ویترین

رشته پزشکی در شیلی

رشته پزشکی در شیلی

رشته پزشکی در شیلی یکی از رشته هایی است که می توان برای آینده تحصیلی خود آن را انتخاب کرد اما شناخت پیش از انتخاب بسیار مهم است. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، شیلی یکی از کشورهایی است که به ندرت برای تحصیل مورد تایید قرار می گیرد. زمانی که صحبت از گروه پزشکی در میان باشد، شرایط بسیار سخت گیرانه تر نیز می شود. می توان به این نکته اشاره کرد که بسیاری از افراد کشورهای کانادا، آمریکا، استرالیا، انگلستان و برخی از کشورهای اروپایی دیگر را برای تحصیل در این رشته انتخاب می کنند. بدون تردید کیفیت زندگی و شرایط کلی زیستن در شیلی نیز می تواند در روند بهبود زندگی افراد اثرگذار باشد.

  • شرایط کلی انتخاب شیلی برای تحصیل در رشته پزشکی چگونه است؟
  • آیا می توان شیلی را گزینه ای ایده آل برای تحصیل در این رشته دانست؟
  • بهترین دانشگاه های پزشکی شیلی برای تحصیل کدامند؟
  • هزینه های رشته پزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان آینده تحصیلی خوبی در شیلی برای دانشجویان خارجی متصور شد؟

باید به این نکته اشاره کرد که رشته پزشکی از جمله پر متقاضی ترین رشته هایی است که دانشجویان ممکن است به آن مراجعه کنند. محدودیت هایی در این رشته وجود دارد که از جمله آن می توان به زبان تحصیل و آزمون های ورودی اشاره کرد. شهروندان خارجی برای این که بتوانند در این رشته به موفقیت برسند. فرایند دریافت پذیرش در این رشته با توجه به سطح رقابت بسیار سخت است اما باید در نظر داشت که ارزشمندی آن در نهایت منجر به آن شده است که افراد زیادی تمایل به تحصیل در این رشته را از خود نشان دهند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه بررسی همین رشته در شیلی را در دستور کار قرار می دهند.

کیفیت آموزش پزشکی در شیلی

زمانی که صحبت از رشته ای مانند پزشکی در میان باشد، بسیاری از افراد به دنبال بهترین دانشگاه های جهان هستند. با این حال باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، انتخاب دانشگاه های برتر، نیاز به رزومه بسیار قوی و البته دانش بالا دارد تا فرد بتواند در آزمون ورودی موفقیت کسب کند.


در شیلی نیز دانشگاه های زیادی وجود دارد که می توان برای تحصیل در رشته پزشکی به آن ها مراجعه کرد. دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی نیز جایگاه مناسبی به دست آورده اند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه دانشگاه در سطح جهانرتبه رشته پزشکی در سطح جهان
دانشگاه کاتولیک شیلی314311
دانشگاه شیلی400412
دانشگاه اتونوما شیلی901476
دانشگاه لا فرونترا1291667
دانشگاه دسارولو1243833
دانشگاه کانسپسیون816913

با این حال، فقط 5 دانشگاه شیلی مورد تایید وزارت بهداشت در ایران قرار گرفته است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در شیلی

شهریه دانشگاه های شیلی برای دانشجویان خارجی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با تحصیل رشته پزشکی به آن توجه داشت، هزینه هایی است که دانشجویان در این کشور باید پرداخت کنند. دانشجویان خارجی در این کشور به عنوان شهریه خود باید مبلغی بین 3200$ تا 8500$ (دلار) در سال را در نظر داشته باشند. همه چیز در این رابطه به شرایط تحصیلی دانشگاه بستگی دارد و دانشجویان باید این موضوع را از طریق سایت دانشگاه مورد نظر خود در نظر داشته باشد. با توجه به این موضوع، می توان گفت که هزینه های تحصیل در شیلی نسبتا بالاتر از متوسط بسیاری از کشورهای جهان است.
شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

در کنار این هزینه ها، دانشجویان باید مبلغی بین 8000$ تا 14000$ (دلار) در سال را برای هزینه های زندگی خود شامل بیمه، محل اقامت، کتاب و تجهیزات، تفریحات و غیره نیز در نظر داشته باشند. این موضوع منجر به آن خواهد شد که شیلی به یکی از کشورهای گران جهان برای تحصیل در رشته پزشکی تبدیل شود.

شهریه دانشگاه های شیلی برای دانشجویان خارجی

بررسی امتیازهای تحصیل پزشکی در شیلی

برخی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با تحصیل پزشکی در این کشور به آن توجه داشت، امتیازهایی است که در این رابطه مطرح می شود. از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت آموزش بالا و مورد تایید در اکثر کشورهای جهان
  • دسترسی مناسب به مشاغل پزشکی پس از تحصیل
  • دسترسی مناسب به امکانات آموزش پزشکی
  • قدمت مناسب و تجربه بالای آموزش پزشکی
  • شرایط مناسب زندگی اجتماعی در شیلی
  • فرصت های مناسب تحقیقات پزشکی

روند تحصیل پزشکی در اتریش

شرایط کار پزشکی در کشور شیلی در 2024

کارکنان بهداشت و درمان مولفه ای مهم در سیستم درمانی محسوب می شوند، تخصص پزشکان از تشخیص بیماری و معالجه بیماری تا ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از بیماری و مراقبت های بهداشتی و زیبایی است. سازمان های بهداشتی و درمانی در کشور شیلی همیشه به افراد متخصص و ماهر در حرفه پزشکی نیاز دارند. همانطور که گفته شد میزان در آمد پزشکان در کشور شیلی با توجه به زمینه مختلف متفاوت می باشد. در کشور شیلی فرد می تواند به عنوان پرستار، دندان پزشک، پزشک قلب، پزشک مغز و اعصاب، پزشک اطفال، فیزیوتراپیست، پزشک چشم و غیره در بیمارستان ها، کلینیک ها و خانه ها سالمندان مشغول به کار شوند. برای شروع کار در حرفه پزشکی در کشور شیلی لازم است از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه کاری دریافت کنید.

متقاضیانی که در 2024 از دانشگاه های سایر کشورها فارغ التحصیل شده باشند، مدارک دانشگاهی آن ها مورد ارزیابی و معادل سازی قرار خواهد گرفت. جهت اخذ دعوت نامه شغلی فرد باید مدارک لازم که عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • مدرک معتبر زبان
  • ارائه سوابق و رزومه کاری
  • اسکن پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی و انگیزه از کار و اقامت در کشور شیلی

را به کارفرما مورد نظر ارسال نماید تا درخواستش مورد بررسی قرار گیرد.

میزان درآمد رشته پزشکی در شیلی

در جواب سوال میزان حقوق و دستمزد رشته های پزشکی در شیلی می توان گفت، که میزان حقوق ماهانه با توجه به رشته تحصیلی، سوابق کاری و مهارت و تخصص فرد متفاوت می باشد. در نمودار ذیل متوسط درآمد ماهانه برخی گرایش های محبوب رشته پزشکی در سال 2024 بررسی شده است:

متوسط درآمد ماهانه برخی گرایش های محبوب رشته پزشکی در شیلی

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص درآمد رشته پزشکی در شیلی کسب کردید، امکان تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های شیلی وجود دارد. متقاضیان می توانند ابتدا از طریق ویزای تحصیلی وارد این کشور شده و پس از فارغ التحصیلی و با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار شیلی در این کشور مشغول به کار شوند.

سوالات کلیدی درباره رشته پزشکی در شیلی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شود و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باید به آن پاسخ دهند عبارتند از:

  • دوره آموزش پزشکی در شیلی چقدر به طول می انجامد؟ 7 سال
  • آیا شیلی کشور پرهزینه ای برای تحصیل پزشکی است؟ بله، با توجه به شرایطی که برخی از کشورهای اروپایی دارند، می توان گفت که شیلی کشوری نسبتا پر هزینه در این رشته به حساب می آید و گزینه های ارزان قیمت تری نیز نسبت به آن وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *