ویزای کاری

درآمد مهندسان در ایرلند

درآمد مهندسان در ایرلند

درآمد مهندسان در ایرلند از غالب گروه های شغلی دیگر در این کشور بالاتر است به همین علت این کشور از سوی مهندسان برای کاریابی برگزیده می شود. مهندسان همچنین از آن جایی که مشاغلی مثل مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار و غیره جزو مشاغل مورد نیاز ایرلند است، سریع تر کار پیدا می کنند.

کار پیدا کردن هم برای کسانی اهمیت دارد که از طریق تحصیل به ایرلند آمده اند و باید شغلی پیدا کنند تا ویزای خود را پس از فارغ التحصیلی تمدید نمایند، هم برای کسانی که می خواهند مستقیما ویزای کاری ایرلند را اخذ نمایند. چرا که به این منظور باید از یک کارفرمای ایرلندی پیشنهاد شغلی داشته باشند زیرا بر خلاف آلمان، اتریش و آفریقای جنوبی، ایرلند ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار صادر نمی کند. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده در خصوص درآمد مهندسان در ایرلند اطلاعاتی ارائه شده است.

  • بهترین کارهای مهندسی در ایرلند کدامند؟
  • محدودیت های کار در ایرلند چیست؟
  • بهترین شهرهای ایرلند برای زندگی کدامند؟
  • متوسط درآمد مهندسان در کشور ایرلند چقدر است؟
  • شرایط تحصیل مهندسی در ایرلند چگونه است؟

مقایسه متوسط درآمد مهندسان در ایرلند با سایر مردم

همان طور که سطح هزینه های زندگی در ایرلند بالا است مردم این کشور نیز حقوق بالایی دریافت می نمایند. در ادامه متوسط درآمد دریافتی عموم مردم، نه فقط مهندسان، در ایرلند بررسی شده است:

حقوق سالیانه عموم مردم در ایرلندتوضیحات
9730€ (یورو)کم ترین میزان حقوق سالیانه در ایرلند
38500€ (یورو)متوسط حقوق سالیانه در ایرلند
172000€ (یورو)بیشترین میزان حقوق سالیانه در ایرلند

همانطور که بیشتر اشاره شد اگرچه مهندسان جزو پردرآمدترین مشاغل در ایرلند نیستند اما نسبتا به عموم مردم ایرلند حقوق بیشتری دریافت می کنند. در جدول ذیل به طور خاص وضعیت حقوق دریافتی مهندسان در ایرلند در سال 2022 به طور کلی بررسی شده است:

حقوق سالیانه مهندسان در ایرلند به طور کلیتوضیحات
10300€ (یورو)کم ترین میزان حقوق سالیانه مهندسان در ایرلند
32700€ (یورو)متوسط حقوق سالیانه مهندسان در ایرلند
68700€ (یورو)بیشترین میزان حقوق سالیانه مهندسان در ایرلند

درآمد مهندسان در ایرلند بر اساس معیار جنسیت

علاوه بر هزینه های زندگی، میزان حقوق دریافتی نیز در شهرهای مختلف ایرلند متفاوت است و این موضوع در خصوص مهندسان نیز صدق می کند. به عنوان مثال در شهرهای بزرگ ایرلند همانطور که اجاره منزل و به طور کلی هزینه های ماهیانه زندگی بالاتر است، میزان حقوقی که افراد دریافت می کنند نیز بیشتر می باشد. یکی دیگر از عواملی که متاسفانه در میزان حقوق دریافتی افراد در تمامی کشورهای دنیا از جمله ایرلند تاثیرگذار است جنسیت آن ها است. در ایرلند یک مهندس خانم در مقایسه با همکار آقای خود با همان میزان تخصص، سابقه کاری، سطح تحصیلات و غیره 6% کم تر حقوق دریافت می کنند. در جدول ذیل تفاوت درآمد مهندسین خانم و آقا در ایرلند طی سال 2022 بهتر بررسی شده است:

جنسیتمتوسط درآمد سالیانه مهندسان در ایرلند
خانم ها31600€ (یورو)
آقایان33500€ (یورو)

درآمد مهندسان در ایرلند بر اساس معیار جنسیت

بررسی دقیق تر درآمد مهندسان در ایرلند

پیش تر وضعیت کلی درآمد دریافتی مهندسان در ایرلند بررسی گردید هر چند واضح است که هر کدام از مهندسین با توجه به رشته تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل، تعداد سال های سابقه کاری، مهارت های شغلی و غیره درآمد متفاوتی دریافت می کنند. در جدول ذیل متوسط درآمد دریافتی تخصص های مختلف مهندسی در ایرلند طی سال 2022 بررسی شده است:

تخصص های مختلف مهندسان در ایرلندمتوسط درآمد سالیانه
مهندس بیوشیمی32100€ (یورو)
مهندس عمران35600€ (یورو)
مهندس برق و الکترونیک38500€ (یورو)
مهندس انرژی37100€ (یورو)
مهندس ژنتیک38800€ (یورو)
مهندس صنایع35200€ (یورو)
مهندس دریایی37300€ (یورو)
مهندس مواد33100€ (یورو)
مهندس مکانیک36100€ (یورو)
مهندس طراحی مکانیکی37400€ (یورو)
مهندس معدن33600€ (یورو)
مهندس سلامت محصول33400€ (یورو)
مهندس تولید35500€ (یورو)
مهندس پروژه36800€ (یورو)
مهندس کنترل کیفیت34600€ (یورو)
مهندس فروش39400€ (یورو)
مهندس نیروی خورشیدی36500€ (یورو)
مهندس انرژی بادی34900€ (یورو)
مهندس آب و فاضلاب36300€ (یورو)

شانس دستیابی به درآمد مهندسین در ایرلند

در ایرلند پس از بحران اقتصادی نیمه دوم قرن 19 که تا اوایل قرن 21 نیز ادامه داشت، شرایط اقتصادی خوبی حکمم فرما بوده است. به همین دلیل است که در حال حاضر مهاجرت به ایرلند طرفدارانی دارد هرچند تعداد آن ها در مقایسه با کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، آلمان، فرانسه، مجارستان، هلند، ایتالیا، دانمارک و غیره، کم تر است. چراکه به عنوان مثال در کشوری مثل آلمان هم فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد و هم ویزای جستجوی کار صادر می شود در نتیجه اجباری نیست افراد از ابتدا پیش از ورود به آن پیشنهاد شغلی داشته باشند. به علاوه بر خلاف ایرلند که نظام تحصیلی آن پولی است و با توجه به نوع رشته و دانشگاه محل تحصیل سالیانه بین 9500€ تا 13000€ (یورو) و در رشته هایی مثل پزشکی سالیانه تا 20000€ (یورو) شهریه باید پرداخت گردد، تحصیل در آلمان رایگان است.

البته کسانی که با تحصیل در ایرلند وارد این کشور می شوند چند ماه پس از فارغ التحصیلی خود نیز اجازه دارند به منظور پیدا کردن کار در این کشور بمانند و شانس موفقیت آن ها در مقایسه با گروهی که از ابتدا می خواهند با ویزای کاری به ایرلند سفر کنند، بالاتر است. البته علاوه بر زبان ایرلندی، زبان انگلیسی نیز در کشور ایرلند زبان رسمی به حساب می آید و ضرورتی ندارد فرد به هر دو زبان مسلط باشد هر چند این امر می تواند شانس پیدا کردن شغل را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، نرخ بیکاری در ایرلند طی چند سال مورد بررسی قرار گرفته است:

نمودار بررسی نرخ بیکاری در ایرلند

مقایسه شرایط مهندسان در ایرلند و آلمان

در حال حاضر جمعیت آلمان رو به پیری می رود در نتیجه این کشور به منظور ادامه فرایند رشد و توسعه اقتصادی خود نیاز به جذب نیروی متخصص خارج از اتحادیه اروپا دارد. به همین دلیل پیدا کردن کار در آلمان در صورت داشتن تخصص شغلی و تسلط به زبان آلمانی ساده است علی الخصوص برای مهندسان چرا که از مشاغل مورد نیاز در آلمان به حساب می آیند. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده در خصوص درآمد مهندسان در آلمان طی سال 2022 اطلاعاتی ارائه شده است.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *