ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی

حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی

اگر علاقه مند به دانستن درباره حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی هستید، باید بدانید آفریقای جنوبی از ثروتمندترین کشورهای قاره آفریقا محسوب میشود و سطح درآمد در آن بسیار بالاتر از بقیه کشورهای آفریقایی است. میانگین درآمد ماهیانه در آفریقای جنوبی حدود 2125$ (دلار)، نیجریه حدود 563$ (دلار)، مصر حدود 708$ (دلار) و نیز الجزایر در حدود 1834$ (دلار) می باشد. همین آمار نشانگر برتری محسوس سطح حقوق کارگران در آفریقای جنوبی نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی رقیب می باشد.

  • حقوق ماهیانه کارگران خارجی در آفریقای جنوبی چگونه است؟
  • آیا آفریقای جنوبی در بین کشورهای آفریقایی دارای بالاترین سطح درآمدی می باشد؟
  • پردرآمدترین مشاغل آفریقای جنوبلی در سال 2024 کدامند؟
  • شرایط اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی در سال 2024 چگونه می باشد؟

بازار کار آفریقای جنوبی هنوز هم به دنبال جذب متخصصان خارجی است و برای استقبال از این دسته مهاجران برنامه های مهاجرتی خاصی دارد. از جمله این برنامه ها می توان به معرفی انواع ویزاهای کاری این کشور اشاره نمود. یکی از این ویزاهای کاری ویزای کار مهارت بحرانی ویژه متخصصان دانشگاهی است که برای تسهیل امر مهاجرت این متخصصان، شرط داشتن کارفرما از آن برداشته شده است. برای مشاوره درخصوص شرایط کار و کاریابی در آفریقای جنوبی با مشاوران زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط مستمر باشید.

تحلیل حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی

قبل از شروع بحث اصلی،لازم است بدانید که واحد پولی آفریقای جنوبی راند (ZAR) نامیده می شود و 1$ (دلار) معادل با ZAR14.77 (راند) می باشد. مطابق آمارهای دولت آفریقای جنوبی در سال 2024، میانگین حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی در حدود ZAR31400 (راند) یعنی معادل حدود 2125$ (دلار) می باشد. اما حداقل درآمد ماهانه کارگران در آفریقای جنوبی حدود ZAR4250 (راند) و حداکثر درآمد ماهانه آنها در حدود ZAR139000 (راند) می باشد. همچنانکه نمودار زیر نیز نشان می دهد، سطح حقوق ماهانه کارگران در آفریقای جنوبی بسیار بالاتر از دیگر کشورهای قدرتمند آفریقایی است:

نمودار تحلیل حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی

اگر بخواهیم توزیع حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی را مورد بررسی قرار دهیم ما به نتایج زیر دست می یابیم. در حدود 25% از کارگران و کارمندان در آفریقای جنوبی درآمدی درحدود ZAR15500 (راند) دارند. اما حدود 50% کارگران در این کشور از درآمد ماهانه حدود ZAR30100 (راند) و 75% از این کارگران نیز درآمدی حدود ZAR81200 (راند) دارند. این در حالی است که 100% از تقریبا هر کسی در آذربایجان حقوق ماهیانه حدودا ZAR139000 (راند) یا کمتر از آن را دریافت می کنند.


توزیع حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی

با توجه به رنج حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی می توان به دو نکته مهم در اینباره دست یافت. اولا اینکه فاکتورهای مختلفی بر روی این رنج درآمدی تاثیر گذاشته و ثانیا از طریق آنالیز آماری این فاکتورها می توان به بهترین رزومه جهت کار در آفریقای جنوبی دست یافت. بر این اساس، بیشترین تاثیر گذاری فاکتور سابقه کار بر روی درآمد ماهیانه به میزان افزایش 36% متعلق به دسته سابقه کاری بیشتر از 5 سال می باشد. داشتن مدرک کارشناسی ارشد به بالا نیز گویای بیشترین درصد افزایش درآمدی با 29% می باشد. اما درآمد اشتغال در بخش های دولتی هم 7% بالاتر از بخش خصوصی می باشد. با این توضیح، اکنون به بررسی توزیع درآمدی در مشاغل ملی آفریقای جنوبی می پردازیم:

عنوان شغلیدرآمد ماهیانه به راند آفریقای جنوبی (ZAR)
حسابدار23000
مدیر مالی62200
مدیر دفتر21800
منشی17100
عکاس22100
مهندس هوافضا35700
خلبان39700
معمار30300
مکانیک16400
مدیر شعبه بانک49300
معلم24100
مدیر پروژه38200
مهندس عمران29700
مهندس برق32000
مهندس مکانیک32500
مدیر عامل70100
دندانپزشک75100
متخصص تغذیه70700
سر آشپز27500
مدیر فروش52000

همان طوری که جدول فوق نیز نشان می دهد، پردرآمدترین مشاغل آفریقای جنوبی در سال 2024 به ترتیب شامل دندانپزشکی (ZAR75100)، متخصص تغذیه (ZAR70700) و مدیر عامل (ZAR70100) می باشند.

توزیع حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی

بررسی درآمد کار دانشجویی در آفریقای جنوبی

واحد پول آفریقای جنوبی راند R می باشد که در استاندارد بین المللی با سه حرف ZAR نمایش داده می شود. حداقل دستمزد ساعتی یک شخص در آفریقای جنوبی در سال 2024 میلادی تقریبا معادل 20 راند است. این میزان دستمزد برای امور کشاورزی و دامپروری بوده و در سایر بخش ها بسته به نوع کار و محل آن و میزان مهارت فرد و سایر عوامل، این میزان بیشتر خواهد شد. برای یافتن مشاغل پاره وقت می توان از سایت های اینترنتی که در این زمینه آگهی های مشاغل پاره وقت را درج کرده اند، استفاده کرد. کارمند یا کارگری که حداقل 24 ساعت در ماه به فعالیت شغلی می پردازد، به طور خودکار تحت حداقل مزایای قانون کار قرار می گیرد.

چنانچه فردی که به صورت پاره وقت کار می کند قرارداد کاری بسته باشد، تحت حمایت قانونی قرار خواهد گرفت. همه کارگران یا کارمندانی که چه به صورت تمام وقت و چه به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند، می توانند در اتحادیه صنفی خود عضو شده و در آن فعالیت نمایند. عضویت در اتحادیه از نظر حقوقی این مزیت را دارد که در برابر تبعیض کارفرمای خود محافظت می شوید. بنابراین موضوعات فوق را در درآمد کار دانشجویی در آفریقای جنوبی مد نظر قرار دهید.

شرایط ویزای کار آفریقای جنوبی در سال 2024

مطابق قوانین کشور آفریقای جنوبی، کارگران خارجی برای کار در آفریقای جنوبی نیازمند ویزای کار این کشور می باشند. این ویزا معمولا با اسپانسری کارفرمای آفریقایی تهیه می شود. لازم به یادآوری است که فرآیند اخذ ویزا و شرایط مربوطه همچنین تحت تاثیر نوع ویزا، ملیت متقاضی و سفارت مورد ارجاع می باشد. برای مثال سفارت آفریقای جنوبی ممکن است از متقاضی موارد زیر را درخواست نماید:

  • پرداخت وجه نقدی معادل هزینه سفر برگشت به کشور مبدا
  • ارائه گواهی عدم وجود سوء پیشینه در کشور مبدا برای مدت 12 ماه اخیر
  • تامین گزارشات پزشکی و رادیولوژی
  • ارائه صورت حساب های بانکی
  • تهیه گواهی واکسیناسیون بیماری تب زرد
  • ارائه بیمه مسافرت برای پوشش کامل خدمات درمانی در آفریقای جنوبی

اما فرآیند اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی معمولا 2 الی 4 ماه طول می کشد و شامل مراحل مختلفی می باشد. این مراحل شامل تهیه مدارک لازم برای شرکت (کارفرما)، جمع آوری مدارک لازم توسط خود شرکت همانند مدرک ثبت شرکت، قرارداد کاری و غیره، درخواست ارزیابی مدارک متقاضی از اداره مدارک آفریقای جنوبی (SAQA)، اخذ تاییدیه بلامانع از طرف اداره کارآفریقای جنوبی، اطلاع رسانی همه ساله وضعیت استخدامی کارگر خارجی به وزارت کشور می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی

قبل از هر چیزی باید نوع ویزای کار خود را در آفریقای جنوبی تعیین کنید. در آفریقای جنوبی 3 نوع ویزای کاری وجود دارد. ویزای کار عمومی که مستقیما به کارفرما مربوط شده و مدت اعتبار آن تا به طول قرارداد کاری بستگی دارد. شرط اخذ این ویزا نیز داشتن مهارت های کافی و نیز سابقه کار 5 ساله به همراه مدرک تحصیلی یا فنی مربوطه می باشد. ویزای دیگر ویزای کار مهارت بحرانی با اعتبار 3 ساله می باشد که مخصوص فارغ التحصیلان دکتری است. این ویزا را استثنائا بدون پیشنهاد کار نیز می توان آنرا اخذ کرد. ویزای کار انتقال درون شرکتی نیز از انواع دیگر ویزاهای کاری آفریقای جنوبی است. اما مدارک لازم برای اخذ ویزای کار عمومی آفریقای جنوبی عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • CV
  • کپی پاسپورت
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گزارش پزشکی (در طی 6 ماه اخیر)
  • گزارش رادیولوژیکی (از حداقل 6 ماه اخیر)
  • گواهی عدم سوء پیشینه در عرض 6 ماه اخیر
  • شناسنامه
  • سند ازدواج (در صورت امکان)
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به میزان R152000 (راند)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت افتخار این را دارد که با اتکاء بر دانش و تجربه چندین و چند ساله بهترین وکلا و کارشناسان مهاجرتی ایران در خدمت هموطنان عزیز در هر موضوع مهاجرتی (اخذ ویزا و اقامت) باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *