ویزای کاری

درآمد مهندسان در استرالیا

درآمد مهندسان در استرالیا

استرالیا کشوری صنعتی است که با کمبود نیروی انسانی در برخی مشاغل روبرو است، این در حالی است که درآمد مهندسان در استرالیا از میانگین بالایی برخوردار بوده است. به همین دلیل مهاجران جوان و متخصص استرالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند. استرالیا از شرایط اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است. بازار کار پویای این کشور سطح زندگی بالایی را برای مردمش فراهم آورده است. طبق آماری که در سال گذشته اعلام گردید، مردم استرالیا پس از مردم سوئیس ثروتمندترین مردم جهان محسوب شده‌اند.

  • شرایط مهاجرت برای نیروی کار مهندسی به استرالیا به چه صورت است و نیازمند چه مدارکی است؟
  • میزان درآمد مهندسین در استرالیا به چه صورت بوده و کفاف هزینه های زندگی آن ها را می دهد یا خیر؟
  • بهترین شغل های مهندسی در استرالیا کدامند؟
  • شرایط مهاجرت مهندسان به استرالیا از طریق کار چیست؟
  • آیا می توان برای تحصیل مهندسی در استرالیا وارد دانشگاه های این کشور شد؟

رشته های پزشکی و رشته های علوم انسانی نیز در کشور استرالیا از بازار کار پر رونق و درآمد بالایی برخوردارند و به این دلیل سالانه تعداد زیادی از افراد تصمیم به مهاجرت کاری به استرالیا می گیرند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب و وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی و همراهی شما عزیزان علاقه مند به امور مهاجرتی تهیه و تنظیم شده است.

بررسی شرایط کاری در استرالیا در 2023

فرصت های شغلی زیاد، سطح درآمد بالا، امنیت اقتصادی و اجتماعی، کم بودن نرخ جرم و جنایت، بالا بودن شاخص توسعه انسانی و غیره همگی از دلایلی هستند که سبب شده اند افراد زیادی از سرتاسر دنیا به دنبال مهاجرت به استرالیا باشند. البته با توجه به این که مهاجرت غیر قانونی به استرالیا از طریق پناهندگی بسیار خطرناک است، به هیچ عنوان استفاده از این روش پیشنهاد نمی شود. چرا که در حالی که افرادی که به روش های قانونی مثل کار یا تحصیل اقامت استرالیا را اخذ نموده رفاه بالا و حقوق زیادی دارند، پناهندگان علاوه بر این که جان خود را به خطر می اندازند و حتی ممکن است از سوی دولت استرالیا بازگردانده شوند. به سختی شغل پیدا می کنند و از سوی کارفرمایان استرالیایی حقوق کم تری می گیرند.

برای کسانی که روش قانونی را انتخاب می نمایند، سطح حقوق در استرالیا بستگی به میزان تخصص، سابقه کار، سطح تحصیلات و غیره خواهد داست. اما به طور کلی درآمد در استرالیا را می توان به شرح ذیل دانست:

حوزه کاریمتوسط درآمد سالیانه در کشور استرالیا طی سال 2023 (دلار استرالیا)
بخش خصوصی$88600
بخش دولتی$93000

میزان درآمد مهندسان در استرالیا در 2023

میزان درآمد مهندسان در استرالیا به اندازه ای تنظیم شده است که افراد بتوانند علاوه بر رفع نیازهای اساسی خود مانند خوراک، پوشاک و مسکن مقداری هم پس‌انداز کنند.

  • مهندسان شهرسازی: طبق آمار حداکثر حقوق پرداختی به مهندسان شهرسازی با تجربه و متخصص 144000$ (دلار استرالیا) است. حداقل حقوق به ثبت رسیده 75500$ (دلار استرالیا) بوده است.
  • مهندسان صنایع: کمترین میزان حقوق پرداختی به مهندسان صنایع در کشور استرالیا در سال گذشته 81500$ (دلار استرالیا) و حداکثر حقوق پرداخت شده 166000$ (دلار استرالیا) به ثبت رسیده است.
  • مهندسان عمران: حداقل حقوق پرداختی مهندسان عمران 107000$ (دلار استرالیا) به ثبت رسیده است و حداکثر میزان حقوق پرداختی با توجه به سابقه کاری بالا 224000$ (دلار استرالیا) بوده است.
  • مهندسان مکانیک: حداقل حقوق پرداخت شده به مهندسان تازه کار رشته مکانیک 102000$ (دلار استرالیا) و حداکثر حقوق پرداخت شده به سر مهندسان مکانیک با تجربه 196000$ (دلار استرالیا) بوده است.
  • مهندسان پزشکی: متوسط حقوق دریافت شده این دسته از مهندسان 115000$ (دلار استرالیا) در سال و حداکثر ثبت شده در آمارها بیش از 186000$ (دلار استرالیا) بوده است.
  • مهندسان برق و الکترونیک: حقوق دریافتی توسط مهندسان برق الکترونیک 97000$ (دلار استرالیا) و حداکثر حقوق پرداخت شده در موسسات خصوصی 191000$ (دلار استرالیا) بوده است.
  • مهندسان شیمی و سیالات: مهندسان شیمی که در کارخانه‌های دولتی کار می‌کنند حداقل 180000$ (دلار استرالیا) و حداکثر 195000$ (دلار استرالیا) حقوق در سال 2023 میلادی دریافت کرده‌ اند.
  • مهندسان معمار: حداقل حقوق دریافت شده توسط مهندسان معمار کم تجربه 77400$ (دلار استرالیا) و برای مهندسان سابقه دار و دارای مدرک تحصیلی بالا 167000$ (دلار استرالیا) بوده است.
  • مهندسان کامپیوتر: با توجه به آمارها مهندسان کامپیوتر در استرالیا سالانه حداقل 72300$ (دلار استرالیا) و حداکثر 142000$ (دلار استرالیا) حقوق دریافت می‌کنند.

اخذ ویزای کار و اقامت موقت استرالیا

برای اخذ ویزای کار در استرالیا باید اشخاص از نظر توانمندی زبان و تخصصی یا تحصیلات عالی مورد بررسی قرار بگیرند. ویزای کار موقت استرالیا انواع مختلفی دارد. با توجه به رشته تحصیلی متقاضی یا شرایطی که در آن قرار دارد یکی از ویزاها برای او صادر می شود. ویزای کار موقت مستقل که برای افراد متخصص صادر می شود و تنها افرادی که توسط یک کارفرما یا خویشاوندان خود که شهروند استرالیا هستند حمایت می شوند این ویزا را دریافت می کنند. افرادی که این نوع ویزای کار را دریافت می‌کند از امکان تحصیل و اقامت دائم استرالیا نیز بهره مند خواهند شد.

میزان درآمد مهندسان در استرالیا

ویزای سابکلس 457 استرالیا برای مهندسین

افراد متخصص توسط یکی از ایالات استرالیا با دریافت ویزای خاص خود برگزیده می شوند. در این حالت به آن ها اجازه داده می‌شود در تمام استرالیا به کار و تحصیل بپردازند. لازم به ذکر است که خانواده این افراد می توانند همراه با آن ها به کشور استرالیا وارد شوند. علاوه بر این، آن ها می توانند اقامت موقت این کشور پیشرفته را دریافت کنند. ویزای شماره 457 ویزای موقت کاری شناخته می شود. این نوع مجوز توسط یک اسپانسر خارجی در کشور استرالیا به متقاضیان ارائه می شود. یک شرکت مستقل در کشور استرالیا برای افتتاح شعبه نیاز به مدیر دارد. این شرکت می‌تواند از بین نیروهای کار خارجی با الزام به رعایت قوانین استخدام کند.

هنگامی که نیروی کار خارجی برای کار در سمت مدیریت شعبه شرکت وارد استرالیا می شود می تواند برای خانواده خود نیز اقامت موقت این کشور دریافت کند. افرادی که ویزای 457 اقامت موقت استرالیا را دریافت می کنند اجازه کار و تحصیل در این کشور را نیز برای خود و خانواده خود دریافت می کنند. این ویزا حداکثر 4 سال اعتبار خواهد داشت. در صورت واجد شرایط بودن پس از اتمام اعتبار متقاضی و خانواده او می‌ توانند اقامت دائم استرالیا را اخذ کنند.

کاریابی با توجه به درآمد مهندسان در استرالیا

به طور کلی یافتن شغل، در تمام کشورهای پیشرفته جهان به دو صورت امکان پذیر است. این امر یا باید از طریق روزنامه ‌های محلی صورت بگیرد یا از طریق ارسال رزومه برای کارفرمایان آن کشور انجام شود. در برخی موارد استفاده از این موسسات با توجه به دایره گسترده اطلاعات شغلی انتخاب بسیار خوبی است. موسسات کاریابی در ابتدا تمام اطلاعات لازم را از کارفرمایان و متقاضیان دریافت می‌کنند و وارد سیستم آنلاین همگام‌سازی خود می کنند.

در صورتی که اطلاعات متقاضی با نیازهای یکی از کارفرمایان مطابقت داشت، این مجموعه ها به عنوان یک پل ارتباطی بین دو طرف قرار می‌گیرند. در بسیاری از موارد این مراکز براساس یک قرارداد، درصدی از درآمد مهندسان در استرالیا در ماه های اول خدمت را از وی دریافت می کنند.

معرفی موسسات کاریابی معتبر در استرالیا

در این کشورموسسات کاریابی معتبری وجود دارند که در لیست زیر چند نمونه از آن‌ ها را معرفی می‌کنیم:

  • Simply Hired
  • Seek
  • Indeed
  • Jora
  • Glassdoor

موسسات کاریابی فوق دارای وبسایت های تخصصی کاریابی آنلاین نیز هستند. شما می توانید با جستجوی اسم آن ها وارد وبسایت رسمی این موسسات شوید. تعداد زیادی از افرادی که سالانه به کشور استرالیا مهاجرت کاری می کنند از طریق موسسات کاریابی در این کشور شغل متناسب مورد نظر خود را پیدا می کنند. خوب است بدانید که علاوه بر رشته های مهندسی، درآمد رشته های مدیریتی و حسابداری در کشور استرالیا نیز بالا است. مهاجرت از طریق این رشته ها پر مخاطب و بسیار ارزشمند است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به استرالیا با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول درباب درآمد مهندسان در استرالیا

مهندسانی که تمایل به کار در استرالیا دارند سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • میزان درآمد مهندسان شهرسازی در استرالیا چقدر است؟ طبق آمار، حداکثر حقوق پرداختی به مهندسان شهرسازی با تجربه و متخصص 144000$A (دلار استرالیا) است. حداقل حقوق به ثبت رسیده 75500A$ بوده است.
  • میزان درآمد مهندسان صنایع در استرالیا چقدر است؟ کمترین میزان حقوق پرداختی به مهندسان صنایع در کشور استرالیا در سال گذشته 81500$ تخمین زده شده است. حداکثر حقوق پرداخت شده 166000$ به ثبت رسیده است.
  • میزان درآمد مهندسان عمران در استرالیا چقدر است؟ حداقل حقوق پرداختی مهندسان عمران 107000$ به ثبت رسیده است. حداکثر میزان حقوق پرداختی با توجه به سابقه کاری بالا، 224000$ بوده است.
  • میزان درآمد مهندسان مکانیک در استرالیا چقدر است؟ حداقل حقوق پرداخت شده به مهندسان تازه کار رشته مکانیک 102000$ و حداکثر حقوق پرداخت شده به سر مهندسان مکانیک با تجربه 196000$ بوده است.
  • میزان درآمد مهندسان برق و الکترونیک در استرالیا چقدر است؟ حقوق دریافتی توسط مهندسان برق الکترونیک 97000$ و حداکثر حقوق پرداخت شده در موسسات خصوصی 191000$ بوده است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

18 دیدگاه برای “درآمد مهندسان در استرالیا

  1. آرمان حسن شاهی گفت:

    سلام وقت بخیر بنده فارغ التحصیل عمران از دانشگاه دولتی باهنر شیراز هستم سابقه کار ندارم میخاستم مهاجرت کنم استرالیا آیا ب کار میگیرند ! و اینکه درامدش در چه حد هست حداقل ؟ و بهتره در مورد اجرا تسلطمو بیشتر کنم یا روی نرم افزار های عمرانی ؟ ممنون میشم راهنمایی دقیق کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      با سلام
      شما برای مهاجرت به استرالیا نیاز دارید که سابقه کاری مرتبط رو داشته باشید. سن، سطح زبان و عوامل دیگر هم دخیل هستند.
      توصیه می کنم مقاله کار در استرالیا رو مطالعه بفرمایید

  2. علی جهانی گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید بازار کار برای مهندسین هواپیمایی چطوره!؟
    الکترونیک هواپیمایی
    تعمیر و نگهداری هواپیما
    مهندسی ایونیک هواپیما
    بازار کار داره !؟ درآمد چطوره!؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بستگی به تخصص شما داره ولی میشه گفت در حدود 115000$ دلار استرالیا در سال

  3. عارف گفت:

    سلام خسته نباشید ،درامد مهندس صنایع غذایی چقدر هست در استرالیا ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 80000$ تا 90000$ (دلار استرالیا) در سال

  4. لیما محمدپور گفت:

    سلام و عرض ادب ممنون از اطلاعاتتون
    میخواستم بدونم برای رشته مهندسی نفت هم کار هست در استرالیا و حقوقش به چه شکل ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله کار هست ولی محدودتر هست .
      در مورد درآمد هم میشه گفت که در حدود 123000$ (دلار) در سال

  5. محمد گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم درامد طراحی صنعتی در استرالیا چطوریه برای آدم با تجربه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 6000 دلار استرالیا در ماه

  6. علیرضا گفت:

    سلام بر شما ببخشید می خواستم بدونم برای رشته ی انرژی هسته ای کشور استرالیا برای تحصیل و کار خوب است یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز بسیاری از کشورهای جهان برای اجازه تحصیل و کار مهندسین وافرادی که به انرژی هسته ای مرتبط هستند و از ایران میان محدودیت های شدیدی رو اعمال می کنند.

  7. Miasa گفت:

    سلام خسته نباشید من رشته ی مکانیک موتور و برق خودرو میخونم میخواسم بدونم من میتونم توی استرالیا راحت درس بخونم و هم کار بکنم؟ و اگه امکانش هست بگید هزینه ها چطوریه و بازار کار رشته ی من چطوریه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ای کاش شرایط سنی خودتون رو هم می فرمودید تا بشه دقیق تر در این رابطه صحبت کرد.
      توصیه می کنم مقاله تحصیل در استرالیا رو مطالعه کنید.

  8. پویا گفت:

    سلام بر شما یعنی جدا ماهیانه 107000 دلار برای یه مهندس عمران که چیزی بالای دو میلیارد به ریال ایران هستش پرداخت میشه
    ممنون زود جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      این مجموع درآمد سالیانه است

      1. TROII گفت:

        سلام بازار کار مهندسی در استرالیا چطوره؟ یه ایرانی میتونه به راحتی کار پیدا کنه؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          در کشور استرالیا نیاز به مهندسین رشته های متفاوت دارند و در سایت این کشور لیست رشته های مورد نیازشون اومده که میتویند اونها رو ببینید یا رشته تون رو بفرمائید تا راهنماییتون کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *