
  • ارائه پاسپورت معتبر کشور مبدا
  • ارائه مدارک تسلط به زبان فرانسوی
  • ارائه یک انگیزه نامه سطح بالا و توصیه نامه اساتید
  • ارائه رزومه کاری مرتبط در صورتی که وجود دارد

برای اخذ پذیرش هزینه جزئی باید به دانشگاه کشور فرانسه و کنسولگری این کشور پرداخت شود و معمولاً نتایج در ماه ژوئن اعلام می‌شوند. تحصیل در دانشگاه های کشور فرانسه به زبان فرانسوی رایگان است و بابت شهریه از دانشجویان هزینه ای دریافت نمی شود. بورسیه تحصیلی در این کشور با نام مختصر CAF شناخته می شود که کمک هزینه تهیه مسکن در شهر دانشگاه مورد بحث در فرانسه است. برای اخذ بورسیه تحصیلی CAF مدارک فوق با کپی اجاره نامه و کپی رسید پرداخت اجاره در 3 ماه گذشته و کارت دانشجویی متقاضی مورد نیاز می باشد.

متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی می توانند اطمینان داشته باشند که درآمد رشته های پزشکی در فرانسه در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و به همین دلیل پزشکان می توانند به سادگی هزینه های زندگی خود را پس از تحصیل در این کشور تامین کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های مهاجرت به فرانسه یا اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در باب درآمد رشته های پزشکی در فرانسه

متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در فرانسه با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • دلایل انتخاب کشور فرانسه برای کار در شاخه پزشکی چیست؟ سیستم مراقبت های درمانی کارآمد و میزان حقوق بالا از سایر عوامل می باشد.
  • میانگین درآمد رشته های پزشکی در فرانسه چقدر است؟ میزان درآمد از 4000€ الی 10000€ (یورو) متغیر است.
  • شرایط کار پزشکی در فرانسه به چه صورت است؟ شرایط کار برای افرادی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانیده اند نسبت به افراد خارجی ایده آل تر می باشد.
  • شرایط کار پرشکی در کشور فرانسه به چه صورت است؟ افراد خارجی باید دانش زبان فرانسوی و سابقه کار مرتبط داشته باشند و دارای پیشنهاد کار باشند.
  • هزینه زندگی در فرانسه چقدر است؟ میزان هزینه های زندگی در شهر پاریس بالا و به مقدار 900€ الی 2000€ (یورو) در هر ماه است.
1/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “درآمد رشته های پزشکی در فرانسه

  1. Rashel گفت:

    ینی یه پزشک عمومی باید ۸ سال کار کنه تا بتونه یه خونه‌ی متوسط تویه پاریس بخره؟??

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما ابتدا در پله و قدم اول به این فکر کنید که چطور میتونید وارد فرانسه بشید تا بعد در مرحله بعد بخواید برای تحصیل و بعد کار اقدام کنید

    2. احسان گفت:

      پاریس بستگی به جا داره مثلا ۱۰۰ هزار پزشک عمومی بگیره ۸۰۰ هزار می شه هشت سالش البته سال به سال حقوق تغییر می کنه همچنین قیمت خونه اما مثل ایران اهرمی بالا نمی ره کم کم بالا می ره ۸۰۰ هزار یه خونه خپب تو پاریس می شه در حد ۸ میلیارد تو تهران خود شما پاریس و با تهران مقایسه کن کدومش بهتره؟

      1. امیر جلالی گفت:

        ممنون از اطلاعاتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *