ویزای کاری

درآمد کار سیاه freelancer در هلند

درآمد کار سیاه freelancer در هلند

کار سیاه freelancer در کشور هلند با عنوان ZZP جزو مشاغل کارآفرین شناخته شده و درآمد کار سیاه freelancer در هلند درآمدی قابل توجه است. اگر تا به حال در مورد این روش مهاجرتی به هلند نشنیده اید و از اهمیت آن بی خبر هستید، باید بدانید که مطابق گزارشات و آمارهای رسمی، درآمد کار سیاه freelancer در هلند در طی سال گذشته با افزایش چشمگیر 13% مواجه شده است.

میانگین درآمد ساعتی آنها از 37€ (یورو) در سال 2017 به حدود 48€ (یورو) افزایش یافته است. البته ناگفته نماند که این درآمدها از منطقه ای به منطقه دیگر در هلند متغیر است. در صورت نیاز به اخذ مشاوره در خصوص کارfreelance در هلند و روش های مهاجرت freelancer ها به هلند با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

تعریف کار سیاه freelancer در هلند و درآمد آن

در ادبیات کار و کارآفرینی، کار سیاه یا Black Work شغلی است که شخص در قبال خدمات انجام شده دستمزدی دریافت می کند، اما تراکنش انجام شده ثبت یا گزارش نمی شود. بدین ترتیب امکان فرار مالیاتی برای شخص مورد نظر فراهم می شود. به دلیل همین امکان فرار مالیاتی است که به آن کار سیاه اطلاق می گردد. اما freelancer اصطلاح متداول و عمومی مورد استفاده درباره شخصی است که کارآفرین بوده و ضرورتا در دراز مدت، متعهد به یک کارفرمای بخصوصی نمی باشد.

freelancer ها گاهاً توسط یک شرکت یا یک سازمان موقتی به نمایندگی استخدام شده تا کار freelance را به مشتریان بفروشند. به هر حال، به دلیل نیاز بازار کار هلند، کار سیاه freelancer جزو مشاغل خلاق و پردرآمد کشور هلند محسوب می شود و freelance ها در هلند به عنوان یک شغل رسمی محسوب شده و برای کسب و کار در هلند نیازمند اخذ مجوز و نیز ملزم به پرداخت مالیات هستند.

فعالیت به عنوان freelancer در هلند

هلند کشوری فوق صنعتی و پیشرفته در شمال غربی قاره اروپا است که به دلیل وجود استاندارد بالای زندگی، بازار کار تخصص محور، کیفیت آموزشی بالا، درآمد بالا و هزینه زندگی مقرون به صرفه جزو مقاصد مهاجرتی اصلی در دنیا محسوب می شود. یکی از راه های مهاجرت به هلند و از این طریق اخذ اقامت اروپایی، کار freelance در کشور هلند می باشد.

freelancer ها در هلند به عنوان مهاجران خویش کارفرما و یا شهروندان هلندی کارآفرین محسوب می شوند که هیچ تعهدی به کارفرما یا مشتری خاصی در طولانی مدت نداشته و به صورت خویش کارفرما کار می کنند. از شرایط کار سیاه freelancer در کشور هلند می توان به اخذ ویزای اقامت هلند، ثبت نام شرکت در اتاق بازرگانی هلند (KvK)، ثبت نام مالیاتی، درخواست بیمه تامین اجتماعی و ارائه برنامه کاری شرکت اشاره نمود. لازم به ذکر است کار به عنوان freelancer در هلند هزینه هایی هم دارد که از آن جمله می توان به لزوم پرداخت 1348€ (یورو) به سفارت این کشور اشاره نمود.

شرایط (freelance (ZZP در هلند

freelancer ها که در هلند با عنوان ZZP ها (Zelfstandige Zonder Personeel) معروف هستند در واقع، همان اشخاص مستقل بدون کارمند هستند. ZZP ها در کشور هلند به 2 گروه اصلی، مهاجران خویش کارفرما یا کارآفرینان هلندی دسته بندی می شوند که هیچ تعهدی به هیچ کارفرما یا مشتری خاصی در بلند مدت ندارند. ساختار بیزینس معمول در هلند برای کسب و کار freelancer همان شرکت تک نفره یا Eenmanzaak می باشد.

اما چگونه می توان در هلند یک freelancer شد؟ انعطاف پذیری و همه فن حریفی کار freelance فوق العاده است و کار برای خودتان می تواند دنیایی از فرصت ها را برایتان بگشاید. اما متقاضیان انجام کار freelance در هلند باید چند نکته اساسی را مدنظر کار خود قرار دهند. این نکات شامل درخواست ویزای اقامت، ثبت شرکت، مالیات و BTW، اداره شرکت، تعریف رابطه کاری با مشتریان، بیمه و پاداش، برنامه شرکت و مسائل و موضوعات دیگر است.

ارزیابی درآمد کار سیاه freelancer در هلند

ارزیابی درآمد کار سیاه freelancer در هلند

freelancer ها در هلند جزو شاغلینی هستند که از اقتصاد رو به رشد هلند بهره ها می برند. همین امسال، میانگین نرخ ساعتی یک freelancer در کشور هلند به حدود 46€ (یورو) در ساعت می رسد که این نشانگر افزایش 7% درآمد freelancer ها نسبت به سال گذشته می باشد. کارهای freelance در هلند شامل مشاغل IT، بازاریابی، فروشندگی، مترجمی و مفسری، وبلاگ نویسی، عکاسی و غیره است. حتی درآمد کار سیاه freelancer در هلند در بخش خدمات مالی با افزایش 10% به 56€ (یورو) در ساعت هم می رسد. اما freelancer های نویسنده و مترجم هنوز هم با درآمد ساعتی 39€ (یورو) در هلند کار می کنند. پس ناگفته نماند که درآمد کار سیاه freelancer در هلند به فاکتورهای زیادی از جمله میزان سابقه کار، سطح تحصیلات، شهر محل کار و ملیت متقاضی بستگی دارد.

اگر بخواهیم درآمد کار سیاه freelancer در هلند را بر اساس منطقه بندی مورد ارزیابی قرار دهیم، تفاوت های منطقه ای در سطح درآمد کسب شده به خوبی معلوم می شود. برای مثال نویسندگان بلوگ در Noor-Bradant به طور متوسط درآمدی حدود 44€ (یورو) در ساعت دریافت می کنند. اما این در حالی است که رقبای آنها در Gelderland درآمد ساعتی حدود 55€ (یورو) دریافت می کنند و عکاسان در Friesland حدود 40€ (یورو) کسب می کنند.

اخذ ویزای اقامت برای مهاجرت freelancer به هلند

شما به عنوان freelancer جهت کار و زندگی در هلند (به مدت بیش از 90 روز) نیازمند درخواست ویزای اقامت هلند می باشید. نوع درخواست شما نیز طبیعتا به ملیت و دلیل مهاجرتتان به هلند بستگی دارد. شما برای این کار باید درخواست ویزای اقامت و مجوز اقامت مشروط (MVV) را از سفارت هلند پیگیری نمائید. لازم به ذکر است که متولی رسیدگی به درخواست freelancer های متقاضی مهاجرت به هلند اداره مهاجرت و تابعیت هلند (IND) می باشد.

مدارک لازم برای اخذ اقامت هلند عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسائی متقاضی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • دعوت نامه رسمی از اسپانسر هلندی (شرکت یا سازمان)
  • مدرک اثبات تمکن مالی با ارائه صورت حساب بانکی در طی 6 ماه اخیر

کار سیاه در هلند برای مهاجران

جرم می تواند شامل خشونت، یا مواد مخدر باشد، اما تبعیض، خشم جاده ای، کار اعلام نشده و دزدی را نیز شامل می شود. جرم عبارت است از هر رفتار و هر عمل، فعالیت یا رویدادی که موجب مجازات قانونی شود. اتباع غیر هلندی که بدون مجوز کار می کنند (کارگران غیرقانونی) ارزان تر از کارگران هلندی هستند. استخدام کارگران غیرقانونی در ترجیح کارگران هلندی رقابت را مخدوش می کند. کارگران غیرقانونی معمولاً در معرض دستمزد کم و شرایط بد کاری هستند. علاوه بر این، کارفرمایان به قراردادهای دسته جمعی کار احترام نمی گذارند و مالیات و سهم بیمه اجتماعی را پرداخت نمی کنند. بنابراین هزینه های پزشکی پس از تصادف در محل کار بازپرداخت نمی شود. بازرسی کار مرتباً بررسی می کند که آیا کارفرمایان دارای مجوز کار معتبر برای همه کارمندان خارجی که آزاد نیستند در هلند کار کنند یا خیر.

شرکت ‌هایی که کارگران غیرقانونی دارند به ازای هر کارگر 8000€ (یورو) و افراد خصوصی به ازای هر کارگر 4000€ (یورو) جریمه می‌ شوند. حدود 75% از 1.2 میلیون خانوار در هلند که نظافتچی دارند، مبلغی را برای کمک های خانگی اعلام نمی کنند. نه کارفرما و نه کارمند، مالیات یا حق بیمه اجتماعی را بابت حقوق پرداخت نمی کنند. بسیاری از کارگران اعلام نشده نیز در صنعت ساختمان (سازندگان، دست ‌سازان)، باغبانی، بارها، رستوران ‌ها و پرستاری از کودکان کار می ‌کنند. اگر بازرسی کار مشکوک باشد که کارگران اعلام نشده هستند، به سرویس اطلاعات و تحقیقات تامین اجتماعی (SIOD) هشدار می دهد. پس از آن کارگر و کارفرما باید مالیات و حق بیمه اجتماعی را پرداخت کنند. آنها همچنین خطر جریمه را دارند.

در بخش زیر شاهد مهم ترین مشاغل سیاه  و یا کار در هلند هستید:

  • کار غیرقانونی
  • کار ثبت و اعلام نشده
  • کارگر غیرقانونی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه کاری موفق در زمینه راهنمائی و مشاوره هموطنان عزیز در امر مهاجرت و اخذ انواع ویزا و اقامت کشورهای خارجی، آماده پاسخگوئی به سوالات شما هموطنان عزیز در باب مهاجرت به هلند از طریق کار freelance در هلند می باشد.

سوالات تخصصی درباب درآمد کار سیاه freelancer در هلند

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • کار سیاه در هلند برای مهاجران چگونه است؟ جرم می تواند شامل خشونت، یا مواد مخدر باشد، اما تبعیض، خشم جاده ای، کار اعلام نشده و دزدی را نیز شامل می شود. جرم عبارت است از هر رفتار و هر عمل، فعالیت یا رویدادی که موجب مجازات قانونی شود. اتباع غیر هلندی که بدون مجوز کار می کنند (کارگران غیرقانونی) ارزان تر از کارگران هلندی هستند. استخدام کارگران غیرقانونی در ترجیح کارگران هلندی رقابت را مخدوش می کند. کارگران غیرقانونی معمولاً در معرض دستمزد کم و شرایط بد کاری هستند. علاوه بر این، کارفرمایان به قراردادهای دسته جمعی کار احترام نمی گذارند و مالیات و سهم بیمه اجتماعی را پرداخت نمی کنند. بنابراین هزینه های پزشکی پس از تصادف در محل کار بازپرداخت نمی شود. بازرسی کار مرتباً بررسی می کند که آیا کارفرمایان دارای مجوز کار معتبر برای همه کارمندان خارجی که آزاد نیستند در هلند کار کنند یا خیر.
  • ارزیابی درآمد کار سیاه freelancer در هلند به چه صورت است؟ freelancer ها در هلند جزو شاغلینی هستند که از اقتصاد رو به رشد هلند بهره ها می برند. همین امسال، میانگین نرخ ساعتی یک freelancer در کشور هلند به حدود 46€ (یورو) در ساعت می رسد که این نشانگر افزایش 7% درآمد freelancer ها نسبت به سال گذشته می باشد. کارهای freelance در هلند شامل مشاغل IT، بازاریابی، فروشندگی، مترجمی و مفسری، وبلاگ نویسی، عکاسی و غیره است. حتی درآمد کار سیاه freelancer در هلند در بخش خدمات مالی با افزایش 10% به 56€ (یورو) در ساعت هم می رسد. اما freelancer های نویسنده و مترجم هنوز هم با درآمد ساعتی 39€ (یورو) در هلند کار می کنند. پس ناگفته نماند که درآمد کار سیاه freelancer در هلند به فاکتورهای زیادی از جمله میزان سابقه کار، سطح تحصیلات، شهر محل کار و ملیت متقاضی بستگی دارد.
4.7/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “درآمد کار سیاه freelancer در هلند

  1. ارمین گفت:

    سلام. چجوری میتونم با مشاوران موسسه برای اخذ ویزای اقامت برای مهاجرت freelancer به هلند در ارتباط باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کافیه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *