مهاجرت

دریافت مستر کارت اسلوونی

دریافت مستر کارت اسلوونی

دریافت مستر کارت اسلوونی راه مطمئن و آسانی برای متقاضیان اخذ ویزای شنگن اروپایی جهت مسافرت و گذران امور زندگی و بیزینس خود در اسلوونی محسوب می شود. غالبا کلیه ATM ها و نیز فروشگاه های دارای دستگاه POS در کشور اسلوونی انواع مستر کارت های اعتباری، بدهی و پیش پرداخت را می پذیرند. پس دریافت و پرداخت با این نوع کارت های مسافرتی در کشور اسلوونی روش متداولی برای انجام عملیات تراکنشی محسوب می شود.

اما چرا روش مطمئن و آسان؟ از آن نظر روش مطمئنی گفته می شود که سیستم مورد استفاده در مستر کارت های اسلوونی از فناوری های Chip & PIN یا همان فناوری تراشه و شماره شناسایی شخصی بهره می برد. همچنین از آن نظر روش آسانی گفته می شود که سیستم مورد استفاده این کارت ها از نوع سیستم پرداخت بدون برقراری اتصال یا Contactless Payment می باشند. در صورتی که شما نیز جزء متقاضیان مهاجرت به اسلوونی بوده و متقاضی دریافت مستر کارت اسلوونی هستید، توصیه می شود که برای افتتاح حساب و اخذ سریع و آسان این کارت اعتباری با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

  • شرایط دریافت مسترکارت در اسلوونی چیست؟
  • آیا می توان با پرداخت هزینه مسترکارت این کشور را به دست آورد؟
  • مهم ترین مزیت های دریافت مسترکارت در کشور اسلوونی چیست؟
  • شرایط خرید، بدون دریافت مسترکارت در اسلوونی چیست؟
  • آیا مسترکارت در اسلوونی دارای اعتبار است؟

شرایط پولی و هزینه ای در اسلوونی

اسلوونی عضو رسمی اتحادیه اروپایی (EU) محسوب شده و از سال 2007 رسما به ناحیه یورویی (Eurozone) پیوسته و از این ارز به عنوان پول رایج خود استفاده می کند. ATM ها موسوم به bančni avtomat در سراسر کشور اسلوونی یافت می شود. این ATM ها به همراه فروشگاه ها و شرکت های مختلف انواع کارت های اعتباری و بدهی شبکه MasterCard/Maestro/Cirrus را جهت پرداخت هزینه ها یا دریافت پول قبول می کنند. از شرایط استفاده از مستر کارت ها در اسلوونی آن است که ATM ها تراکنش های کمتر از 50€ (یورو) را قبول نمی کنند. همچنین هموطنان توجه کنند که تبدیل ارز خارجی به یورو در بانک های اسلوونی به صرفه تر از صرافی ها یا آژانس های مسافرتی آنجاست چراکه حق کمیسیون یا provizija آنها بدین ترتیب است:

  • بانک ها: 1%
  • صرافی ها و آژانس های مسافرتی: 3%

شما به عنوان مهاجر غیر مقیم در کشور اسلوونی که با ویزای شنگن یا ویزای اقامت بلند مدت اسلوونی به این کشور آمده اید با توجه به بودجه خود می توانید به 3 صورت در کشور اسلوونی زندگی کنید. افراد دارای هزینه ماهیانه زندگی کمتر از 60€ (یورو) یک زندگی قناعتی و پر مضیقه در اسلوونی خواهند داشت. در باب هزینه زندگی در اسلوونی لینک فوق را مطالعه کنید. اما افرادی که برای گذران امور زندگی خود در اسلوونی بیش از 120€ (یورو) خرج می کنند، یک زندگی متوسطی خواهند داشت و آنهایی که ماهیانه بیش از 240€ (یورو) صرف زندگی خود می کنند از یک زندگی مرفه ای در اسلوونی برخوردار خواهند شد:

انواع سطوح زندگی با توجه به میانگین هزینه ماهیانه زندگی در اسلوونی

اهمیت دریافت مستر کارت اسلوونی

اسلوونی جزء کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن محسوب می شود و ایرانیان بسیاری هستند که مایل مهاجرت به اسلوونی و اخذ اقامت این کشور هستند. فعلا مهاجرت کاری و تحصیلی به کشور اسلوونی طرفداران زیادی در بین ایرانیان دارد. اما بایستی در جریان باشید که فرآیند مهاجرتی به کشور اسلوونی صرفا با اخذ ویزا به پایان نمی رسد و این پروسه با دریافت مستر کارت اسلوونی تکمیل می شود. مستر کارت اسلوونی در واقع علاوه بر تسهیل و سرعت بخشی به معاملات روزانه شما و دریافت و پرداخت کارآمد همچنین امنیت اعتباری شما را چه به هنگام مسافرت و چه به هنگام اقامت در کشور اسلوونی تامین می کند.

بنابرین عملیات بانکی بی شماری وجود دارد که شما می توانید با دریافت مستر کارت اسلوونی همه آنها را سریعا و به آسانی انجام دهید. از همان آغاز فرآیند مهاجرتی یعنی اخذ ویزای شنگن اسلوونی، شما برای پرداخت هزینه کنسولی ویزا و نیز پرداخت عوارض و مالیات مربوطه و یا پرداخت هزینه ثبت نام و تامین هزینه تحصیلی (شهریه) خود نیازمند کارت بانکی بین المللی همانند مستر کارت می باشید. از دیگر سو، با اطلاع از شرایط مهاجرت به اسلوونی و اقامت در این کشور نیاز شما به مستر کارت خود دو چندان شده و برای انجام تراکنش ها و خریدهای روزانه خود نیاز مبرمی به این کارت پیدا می کنید. اینها جزء دلایلی است که نشانگر اهمیت داشتن مستر کارت جهت زندگی در کشور اسلوونی می باشد.

مسترکارت طلائی اسلوونی

یکی از انواع کارت های اعتباری که در اسلوونی ارائه می شود، مسترکارت طلائی است. دارندگان این کارت اعتباری امتیازهای بسیار زیادی را به دست خواهند آورد. برای مثال، تمامی پیگیری های لازم از طریق اپلیکیشن و SMS قابل پیگیری است. از طرف دیگر، فرد می تواند خریدهای خود را به صورت قسطی پیگیری کند. خریدها می توانند در 2 قسط تا 60 قسط انجام شوند. در حال حاضر، کمترین مبلغ قابل قبول برای پرداخت اقساط، 20€ (یورو) است.

پس از این که فرد خرید خود را انجام دهد، یک SMS دریافت خواهد کرد. از طریق این پیام می توان خرید خود را در اقساط مختلف پرداخت کرد. در صورتی که فرد بخواهد از سیستم اقساط استفاده کند، باید به ازای قسط بندی خود مبلغی را نیز پرداخت کند که در حال حاضر در حدود 1.9€ (یورو) است.

برخی دیگر از امتیازهای این کارت عبارتند از:

  • دسترسی در تمامی فروشگاه ها بدون نیاز به مراحل طولانی
  • امکان استفاده از مسترکارت طلائی اسلوونی به عنوان کارت مترو لندن
  • دسترسی کامل به اپلیکیشن در سراسر جهان
  • دریافت پیامک های هشدار در صورت نیاز
  • دریافت بیمه رایگان در برابر حوادث
  • دسترسی به سیستم های امنیتی بسیار قوی
  • اعتبار 5 ساله کارت

منبع: nlb

اهمیت دریافت مستر کارت اسلوونی

شرایط دریافت مستر کارت اسلوونی

به منظور دریافت مستر کارت اسلوونی شما باید با شرایط و مدارک افتتاح حساب در کشور اسلوونی آشنا شوید. در اینباره باید متذکر شد که بانک های مهم و اصلی در کشور اسلوونی شامل Nova Ljubljana Banka یا (NLB)، SKB Banka، Abanka و نیز Nova KBM می باشند که خدمات مختلفی از جمله انتقال اعتبار بین المللی، تبدیل ارز، صدور صورت حساب و نیز افتتاح حساب بانکی را برای شهروندان داخلی و خارجی انجام می دهند. اما برای افتتاح حساب و دریافت مستر کارت اسلووونی از بانک های مذکور شما نیازمند تحویل مدارک زیر به بانک مربوطه می باشید:

  • پاسپورت معتبر (اتباع اروپایی یا غیر اروپایی)
  • شماره مالیاتی کشور اسلوونی
  • شماره مالیاتی خارجی

وقتی حساب بانکی در اسلوونی باز کنید، بانک اسلوونی برای شما کارت بدهی یا Debit Card برای دریافت پول و انجام خرید صادر می کند. این کارت ها با سیستم chip & pin کار کرده و به محض گذاشتن کارت بدهی در داخل ATM یا دستگاه POS و وارد کردن شماره رمز شش رقمی می توانید پول دریافت و یا هزینه خرید خود را پرداخت نمائید.

انواع مستر کارت در اسلوونی

کارت های اعتباری از انواع مختلف مستر کارت و ویزا کارت مورد قبول کلیه تجار، بازرگانان و فروشندگان کشور اسلوونی می باشد. در این میان ظاهرا شهروندان اسلوونی و مهاجران خارجی رغبت بیشتری به استفاده از مستر کارت در این کشور نشان می دهند. در این زمینه نیز بانک های ملی و بین المللی مختلفی در اسلوونی به ارائه خدمات بانکی و صدور مستر کارت های مختلف در این کشور اروپایی می پردازند. انواع مستر کارت صادره توسط بانک های کشور اسلوونی عبارتند از:

انواع مستر کارت کشور اسلوونی در سال 2022شرح
Prepaid Card یا کارت های پیش پرداختاین کارت ها در اسلوونی عملکردی مشابه عملکرد کارت هدیه یا گیفت کارت داشته و فقط یکبار شارژ شده و اعتبار آنها نیز کمتر از 1 سال تمام است تنها کاربرد این نوع کارت ها برای خرید اینترنتی می باشد
Debit Card یا کارت های بدهیکارت های بدهی یا دبیت کارتهای اسلوونی این امکان را برای دارنده آن فراهم می کنند که از سپرده شخصی خود برداشت کرده و بنابرین هزینه ها را مستقیما از حساب شخصی خود پرداخت کنند. مدت اعتبار طولانی و نیز کارمزد تراکنشی پایین تر از مزایای داشتن این نوع کارتها می باشد.
Credit Card یا کارت های اعتباریکارت های اعتباری یا کردیت کارت های اسلوونی برای پرداخت هزینه ها از اعتبار بانکهای اسلوونی بهره گرفته و متقابلا آن وجه را با کارمزد بالا به خود بانک ها عودت می دهند.

اگر شما هم متقاضی دریافت مستر کارت اسلوونی بوده و خود را آماده اخذ اقامت در اسلوونی می کنید، مشاورین و کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره های رایگان تلفنی یا حضوری به شما می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *