ویزای کاری

درآمد کار سیاه freelancer در روسیه

درآمد کار سیاه freelancer در روسیه

فریلنسرها در کشور روسیه می توانند بدون حضور در شرکت و موسسات مشغول به کار شوند و از درآمد کار سیاه freelancer در روسیه بهره مند شوند. افراد زیادی در کشور روسیه مشغول به کار فریلنسری می باشند که با این کار انعطاف پذیری زیادی در ساخت یک زندگی دلخواه ایجاد می کنند. متقاضیانی که علاقه دارند در کشور روسیه مشغول به کار فریلنسری شوند باید در زمینه شغل مورد نظر دارای مهارت و تخصص باشند. کار فریلنسرها به صورت نیمه وقت و پاره وقت است. متقاضیان این کارها معمولا دانشجویان، شاغلین در مشاغل آزاد و سایر افراد می باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت در عرصه مهاجرت در مقاله پیش رو سعی دارد به بررسی موضوع درآمد کار سیاه freelancer در روسیه بپردازد و اطلاعاتی در این رابطه در اختیار متقاضیان قرار دهد.

  • آیا از طریق کار فیریلنسر می توان در کشور روسیه به اقامت نزدیک شد؟
  • مقصود از کار فیریلنسر در روسیه چیست؟
  • چه قوانینی در رابطه با کار در کشور روسیه حکم فرما است؟
  • درآمد یک فیریلنسر در کشور روسیه چقدر است؟

درباره کار فریلنسرها در روسیه

پیش از آنکه به بررسی درآمد کار سیاه freelancer در روسیه بپردازیم، قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که فریلنسر کیست؟ فریلنسری که با نام هایی مثل آزاد کاری و دور کاری نیز شناخته می شود، شیوه جدیدی از کار در دنیای امروزی بوده که آن را اقتضای عصر دیجیتالی می دانند. با توجه به افزایش جمعیت و توسعه دنیای وب، پدیده ای به نام کار آنلاین مشکل و معضل بیکاری در جامعه را حل کرده است. مزایای این کار انتخاب کارفرما، انتخاب پروژه، ساعت کاری قابل انعطاف می باشد، به همین دلیل بسیاری از افراد اینگونه مشاغل را انتخاب می کنند.

فریلنسری یک بازار کار جهانی در حال گسترش می باشد و کشور روسیه مدافع اصلی برای انجام این کار می باشد. این نوع از مشاغل یک روش معمول در کشور روسیه می باشد و بخش خدمات آن رو به رشد است و کارفرمایان معتقد هستند که استخدام فریلنسرها مقرون به صرفه تر از استخدام نیروهای تمام وقت می باشد. در این روش بسیاری از کارها را می توان از طریق اینترنت انجام داد، نوشتن مطالب وب سایت، طراحی و برنامه نویسی و انجام کارهای گرافیکی برخی از مشاغل پرطرفدار فریلنسرها در روسیه می باشد. بسیاری از وب سایت های شغل یابی و انجمن های آزاد مشاغلی را تبلیغ می کنند که متقاضیان می توانند از طریق اینترنت مشغول به کار شوند.

قوانین کار در کشور روسیه در 2023

در کشور روسیه نیز همانند سایر کشورها قوانین و شرایط برای کار وضع شده است، متقاضیانی که قصد دارند کار در روسیه را تجربه کنند باید در اولین قدم از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت نمایند. پس از آنکه فرد موفق به اخذ دعوت نامه شغلی شد باید اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای کار انجام دهند. برای یافتن کار در این کشور می توانید از موسسات کاریابی و وب سایت های کاریابی استفاده نمایید. همچنین می توانید با کارفرما به صورت خصوصی در ارتباط باشید. جهت دریافت ویزای این کشور در سال 2023 لازم است متقاضی مدارک زیر را آماده و ارسال نماید:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده از کارفرما
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی پزشکی تایید شده
  • ارائه رزومه کامل و دقیق
  • ارائه سوابق تحصیلی و کاری
  • ارائه انگیزه نامه

درآمد کار سیاه freelancer برای دانشجویان در روسیه

درآمد کار سیاه freelancer برای دانشجویان در روسیه

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل دانشگاه های کشور روسیه را انتخاب می کنند، باید بدانند که در طول تحصیل می توانند در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند. یکی از شرایط کار ضمن تحصیل در روسیه دریافت مجوز برای شروع کار می باشد، طول مدت رسیدگی به درخواست فرد حداقل تا 10 روز کاری می باشد.

اعتبار مجوز کار برای مدت 12 ماه می باشد و متقاضیان باید پس از گذشت این مدت اقدامات لازم برای تمدید اعتبار مجوز کار را انجام دهند. اگر فردی بدون تمدید مجوز کار مشغول به کار شود کار غیر قانونی انجام می دهد. دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که مجوز کار تنها برای دوره ای است که فرد مشغول به تحصیل می باشد. درآمد کار سیاه freelancerدر روسیه زمانی اتفاق می افتد که دانشجو پس از فارغ التحصیلی و یا انصراف از تحصیل همچنان مشغول به کار می باشد. اگر دانشجو بدون دریافت مجوز مشغول به کار شود باید بین 2000₽ تا 5000₽ (روبل روسیه) بابت جریمه پرداخت نماید. اما در مورد درآمد کار های freelancer میتواند گفت که بستگی زیادی به نوع پروژه، شرکت طرف قرارداد و شرایط قرارداد دارد. عمدتا حقوق پرداختی مطابق با عرف کشور روسیه و نوع ماهیت کار پرداخت میشود. در صورتی که تقاضی قصد داشته باشد در روسیه اقامت داشته باشد می بایست از اداره کار و مهاجرت مجوز رسمی کار دریافت نماید تا بتواند در روسیه اقامت قانونی داشته باشد و درصورتی که تمایلی به سکونت در روسیه نداشته باشد بالطبع اخذ این مجوز ضرورت ایجاد نمی نماید.

کار سیاه freelancer برای پناهجویان در کشور روسیه

پناهندگی در روسیه یکی از روش های غیر قانونی و غیر مجاز برای ورود به این کشور می باشد. پناهجویان در این کشور در شرایط خوبی قرار ندارند، در بیشتر مواقع به پناهجویان مجوز اقامت موقت داده می شود، در صورتی که مشخص شود فرد با خروج از کشور روسیه امنیت جانی ندارد به او مجوز اقامت برای مدت 3 ماه داده می شود تا درخواست او برای پناهندگی بررسی شود.

پناهجو در طول این مدت اجازه انجام هیچگونه کاری ندارد، اگر با درخواست پناهجو موافقت شود فرد کارت پناهندگی روسیه را دریافت می کند. با دریافت این فرد اجازه زندگی، تحصیل و کار در کشور روسیه را دارد. باید به این نکته اشاره کرد که قوانین پناهندگی در روسیه بسیار پیچیده می باشد، اگر قصد مهاجرت به کشور روسیه را دارید بهتر است سایر روش ها را انتخاب نمایید.

با مطالعه مقاله فوق اطلاعات مختصری درباره درآمد کار سیاه freelancer در روسیه کسب کردید. اگر قصد کار در شرکت ها و موسسات کشور روسیه را دارید پیشنهاد می شود پیش از انجام اقدامات لازم با متخصصین در این حوزه مشورت کرده و اطلاعات لازم در این رابطه را به دست آورید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند شما عزیزان را در این راه همراهی نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *