ویزای کاری

درآمد مهندسان در هند

درآمد مهندسان در هند

اطلاع از درآمد مهندسان در هند موضوعی است که در این ایام توجه اغلب دانش آموختگان و متخصصان فنی و مهندسی کشورمان را به خود جلب کرده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله در صدد آن هستند که علاوه بر آنالیز سطح درآمدی مهندسان در هند، شما را با بهترین شغل مهندسی در هند و نیز شرایط کار و الزامات مهاجرت به هند آشنا سازند. در همین راستا نیز و با یک بررسی جامع از موضوع مذکور به تمامی سوالات زیر پاسخ داده می شود:

  • آیا مشاغل مهندسی جزء لیست مشاغل مورد نیاز هند محسوب می شود؟
  • آیا مهندسی جزء مشاغل پر درآمد هند است؟
  • کدام رشته مهندسی در کشور هند جزء پر درآمدترین مشاغل هند محسوب می گردد؟
  • آیا در وضعیت کنونی شرایط مهاجرت مهندسان ایرانی به هندوستان فراهم است؟
  • شرایط کار مهندسان خارجی در هند به چه صورتی است؟

بازار کار مهندسی در هند در 2024

بر خلاف دیدگاه عموم مردم، بازار کار مهندسی در هند اشباع نشده است. چرا که از طرفی اقتصاد این کشور آسیایی به سرعت در حال رشد بوده و از طرف دیگر جمعیت زیاد این کشور نیاز به زیرساخت های بیشتر را ضروری می سازد. به همین دلیل، بازار کار این رشته شغلی در هند امیدوار کننده است. مهندسی در هند شامل طیف وسیعی از رشته های شغلی شامل مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و سایر می باشد. اغلب مهندسان از شانس خوبی برای مهاجرت به هند و استخدام در شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی هند برخوردارند.

حرفهدرصد اشتغال در هند
مهندسی شیمی8.11%
مهندسی عمران5.03%
مهندسی برق5.90%
مهندسی تاسیسات6.90%
مهندسی مکانیک7.03%

در هند در سال 2024 شرکت های زیادی وجود دارند که به دنبال جذب نیروهای مهندسی و فنی ماهر در این کشور هستند. ما در این مقاله این شرکت های هندی را با توجه به 4 فاکتور اصلی محبوبیت شرکت، رابطه با کارکنان، نیاز به استخدام و نیز سطح درآمد مهندسان دسته بندی می کنیم. بدین ترتیب، از بهترین شرکت های کارفرمای هندی جهت استخدام نیروی مهندسی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نام شرکتحوزه فعالیت
Qualcommوایرلس
Oracleخدمات و فناوری اطلاعات
Larsen & Toubroساخت و ساز
KPMG Indiaمشاوره مدیریت
PwC Indiaمشاوره مدیریت
ICICI Bankبانکداری

شرایط زندگی با وضعیت درآمد مهندسان در هند

شرایط کار مهندسان در هند

شرایط کاری از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. فرهنگ کاری هند کاملا متنوع است. معمولا هفته کاری رسمی در هند از دوشنبه تا پنج شنبه و هر روز از ساعت 10 صبح تا ساعت 6 عصر می باشد. در واقع اضافه کاری در هند امری معمول تلقی می شود و شرکت ها بابت آن پولی به کارگران خود پرداخت نمی کنند. سلسله مراتب در انجام کار در بین هندی ها کاملا رعایت می شود. این امر را می توان به رفتار با کارکنان و مدیران در سطوح مختلف کاری مشاهده نمود.

در مورد دستمزد کار در هند می توان به جرات گفت که دستمزد کار در کشور هند کسری از دستمزدهای کشورهای غربی محسوب می شود. با این همه، هر ساله نرخ های درآمدی بین 12% الی 14% در حال افزایش است. دستمزد در هند با واحد لاخ Lakhs یعنی تصاعدی از صدها هزار بیان می شود. این در ابتداء ممکن است گیج کننده به نظر برسد. اما آسانتر از شمردن میلیون ها روپیه است.

میزان درآمد مهندسان در هند در بخش های مختلف

تمامی افرادی که قصد کار در رشته مهندسی در هند را دارند، قبل از ورود به این کشور باید با میزان درآمد مهندسان در هند به ویژه در بخش های مختلف آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول اقامت کاری خود در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی درآمد مهندسان در هند طبق آمار به دست آمده در سال 2024 حدود 39800INR (روپیه هند) در  ماه می باشد. علاوه بر این، موقعیت های سطح ورودی در این کشور از 37800INR (روپیه هند) شروع می شوند. در حالی که اغلب مهندسان با تجربه در این کشور تا 49500INR (روپیه هند) در ماه دستمزد دریافت می کنند.

شرایط زندگی با وضعیت درآمد مهندسان در هند

درست است که هزینه زندگی در کشور هند بسیار پایین و صد البته مقرون به صرفه است. اما این به معنای برخورداری از درآمد بالا و قدرت خرید بالا نمی باشد. حقیقت این است که شاخص قدرت خرید مردم در هند نسبت به شاخص هزینه هیچ همخوانی ندارد. بلکه قدرت خرید افراد به تبعیت از سطح درآمد پایین مردم بسیار نامطلوب است. بنابراین متقاضیان کار در هند از جمله مهندسان حتما بایستی در مرحله جستجوی کار و یافتن بهترین فرصت کاری دقت کنند.

شرایط مهاجرت مهندسان به هند

دولت هند جهت صدور ویزای کاری این کشور برای مهاجران خارجی شرایط خاصی مقرر کرده است. در ابتداء باید بدانید که مجوز کار برای انجام کار قانونی در کشور هند الزامی است. پس نمی توان با ویزاهای توریستی و یا تحصیلی در این کشور کار قانونی انجام داد. در حقیقت ویزاهای کار هند مخصوصا برای شهروندان خارجی طراحی شده است که قصد الحاق به شرکت هندی یا شروع کسب و کار یا حتی کار برای NGO ها را دارند. برای بررسی جزئیات ویزای کار هند لطفا جدول زیر را مشاهده نمایید:

ویزای کاری هند
متولی رسیدگی و صدور ویزاسفارت هند
مدت اعتبار ویزاحداکثر تا 1 سال
هزینه ویزابسته به ملیت متقاضیان متفاوت است
مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزاحداکثر تا یک ماه

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباب ویزای کار هند و ویزاهای کاری سایر کشورها همانند ویزای کار عمان یا قطر می توانید با مراجعه حضوری به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یا تماس تلفنی راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات کلیدی در خصوص درآمد مهندسان در هند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص درآمد مهندسان در هند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • میزان درآمد مهندسان در هند به نسبت ترکیه چگونه است؟ میزان درآمد مهندسان در هند به دلیل وجود پروژه های گوناگون ساختمانی در این کشور نسبت به ترکیه حدود 18% بالاتر می باشد.
  • درآمد مهندسان در هند در کدام بخش بیشتر می باشد؟ به طور کلی درآمد مهندسان در هند از سطح قابل قبولی برخوردار است، اما درآمد مهندسان در این کشور در حوزه مهندسی مکانیک بیشتر ار سایر بخش ها می باشد.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *