ویزای کاری

درآمد کار سیاه freelancer در فرانسه

درآمد کار سیاه freelancer در فرانسه

درآمد کار سیاه freelancer در فرانسه و فرصت های بی نظیر کاری در این کشور اروپایی، باعث جلب توجه روز افزون مهاجران خارجی شده است. فریلانسرهای خارجی می توانند در انواع مشاغل کار سیاه فریلانسری شامل وب سایت ها، IT و نرم افزار، نویسندگی محتوا، طراحی و معماری، ورود داده و مدیریت، مهندسی و علوم، فروش و بازاریابی، امور تجاری، حقوقی و حسابداری، تولید محصول، ترجمه و تفسیر و نیز مشاغل و خدمات محلی در فرانسه کاریابی کرده و مشغول کار شوند. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه انواع شرکت ها و روش ثبت شرکت در فرانسه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

کلیاتی راجع به کار سیاه فریلانسر در فرانسه

کار فریلانسری به خاطر ماهیت پاره وقتی آن و تامین هزینه های زندگی اغلب مورد توجه دانشجویان خارجی است و به همین دلیل دانشجویان می توانند در فرانسه از امکان کار دانشجویی در قالب کار فریلانسری بهره گیرند. اما افراد دیگر برای انجام کار فریلانسری در کشور فرانسه نیازمند ثبت شرکت به صورت میکرو شرکت یا شرکت انفرادی می باشند. لازم به تذکر است که در صورتی که کل درآمد کار سیاه freelancer در فرانسه کمتر از 32900€ (یورو) باشد، ایده خود- کارآفرینی یا اپراتور انفرادی می تواند بهترین ایده برای شروع کار فریلانسری در فرانسه باشد که پیچیدگی کمتری نسبت به ثبت شرکت هم دارد.

کار سیاه در فرانسه

یکی از معضلات فرانسه در بازار کار و همچنین شاتغال و اقتصاد و نرخ بیکاری کار سیاه است. کار سیاه در فرانسه به جر مشاغل غیرقانونی و در تقابل با روح کار و اقتصاد در فرانسه به مشاغلی که مهاجران به صورت غیرقانونی مشغول هستند هم گفته می شوند. تخمین زده می شود 400000 تا 600000 مهاجر غیرقانونی در فرانسه زندگی می کنند. اکثر آنها کار می کنند. آنها سرایدار، کارگر خانگی، نگهبان، نظافتچی، کارگر، گچ کار، آرایشگر، زباله جمع کن، راننده تحویل، نگهبان شب و ماشین ظرفشویی هستند.

شرایط کار سیاه فریلانسر freelancer در فرانسه در 2024

فریلانسر شدن در فرانسه به معنای این است که شما می توانید به صورت آزاد کار در فرانسه به کسب وکار پرداخته و از حقوق و مزایای کار و نیز تعهدات متقابل برخوردار شوید. اما قبل از فریلانسری در این کشور، شما باید ثبت نام کرده و مجوز کار قانونی در فرانسه را دریافت نمایید. ما در اینجا انواع روش های کار فریلانسری freelancer را برای شما توضیح می دهیم که هر انتخاب هر کدامیک از این روش ها به شرایط شما بستگی تام دارد. یکی از ساده ترین گزینه ها راه اندازی خودکارآفرینی یا میکرو شرکت ها و نیز شرکت های انفرادی (EI) در کشور فرانسه می باشد.

میکرو کارآفرین کسی است که شرکت انفرادی در فرانسه راه اندازی کرده و متعهد به سیستم مالیات میکرو- شرکت ها می باشد. مزیت اصلی تشکیل و ثبت میکرو شرکت ها برای انجام کار فریلانسری در فرانسه شامل آسانی تشکیل و آسانی مدیریت اینگونه شرکت ها می باشد. تشکیل شرکت های انفرادی با مسئولیت محدود (EIRL) گزینه دیگری برای انجام کار سیاه فریلانسری قانونی در کشور فرانسه می باشد که کارآفرینان خارجی می توانند از این طریق نسبت به اخذ ویزای اقامت فرانسه اقدام نمایند. در سال 2024 از گزینه های دیگر مهاجرت به فرانسه از طریق انجام کار فریلانسری می توان به تشکیل شرکت های تک عضوی (SASU) در فرانسه اشاره کرد که ویژه پروژه های فریلانسری پیچیده می باشد.

درآمد کار سیاه freelancer در فرانسه برای دانشجویان

فرانسه بهشت کار سیاه فریلانسر freelancer در اروپا برای دانشجویان خارجی با تنوع کار فریلانسری و با 60% سال کار قانونی می باشد. بر این اساس، هر دانشجوی خارجی دارای حق کار حین تحصیل در فرانسه می باشد. حق مذکور در مورد کلیه دانشجویان صدق می کند. قانون فرانسه به دانشجویان خارجی مجوز انجام کار سیاه فریلانسر تا 964 ساعت در طول سال را می دهد که معادل 60% از سال کاری قانونی است. زمانی که شما در فرانسه چه به صورت دانشجو و چه به صورت فریلانسر یا آزاد کار می کنید، بنا به قانون حداقل دستمزد در مورد شما اجرا می شود.

درآمد کار سیاه freelancer در فرانسه برای دانشجویان

حداقل درآمد کار سیاه فریلانسر در فرانسه

حداقل دستمزد معمولا در کشور فرانسه (SMIC (Salaire Minimum Interprofessionnel de Croissanece نامیده می شود. بر این اساس، درآمد کار سیاه freelancer در فرانسه برای دانشجویان خارجی در حدود 9.76€ (یورو) در هر ساعت می باشد البته درآمد فوق به صورت ناخالص است و شما ملزم به پرداخت حدود 20% از هزینه های تامین اجتماعی نیز می باشید که در فرانسه اجباری است. دانشجویان خارجی از طریق انجام کار سیاه فریلانسر در فرانسه می توانند تا حدود زیادی از عهده هزینه های زندگی خود برآیند.

درآمد کار سیاه freelancer برای شاغلین در فرانسه

سیستم تامین اجتماعی و حقوق و مزایای کار در فرانسه جزو دلایلی است که باعث جذب فزاینده مهاجران به این کشور می شود. از سوی دیگر از ژانویه سال 2015، کار فریلانس یا خویش کارفرمایی در فرانسه به موجب تصویب قوانین جدید، اهمیت بسیاری یافته است. بر طبق رژیم میکرو- شرکت فرانسوی، هر کسی که مایل به تشکیل شرکت یا کار به عنوان فریلانسر در فرانسه باشد، می توان چنین کاری را انجام دهد.

شاغلین مشاغل آزاد که مایل به فریلانسینگ در فرانسه هستند می توانند ابتدا شرکت یا بیزینس خود را در اداره ثبت شرکت (CFE) ثبت نمایند. برای این کار آنها نیازمند تکمیل فرم درخواست و تحویل مدارک شناسائی یا پاسپورت معتبر و مدرک بیمه شغلی هستند. در ادامه متقاضیان ملزم به ثبت نام در اداره مالیاتی و اخذ شماره مالیاتی خود هستند. میانگین سالانه درآمد کار سیاه freelancer در فرانسه در حدود 39000$ (دلار آمریکا) می باشد که اغلب به تخصص و مهارت فریلانسر، ملیت او و شهر اقامت او بستگی دارد. در صورت وجود هر گونه سوالی در خصوص مهاجرت به فرانسه یا اقامت فرانسه، توصیه می شود که پاسخ سوالات خود را از کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

سوالات متداول درباب درآمد کار سیاه در فرانسه

متقاضیان کار freelancer در فرانسه در موارد زیر سوالاتی را مطرح می نمایند:

  • کار freelancer در فرانسه چیست؟ در این کشور شرایط Freelancer به معنای کار آزادانه است که افراد باید قبل از این کار نسبت به اخذ مجوز کار اقدام نمایند.
  • صنایع اصلی فرانسه برای استخدام نیروهای کار خارجی چیست؟ صنایع خودرو و ماشین الات صنعتی، ذوب آهن، الکترونیک، پارچه، نوشیدنی و توریسم.
  • درآمد freelance در فرانسه چقدر است؟ میزان درآمد این مشاغل بستگی به مهارت و مدرک تحصیلی دارد که به میزان 39000€ (یورو) در سال است.
  • میزان درآمد freelancer برای دانشجویان خارجی چقدر است؟ میزان درآمد freelancer برای دانشجویان خارجی به مقدار 9.67€ (یورو) در هر ساعت است.
امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “درآمد کار سیاه freelancer در فرانسه

  1. عتیق الله فیضی گفت:

    سلام من توفرافسه هستم و کارماشین درست کردن موتور درست کردن الکتریک بلدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      چه کمکی از ما در این زمینه بر میاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *