ویزای کاری

درآمد مهندسان در هلند

درآمد مهندسان در هلند

کشور هلند با نرخ بیکاری پایین یکی از کشورهای مطلوب برای کار است و درآمد مهندسان در هلند بسیار بیشتر از سایر مشاغل مدیریتی و حسابداری میباشد. کاریابی رشته های مهندسی در کشور هلند به خصوص در شهر آمستردام به مانند کشورهای آلمان یا انگلستان راحت نیست. برای افرادی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند سخت تر از شهروندان اتحادیه اروپا کار پیدا می شود. برای افرادی که قصد خود اشتغالی و راه اندازی یک کسب و کار جدید را در کشور هلند دارند شرایط خوب و ساده‌ای فراهم شده است. این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و صرفا جهت راهنمایی شما علاقه مندان عزیز در رابطه با درآمد مهندسان در هلند نگارش شده است.

میزان درآمد مهندسان در هلند در 2024

میزان درآمد رشته های مهندسی در کشور هلند در سال 2024 برای مردان و زنان متفاوت است و به طور میانگین زنان درآمد کمتری در شرایط کاری مشابه با مردان دارند. در لیست زیر درآمد مقاطع مختلف تحصیلی را برای دو جنس بررسی می نماییم:

مشاغلدرآمد مردان به یورودرآمد زنان به یورو
مقطع دیپلم ریاضی و تجربی€47000€42000
مقطع لیسانس€56000€50000
مقطع فوق لیسانس€61000€57000
مقطع دکترا€62000€57000
مهندسان نفت و گاز€63000€58000
مهندسان نرم افزار€60000€57000
مهندسان کامپیوتر€52000€48000
مهندسان ساخت و ساز€48000€41000
مهندسان مکانیک€58000€52000
مهندسان ناظر€100000€96000
مهندسان طراحی خودرو€155000€147000

بیشترین میزان درآمد در میان شهرهای هلند متعلق به “دن هاگ” و “آمستردام” است و کمترین میزان درآمد متعلق به شهرهای “تیلبرگ” و “آیندوون” می باشد. توجه کنید که حداکثر میزان ساعت کاری در کشور هلند 40 ساعت در هفته می باشد و کارمندان از حدود 20 الی 28 روز مرخصی سالانه بهره مند خواهند شد.

ویزای کاری برای رسیدن به درآمد مهندسان در هلند

به مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار در هلند اگر شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا است نیازی به اخذ مجوز مجزا ندارید. تنها کاری که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار در هلند باید انجام دهند ثبت ورود خود در اداره پلیس هلند در روز هشتم ورود می باشد. شهروندان کشورهای دیگر برای اخذ مجوز کاری هلند باید در کنسولگری این کشور درخواست اقامت ارائه کنند. ارائه یک دعوت نامه معتبر از سوی کارفرمایان هلندی می‌تواند فرایند دریافت ویزای کاری هلند را بسیار تسهیل کند.

ویزای کاری در هلند انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت کاری اشاره کرد. ویزای کوتاه مدت C اجازه 90 روز اقامت و کار در کشور هلند را به متقاضیان می دهد. به دلیل مناسب بودن درآمد مهندسان در هلند، میزان تقاضا برای دریافت ویزای کاری هلند نیز بسیار زیاد است. مدارک زیر همواره برای اخذ ویزای کاری کشور هلند مورد نیاز است:

  • پاسپورت معتبر که بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزا
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • ارائه دعوت نامه دریافتی از سوی کارفرمای هلندی

تسلط به زبان هلندی و انگلیسی یکی از بزرگترین برگ برنده های متقاضیان محسوب می شود زیرا اکثر هلندی ها به زبان انگلیسی تسلط دارند. مدارک فوق می تواند با توجه به شرایط متقاضی و نوع ویزای درخواستی وی با تغییراتی مواجه شود.

ویزای کاری برای رسیدن به درآمد مهندسان در هلند

بهترین راه برای اخذ اقامت هلند

با توجه به این که هلند، برخلاف کشورهای آلمان و اتریش ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار صادر نمی کند و برای اخذ ویزای کاری هلند داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور ضروری است، علاقمندان به اخذ اقامت هلند روش تحصیل را انتخاب می کنند. البته باید توجه داشت نظام تحصیلی هلند برخلاف کشورهایی مثل فرانسه و نروژ، رایگان نیست. منتهی کسانی که از یکی از گرایش های مهندسی دانشگاه های هلند فارغ التحصیل شوند، برای یافتن شغل در این کشور در نهایت هیچ مشکلی نخواهند داشت. خصوصا اینکه دانشجویان در هلند تا سقف 16 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت و به این ترتیب علاوه بر پرداخت بخشی از هزینه های زندگی خود، می توانند رزومه خود را هم قوی تر نمایند.

هزینه های زندگی در هلند به صورت ماهانهدرآمد ماهانه دانشجویان مهندسی حین تحصیل در هلند
بین 800€ تا 1000€ (یورو)بین 250€ تا 500€ (یورو)

البته به منظور تحصیل در هلند، دانشجویان باید با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی خود شهریه دانشگاه را نیز پرداخت نمایند. شهریه دانشگاه های هلند برای رشته مهندسی در مقاطع مختلف معمولا سالانه از 6000€ تا 9000€ (یورو) است. در واقع شهریه رشته های مهندسی از رشته های علوم انسانی کمی بیشتر است. دانشجویانی که تمکن مالی خوبی ندارند، در صورتی که رزومه خوبی ارائه دهند و از یکی از دانشگاه های مطرح هلند پذیرش گرفته باشند، شانس اخذ بورسیه های تحصیلی هم خواهند داشت. از جمله بورسیه های تحصیلی در هلند در سال 2024 باید به موارد ذیل اشاره نمود و لازم به ذکر است برای برخورداری باید شرایط خاص داشته باشید:

  • Erasmus+
  • Holland Scholarship
  • MENA Scholarship Programme
  • NN Future Matters Scholarship
  • Sino-Dutch Scholarship

شرایط کاریابی برای دستیابی به درآمد برای مهندسان در هلند

علاوه بر امکان ارتباط خصوصی با کارفرمایان هلندی و ارسال رزومه برای آن ها می توانید برای شغل مورد نظر خود از طریق موسسات کاریابی اقدام کنید. موسسات کاریابی بسیاری در هلند وجود دارد اما معتبرترین موسسات UWV و EURES EXPATICA JOB می‌باشند که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم. موسسه Expatica Job در زمینه یافتن شغل هایی به زبان انگلیسی در حوزه مدیریت بازاریابی، IT و مدیریت نرم افزار فعال می باشد. موسسه EURES صرفاً برای شهروندان اتحادیه اروپا فعالیت می کند. موسسه UWV زیر نظر دولت هلند کار می کند و برای اکثر مشاغل به کاریابی می‌پردازد. استفاده از موسسات کاریابی برای یافتن شغل مورد نظر با توجه به دایره گسترده اطلاعات و ارتباطات این موسسات یک انتخاب منطقی می باشد.

بیشتر فرصت های شغلی در شهرهای آمستردام و دن هاگ متمرکز شده اند و مهاجران محترم باید بدانند که شانس یافتن کار در این شهرها بیشتر است. درآمد مهندسان در هلند باید مکفی باشد و کفاف هزینه های خانواده را بدهد زیرا هلند کشوری گران برای زندگی کردن است.

حقوق مهندسان در هلند

مهندسی یکی از شاخه‌های پردرآمد در جوامع پیشرفته است و در هلند نیز این حرفه دارای درآمد بالایی است. در سال 2023، میانگین حقوق مهندسان در هلند حدود 40000€ (یورو) در سال بوده است. با توجه به رشد اقتصادی و تقاضای بالاتر برای مهندسان با تخصص ‌های خاص، در سال2024، این میانگین حقوق به طور میانگین بیشتر از 42000€ (یورو) در سال خواهد بود. با افزایش تخصص و تجربه مهندسان، می ‌توان به درآمدهای بیشتری دست یافت. به علاوه، در برخی حوزه‌ های مهندسی مانند مهندسی نرم‌ افزار، با توجه به نیاز بالای بازار به این تخصص، درآمدهای بسیار بالایی نیز وجود دارد.

از طرفی، در هلند، مهندسان همچنین می ‌توانند از سیستم مالیاتی مدرن و عادلانه کشور بهره ببرند. در این سیستم، مالیات‌ های بالا برای درآمدهای بالا و مالیات ‌های پایین برای درآمدهای کمتر تعیین شده است. به علاوه، هلند یکی از کشورهایی است که سیستم حمایت از کارمندان بسیار خوبی دارد. به عنوان مثال، در صورت اخراج یک کارمند، کارفرما باید به طور قانونی حداقل 16 هفته حقوق را پرداخت کند. به طور کلی، مهندسان در هلند دارای درآمد بالا و شرایط اقتصادی خوبی هستند. با توجه به رشد اقتصادی و تقاضای بالاتر برای مهندسان با تخصص‌ های خاص، در سال ‌های آینده می‌ توان انتظار داشت حقوق و درآمدهای مهندسان در هلند افزایش یابد.

همچنین دستمزد کار در هلند دارای یک حداقل و میانگین و حداکثر است. در بخش زیر شاهد میانگین و حداقل و حداکثر دستمزد و حقوق در هلند هستید:

  • میانگین: 3000€
  • حداقل: 2000€
  • حداکثر: 10.000€

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به هلند و اخذ ویزای کاری هلند با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب و با سابقه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *