مهاجرت

دریافت مستر کارت نروژ

دریافت مستر کارت نروژ

جهت دریافت مستر کارت نروژ شما باید یک حساب بانکی مستقل افتتاح کنید. برای این کار هم نیازی به داشتن ویزای کار یا برخورداری از پس انداز هنگفت نیست. با این وجود، شرط اصلی بانک های نروژی اثبات هویت شخصی توسط مشتریان می باشد. یکی از شرایط اصلی افتتاح حساب بانکی در کشور نروژ داشتن شماره شناسایی نروژی (Personnummer) می باشد که بانک ها در نروژ از شما می خواهند. بانک ها و موسسات اعتباری تروژ انواع مستر کارت های استاندارد، پلاتینیوم و طلایی را برای متقاضیان صادر می کنند.

نروژ به واسطه اقتصاد قوی و قدرتمندش و نیز کیفیت زندگی عالی یکی از مقاصد بسیار جذاب مهاجرتی برای خارجیان محسوب می شود. همه ساله این کشور اروپایی افرادی از سراسر جهان را در قالب دانشجو، کارگر، سرمایه گذار و بازنشسته به خود جلب می کند. همچنین نروژ به توریست ها نیز اجازه دیدن از زیبایی طبیعی خیره کننده و چشم انداز فرهنگی متنوع را می دهد. اگر شما هم قصد مهاجرت به نروژ را داشته و در فکر افتتاح حساب و اخذ مستر کارت درین کشور نیز هستید. این فرآیند خیلی هم پیچیده نیست، به شرط اینکه از خدمات مشاوره کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

  • مزایای دریافت مسترکارت در کشور نروژ چیست؟
  • هزینه خرید یک مسترکارت در این کشور چقدر است؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت مسترکارت نروژ کدامند؟
  • آیا شهروندان خارجی می توانند این کارت معتبر بانکی را به دست آورند؟

دلایل دریافت مستر کارت نروژ

مسلما بدون داشتن کارت های اعتباری زندگی مدرن امروزی کمی با مشکل روبه رو می شود. کمترین دستاوردی که ممکن است کارت های اعتباری برای افراد داشته باشند، صرفه جویی در زمان و هزینه و مهمتر از آن حفظ امنیت مالی آنها می باشد. این کارت های اعتباری همانند سایر نقاط دنیا در کشور نروژ نیز کاربردهای فراوانی دارد. انجام خریدهای روزانه، پرداخت هزینه زندگی در نروژ، پرداخت شهریه دانشگاه ها و مدارس نروژی، خرید بلیط هواپیما، اتوبوس، سینما و غیره از جمله کاربردهای دائمی اینگونه کارت ها می باشد.

اما این همه ماجرا نیست و مستر کارت های نروژی علاوه بر تسهیل تراکنش های روزانه همچنین امتیازات مهمی نیز برای دارنده آن دارد. بیمه مسافرت، تخفیف فروشگاهی، رزرو هتل، هزینه کارت رایگان، حفاظت شخصی، حفاظت خرید، بیمه سوانح از جمله امتیازات مهم مستر کارت های نروژی می باشد. این مستر کارت های نروژی را می توان برای انتقال موجودی و یا تبدیل ارز در کلیه ATM ها و یا فروشگاه های دارای دستگاه پوز مورد استفاده قرار داد.

امتیازات مستر کارت DNB Mastercard عبارتند از:

  • عدم دریافت هزینه سالیانه کارت اگر کارفرمایتان دارای قرارداد کارت شرکت در DNB باشد
  • دسترسی به ماکسیمم حد اعتباری تا NOK100000 (کرون)
  • تخفیف 3% در خریدهای مربوطه در پمپ بنزین های نروژی و بین المللی
  • وام های خودرو: تخفیف NOK1000 (کرون) از هزینه های نهایی
  • بیمه خودرویی: تخفیف NOK1000 (کرون) در هر ادعای وارد شدن خسارات و غیره

شرایط دریافت مستر کارت نروژ

روش های مختلفی برای انتقال و دسترسی به پول در کشور نروژ وجود دارد. شما بایستی آپشن های احتمالی را مدنظر قرار داده و راحتترین گزینه را که ممکن است استفاده از کارت اعتباری یا انتقالات پول آنلاین (giros) باشد را انتخاب نمائید. باید در جریان باشید که کارت های اعتباری بین المللی از جمله مستر کارت در کشور نروژ به صورت گسترده ای پذیرفته شده است و اغلب سوپر مارکت ها، پمپ بنزین ها، هتل ها و شرکت های بزرگ در نروژ نقل و انتقال پول با این نوع کارت را قبول می کنند.

مستر کارت نروژ را می توان از طریق مراجعه حضوری به بانک صادر کننده دریافت کرد که در این صورت به آن مستر کارت فیزیکی گفته می شود. اما نوع دیگر مستر کارت نروژی از نوع Pre-paid یا مجازی است که آنها را می توان از طریق مراجعه به وب سایت های بانک ها یا موسسات مربوطه اخذ نمود. اما تفاوت این دو نوع مستر کارت نروژی را می توان اولا در مدت اعتبار آنها و ثانیا در سقف موجودی یا اعتبار حساب دانست. اما باید بدانید که مستر کارت فیزیکی نروژ از مدت اعتبار و سقف موجودی بالایی برخوردار است و ضمنا امکان خرید اینترنتی با آن از طریق کد امنیتی فراهم است.

شرایط دریافت مستر کارت نروژ

دریافت بهترین مستر کارت های نروژ

در حال حاضر بانک ها و موسسات اعتباری گوناگونی در نروژ برای متقاضیان واجد شرایط، مستر کارت صادر می کند. متقاضیان می توانند با استعلام و اطلاع از شرایط و امتیازات هر یکاز این مستر کارت ها اقدام به دریافت یکی از آنها نمایند. اما شاخص هایی که متقاضیان دریافت مستر کارت نروژ می توانند با اطلاع از آنها بهترین مستر کارت نروژی را انتخاب کنند شامل هزینه صدور کارت، درصد سود تراکنش ها (APR) و مهمتر از همه پاداش های اعطایی به دارندگان مستر کارت نروژی می باشد. با فرض 1430$ (دلار) خرج ماهیانه، بهترین مستر کارت نروژ از بین دیگر کارت های اعتباری این کشور Citi ®Double Cash Card می باشد:

ارزش پاداش ماهانه انواع کارت های اعتباری نروژ

عزیزان همراه با توجه به نمودار فوق می توانند متوجه یک نکته اساسی دیگر نیز باشند و آن هم برتری فاحش کارت های اعتباری مستر کارت نسبت به ویزا کارت نروژی می باشد.

نحوه افتتاح حساب بانکی برای مستر کارت نروژ

قبل از هر چیزی باید بدانید که برای دریافت مستر کارت نروژ، شما باید حساب بانکی در این کشور باز کنید. این کار در نروژ چه برای شهروندان این کشور و چه برای شهروندان مقیم این کشور کار سختی نیست و فقط مستلزم اثبات هویتی متقاضیان می باشد. برای این منظور نیز بانک های نروژی مدارک زیر را از متقاضیان درخواست می کنند:

  • شماره شناسایی ملی یا Personnumber که بین نروژی ها با عنوان شماره-D هم شناخته می شود.
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • قرارداد اجاره یا اجاره نامه آپارتمان
  • توصیه نامه از بانکی در کشور مبدا (تهیه این گزینه اختیاری است)

BankAxept؛ سیستم پرداخت ملی در نروژ

از سیستم bankaxept در نروژ معمولا به عنوان سامانه پرداخت ملی هم به صورت دیجیتالی و هم به صورت فیزیکی استفاده می شود. این یک سیستم بازی است، بنابرین هر کسی که دارای مجوز بانکی نروژی است می تواند به این شبکه متصل شود. امنیت BankAxept با استفاده از فناوری چیپ یا تراشه و شماره رمز برقرار می شود. بر اساس مقررات پرداخت در نروژ، پرداخت های کمتر از NOK400 (کرون) را می توان بدون تماس و بدون استفاده از شماره رمز انجام داد. با استفاده از سیستم BankAxept، پول فورا از حساب دارنده مستر کارت پرداخت می شود.

در این مقاله شما کمابیش با شرایط دریافت مستر کارت نروژ و جزئیات مربوط به آن که یکی از خدمات جدید این موسسه است، آشنا شدید. مقاله مذکور توسط تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با استفاده از بانک اطلاعاتی روز این موسسه نگارش شده است. در صورت داشتن سوال یا ابهامی در اینباره یا درباره آخرین قوانین و مقررات مربوط به شرایط مهاجرت به نروژ می توانید با مشاورین مجرب این موسسه در ارتباط باشید تا در جریان اطلاعات تکمیلی قرار گیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *