مهاجرت

درباره پروژه پایلوت آتلانتیک

درباره پروژه پایلوت آتلانتیک

علاقه مندان به مهاجرت تمایل دارند درباره پروژه پایلوت آتلانتیک اطلاعات کسب کنند. لازم به ذکر است پروژه آتلانتیک شامل 4 استان می شود اما در ایران به اشتباه غالبا به نام استان آتلانتیک یا منطقه آتلانتیک معرفی می شود. این 4 استان عبارت هستند از: کبک، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکواشیا و نیوبرانزویک که همگی آن ها به جز کبک در سواحل آتلانتیک واقع گردیده اند. جمعیت کل این 4 استان حدود 3 میلیون نفر است و مجموعا بخش عمده ای از تولید ناخالص داخلی کانادا را ایجاد می نمایند؛ مثلا در سال 2011 میزان تولید ناخالص داخلی آن ها حدود 121.888$ بیلیون (دلار کانادا) بوده است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به 4 استان حوزه آتلانتیک جالب است بدانند اصطلاح آتلانتیک کانادا اولین بار توسط جویی اسمالوود زمانی که نیوفاندلند به کانادا پیوست یعنی سال 1949، به کار برده شد. البته کبک هرچند از طریق خلیج سنت لورنس به سواحل آتلانتیک دسترسی دارد عموما به عنوان یکی از استان های آتلانتیک شناخته نمی شود بلکه به عنوان استان های مرکزی کانادا دسته بندی می گردد. آتلانتیک و کانادای مرکزی مجموعا به عنوان کانادای شرقی هم شناخته می شوند که مجموعا جمعیت زیادی دارند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده درباره پروژه پایلوت آتلانتیک در سال 2022 توضیحاتی ارائه شده است که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد.

  • شرایط مهاجرت به حوزه آتلانتیک چیست؟
  • بهترین استان های این منطقه کدامند؟
  • محدودیت های مهاجرت به آتلانتیک چیست؟
  • بهترین روش برای ورود به این منطقه چیست؟

درباره پروژه پایلوت آتلانتیک کانادا

پروژه پایلوت یک برنامه جامعه محور است که به دلیل کسب سود اقتصادی به دنبال جذب کارگران متخصص به نواحی کم جمعیت تر کانادا است و راهی را برای اخذ اقامت دائم توسط آن ها ایجاد می نماید. 4 گام برای درخواست اقامت دائم از طریق پروژه پایلوت وجود دارد که عبارت است از:

  • داشتن معیارهای IRCC
  • داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در یکی از استان های حوزه آتلانتیک
  • ارائه درخواست برای اخذ توصیه نامه از جامعه آتلانتیک کانادا به محض اخذ پیشنهاد شغلی
  • ارائه درخواست اقامت دائم یعنی همان PR (Permanent residence) در صورتی که تاییدیه از جامعه آتلانتیک گرفته شد.

منظور از معیارهای IRCC موارد زیر است:

  • سابقه کاری یا فارغ التحصیلی از یک موسسه آموزش عالی در مراکز مورد قبول
  • داشتن حداقل های زبان یعنی CLB یا NCLC:
زبانشرح
NOC ACLB/NCLC 6
NOC BCLB/NCLC 5
NOC C & DCLB/NCLC 4
  • داشتن حداقل های تحصیلی یعنی دیپلم کانادایی یا مدرک دانشگاه یا کالج کانادا یا گزارش ارزیابی شده از سازمان های مورد تایید مبنی بر این که فرد از یک دبیرستان یا موسسه یا دانشگاه مورد تایید کانادا فارغ التحصیل شده است به شرطی که از تاریخ اخذ مدرک گفته شده کم تر از 5 سال گذشته باشد.
  • داشتن تمکن مالی
  • قصد اقامت در جامعه آتلانتیک
  • داشتن معیارهای مدنظر جامعه آتلانتیک

در خصوص سابقه کاری باید توجه داشت به موارد ذیل اهمیت داده می شود:

  • ساعات کاری همگی باید در یک نوع شغل باشند اما مشکلی ندارد اگر برای کارفرمایان مختلفی انجام گردیده باشد.
  • ساعت کاری باید برای مدت زمانی حداقل 12 ماهه یا بیشتر باشد.
  • ساعات کاری ممکن است داخل یا خارج از خاک کانادا باشند منتهی در صورتی که در داخل کانادا بوده است تنها در حالتی مورد قبول است که فرد مجوز قانونی لازم را داشته باشد.

درباره پروژه پایلوت آتلانتیک کانادا

چه کسانی از داشتن سابقه کاری آتلانتیک معاف اند؟

دانشجویان بین المللی در صورت داشتن شرایط ذیل از ارائه سابقه کاری مطابق شرایطی که پیش تر ذکر شد معاف اند:

  1. تحصیل تمام وقت در کانادا برای حداقل 2 سال و اقدام برای اخذ اقامت دائم از طریق پروژه پایلوت کانادا نهایتا تا 18 ماه پس از فارغ التحصیلی به شرطی که حداقل 16 ماه از این 24 ماه مذکور را در آتلانتیک کانادا اقامت داشته باشند نه در کشور یا استان دیگری.
  2. داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر در کانادا در صورتی که فرد دوره تحصیلی تمام وقت را گذرانده باشد و مدرک خود را 18 ماه یا کم تر قبل از درخواست اقامت دائم گرفته باشد و تمام مدت تحصیلات خود را نیز اقامت یکی از استان های آتلانتیک کانادا را داشته و در این مدت در کشور یا استان دیگری زندگی نکرده باشد.

لازم به ذکر است افراد ذیل نمی توانند به عنوان دانشجوی بین المللی اقدام کنند:

  • دوره یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسوی بیش از نیمی از برنامه تحصیلی مذکور را تشکیل داده باشد.
  • بیش از نیمی از برنامه تحصیلی از راه دور انجام شده باشد.
  • بورسیه ای اخذ شده باشد که دانشجو را ملزم کند به کشور مبدا خود بازگردد تا دانش خود را وارد حوزه کاری آن کشور کند.

درباره پروژه پایلوت آتلانتیک در سال 2022

علاقه مندان به اقدام از طریق پروژه آتلانتیک باید توجه داشته باشند که در چه حالتی شانس آن ها بیشتر خواهد بود؛ این موارد عبارت هستند از:

  • داشتن مزیت اقتصادی برای جامعه آتلانتیک
  • داشتن پیشنهاد شغلی واقعی از کارفرمایی در استان های حوزه آتلانتیک به صورتی که شغل مربوطه جزو مشاغل مورد نیاز باشد.
  • تمایل فرد به اقامت بلند مدت در یکی از استان های حوزه آتلانتیک

هزینه زندگی در آتلانتیک

با توجه به سبک زندگی و شهر یا روستای محل اقامت میزان هزینه زندگی افراد در آتلانتیک متفاوت خواهد بود؛ مثلا مسکنی که مساحت و امکانات بیشتری داشته باشد و در محله های مرفه نشین شهرهای بزرگ واقع گشته باشد در مقایسه با آپارتمان های قدیمی ساز و کوچک اطراف شهر اجاره بهای بیشتری بر افراد متحمل خواهد نمود. در نمودار ذیل متوسط هزینه زندگی در آتلانتیک کانادا طی سال 2022 با چند کشور از جمله آلمان مقایسه شده است:

مقایسه هزینه ماهیانه در آتلانتیک و سایر کشورها

البته نرخ بیکاری در آتلانتیک کانادا در مقایسه با آلمان و مجارستان بالاتر و در قیاس با فرانسه کم تر است یعنی:

مقایسه نرخ بیکاری در آتلانتیک با فرانسه، آلمان، مجارستان

در مجموع می توان این گونه بیان نمود که مهاجرت به کانادا طرفداران زیادی دارد منتهی افراد باید ببینند کدام یک از برنامه های مهاجرتی کانادا یا کشورهای دیگر با توجه به شرایط تحصیلی، مالی و غیره آن ها مناسب تر است. چرا که ممکن است با توجه به شرایط سنی یا کاری برای گروهی مهاجرت به آلمان انتخاب بهتری باشد برای عده ای دیگر فرانسه و غیره. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره پروژه پایلوت آتلانتیک می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *