مهاجرت

دریافت مستر کارت صربستان

دریافت مستر کارت صربستان

متقاضیان دریافت مستر کارت صربستان می توانند با ارائه مدارک شناسائی و نیز پس انداز اولیه نسبت به افتتاح حساب و اخذ کارت بانکی خود از این کشور اقدام نمایند. مستر کارت های صربستان در طیف متنوعی مثل کارت اعتباری، کارت بدهی و کارت های پیش پرداخت به متقاضیان عرضه می شود. معمولا پرداخت ها یا انتقالات پولی در کشور صربستان مخصوصا با کارت های اعتباری مستر کارت از نوع دینار صربستان یا یورو اتحادیه اروپایی می باشد. معمولا ATM ها در کشور صربستان از گزینه تبدیل ارز خارجی نیز برخوردار هستند اما برای این کار هزینه تبدیل از حساب مشتریان کسر می شود.

با وجود شرایط آسان فرآیند افتتاح حساب بانکی در کشور صربستان اما افتتاح حساب و اخذ مستر کارت برای شهروندان خارجی که مسلط به زبان محلی نیز نیستند کار سختی است. در صربستان بیش از 30 بانک وجود دارد که برخی از آنها مثل UniCredit Bank یا Banca Intesa در ارائه خدمات بانکی مثل افتتاح حساب و صدور مستر کارت به شهروندان خارجی غیر مقیم معروف هستند. در این نگارش که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم و تدوین شده است، تلاش می شود تا متقاضیان و علاقه مندان مهاجرت به کشور صربستان با شرایط درخواست و اخذ مستر کارت این کشور آشنا شوند.

  • مسترکارت صربستان چه تفاوتی با سایر مسترکارت های جهان دارد؟
  • آیا کشور صادر کننده مسترکارت در اعتبار کارت اهمیت دارد؟
  • مزایای دریافت مسترکارت در صربستان چیست؟
  • هزینه دریافت مسترکارت در صربستان چقدر است؟
  • چه کسانی از دریافت مسترکارت در صربستان محروم می شوند؟

دلایل و اهداف دریافت مستر کارت صربستان

همانطوری که در مقالات قبلی نیز در اینباره بیان شده، مستر کارت نوعی کارت اعتباری بین المللی است که توسط شرکت ها و بانک های طرف قرارداد با شرکت مستر کارت در کشور آمریکا برای متقاضیان آن صادر می شود. هدف از صدور این کارت ها توسط بانک های شریک شرکت مستر کارت تسهیل روند تراکنش های پولی و اعتباری بین مشتری و فروشنده (خرید و فروش) و بین مشتری و بانک (نقل و انتقال پولی) می باشد. با این توصیف، افراد با استفاده از انواع مستر کارت های صربستان که در اختیار خود دارند می توانند کارهای زیر را انجام دهند:

  • پرداخت هزینه خرید از فروشگاه ها و مغازه ها
  • پرداخت قبوض مصرف خانگی
  • پرداخت بلیط پرواز یا بلیط اتوبوس یا مترو
  • واریز هزینه اجاره خانه
  • پرداخت مالیات بر در آمد یا مالیات بر ارزش افزوده (VAT)
  • پرداخت مربوط به ثبت شرکت یا کسب و کار
  • پرداخت شهریه دانشگاهی
  • پرداخت هزینه اخذ ویزای اقامت
  • پرداخت اقساط وام
  • پرداخت هزینه سوخت گیری خودرو
  • انتقال کارت به کارت
  • تبدیل موچودی به ارز دیگر

شرایط دریافت مستر کارت صربستان

فرآیند دریافت مستر کارت صربستان پیچیدگی خاص نداشته و اتفاقا خیلی راحت و آسان است. فقط کافی است که متقاضیان با شرایط افتتاح حساب بانکی در این کشور شرق اروپایی آشنا شوند. معمولا بانک های کشور صربستان برای افتتاح حساب بانکی و صدور کارت اعتباری از مشتریان خود اسناد و مدارکی را درخواست می کنند. ارائه این مدارک جهت اخذ مستر کارت صربستان هم برای مقیم ها و هم غیر مقیم های صربستان الزامی است. مدارک لازم برای دریافت مستر کارت صربستان عبارتند از:

  • فرم های بانکی
  • مدارک شخصی (مثل پاسپورت و مدرک سکونتی)
  • مدارک شرکتی (برای صاحبان شرکت)

در کشور صربستان حدود 30 بانک فعال با شبکه ای بیش از 1700 شعب مستقر در سراسر کشور وجود دارد. با اینکه اغلب بانک ها در صربستان تحت مالکیت شهروندان خارجی می باشد اما از قوانین اقتصادی کشور صربستان تبعیت می کند. جالب است بدانید که اکثر بانک ها نیز در صربستان مخصوصا در بلگراد خدمات خود را به زبان انگلیسی به مشتریانشان ارائه می دهند. از بین این بانک ها، برترین بانک های موجود جهت دریافت مستر کارت صربستان شامل Banca Intesta، Komercijalna banka، UniCredit Bank، Raiffeisen Banka و Societe Generale می باشد.

شرایط دریافت مستر کارت صربستان

معرفی انواع مستر کارت در جهان

علاوه بر اینکه بانک های مختلف در کشور صربستان برای متقاضیان انواع مصدر کارت های اعتباری، بدهی و نیز پیش پرداخت صادر می کنند. بلکه همچنین این بانک ها انواع مستر کارت و ویزا کارت را جهت انجام پرداختی ها و نیز انتقال وجوه قبول می کنند. در کل تجار، فروشندگان و ATM ها در شهرهای بزرگی مثل بلگراد و نویساد مستر کارت ها را به عنوان ابزار پرداخت پولی قبول می کنند. نمودار زیر نشانگر بانک های معتبر صربستانی است که در زمینه صدور انواع کارت های اعتباری در این کشور شهرت خوبی دارند:

نمودار ثروتمندترین بانک های صربستان

اما انواع مستر کارت های صادره توسط بانک های مذکور شامل کارت های پیش پرداخت (Prepaid)، کارت های اعتباری و کارت های بدهی است. متقاضیان توجه نمایند که هیچ کارت پیش پرداختی از دینار صربستان (RSD) پشتیبانی نمی کند. پس باید به دنبال کارت پیش پرداختی مثل Travelex بود که کاربرد آن بدون هزینه تبدیل ارز بوده و یا دارای حداقل هزینه تبدیل است. اما دریافت پول با استفاده از کارت های بدهی در صربستان بخاطر پرداخت مستقیم از حساب شخصی توام با دریافت کارمزد های بالا می باشد. به همین دلیل و برای اجتناب از هزینه های کارمزد بانکی شما مجبور به پرداخت از طریق کارت اعتباری هستید. اما راه حل این امر انتخاب کارت بدهی مثل کارت های Citibank Plus می باشد که این کارمزدها در تراکنش روزانه را حذف می کند.

سوالات مکرر درباب دریافت مستر کارت صربستان

متقاضیانی که شرایط اخذ اقامت صربستان را دارند برای آماده سازی خود جهت این کار نیازمند اطلاع در خصوص نحوه افتتاح حساب و دریافت مستر کارت صربستان نیز می باشند. در این راستا ممکن است سوالاتی نیز توسط آنها طرح شود که در این بخش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درصدد پاسخگوئی به آنها می باشند:

  • بهترین بانک های موجود در صربستان برای افتتاح حساب و دریافت مستر کارت این کشور کدامند؟ از بهترین بانک های صربستان در زمینه دریافت مسترکارت می توان به UniCredit، Intesa، Raiffeisen، Erste Bank و نیز Aik اشاره نمود که از بین این بانک ها فقط بانک AIK بانک داخلی صربستان محسوب می شود.
  • هزینه نقل و انتقال بانکی با استفاده از مستر کارت صربستان به چه میزانی است؟ مطابق قانون این هزینه تا 0.2% برای ماکسیمم 200€ (یورو) در هر پرداخت می باشد.
  • آیا ارائه خدمات بانکی در کشور صربستان برای دارندگان مستر کارت به زبان انگلیسی است؟ بله، خدمات بانکداری الکترونیک یا E-banking در کشور صربستان به زبان انگلیسی به مشتریان ارائه می شود.
  • بهترین توصیه برای دریافت مستر کارت صربستان کدام است؟ بهترین گزینه مستر کارتی برای متقاضیان اخذ ویزای صربستان Travelex Money Card به دلیل امتیازاتی مثل شارژ موجودی هر بار تا 8500$ (دلار)، بدون هزینه ATM جهانی، دریافت از ATM تا 1000$ (دلار)، امکان شارژ حساب با اغلب ارزهای معروف بین المللی، عدم ارتباط با حساب بانکی جهت ارتقاء امنیتی، پرداخت مطمئن، جایگزینی فوری کارت و … می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *