ویزای کاری

درآمد پزشکان در روسیه

درآمد پزشکان در روسیه

درآمد پزشکان در روسیه موضوعی است که برای علاقه مندان به مهاجرت به این کشور به خصوص دانشجویان پزشکی یا پزشکان مورد توجه قرار می گیرد. این میزان درآمد به صورت ماهیانه حدود RUB244000 (روبل) معادل $3350 (دلار) می باشد. این سطح درآمدی در روسیه با توجه به سابقه کاری، تخصص و نیز میزان تحصیلات متغییر است. اگر درآمد شاغلین پزشکی در روسیه را با میانگین درآمدی در این کشور مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که درآمد پزشکان در این کشور بیش از دو برابر متوسط درآمدی در روسیه است. اما اگر بخواهیم درآمد پزشکان در کشور روسیه را با درآمد پزشکان اروپایی و آمریکایی مقایسه کنیم می فهمیم که درآمد پزشکان در روسیه بسیار پایین تر از درآمد همکاران آنها در اروپا و آمریکا است.

اما در ادامه مبحث درآمد پزشکان در کشور روسیه ما همچنین به شرایط کار پزشکی در روسیه و نیز در اروپا و آمریکا می پردازیم. تا از این طریق بتوانیم مقایسه خود را تکمیل نموده و نتیجه بگیریم که بجای روسیه کشورهای اروپای غربی و آمریکا و کانادا بهترین مقاصد مهاجرتی پزشکان خارجی محسوب می شود. هموطنان گرامی برای دریافت مشاوره های تخصصی در زمینه شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

آیا درآمد پزشکان در روسیه بالا است

آیا درآمد پزشکان در روسیه بالا است؟

مسلما رشته پزشکی در هر کشوری از جمله کشور روسیه در زمره رشته های پردرآمد محسوب می شود. پزشکان در روسیه به طور متوسط ماهیانه حدود RUB244000 (روبل) معادل $3350 (دلار) دریافت می کنند. و صد البته با توجه به رشته، تخصص مربوطه و نیز سابقه کاریشان می توانند تا حداکثر RUB412000 (روبل) معادل $5656 (دلار) نیز کسب کنند. در قالب نمودار زیر می توان با حداقل، حداکثر و نیز متوسط درآمد پزشکی در روسیه آشنا شد:

رنج درآمد ماهیانه پزشکان در روسیه

همانند دیگر رشته های شغلی، رشته پزشکی نیز شامل گرایشات/ تخصص های مختلف بوده و از همین رو نیز سطح درآمدی در بین این شاغلین ممکن است به صورت زیر متفاوت باشد:

رشته شغلیمتوسط درآمدی به واحد روبل
روانشناس بالینی320000RUB
درماتولوژیست304000RUB
متخصص تغذیه190000RUB
پزشک بخش فوریتهای پزشکی219000RUB
فیزیولوژیست227000RUB
کاردیولوژیست درون کار388000RUB
نورولوژیست309000RUB
پزشک اطفال236000RUB
اورولوژیست356000RUB

اما برای درکی بهتر از درآمد پزشکان بهتر است درآمد این دسته از شاغلین را با درآمد سایر مشاغل در این کشور مقایسه می کنیم. در حالی که میانگین درآمد ماهیانه در روسیه حدود RUB104000 (روبل) است اما همان طوری که در بالا هم ملاحظه شد، متوسط درآمد ماهانه پزشکان در این کشور RUB244000 (روبل) می باشد و این یعنی اینکه درآمد پزشکان بیش از دو برابر متوسط درآمدی در روسیه است. اما شرایط کار پزشکی در روسیه 2023 به این صورت است که متقاضیان بایستی در درجه اول شرایط زیر را اساس کار خود قرار دهند:

شرایط کار پزشکی در روسیه

مقایسه درآمد پزشکان در روسیه با پزشکان اروپایی

با مقایسه آماری درآمد پزشکان در روسیه و سایر کشورهای اروپایی مخصوصا پزشکان شاغل در اروپای غربی می توان استدلال کرد که درآمد پزشکان در اروپا بسیار بالاتر از درآمد پزشکان در روسیه می باشد. مثلا در حالی که درآمد سالیانه پزشکان در روسیه حدود $40200 (دلار) است اما درآمد سالیانه پزشکان متخصص در کشور کوچکی مثل لوکزامبورگ $352000 (دلار) می باشد. پس از لوکزامبورگ بهترین کشورهای اروپایی از نظر درآمد پزشکان عبارتند از:

  • بلژیک: متوسط درآمد سالانه پزشکان در حدود $331200 (دلار)
  • آلمان: در حدود $222700 (دلار)
  • سوئیس: در حدود $228000 (دلار)
  • ایرلند: در حدود $209000 (دلار)
  • اتریش: در حدود $213200 (دلار)
  • هلند: در حدود $200300 (دلار)

طبق مقررات اروپایی، متقاضیان کار پزشکی در اروپا علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی پزشکی همچنین بایستی دوره رزیدنسی خود را اینبار در اروپا سپری کرده و بعد از قبولی در آزمون ویژه بتوانند به مجوز کار پزشکی دست یابند. پس فرمول اخذ مجوز کار پزشکی در اروپا از قرار ذیل است:

فرمول اخذ مجوز کار پزشکی در اروپا

مقایسه درآمد پزشکان در روسیه با پزشکان آمریکایی

آمارها خود گویای این واقعیت مهم است که درآمد پزشکان در آمریکا اصلا قابل قیاس با درآمد پزشکان در روسیه نیست. در واقع ایالات متحده کشوری است که هم دارای فرصت های شغلی فراوانی برای پزشکان بوده و هم اینکه درآمدهای بالایی نیز به این دسته از شاغلین پرداخت می کند. بر طبق رتبه بندی سایت معتبر Medicfootprints.org ایالات متحده دومین کشور برتر جهان برای کار پزشکان محسوب می شود. چرا که میانگین درآمد سالانه پزشکان در این کشور حدود $350300 می باشد. عزیزانی که قصد کار پزشکی در آمریکا را دارند بایستی قبل از این اقدام 3 شرط زیر را تامین کنند:

اقدامات لازم برای کار پزشکی در آمریکا

مقایسه درآمد پزشکان در روسیه با پزشکان کانادایی

آمارهای نشانگر این واقعیت مهم است که درآمد پزشکان در کانادا نیز چند برابر درآمد پزشکان روسی است. به همین دلیل نیز پزشکان خارجی در انتخاب یکی از این دو کشور معمولا کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند. البته نمیتوان از خق گذشت که هزینه های تحصیل در کانادا چندین برابر روسیه است و مدرک تحصیلی غیر بومی عموما در روسیه راحت پذیرفته میشود به نسبت کانادا و این کشور مسیر بسیار سختی برای معادل سازی پزشکان در نظر گرفته است. اما طبق گزارش سایت Medicfootprints.org کانادا از نظر درآمد پزشکان، پنجمین کشور برتر جهان می باشد. چرا که میانگین درآمد پزشکان در این کشور حدود $249000 (دلار) در سال می باشد که بسیار بسیار بیشتر از درآمد پزشکان در روسیه است. علاوه بر این از مزایای مهاجرت پزشکان به کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اخذ اقامت دائم کانادا (PR)
  • بهره مندی از کیفیت بالای زندگی
  • کار کردن و کسب درآمد در یکی از سالم ترین اقتصادهای جهان

اما سوالی که ممکن است برای اغلب هموطنان مطرح شود این است که برای پزشک شدن در کانادا و کار طبابت در کانادا چه شرایطی لازم است؟ عزیزان بایستی بدانند که برای کار طبابت در کانادا آنها بایستی شرایط زیر را تهیه کنند:

شرایط کار طبابت در کانادا

شما عزیزان می توانید از طریق اخذ مشاوره های تخصصی از همکارانمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان نحوه و شرایط و معیارهای امتیازبندی کانادا (اکسپرس اینترای) در سال 2023 قرار گیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *