مهاجرت

دریافت مستر کارت رومانی

دریافت مستر کارت رومانی

مستر کارت ها در انواع مختلف در کشور رومانی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل دریافت مستر کارت رومانی برای متقاضیان مهاجرت به کشور رومانی جهت پرداخت هزینه ها و دریافت پول از ATM ها گزینه ای ضروری محسوب می شود. مطابق گزارش خود شرکت MasterCard بین سال های 2011 و 2016 تعداد کارت های مستر کارت و ماسترو کارت در رومانی تا 30% افزایش یافته است. این روند افزایشی نیز غالبا به واسطه تکنولوژی پرداخت قابل اطمینان یا Contactless payment و قبوض غذایی الکترونیک می باشد. جالب است بدانید که رومانی از نظر پرداخت های قابل اطمینان در رتبه پنجم اروپا قرار دارد و بانکداری هوشمند رومانی زبانزد مردم اروپا و مهاجران خارجی است.

اما در مورد افتتاح حساب و دریافت مستر کارت در کشور رومانی بایستی به شرایط اخذ این کارت اعتباری مثل نوع مستر کارت، هزینه ATM، هزینه ماهیانه نگهداری، هزینه تبدیل ارز و امتیازات حاصل از مستر کارت ها توجه کرد. برای ان منظور ارائه مدارک شناسایی مثل پاسپورت معتبر و ویزای اقامت رومانی الزامی است. این مقاله به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای تهیه اطلاعات مهم در خصوص شرایط و نحوه اخذ مستر کارت رومانی نگارش شده است چرا که در حال حاضر قادر هستیم، با افتتاح حساب در اروپا برای ایرانیان، امکان استفاده از مستر کارت را برای آن ها فراهم آورد.

  • بهترین بانک های رومانی برای افتتاح حساب کدامند؟
  • شرایط افتتاح حساب در این کشور چیست؟
  • آیا رومانی وضعیت اقتصادی مناسبی دارد؟
  • هزینه های زندگی در رومانی چگونه است؟
  • آیا می توان بدون مستر کارت در رومانی اقدام به خرید کرد؟

آشنایی با اقتصاد کشور رومانی

رومانی به پایتختی شهر بخارست کشوری در جنوب شرق قاره اروپا و همسایه کشورهایی نظیر مولداوی، اوکراین، اسلواکی، مجارستان، بلغارستان و صربستان می باشد. به لحاظ اقتصادی، رومانی کشوری به سرعت در حال توسعه است و با اقتصاد مختلط درآمد متوسط به بالا همراه با شاخص توسعه انسانی (HDI) خیلی بالا و نیروی کار ماهر شناخته می شود. این کشور از نظر GDP اسمی کل در رتبه 15 اتحادیه اروپایی و از نظر سرانه قدرت خرید (PPP) در رنبه دهم جهانی قرار می گیرد.

اقتصاد رومانیشرح
واحد پولیلئو رومانی (RON)
نرخ بیکاری مطابق گزارش اکتبر 2021 یورواستات4%
حداقل درآمد مطابق گزارش ژوئیه 2021 یورواستات446.02€ (یورو)
میانگین درآمدی در سال 2021 مطابق SalaryexplorerRON15300 (لئو) معادل 3181.32€ (یورو)
تولید ناخالص داخلی (GDP) مطابق گزارش بانک جهانی211.8 میلیارد دلار
نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP)6.9

ساختار اقتصاد کشور رومانی متشکل از 3 بخش کشاورزی، صنعت و خدمات بوده که در این میان سهم صنایع سنگین در رشد اقتصادی این کشور بسیار چشمگیر است. از جمله صنایع اصلی و پیشرو رومانی می توان به تولید تجهیزات الکترونیکی، صنایع نساجی، صنایع معدن، تولید مواد شیمیایی، فرآوری محصولات غذایی، مصالح ساختمانی، ریخته گری و غیره اشاره نمود.

آمادگی برای مهاجرت با دریافت مستر کارت رومانی

همواره در فرآیند مهاجرت به رومانی باید این نکته مهم را در نظر گرفت که اخذ ویزا اولین و آخرین آیتم مورد نیاز جهت انجام مهاجرت موفق محسوب نمی شود. بلکه در کنار دریافت ویزای مربوطه بایستی به مواردی از جمله تهیه کارت اعتباری برای تسهیل انواع تراکنش های پولی در کشور مقصد یعنی رومانی نیز توجه کرد. پس با این توضیح اخذ ویزای شنگن کوتاه مدت (ویزای C) و ویزای بلند مدت (ویزای D) رومانی فقط بخشی از مرحله مهاجرت به رومانی محسوب می شود. بخش دیگر از پروسه مهاجرت به رومانی مربوط به اخذ کارت اعتباری از جمله مستر کارت رومانی می باشد.

در حقیقت دریافت مستر کارت رومانی مکمل اخذ ویزای اقامت این کشور اروپایی محسوب شده و موجبات تسهیل و سرعت بخشی در روند پرداخت ها و دریافت ها در فروشگاه ها و ATM های کشور رومانی می گردد. بنابرین دریافت مستر کارت رومانی آیتم لاینفکی از فرآیند مهاجرت به کشور رومانی محسوب شده و متقاضیان بایستی قبل از سفر به این کشور اروپایی در فکر تهیه آن از طریق افتتاح حساب در بانک های رومانی باشند.

آمادگی برای مهاجرت با دریافت مستر کارت رومانی

شرایط دریافت مستر کارت رومانی

بانک ها و موسسات اعتباری مختلفی در کشور رومانی وجود دارند که به صدور انواع مستر کارت می پردازند. از معروفترین این بانک ها در کشور رومانی می توان به Banca Comerciala Romana، BRD، Banca Transilvania، UniCredit Bank، CEC Bank، Raiffesisen Bank و غیره اشاره نمود که در زمینه صدور انواع کارت های اعتباری از جمله مستر کارت رومانی فعال می باشند. اغلب بانک های رومانی به شما به عنوان فرد غیر مقیم امکان افتتاح حساب به لئو یا یورو را می دهند. اما برای افتتاح حساب بانکی و دریافت مستر کارت رومانی ارائه مدارک زیر از طرف مشتریان الزامی است:

  • فرم های بانکی تکمیلی
  • پاسپورت و ویزای کار (در صورت کار در رومانی)
  • مدارک شناسایی دیگر مثل کارت ملی معتبر

انواع مستر کارت رومانی کدامند؟

در کشور رومانی مستر کارت ها با تنوع مختلف طلایی، استاندارد و پلاتینیوم و در 3 قالب متفاوت مستر کارت اعتباری، مستر کارت بدهی و مستر کارت پیش پرداخت یا prepaid برای متقاضیان صادر می شود. اما باید به این نکته واقف بود که این 3 نوع مستر کارت مسافرتی کارکردها و شرایط متفاوتی از هم دارند و حتی مدت اعتبار آنها از هم متفاوت است. بنابراین در انتخاب آنها بایستی نهایت دقت را انجام داد و با توجه به پارمترهایی مثل هزینه سالیانه، کارمزد بانکی سالانه، دسترسی به امتیازاتی مثل لانژ فرودگاهی و غیره این کارت ها را انتخاب کرد.

برخی از انواع مستر کارت های معروف رومانی عبارتند از:

عنوان مستر کارتهزینه سالیانهشرایط و امتیازات شاخص
Alpha Mastercard worldکمتر از 250€ (یورو)اولین کارت در رومانی که به شما گزینه تعویق پرداختی ها از حسابتان به فروشنده ها را ارائه می دهد
Alpha Mastercard credit20€ (یورو)حداقل مقدار بازپرداخت ماهیانه تنها 2.5% از مقدار استفاده شده (حداقل RON10 لئو) به اضافه کلیه کارمزدها و کمیسیون ها می باشد
BRD Cardul de credit Standard50€ (یورو)تخفیف ها تا 50% در بیش از 500 فروشگاه یا شرکت طرف قرارداد
BRD Cardul de credit Gold150€ (یورو)بیمه مسافرتی رایگان شما و اعضای خانواده همراه
BRD Cardul de credit Platinum450€ (یورو)دسترسی به بیش از 1000 مورد VIP Lounge در فرودگاه ها و بیمه مسافرتی رایگان

همواره هدف و رسالت نهایی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی و مشاوره هموطنانی است که به هر دلیل و انگیزه ای مایل مهاجرت و اخذ ویزای اقامت کشورهای اروپایی مثل اقامت رومانی هستند. کارشناسان و وکلای ماهر و مجرب این موسسه نیز با بهره گیری از تجربه ارزشمند چندین و چند ساله خود و اتکا بر پایگاه داده روز مهاجرتی جهان در خدمت هموطنان می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *