مهاجرت

جمعیت مونته نگرو

جمعیت مونته نگرو

جمعیت مونته نگرو از عواملی است که می تواند بر کیفیت زندگی در این کشور تاثیرگذار باشد و به همین دلیل می تواند اطلاعاتی ارزشمند به حساب آید. مونته نگرویکی از کشورهای کوچک اروپایی به حساب می آید و از طرفی جمعیت بسیار کمی را در خود جای داده است و از همین رو اختلافات کوچک جمعیتی در این کشور نیز می توانند بسیار اثرگذار باشند. برخی از شهرهای این کشور جمعیت بسیار ناچیزی را در خود جای داده اند اما باید به این نکته توجه داشت که برخی از آن ها از نظر شرایط زندگی، مطابق با استانداردهای تعیین شده در جهان هستند.

جمعیت این کشور شرایط مناسبی برای زندگی دارند ولی باید به این نکته توجه داشت که بنا به دلایل مختلف، همچنان نرخ مهاجرت از این کشور بالا است و جمعیت آن روندی صعودی اندک داشته است و در نتیجه کاهش جمعیت جوان در این منطقه رخ داده است. باید به این نکته توجه داشت که همین مسئله سبب شده است تا دولت این کشور روند پذیرش مهاجران خارجی را تسهیل بخشد. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی روند تغییرات و نکات مهم درباره جمعیت مونته نگرو پرداخته اند.

  • جمعیت مونته نگرو چه مقدار است؟
  • جمعیت مونته نگرو چه تاثیری بر روند زندگی در این کشور داشته است؟
  • محدودیت های پیش روی جمعیت در مونته نگرو چیست؟
  • روابط اجتماعی جمعیت مونته نگرو چگونه است؟

بررسی شکل گیری کشور مونته نگرو

مونته نگرو یکی از کشورهایی است که در سال 1918 به پادشاهی مشروطه یوگسلاوی پیوست و در جنگ جهانی دوم به شدت تحت فشار متحدین قرار داشت و حملات زیادی به این کشور از طرف اتریش و مجارستان انجام گرفت. این کشور تا سال ها متحد بزرگی برای یوگسلاوی به شمار می رفت اما سرانجام در دهه 80 قرن 20، مانند 4 کشور دیگر از این اتحاد شد و تشکیل با پیوستن به صربستان، جمهوری فدرال یوگسلاوی را تشکیل دادند اما با مخالفت های صورت گرفته توسط سایر کشورهای سابق عضو، سرانجام در سال 2003 با نام صربستان و مونته نگرو در جهان شناخته می شود. در سال 2006 پایان اتحاد دو کشور رخ داد و مونته نگرو استقلال خود را از این کشور اعلام کرد.

بایدها و نبایدهای مهاجرت به مونته نگرو

در طی 21 می سال 2006، یک همه پرسی (رفراندوم) در مونته نگرو برگزار شد که بر اساس آن 230661 نفر (55.5%) به استقلال مونته نگرو رای دادن و 185002 نفر (44.5%) نیز رای مخالف به صندوق ها انداختند. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، برای تایید این استقلال به 55% آرا نیاز بود و 2300 رای تاثیرگذار سبب شد تا این استقلال توسط سایر کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته شود. این رفراندوم تحت شدیدترین نظارت های بین المللی شکل گرفته تا شاعبه ای در این رابطه وجود نداشته باشد.

بررسی تحولات جمعیتی در مونته نگرو

مونته نگرو کشوری است که در دهه اول قرن جدید میلادی توانست استقلال خود را به طور کامل به دست آورد و در نتیجه یکی از کشورهای تازه تاسیس در جهان به حساب می آید. آخرین سرشماری انجام شده در این کشور در سال 2020 انجام شده است و به همین دلیل نمی توان به طور قطعی در رابطه با جمعیت این کشور در شرایط کنونی صحبتی به میان آورد. داده های غیر رسمی نشان می دهد که جمعیت این کشور در سال 2024، به 630135 نفر رسیده است.

نمودار زیر، تحولات جمعیتی این کشور تا سال 2020 را به صورت رسمی و تا 2024 را به صورت غیر رسمی نشان می دهد.

تحولات جمعیتی در مونته نگرو به نفر

تصویر فوق نشان می دهد که روند تحولات جمعیتی در این کشور از زمان استقلال تا کنون، روندی ثابت داشته است و تنها از بازه 2020 تا 2023 که آماری غیررسمی دارد، روندی با شیب نسبتا تند داشته است.

داده های جمعیت مونته نگرو در سال 2024

داده های آماری در سال 2024 نشان می دهد که جمعیت این کشور به 630135 نفر رسیده است که نسبت به دوره های قبلی سرشماری در این کشور روندی صعودی داشته است. همچنین داده های بسیاری در رابطه با جمعیت این کشور وجود دارد که می توان آن را به شرح زیر دانست:

جمعیت لحظه ای630135
جمعیت مردان309230 (49.1%)
جمعیت زنان320905 (50.9%)
تولدهای سال گذشته5457
فوتی های سال گذشته4538
تغییرات جمعیت بر اثر مهاجرت به/از مونته نگرو354-
افزایش کلی جمعیت نسبت به سال گذشته565

آنچه در رابطه با این کشور نگران کننده است، نرخ بالای مهاجرت از مونته نگرو است به طوری که بسیاری از افراد متخصص، این کشور را ترک می کنند تا بتوانند زندگی جذاب تری در خارج از کشور داشته باشند و همین مسئله روند مهاجرت به مونته نگرو را افزایش می دهد.

داده های جمعیت مونته نگرو

بررسی تغییرات روند سن جمعیت مونته نگرو

یکی از چالش هایی که بسیاری از کشورهای اروپایی با آن روبرو هستند، افزایش میانگین سنی در این کشور است. باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر مونته نگرو نیز با افزایش متوسط سنی در این کشور روبرو شده است و با توجه به افزایش جمعیت این کشور با سرعتی کم، می توان گفت که در آینده مونته نگرو با مشکلات پیری جمعیت روبرو خواهد شد. نمودار زیر به خوبی نشان می دهد که چگونه تحولات جمعیتی در این کشور باعث افزایش متوسط سنی جمعیت در این کشور شده است.

تحولات سن جمعیت در مونته نگرو

باید توجه داشت که در 18 سال، میانگین سنی این کشور 4.9 سال افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که در سال های پیش رو نیز بر میانگین سنی جمعیت این کشور اضافه شود. در چنین شرایطی است که دولت این کشور بیش از پیش به جذب نیروی کار جوان نیاز خواهد داشت و در نتیجه روند مهاجرت به این کشور می تواند ارزشمند باشد.

مهاجرت قانونی به آمریکا با سفیران

بررسی ساکنین شهرهای مختلف مونته نگرو

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که مونته نگرو یکی از کشورهای با جمعیت کم در جهان است و می توان گفت که یکی از کشورهای کوچک اروپایی به حساب می آید. جمعیت بسیاری از شهرهای این کشور نیز اندک است و در جدول زیر بررسی شده است که شهرهای مادر مونته نگرو چه جمعیتی را در خود جای داده اند.

شهرجمعیت
بیجلو پولی46676
پلیفلیا31060
برانه28305
روژایه23312
پلاو13549

در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که مونته نگرو یکی از کشورهایی است که می تواند شرایط مناسبی برای زندگی به همراه داشته باشد. در حال حاضر مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا شما را در مسیر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان همراهی کنند.

پرسش های کلیدی درباره جمعیت مونته نگرو

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه ممکن است مطرح شود عبارتند از:

  • پرجمعیت ترین شهر مونته نگرو برای زندگی کدام است؟ در حال حاضر می توان بیجلو پولی را به عنوان پر جمعیت ترین شهر این کشور معرفی کرد.
  • جمعیت مونته نگرو چند نفر است؟ 630135 نفر در این کشور زندگی می کنند.
  • مهم ترین چالش جمعیتی در این کشور چیست؟ میانگین سنی در مونته نگرو با شیب نسبتا تندی در حال افزایش است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *