مهاجرت

دریافت مستر کارت اوکراین

دریافت مستر کارت اوکراین

اوکراین از شرایط زندگی کاملا اروپایی برخوردار است و انجام خریدها و پرداخت های روزمره با دریافت مستر کارت اوکراین امکان پذیر است. شما برای انجام کلیه سریع و آسان پرداخت های خود در کشور اوکراین مثل پرداخت هزینه خرید از فروشگاه، هتل، رستوران، آژانس مسافرتی و غیره نیازمند کارت اعتباری مثل مستر کارت یا ویزا کارت هستید. هر دوی این کارت های اعتباری در کشور اوکراین از پذیرش بالایی برخوردار هستند. اما بر اساس اعلام بانک ملی اوکراین (NBU) تعداد کارت های فعال مستر کارت در دست اوکراینی حدود 15.72 میلیون کارت بیشتر از کارت های فعال ویزا کارت می باشد.

  • شرایط اخذ مستر کارت اوکراین چیست؟
  • چگونه می توان در اوکراین حساب بانکی ایجاد کرد؟
  • آیا ایرانیان مجاز به دریافت مستر کارت در اوکراین هستند؟
  • چه کسانی به مسترکارت در اوکراین نیاز خواهند داشت؟
  • هزینه دریافت مسترکارت در اوکراین چه مقدار است؟
  • سقف استفاده از مسترکارت در اوکراین چقدر است؟
  • بهترین بانک اوکراینی برای افتتاح حساب و اخذ کارت اعتباری کدام است؟

اخذ مستر کارت اوکراین آن هم به صورت فیزیکی نیازمند رفتن به بانک و افتتاح حساب گیرونایی است. اما باید توجه کرد که بانک های اوکراینی فقط و فقط برای مقیم های دائم و نیز افراد دارای تابعیت اوکراینی مستر کارت یا ویزا کارت صادر می کنند. بنابرین شهروندان خارجی غیر مقیم از این حق برخوردار نیستند اما می توانند حساب یورویی خاصی برای خود داشته باشند. از انواع مستر کارت اوکراتین می توان به مستر کارت استاندارد، مستر کارت پلاتینیوم و مستر کارت طلایی اشاره نمود. جهت پاسخگوئی به هر نوع سوال یا ابهامات مهاجرتی حتما سوالات خود را با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

اهمیت دریافت مستر کارت اوکراین

با اوکراین بیشتر آشنا شوید. اوکراین کشوری اروپایی اما نه عضو اتحادیه اروپا (EU) بوده که بر روی نقشه قاره اروپا در قسمت شرقی این قاره قرار دارد. اوکراین از جمله کشورهای وسیع و پر جمعیت اروپایی محسوب می شود. کشورهایی مثل بلاروس، رومانی، مولداوی، مجارستان، لهستان، اسلواکی و فدراسیون روسیه از جمله همسایگان اوکراین محسوب می شود. در چند سال اخیر این کشور بنا به دلایلی مثل هزینه پایین زندگی، شهریه های تحصیلی مقرون به صرفه، فرصت های کاری خوب، اقتصاد روبه رشد، دانشگاه های برتر، سیاست مهاجرتی آسان و غیره مورد توجه مهاجران قرار گرفته است.

در این میان، هموطنان ایرانی زیادی نیز اغلب با هدف تحصیل در دانشگاه های اوکراینی به این کشور اروپایی مهاجرت و یا قصد مهاجرت به این کشور را دارند. پس اطلاع از شرایط مهاجرت به اوکراین برای این دسته از هموطنان از اولویت بالایی برخوردار است. در این میان یکی از شرایط و لوازم اصلی و از بدیهیات مهاجرت به اوکراین یا هر کشور دیگری برخورداری از کارت اعتباری مثل مستر کارت (MasterCard) جهت چک حساب بانکی و نیز انجام پرداختی های روزمره می باشد. در حقیقت دریافت مستر کارت اوکراین علاوه بر سهولت و تسریع در امر پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین همچنین باعث مدیریت کارآمد اعتباری و حفظ امنیت مالی شما می شود.

مشخصات مستر کارت اوکراین

کارت های اعتباری در اوکراین مثل سایر کشورهای اروپایی از جایگاه ویژه ای در انجام معاملات و تراکنش های روزانه مردمی برخوردار است. از بین این کارت های بین المللی کاربرد دو کارت اعتباری مستر کارت و ویزا کارت در اوکراین بسیار متداول می باشد. اما بر اساس گزارش بانک ملی اوکراین (NBU) تعداد کارت های فعال در سیستم پرداخت مستر کارت در اوکراین در نیمه دوم سال 2021 تا 4.3% افزایش یافته و به 25.97 میلیون فقره کارت رسیده است. این در حالی است که کارت های فعال ویزا کارت حتی 6.9% کاهش داشته و به عدد 10.25 میلیون کارت رسیده است. واقعیتی که نمودار زیر نیز نشانگر آن است: تعداد کارت های اعتباری فعال موجود در اوکراین

تعداد کارت های اعتباری فعال موجود در اوکراین

انواع کارت های اعتباری کشور اوکراین

در کشور اوکراین انواع مستر کارت ها در سه قالب مستر کارت استاندارد، مستر کارت پلاتینیوم و مستر کارت طلایی برای متقاضیان صادر می شود. هر یک از این کارت های اعتباری دارای شرایط و الزامات خاصی است که متقاضیان قبل از درخواست باید به آنها توجه نمایند. معمولا پس انداز در مستر کارت های اوکراینی به صورت گریونا (UAH) می باشد و مدت اعتبار مستر کارت ها 2 ساله بوده و امکان تمدید آنها برای متقاضیان وجود دارد.

علاوه بر امکان دریافت پول نقدی از طریق ATM ها، دارندگان مستر کارت اوکراین همچنین می توانند از بانکداری موبایلی نیز استفاده کنند. امکان پرداخت آفلاین یا غیر تماسی، تحویل فوری، بیمه مسافرتی، اعطای پاداش، عدم دریافت هزینه کارت اعتباری و غیره از جمله امتیازات اینگونه مستر کارت ها می باشد. یکی از بهترین بانک های صادر کننده انواع مستر کارت برای مهاجران خارجی بانک آوال (Aval) اوکراین می باشد. شما در جدول زیر می توانید با مشخصات کارت اعتباری پلاتینیوم اوکراین صادره از سوی آوال بانک آشنا شوید:

مشخصات مستر کارت پلاتینیوم اوکراینشرح
واحد ارزی پس اندازگریونا (UAH)
مدت اعتبار2 سال
حداقل پرداخت ماهیانه15% مقدار بدهی
ماکسیمم مبلغ موجودی250000UAH (گریونا)
نرخ کارمزد بانکیسالانه 29.9%
بانکداری موبایلرایگان

شرایط کلی دریافت مستر کارت اوکراین

شرایط کلی دریافت مستر کارت اوکراین

برای دریافت مستر کارت اوکراین متقاضیان دو راه پیش رو دارند. آنها می توانند یا از گزینه درخواست آنلاین استفاده نموده و با مراجعه به وب سایت بانک مورد نظر تقاضای افتتاح حساب آنلاین نموده و مستر کارت مجازی خود را دریافت نمایند. و یا می توانند با مراجعه حضوری به بانک مربوطه در اوکراین از گزینه در خواست مستر کارت فیزیکی استفاده کنند. در این گزینه متقاضیان حتما بایستی در ابتداء اقدام به افتتاح حساب بانکی نمایند. برای همین منظور، مدارک زیر بایستی به بانک اوکراینی تحویل داده شود:

  • پاسپورت، شامل جزئیاتی از اقامت شما و ویزای کار در صورت امکان
  • مدرک سکونتی مثل اجاره نامه (ویژه افراد مقیم کشور اوکراین)
  • شماره مالیاتی (فقط برای مقیم ها)
  • حداقل میزان پس انداز پولی

پس از تحویل مدارک فوق به بانک مربوطه در کشور اوکراین، شما به راحتی می توانید مستر کارت دلخواه خود را با تکمیل فرم مربوطه درخواست نمائید. از مهمترین و معروفترین بانک های اوکراینی صادر کننده انواع مستر کارت می توان به بانک PrivatBank، Alfabank، Piraeus Bank ، Aval و غیره اشاره نمود که علاوه بر خدمات بانکی حضوری به مشتریان خود خدمات بانکی آنلاین نیز ارائه می دهند.

شرایط دریافت مستر کارت اوکراین برای ایرانیان

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، بانک های مختلفی د کشوراوکراین وجود دارند که به ارائه خدمات مختلفی از جمله افتتاح حساب و صدور کارت های اعتباری مثل مستر کارت می پردازند. اما هموطنان ایرانی که قصد مهاجرت به اوکراین را دارند بایستی این نکته را مد نظر قرار دهند که مطابق قوانین کشور اوکراین فقط افراد مقیم یا اتباع اوکراینی حق افتتاح حساب و دریافت مستر کارت اوکراین را دارند. بنابرین دانشجویان و یا توریست های ایرانی با ویزای اقامت موقت اوکراین مجاز به افتتاح حساب بانکی به واحد پول اوکراین گریونا (UAH) و دریافت مستر کارت نمی باشند.

این دسته از هموطنان اگر چنانچه خواستار افتتاح حساب بانکی در کشور اوکراین باشند باید با ارائه پاسپورت معتبر، شماره ملی اوکراینی و فرم خود اظهاری یا Declaration نسبت به افتتاح حساب یورویی و دلاری در بانک های معروفی مثل PrivatBank اوکراین اقدام نمایند. لازم به ذکر است که ماکسیمم موجودی حساب هر فرد می بایستی حدود 10000€ (یورو) باشد. با همه این تفاسیر تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر هستند با عبور از همه محدودیت ها، شما را در مسیر دریافت مستر کارت در کشورهای اروپایی و آمریکایی یاری کنند.

2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *