ویزای کاری

درآمد مهندسان در نروژ

درآمد مهندسان در نروژ

مهاجرت به کشورهای اروپایی حوزه اسکاندیناوی با توجه به کیفیت زندگی مطلوب و شرایط ایده آل کاری موضوع جدیدی نیست، در این مقاله به بررسی درآمد مهندسان در نروژ می پردازیم. همچنین سعی داریم به مسائلی مانند هزینه های زندگی در نروژ و نحوه اخذ ویزای تحصیلی آن اشاره کنیم. پادشاهی نروژ کشوری مستقل در بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی است. این کشور که بیش از 5.3 میلیون نفر جمعیت و 270.385 کیلومتر مربع مساحت دارد، ین روزها برای مهاجرت بسیار پرطرفدار است.

کشور نروژ با کشورهای روسیه، فنلاند و سوئد مرز مشترک و روابط تجاری و اقتصادی مطلوبی دارد. پاسپورت کشور نروژ یکی از معتبرترین پاسپورت های جهان است. دارندگان آن به بسیاری از کشورهای جهان بدون اخذ روادید می توانند سفر کنند. این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توسط کارشناسان مجرب و برای راهنمایی علاقمندان به آگاهی از درآمد مهندسان در نروژ نگارش شده است.

میزان درآمد مهندسان در نروژ در 2023

کشورهایی که از شرایط اقتصادی و شرایط رفاهی مطلوبی برخوردار هستند (مثل نروژ) حداقل درآمدی برای کارفرمایان و کارگران تعریف نمی‌کنند. با توجه به بررسی بخش عظیمی از قراردادهای کاری این کشور در مشاغل مختلف می توان یافت که حداقل دستمزد در نروژ 20$ (دلار آمریکا) یا حدود NOK170 (کرون نروژ) است. با نظر به توافق نامه‌های جمعی بخش‌ های مختلف اقتصادی به یک میانگین دستمزد در مشاغل مختلف رشته مهندسی از NOK33000 تا NOK39000 (کرون نروژ) است. توجه داشته باشید که میزان مالیات بر درآمد در کشور نروژ در سال 2023 بیش از سایر کشورهای پیشرفته اروپایی و در حدود 30% تعیین شده است.

میزان درآمد مهندسان در نروژ

اخذ ویزای کاری کشور نروژ

خبر خوب برای متقاضیان اخذ ویزای کاری نروژ این است که شرایط کار در این کشور در رشته های مهندسی پر رونق است. شاخه هایی مثل برق و مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و مهندسی نفت و گاز از پر متقاضی ترین رشته های کاری و تحصیلی در نروژ می باشند. همچنین امکان کار ضمن تحصیل در کشور نروژ برای دانشجویانی که نیاز به تامین شخصی هزینه‌ های زندگی خود دارند همواره وجود دارد. آن ها احتیاجی به دریافت ویزای کار مجزا نخواهند داشت.

برای اخذ ویزای کاری کشور نروژ به‌ طور کلی مدارک زیر لازم است:

  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • آشنایی به زبان انگلیسی
  • چند قطعه عکس با زمینه سفید
  • ارائه دعوت نامه کار توسط یک کارفرمای نروژی
  • ارائه گواهی تمکن مالی همراه با گردش حساب 3 ماهه
  • ارائه انگیزه نامه برای کار در کشور نروژ و بیان اهداف

یکی از بزرگ ترین مزیت های کار در نروژ به خصوص در رشته‌های مهندسی و رشته های مدیریت می‌تواند آمادگی بازار کار برای جذب نیروهای ماهر و متخصص در مراکز معتبر باشد. ویزای کاری کشور نروژ معمولاً ویزای کوتاه مدت 6 ماه خواهد بود. این ویزا در شرایط خاص به مدت 6 ماه دیگر تمدید می‌شود. آنچه لازم است بدانید که کشور نروژ پس از 5 سال کار مستمر و پرداخت مالیات به متقاضیان اقامت دائم این کشور با رعایت قوانین مشخص اعطا می شود.

بررسی نسبت هزینه زندگی به درآمد مهندسان در نروژ

کشور نروژ از نظر شاخص رفاه اجتماعی کیفیت بسیار خوبی دارد. این کشور می‌تواند جزو یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب شود. به طور متوسط میانگین در مدت یک ماه دانشجویان باید در حدود 1000€ (یورو) باشد. این میزان درآمد برای پوشش هزینه زندگی دانشجویی شامل اجاره، مسکن و غذا صرف می شود. دانشجویان می توانند با کسب حداقل NOK7000 (کرون نروژ) در ماه زندگی راحتی در نروژ داشته باشند. اجاره مسکن در شهرهای اصلی نروژ بخش بزرگی از درآمد افراد را به خود اختصاص می دهد. در ابعاد کوچک می تواند تا NOK4000 (کرون نروژ) به صورت ماهانه برای افراد با احتساب هزینه های شارژ هزینه دربرداشته باشد.

برای حمل و نقل در این کشور حدود NOK500 (کرون نروژ) و برای تهیه غذا حدود NOK2600 (کرون نروژ) به صورت ماهانه هزینه لازم است. یکی از ایده آل ترین کشورهای جهان برای مهاجرت و زندگی کردن کشور نروژ است. زیرا قوانین تدوین شده این کشور با دقت فراوانی به حفظ کرامت و ارزش انسانی پایبند است. توجه داشته باشید آنچه به عنوان میانگین ذکر کردیم برای یک زندگی دانشجویی معمولی و یا 1 خانواده 2 نفره به دور از تجمّل است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به نروژ و اخذ ویزای کاری نروژ کافیست با کارشناسان مجرب و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *