ویزای کاری

درآمد مهندسان در اوکراین

درآمد مهندسان در اوکراین

اطلاع از درآمد مهندسان در اوکراین به افراد مشتاق برای مهاجرت به این کشور، کمک شایانی درجهت تصمیم گیری و هدف گذاری صحیح تر خواهد نمود. به گونه ای که فرد متقاضی می تواند با مطلع بودن از میزان سهولت یا سختی این مسیر، شغل موردنظر خود را تعیین کرده و درجهت نیل به آن گام بردارد. با توجه به اینکه در سال های اخیر رشته هایی از قبیل مهندسی برق و کامپیوتر توانسته اند توجه بسیاری از متقاضیان خارجی و بین المللی را به خود جلب کنند، می توان اظهار داشت فعالیت در این زمینه ها مقرون به صرفه بوده و مادامی که سایت های کاریابی در کشور اوکراین تقاضای جذب نیرو در چنین رشته هایی را دارند، همچنان فضا برای رشد و پیشرفت در این زمینه مساعد خواهد بود.

در ادامه این مقاله به چگونگی روند اشتغال در رشته های مهندسی این کشور می پردازیم؛ همچنین شما می توانید برای کسب جزئیات بیشتر با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

  • شرایط کار در اوکراین چیست؟
  • متوسط درآمد در اوکراین چقدر است؟
  • آیا اوکراین مقصد مناسبی برای کار است؟
  • فرایند مهاجرت کاری به اوکراین چیست؟
  • مزایای کار در اوکراین چیست؟

آشنایی با اقتصاد اوکراین

در سال های اخیر، رشد منفی جمعیت کشور اوکراین و افزایش نرخ اشتغال به کار جوانان به 65% جمعیت کثیری را به سمت این کشور سوق داده است؛ در سال 2022 نرخ درآمد زایی اعلام شده ازسوی دولت اوکراین با افزایش 22درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود که رقم قابل توجهی است. همچنین در دو دهه ابتدایی قرن 21 نرخ بیکاری در اوکراین به 6% تنزل پیدا کرده است که نشان از رونق اقتصادی و اهمیت قائل شده ازسوی سه قوه تصمیم گیرنده در این کشور می باشد.

اوکراین دومین کشور وسیع اروپاست و واحد پول آن گریونا (UAH) می باشد. عمده اقتصاد این کشور برپایه کشاورزی و صنعت است. افراد شاغل در شرکت های تولید قطعات جانبی خودرو دستمزد قابل توجهی دریافت می کنند. همچنین از دیگر منابع اوکراین می توان به معادن بی شمار فولاد و نیکل اشاره داشت. مجموع ساعات کار در هفته برای افراد بالغ در اوکراین حداقل 45ساعت تعیین شده و به طور میانگین حقوق خانم ها 11% کمتر از آقایان می باشد.

توزیع درآمد مهندسان در اوکراین

دریافت ویزا جهت کار مهندسی در اوکراین

با درنظر داشتن سختگیری های دولت اوکراین برای اختصاص دادن اقامت دائم به افراد غیربومی، دریافت ویزای کاری و اقامت موقت در این کشور یکی از راه های اخذ تابعیت این کشور اروپایی است. متقاضیان بین المللی کار در کشور اوکراین باید از انواع قرارداد برای اتباع خارجی در این کشور، که به سه قسم موجود می باشد، مطلع باشند:

  • توافق های پروژه ای
  • قراردادهای محدود با مدت زمان تعیین شده
  • قراردادهای بلند و نامحدود تجاری

درباره قراردادهای محدود و زمان دار لازم به ذکر است که قابل تمدید می باشند و همچنین میزان حقوق شخص براساس مهارت او تعیین می گردد و از حد مشخصی فراتر نخواهد رفت. بیشترین درآمد متعلق به قراردادهای تجاری است که لازمه آن سابقه کاری طولانی فرد می باشد. توافق های پروژه ای کمتر رایج هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود مقاله کار در اوکراین را مطالعه بفرمایید.

اولویت دولت اوکراین در زمینه های شغلی متفاوت، اهالی کشور اوکراین هستند. به گونه ای که درخواست جذب افراد متخصص که ازسوی موسسات دولتی یا خصوصی منتشر می گردد، تا 3 ماه برای افراد غیر اوکراینی قابل دسترسی نمی باشد. پس از گذشت این زمان برای افراد متقاضی ویزای کار اوکراین، دعوت نامه شغلی ارسال می گردد. زمان پیش بینی شده از ارسال دعوت نامه توسط کارفرما برای شخص تا صدور مجوز از جانب دولت، یک ماه تخمین زده می شود.

توزیع درآمد مهندسان در اوکراین

تخصص در زمینه هایی چون مهندسی IT و مهندسی برق می تواند تضمین کننده آینده شغلی بدون دردسر و نویدبخش درآمدی ایده آل در اوکراین باشد. برای اثبات این ادعا می توان به فهرست جهانی قرارگیری متخصصان کامپیوتر رجوع کرد که کشور اوکراین در جایگاه پنجم آن قرار گرفته است. در ادامه به بررسی میزان درآمد سالیانه چند مهندسی پرطرفدار در اوکراین می پردازیم.

مقایسه درآمد مهندسان در کشور اوکراین

با لحاظ کردن نمودار بالا می توان نتیجه گرفت فعالیت در زمینه های مهندسی در کشوری چون اوکراین مطلوب می باشد. علاوه بر مشاغل ذکر شده، رشته هایی چون مهندسی معدن و برنامه نویسی نیز در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته اند. باید خاطرنشان کرد فعالیت در این مشاغل و کسب درآمد قابل توجه، مهارت فردی نسبتا بالایی را می طلبد؛ به عنوان مثال شخص علاقمند به پیشرفت شغلی در مهندسی کامپیوتر ترجیحا باید در کار با نرم افزارهایی چون Java, Java Script, SQL مهارت داشته باشد. SoftServe و Exoftدو شرکت اوکراینی معتبر در این زمینه می باشند. همچنین نمی توان از تاثیر بسزای مطالعه سایت های کاریابی مهندسی در موفقیت شغلی چشم پوشی کرد. جهت مقایسه میزان درآمد شغل های مهندسی با دیگر مشاغل موجود در اوکراین به مقاله حقوق ماهیانه کار در اوکراین رجوع کنید.

هزینه زندگی و درآمد مهندسان در اوکراین

از مزایای کار و زندگی در اوکراین می توان به تشابهات فرهنگی آن با آداب و رسوم ما ایرانیان اشاره کرد. وجود ویژگی های مشترک چون برگزاری جشن های سنتی و وجود اماکن مذهبی متعدد این ارتباط را قوی تر می کند. میزان مالیات اعمال شده بر دارایی هر فرد در اوکراین به فراخور درآمد فرد از 5 تا 35 درصد متفاوت می باشد. به طور میانگین درآمد یک مهندس در اوکراین ماهانه 19500 گریونا (UAH) ثبت شده است. همچنین حداقل درآمد 6000 و حداکثر آن 41000 گریونا (UAH) اعلام شده است. میزان افزایش حقوق مهندسین شاغل در موسسات دولتی سالانه 5% می باشد. هزینه زندگی هر فرد در اوکراین متناسب با سبک زندگی او متغیر می باشد.

بخش عمده هزینه مربوط به مسکن می باشد؛ همینطور اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر حدود 300$ (دلار) هزینه بر خواهد بود. تامین مواد غذایی و هزینه حمل و نقل در این کشور موجب نگرانی نخواهد بود و مبلغ زیادی را به خود اختصاص نمی دهد. درنهایت می توان کشور اوکراین را سرزمینی وسیع و مناسب جهت اشتغال متقاضیان فعالیت در رشته های مهندسی با هدف پیشبرد یک زندگی مطلوب دانست. این مقاله به یاری تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده و همچنین شما می توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در این موسسه درتماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *