اروپا

درآمد مهندسین در اروپا

درآمد مهندسین در اروپا

طی سالهای اخیر با توجه به شرایط کشورهای اروپایی بسیاری از مهندسان، مهاجرت کاری را انتخاب کرده و در طلب شرایط کار و درآمد مهندسین در اروپا می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به درخواست و سوالات متقاضیان در رابطه با درآمد مهندسین در اروپا بر آن شده است تا اطلاعاتی در این زمینه در اختیار متقاضیان قرار دهد بنابراین اگر قصد کار در اروپا را دارید پیشنهاد می شود این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

شرایط کار در کشورهای اروپایی

بخش عمده اقتصاد اروپا به صنعت وابسته است. رشد و پیشرفت روز افزون قاره سبز در حیطه خودروسازی، تکنولوژی های پاک و نانو، تولید قطعات پزشکی و صنعتی و تمرکز ویژه در تولید قطعات الکترونیکی اروپا را به قطب صنعتی قدرتمند مبدل ساخته است. معمولا رشته های مهندسی در صدر لیست مشاغل پرتقاضا و سود آورد قرار دارند. افراد زیادی برای ادامه تحصیل علاقه دارند در رشته های مهندسی تحصیل کنند. برخی از افراد خارجی و بین المللی برای ادامه تحصیل دانشگاه های اروپایی را انتخاب می کنند و قصد دارند بعد از فارغ التحصیلی در این کشورها اقامت داشته باشند و مشغول به کار شوند. دسته دوم افراد قصد دارند برای کار وارد کشورهای اروپایی شوند و سپس اقامت این کشورها را دریافت نمایند. کشورهای اروپایی مکان بسیار خوبی برای کار محسوب می شوند، باید به این نکته توجه داشته باشید که نرخ اشتغال در اروپا از کشوری به کشور دیگر متفاوت می باشد.

یکی از وبگاه های مقایسه درآمد مهندسین در اروپا، برای بخشی از گزارش های تحقیقاتی خود کشورهای قاره اروپا را بر اساس یافتن کار رتبه بندی کرده است. این وبگاه بر اساس متغیرهایی مثل نرخ بیکاری هماهنگ، نرخ بیکاری جوانان، تغییر در سطح اشتغال پس از بحران مالی، نرخ اشتغال موقت، نرخ اشتغال موقت جوانان و تعداد افرادی که به صورت غیر ارادی در شغل های پاره وقت مشغول به کار می باشند، استخدام را قبل از ارزش گذاری رتبه بندی می کند. با توجه به این رتبه بندی ها بهترین کشورهای اروپایی برای کار عبارتند از: استونی، نروژ، انگلستان، اتریش، دانمارک، آلمان، سوئیس، بلژیک، فنلاند، هلند، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، پزتغال، یونان، اسپانیا.

بررسی درآمد مهندسین در اروپا و کشور آلمان

در رابطه با درآمد مهندسین در اروپا، قصد داریم به بررسی شغل مهندسی در کشور آلمان بپردازیم. در کشور آلمان فرصت های شغلی بسیار خوبی در زمینه های مهندسی وجود دارد. در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشور آلمان از نظر تعداد مهندسین شاغل رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. برخی از مشاغل مهندسی پرطرفدار در کشور آلمان به شرح زیر می باشد:

  • مهندسان شهرسازی
  • مهندسان ساختمان سازی
  • مهندسان فنی جهت کار در کارخانه ها
  • مهندسان برنامه ریزی و استاتیک
  • مهندسان محیط زیست
  • مهندسان شیمی
  • مهندسان مدیریت انرژی
  • مهندسان صنایع
  • مهندسان برق

حال به این پرسش پاسخ می دهیم که درآمد مهندسین در اروپا (کشور آلمان) چه میزان است؟ مهندسانی که دارای حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط باشند می توانند با کار در کشور آلمان سالانه در آمدی بالغ بر 44000€ تا 55000€ (یورو) کسب نمایند. اگر فردی بدون داشتن سوابق کاری قصد کار در آلمان را داشته باشد سالانه 38000€ (یورو) دریافت می کند. اگر قصد کار در شرکت ها و موسسات چند ملیتی و بین المللی دارید میزان حقوق هر ساله شما 65000€ (یورو) می باشد.

درآمد مهندسین در اروپا در کشور هلند

یکی دیگر از کشورهایی که متقاضیان برای کار مهندسی در اروپا می توانند انتخاب کنند، کشور هلند می باشد. میزان درآمد مهندسین در اروپا و در کشور هلند با توجه به جنسیت زن و مرد متفاوت می باشد. معمولا زنان حقوق کمتری نسبت به مردان دریافت می کنند. در میان شهرهای هلند بیشتری میزان دستمزد در شهرهای آمستردام و دن هاگ ارائه می شود و کمترین میزان دستمزد در شهر آیندوون و شهر تیلبرگ ارائه می شود. در ادامه به میزان حقوق متقاضیان در این کشور می پردازیم.

شغلدرآمد زنان (به یورو)درآمد مردان (به یورو)
مهندسین طراحی خودرو147000155000
مهندسین نفت و گاز5800063000
مهندسین ناظر96000100000
مهندسین نرم افزار5700060000
مهندسین مکانیک5200058000
مهندسین ساخت و ساز4100048000

درآمد مهندسین در اروپا در کشور اتریش

این کشور یکی دیگر از کشورهای اروپایی می باشد که متقاضیان می توانند برای کار در رشته های مهندسی این کشور را انتخاب نمایند. میزان دستمزد سالیانه در اتریش نیز برای زنان و مردان متفاوت می باشد.

شغلدرآمد زنان (به یورو)درآمد مردان (به یورو)
مهندسان تحقیق6000061000
مهندسان مکانیک4700053000
مهندسان برق3900045000
مهندسان نرم افزار3600042000
مهندسان سخت افزار5500063000
مهندسان کشاورزی4600056000

درآمد مهندسین در اروپا در کشور اتریش

وضعیت کار مهندسان در انگلستان

یکی دیگر از کشورهای اروپایی که فرصت های شغلی بسیار خوبی در زمینه های مهندسی دارد، کشور انگلستان می باشد. میزان در آمد سالانه مهندسین در اروپا (کشور انگلستان) به شرح ذیل می باشد:

  • مهندسین هوا فضا 37000£ (پوند)
  • مهندسین مکانیک 35000£ (پوند)
  • مهندسین برق 43000£ (پوند)

مزیت یافتن شغل در کشورهای اروپایی

کار در کشورهای اروپایی برای متقاضیان خارجی مزیت های بسیاری را به همراه دارد. متقاضیان با به دست آوردن ویزا شنگن شما می توانید به راحتی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید و حتی به دنبال شغل با شرایط بهتری باشید. شما با کار در این اروپا در یک محیط با فرهنگ متنوع و غنی قرار می گیرید. با کار در این کشورها تجربه کاری بیشتری به دست می آورید که در آینده می تواند برای پیدا کردن شغلی بهتر به شما کمک زیادی کند. یکی از مسائل مهمی که در اروپا وجود دارد و اشتیاق ایرانیان را برای کار در این کشورها بیشتر می کند عدم تبعیض نژاد، قانونمندی، امنیت و آرامش می باشد.

یکی دیگر از مزایای کار در کشورهای اروپایی این است که فاصله اروپا تا کشور ایران کوتاه می باشد به همین دلیل بیشتر ایرانیان برای کار این کشور را انتخاب می کنند. در این نوشتار اطلاعات مختصری در رابطه با درآمد مهندسین در اروپا ارائه شد، برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. اگر قصد دارید در رشته های مهندسی مشغول به کار شوید پیشنهاد می شود مقاله کار برای مهندسین مکانیک در اروپا و مقاله کار برای مهندسین برق در کانادا را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *