مهاجرت

دریافت مستر کارت اسپانیا

دریافت مستر کارت اسپانیا

با دریافت مستر کارت اسپانیا خیال شما از لحاظ انجام پرداخت ها و انتقال وجه در کشورهای اروپایی راحت شده و به راحتی می توانید آماده سفر به این کشورها شوید. برای افتتاح حساب بانکی و اخذ مستر کارت از کشور اسپانیا بانک های مختلفی وجود دارد که به شهروندان خارجی غیر مقیم نیز خدمت ارائه می کنند. از جمله این بانک های معروف می توان به BBVA، Banco Sababdell و Santander اشاره نمود. اما اگر شما مایل به افتتاح حساب در بانک های بین المللی هستید می توانید از طریق بانک هایی مثل Barclays ،Citibank ،Deutsche Bank ،HSBC و نیز ING اقدام کرده و مستر کارت خود را دریافت کنید.

انواع مستر کارت کشور اسپانیا به سه صورت مستر کارت های اعتباری، پیش پرداخت و بدهی کارت در دسترس متقاضیان قرار دارد. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود یکی از این نوع مستر کارت ها را انتخاب و با ارائه اسناد و مدارک لازم به بانک اسپانیایی در این کشور حساب بانکی مربوطه را باز کنند. مقاله حاضر توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت آشنایی هر چه بیشتر متقاضیان مهاجرت به اسپانیا با لزوم اخذ مستر کارت این کشور تهیه و نگارش شده است تا از این طریق آمادگی های لازم برای انجام یک سفر راحت و مطمئن برای آنها فراهم شود.

  • شرایط دریافت مسترکارت در اسپانیا چیست؟
  • مزایا دریافت مسترکارت اسپانیا چیست؟
  • بهترین بانک های اسپانیا برای افتتاح حساب کدامند؟
  • آیا شهروندان ایرانی می توانند در اسپانیا افتتاح حساب کنند؟
  • هزینه دریافت و نگهداری مسترکارت در اسپانیا چقدر است؟

آمادگی های لازم برای مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا به عنوان یکی از مقاصد معروف گردشگری در جهان شناخته می شود که در سال های اخیر نیز مورد توجه گردشگران و سرمایه گذاران ایرانی نیز قرار گرفته است. اصولا افراد برای مهاجرت به اسپانیا ممکن است اهداف و مقاصد مختلفی مثل تحصیل، گردش، کار، بیزینس و سرمایه گذاری داشته باشند. اما قبل از هر اقدامی برای اخذ ویزای اسپانیا ابتداء باید با انواع دسته بندی ویزا در کشور اسپانیا آشنا شد. طبیعتا اسپانیا نیز عضو ناحیه شنگن بوده و بخشی از سیاست های ویزایی این کشور حداقل در ویزاهای اقامت کوتاه تحت تاثیر سیاست ویزایی شنگن می باشد.

انواع ویزای کشور اسپانیا 2022شرح
ویزای ترانزیت فرودگاهی یا viado de transito aeroportuarioمجوز تردد در ناحیه ترانزیت بین المللی در فرودگاه اسپانیا
ویزای کوتاه مدت شنگن یا visado de corta duracionمجوز اقامت 90 روزه در دوره زمانی 180 روزه جهت گشت و گذار، بیزینس و شرکت در همایشها
ویزای بلند مدت یا ویزای ملی اسپانیا visado nacionaleمجوز اقامت بیش از 90 روز جهت کار، زندگی و تحصیل و تحقیق، الحاق به خانواده و …

پس از اطلاع درباره شرایط ویزا اکنون نوبت یادگیری زبان اسپانیولی در حد مبتدی، اطلاع از شرایط زندگی در اسپانیا (مثل میانگین درآمد ماهانه و هزینه زندگی در اسپانیا)، اجاره خانه و نیز افتتاح حساب بانکی و دریافت مستر کارت اسپانیا می باشد. افتتاح حساب بانکی در اسپانیا از آن جهت مهم است که شما از لحظه درخواست ویزا تا هنگام ورود به اسپانیا و زندگی در این کشور جهت انجام پرداخت های روزانه خود نیازمند اخذ کارت پرداخت می باشید.

دریافت کارت پرداخت مستر کارت اسپانیا

شرکت مستر کارت مسئول یکی از چهار شبکه بزرگ پرداخت در صنعت پرداخت های جهانی می باشد. شرکای مستر کارت شامل بانک ها و موسسات اعتباری از سراسر جهان می باشند که کارت های پرداخت شبکه مستر کارت را صادر می کنند. کارت های پرداخت مستر کارت اسپانیا مثل بقیه مستر کارت های جهانی منحصرا از شبکه مستر کارت جهت پردازش کلیه ارتباطات تراکنشی در این کشور استفاده می کند. در حال حاضر انواع کارت های پرداخت مستر کارت اسپانیا عبارتند از:

  • کارت های اعتباری یا Credit card
  • کارت های بدهی یا Debit card
  • کارت های پیش پرداخت یا Prepaid cards

اما قبل از استفاده از مستر کارت در کشو اسپانیا باید به نکات مهمی توجه کرد. اولا هزینه تراکنش های خارجی در اسپانیا بین 2 تا 3% بوده و از همین رو افراد باید به دنبال مستر کارت های باشند که هزینه تراکنش خارجی آن صفر است. ثانیا حد مجاز استفاده از مستر کارت برای پرداخت هزینه ها در اسپانیا حدود 20€ (یورو) می باشد. پایین تر از این حد بایستی نقدی حساب شود.

شرایط دریافت مستر کارت اسپانیا

شرایط دریافت مستر کارت اسپانیا

جهت دریافت مستر کارت اسپانیا لازم است که با شرایط افتتاح حساب در بانک های این کشور آشنا شوید. مطابق قوانین کشور اسپانیا هیچ محدودیت قانونی برای افراد غیر مقیم جهت افتتاح حساب (آنلاین و حضوری) و دریافت کارت بانکی در این کشور وجود ندارد. معمولا بانک های مختلف در کشور اسپانیا شرایط و الزامات متفاوتی جهت افتتاح حساب بانکی و دریافت انواع کارت بانکی دارند. انواع حساب های بانکی متداول در کشور اسپانیا شامل حساب جاری، حساب پس انداز، حساب دیجیتال، حساب غیر مقیم می باشد. اما مدارک لازم برای افتتاح حساب و دریافت مستر کارت اسپانیا عبارتند از:

  • مدرک هویتی (مثل پاسپورت معتبر)
  • شماره شناسایی شهروند خارجی (Numero de identification de extranjeros)
  • مدرک سکونتی (مثل اجاره نامه یا قبض های خانگی)
  • مدرک وضعیت استخدامی (مثل قرارداد کار، کارت یا ویزای تحصیلی اسپانیا و …)

لازم به ذکر است که کلیه مدارک فوق قبل از تحویل به شعب بانک اسپانیایی بایستی از قبل به این زبان ترجمه و مهر تایید رسمی هم داشته باشد.

تفاوت انواع مستر کارت ها

کارت بدهی یا Debit card دقیقا شبیه کارت ATM بوده و شما می توانید آن را در انواع ATM های کشور اسپانیا استفاده نمائید. اما تفاوت کارت بدهی و کارت اعتباری در این است که اولا کارت های بدهی بر روی خود لوگوی Mastercard@ یا Visa@ را دارند. این بدان معنا است که شما می توانید از کارت های بدهی در هر کجایی که این کارت ها پذیرفته می شوند مثل فروشگاه ها، رستوران ها و یا آنلاین استفاده کنید. ثانیا اینکه وقتی از کارت بدهی استفاده می کنید، پول مستقیما از حساب شما کسر می شود. بنابرین افراد در پرداخت هزینه ها با کارت بدهی محدودیت داشته و بایستی به فکر مدیریت حساب خود باشند.

اما کارت اعتباری یا Credit card عملکرد متفاوتی از کارت بدهی دارد. درست است که این کارت ها نیز با لوگوی Mastercard@ یا Visa@ برای افراد صادر می شود اما با هر بار کارت کشیدن پول از منابع اعتبار بانکی و نه از حساب شخصی فرد قرض گرفته می شود و بعدا توسط بانک با سود بیشتر دریافت می گردد. اما کارت پیش پرداخت یا Prepaid کارکردی شبیه کارت اعتباری داشته اما شارژ آن یکبار بوده و نیز مدت اعتبار کمی دارد.

 مقایسه دریافت انواع مستر کارت مسافرتی اسپانیا

در اسپانیا بانک های مختلفی هستند که برای مشتریان خود اقدام به صدور انواع مستر کارت مسافرتی می نمایند. همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد انواع مستر کارت اسپانیا در 3 تیپ کارت اعتباری، کارت پیش پرداخت و کارت بدهی یا دبیت کارت صادر می شود. برخی از معروفترین آنها عبارتند از:

نوع مستر کارتارزهای موجودهزینه دریافت یا تبدیلسایر
مستر کارت های پیش پرداختیTravelex Money Cardدلار استرالیا، دلار آمریکا، دلار کانادا، یورو، پوند انگلستان، ین ژاپن، دلار نیوزلند، بات تایلند، دلار سنگاپورهزینه دریافت از ATM حدود 0$ (دلار) برای تراکنش خارجی و 2.95% داخلیهزینه شارژ اولیه: 1.1% ارزش شارژ اولیه
Cash Passport Platinum Mastercardدلار استرالیا، دلار آمریکا، دلار کانادا، یورو، پوند انگلستان، ین ژاپن، دلار نیوزلند، بات تایلند، دلار سنگاپور و درهم اماراتهزینه دریافت از ATM متفاوت بین 2$ (دلار) تا 3.50$ (دلار)0$ (دلار)
مسترکارت های اعتباریLatitude 28. Global Platinum Mastercardکلیه ارزهای بین المللیهزینه تبدیل ارز خارجی: 0%نرخ خرید: 21.99%
Bankwest Zero Platinum Mastercardکلیه ارزهای بین المللیهزینه تبدیل ارز خارجی: 0%نرخ خرید: 17.99%
Westpac Lite Cardکلیه ارزهای بین المللیهزینه تبدیل ارز خارجی: 0%نرخ خرید: .99%
مستر کارت های بدهیCitiکلیه ارزهای بین المللیهزینه دریافت از ATM خارجی: 0$ (دلار)سود تراکنش: 0%
INGکلیه ارزهای بین المللیهزینه دریافت از ATM خارجی: 2.50$ (دلار)سود تراکنش: 0%
Westpacکلیه ارزهای بین المللیهزینه دریافت از ATM خارجی: 5$ (دلار)سود تراکنش: 0%

در کل مستر کارت یک شیوه پرداخت قابل قبول و پذیرفته شده ای در کشور اسپانیا می باشد که با استفاده از آن می توان از همان ابتداء فرآیند مهاجرتی خود را آسان ساخت. مشاوره های برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در جهت موفقیت هموطنان گرامی در کل مسیر مهاجرتی خود می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *