مهاجرت

دریافت مستر کارت یونان

دریافت مستر کارت یونان

در یونان کارت های اعتباری مستر کارت برای انجام کلیه پرداخت ها کاملا پذیرفته شده است و از همین رو دریافت مستر کارت یونان قبل از مسافرت به این کشور الزامی است. پرداخت هزینه صدور ویزا، خرید بلیط هواپیما، پرداخت هزینه تحصیلی، پرداخت انواع خرج و مخارج زندگی، پرداخت مالیات و … همه و همه از طریق مستر کارت یونان به سرعت و به آسانی انجام می گیرد. هم اکنون شرکت مستر کارت با همکاری آلفا بانک (Alpha Bank) در یونان خدمات پرداخت دیجیتال جدیدی را جهت خرید آنلاین ساده و ایمن راه اندازی کرده و در این رابطه به صدور انواع مستر کارت های فیزیکی و مجازی می پردازد.

اما به هنگام استفاده از مستر کارت یونان برای پرداخت هزینه محصولات و خدمات بایستی به دو نکته اساسی توجه داشت. اولا هزینه تراکنش یا transaction در یونان معادل 3% از میزان هر تراکنشی است که شما انجام می دهید. ثانیا اگر در کشور یونان شما از طریق مستر کارت خود به فروشنده پرداخت دلاری انجام دهید مسلما با توجه به قانون تبدیل ارز دینامیک (DDC) از شما هزینه تبدیل ارز اخذ خواهد شد. بنابرین برای اجتناب از پرداخت هزینه می توان مستر کارت بدون هزینه های تراکنش خاجی را انتخاب کرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در تلاش هستند تا راهنمایی های لازم درباره شرایط اخذ مستر کارت یونان را به اطلاع متقاضیان محترم برسانند.

  • آیا دریافت مسترکارت در کشور یونان مزایایی را به همراه دارد؟
  • بهترین بانک های یونان برای افتتاح حساب کدامند؟
  • مزایای افتتاح حساب در کشور یونان چیست؟
  • آیا شهروندان خارجی امکان دریافت مسترکارت را خواهند داشت؟

اهمیت دریافت مستر کارت یونان

یونان کشوری در جنوب اروپا و در مجاورت دریای مدیترانه است. این کشور عضو رسمی اتحادیه اروپایی (EU) محسوب شده و نیز بخشی از ناحیه شنگن اروپا می باشد. این کشور با وجود تجربه یک رکود اقتصادی سنگین (نرخ بیکاری 16.7% و میانگین درآمدی 6300€ یورویی) هنوز هم مورد توجه بسیاری از مهاجران خارجی است. شاید یکی از دلایل مهم این توجه شرایط آسان اخذ اقامت و تابعیت اروپایی است که دولت یونان مخصوصا به سرمایه گذاران خارجی اعطاء می کند.

به هر ترتیب دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های یونان، توریست ها برای مشاهده جاذبه های گردشگری کشور یونان، کارگران به منظور کار در این کشور و کارآفرینان جهت ثبت شرکت ویزای اقامت این کشور اروپایی را اخذ و به یونان مسافرت می کنند. اما اخذ ویزا فقط یکی از پیش شرط های مهاجرت به یونان محسوب می شود و متقاضیان برای پرداخت انواع هزینه های خود یا انتقال موجودی نیازمندکارت های اعتباری معتبری همانند مستر کارت هستند. بنابرین دریافت مستر کارت یونان قبل از مسافرت به این کشور بخش مهمی از فرآیند مهاجرتی و اقامت در یونان محسوب می شود که برای هر متقاضی لازم است.

اهمیت دریافت مستر کارت یونان

شرایط دریافت مستر کارت یونان

در طی سالیان اخیر، کارت های اعتباری (Pistotik karta) در یونان بین مردم این کشور کاربرد گسترده ای پیدا کرده است و توانسته است جای خود را در انجام تراکنش های روزانه بگیرد. به طوری که در یونان انجام معامله با پول نقد کمتر به چشم می خورد. اغلب بانک های یونانی برای مشتریان خود کارت های اعتباری صادر می کنند. یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین کارت های اعتباری نزد مردم یونان نیز مستر کارت ها می باشد.

به هنگام درخواست مستر کارت، بانک های یونانی به شما انواع و شرایط مستر کارت های صادره خود را ارائه داده و همچنین گزینه پرداخت های موجودی متصله به حساب شخصی شما را پیشنهاد می کنند. اما بانک ها برای صدور مستر کارت یونان از متقاضیان یونانی خود مدارکی مثل کپی کارت شناسایی یونانی (taftotita) و کپی پرداخت مالیاتی را به همراه فرم درخواست می خواهند. هموطنان ایرانی مایل به افتتاح حساب و دریافت مستر کارت یونان نیز با تحویل مدارک زیر به راحتی می توانند به این هدف خود دست یابند:

  • فرم درخواست افتتاح حساب بانکی
  • پاسپورت یا ویزای اقامت در یونان
  • مدرک درآمدی مثل قرارداد کار یا قیش حقوقی معتبر
  • شماره مالیاتی در کشور یونان (Arithmo Forologiko Mitro)

دریافت انواع مستر کارت در یونان

قبل از پرداختن به بحث انواع مستر کارت یونان بهتر است با بانک های معروف این کشور آشنا شوید که صدور مستر کارت فقط یک مورد از خدمات آنها به مشتریان خود می باشد. از جمله این بانک ها می توان به بانک آلفا (Alpha Bank)، بانک پیروس (Piraeus Bank)، بانک ملی یونان (Natinal Bank of Greece) و یورو بانک (Eurobank) اشاره نمود. بانک های مذکور کلا دو نوع مستر کارت را به مشتریان خود عرضه می کنند و این مشتری است که با توجه به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب می نماید. انواع مستر کارت یونان به همراه امتیازات آنها عبارتند از:

نمودار انواع مستر کارت یونان

تفاوت کارت اعتباری و بدهی یونان

اما اکنون سوالی که ممکن است به ذهن شما هم برسد این است که تفاوت این دو کارت اعتباری در چیست؟ در واقع در مستر کارت نوع اعتباری با وجود وصل بودن به حساب شخصی فرد اما وجه مورد نظر مستقیما از سپرده شما برداشت نمی شود بلکه آن وجه از بانک قرض گرفته می شود و دقیقا شبیه وام با بهره عمل کرده و مجددا به حساب بانک بر می گردد. بنابراین کارت های اعتباری مستر کارت دارای محدودیت اعتباری بوده و طبق قرار داد با بانک یونانی شما روزانه تا سقف مشخصی می توانید برداشت کنید.

اما کارت بدهی مستر کارت یا همان Debit Mastercard درست در نقطه مقابل کارت اعتباری یا Credit Mastercard قرار می گیرد. یعنی به این صورت که پرداخت ها و نقل و انتقال پول کاملا از سپرده حساب شخصی شما انجام می شود و اصلا به بانک ربطی ندارد. بنابرین در این نوع مستر کارت شما کنترل بیشتری بر روی حساب خود دارید و همانطوی که در مطالب فوق نیز بیان گردید، امتیازات بیشتری نیز به دست می آورید.

سرویس پرداخت دیجیتال جهانی یونان؛ MasterPass™

شرکت MasterCard در 8 ژوئن سال 2016 برای اولین بار با همکاری بانک آلفا در یونان سرویسی را با نام سرویس پرداخت دیجیتال جهانی جدید یا MasterPass را برای خرید آنلاین آسان و ایمن راه اندازی کرد. شرط اصلی برای برخورداری از این سرویس نیز دریافت مستر کارت یونان بود. هم اکنون MasterPass از طریق 5000 فروشگاه اینترنتی مثل AXA Insurance, Leroy Merlin, Megaron, Sephora و Wind در اختیار دارندگان انواع مستر کارت یونان می باشد.

از طریق این سرویس کلیه خریدها و پرداخت ها در کشور یونان آسان و سریع انجام می شود و از طرف دیگر ضریب امنیتی بالا و کنترل آنی حساب بانکی نیز جزء امتیازات این نوع سرویس محسوب می شود. جالب است بدانید که MasterPass اکنون در 30 بازار جهانی من جمله یونان در دسترس عموم قرار دارد و فقط در اروپا 16 کشور جزء کاربران اصلی آن هستند. با اتمام این مقاله، شما عزیزان می توانید سوالات و ابهامات خود درباره شرایط دریافت مستر کارت یونان را با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *