ویزای کاری

درآمد مهندسان در لوکزامبورگ

درآمد مهندسان در لوکزامبورگ

به دلایل مختلف از جمله نیاز بازار کار، مهاجرت برای مهندسان ساده تر از سایر مشاغل است، میزان درآمد مهندسان در لوکزامبورگ از جمله موضوعات پرطرفدار است. لوکزامبورگ کشوری فوق العاده زیبا اما کوچک است که در حدود 600000 نفر جمعیت دارد و بیش از نیمی از جمعیت آن را خارجی ها تشکیل داده اند. منتهی جمعیت خارجی های مقیم لوکزامبورگ را بیشتر ثروتمندان و سرمایه گذاران آمریکا و دانشجویان تابعه سایر کشورهای اروپایی تشکیل می دهند. چرا که لوکزامبورگ به دلیل مساحت کم و فراوانی نیروی جوان و متخصص، بر خلاف کشورهایی مثل آلمان و اتریش، نیازی به استخدام نیروی کار غیر اروپایی احساس نمی کند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی در خصوص درآمد مهندسان در لوکزامبورگ ارائه شده است.

  • شرایط کار در رشته مهندسی در لوکزامبورگ چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسان در این کشور چقدر است؟
  • فرایند کاریابی در لوکزامبورگ چگونه است؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی در این کشور چگونه است؟

آشنایی با کشور لوکزامبورگ

همان طور که پیش تر اشاره شد، لوکزامبورگ کشور کوچکی است منتهی همین کشور کوچک و به اصطلاح ذره بینی تولید ناخالص داخلی بالایی دارد و صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا است. نرخ بیکاری در لوکزامبورگ طی سال 2022 تنها 5.7% می باشد و تورم در این کشور در 2 سال گذشته همواره زیر 2% بوده است. تورم پایین به معنای ثبات قیمت ها است یعنی اگرچه لوکزامبورگ پس از سوئیس، ایسلند، دانمارک و موناکو جزو گران ترین کشورهای قاره اروپا است، اما قیمت کالاها و خدمات مختلف در این کشور مدام در حال تغییر نیست؛ یعنی مردم لوکزامبورگ اصطلاحا علاوه از رفاه اجتماعی و اقتصادی بالایی بهره مند هستند.

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

در لوکزامبورگ هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره طی سال 2022 ماهیانه در حدود 4500€ (یورو) هزینه زندگی دانشجوییِ 1 نفره ماهیانه بین 1500€ تا 1800€ (یورو) است. با توجه به این که میزان دقیق هزینه زندگی در لوکزامبورگ به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد بستگی زیادی دارد، به منظور محاسبه ساده تر و دقیق تر در جدول ذیل قیمت کالاها و خدمات مختلف طی سال جاری در کشور لوکزامبورگ بیان شده است:

کالاها و خدماتقیمت
یک وعده غذایی در رستوران17.00€ (یورو)
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد9.00€ (یورو)
یک بطری آب معدنی2.56€ (یورو)
یک بطری یک لیتری شیر1.40€ (یورو)
یک قالب 500 گرمی نان2.50€ (یورو)
یک کیلوگرم برنج1.45€ (یورو)
یک کیلوگرم پنیر محلی14.00€ (یورو)
یک کیلوگرم فیله مرغ11.00€ (یورو)
یک کیلوگرم گوشت قرمز17.62€ (یورو)
بلیت ماهیانه وسایل حمل و نقل عمومی25.00€ (یورو)
خدمات ماهیانه آب، برق و غیره برای یک آپارتمان 85 متری227.89€ (یورو)
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در لوکزامبورگ1555.56€ (یورو)
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در لوکزامبورگ2860.87€ (یورو)

آگاهی از درآمد مهندسان در لوکزامبورگ

آگاهی از درآمد مهندسان در لوکزامبورگ

همان طور که پیش تر مشاهده شد هزینه زندگی در لوکزامبورگ بسیار بالا است منتهی در مقابل متوسط درآمد ماهیانه افراد نیز بسیار بالاتر از تعداد زیادی از کشورهای اروپایی می باشد. مطابق آمارهای اعلامی وبسایت های مختلف کم ترین میزان حقوق دریافتی در لوکزامبورگ ماهیانه 2060€ (یورو) است و بیشترین میزان حقوق نیز ماهیانه 67300€ (یورو) می باشد یعنی متوسط درآمد ماهیانه در لوکزامبورگ 15200€ (یورو) می باشد. نتیجتا در سال 2022 غالب لوکزامبورگی ها 71% از میزان درآمد خود را خرج می کنند و می توانند 29% حقوق ماهیانه خود را پس انداز نمایند. در جدول زیر متوسط درآمد مهندسان در لوکزامبورگ نشان داده شده است:

عنوان شغلیمتوسط درآمد ماهیانه
مهندس عمران13100€ (یورو)
مهندس برق و الکترونیک13500€ (یورو)
مهندس مکانیک14200€ (یورو)
مهندس معمار13800€ (یورو)

مقایسه درآمد مهندسان در لوکزامبورگ و آلمان

متوسط درآمد در آلمان قدری از لوکزامبورگ پایین تر است؛ به عبارت دقیق تر متوسط درآمد در این کشور ماهیانه 11900€ (یورو) می باشد؛ یعنی کم ترین حقوق دریافتی در آلمان ماهیانه 1610€ (یورو) و بیشترین میزان درآمد نیز ماهیانه 52600€ (یورو) است. متوسط درآمد ماهیانه مهندسین نیز در آلمان بالا است؛ به عبارت دقیق تر مهندسین معمار ماهیانه 10400€ (یورو)، مهندسین عمران ماهیانه 9970€ (یورو)، مهندسین برق و الکترونیک ماهیانه 11400€ (یورو) و مهندسین مکانیک ماهیانه 11100€ (یورو) حقوق دریافت می کنند. البته مزیت بزرگی که کار در آلمان نسبت به لوکزامبورگ دارد علاوه بر بیشتر بودن فرصت های شغلی ویزای جستجوی کاری است که کشور آلمان برای متخصصین جویای کار از کشورهای غیر اروپایی صادر می کند. افرادی که مدرک کارشناسی و حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط داشته باشند و سن آن ها نیز زیر 40 سال باشد می توانند برای دریافت ویزای جستجوی کار تقاضا دهند.

لوکزامبورگ به هیچ وجه کشور مهاجرپذیری نیست به همین دلیل بدست آوردن اقامت آن برای غیراروپایی ها از طریق تحصیل صورت می گیرد. البته تنها دانشگاه دولتی در لوکزامبورگ دانشگاه لوکزامبورگ (University of Luxembourg) است و در سایر دانشگاه های این کشور شهریه دریافتی از دانشجویان به سالیانه 30000€ (یورو) هم می رسد. این در حالی است که طی سال 2022 تحصیل در آلمان صرف نظر از تابعیت افراد همچنان رایگان است؛ یعنی دانشجویان در آلمان می توانند بدون دغدغه پرداخت شهریه دانشگاه به کار پاره وقت مشغول شوند و بخش عمده هزینه زندگی خود در آلمان را تامین نمایند. چراکه هزینه زندگی در آلمان نیز بسیار پایین تر از کشور لوکزامبورگ می باشد؛ به عبارت دقیق تر ماهیانه حدود 750€ تا 900€ (یورو) است. در نمودار زیر نرخ بیکاری در 2 کشور لوکزامبورگ و آلمان با هم مقایسه شده است:

نمودار مقایسه نرخ بیکاری در آلمان و لوکزامبورگ

مهاجرت به لوکزامبورگ

همان طور که گفته شد مهاجرت به لوکزامبورگ کار ساده ای نیست منتهی کسانی که خویشاوندی در این کشور دارند که می تواند به آن ها در پیدا کردن کار یاری رساند شانس بیشتری نسبت به سایرین دارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی در خصوص متوسط درآمد مهندسان در لوکزامبورگ، هزینه زندگی، نرخ بیکاری و تورم در این کشور و غیره اطلاعاتی ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *