مهاجرت

دریافت ویزای لاتاری

دریافت ویزای لاتاری

دریافت ویزای لاتاری آمریکا یا همان ویزای مهاجرتی متنوع (DV) شیوه ای کاملا آسان اما شانسی به منظور اخذ گرین کارت و دریافت فوری اقامت آمریکاست. چرا که دارندگان گرین کارت می توانند ضمن اخذ اقامت برای کل اعضای خانواده خود همچنین از مزیت عالی زندگی، کار و تحصیل در آمریکا بدون هیچ محدودیتی بهره مند شوند و چه چیزی بهتر از این برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا!!! جالب است بدانید که همه ساله حدود 50000 نفر از طریق همین لاتاری آمریکا صلاحیت دریافت گرین کارت این کشور را به دست می آورند.

ضمنا نباید فراموش کرد که هم ثبت نام در لاتاری و هم اعلان نتایج آن فقط و فقط از طریق سامانه وزارت کشور آمریکا (DOS) انجام می شود. بنابراین شما نبایستی فریب اشخاص ثالثی را بخورید که به دروغ برنده شدن در لاتاری را تضمین می کنند. چرا که اصلا لفظ لاتاری به معنای قرعه کشی بوده و کاملا امری شانسی و اتفاقی است و به معنی دیگر شانس ثبت نام کنندگان در این پروسه مهاجرتی 50 50 است. شما عزیزان می توانید سوالات تخصصی خود در زمینه شرایط و الزامات اخذ ویزای لاتاری آمریکا 2024 را با ما در میان بگذارید.

تاریخچه برگزاری لاتاری آمریکا

داستان گرین کارت Green Card به سال 1940 میلادی برمی گردد. در آن زمان اتباع غیر آمریکایی به هنگامی که برای اولین بار به آمریکا وارد می شدند مجبور بودند تا رسما ثبت نام کنند. بسته به هدف مهاجرتی که آنها داشتند به آنها کارت ثبت نام خارجی یا Alien Registration Card داده می شد. در آن زمان مقیم های دائمی معمولا از فرم Form I-151 استفاده می کردند. اما بعدا عنوان گرین کارت مطرح شد چرا که اغلب ویزاهای مهاجرتی از دهه 1950 بر روی کاغذ سبز چاپ می شد. از آن زمان به بعد بود که مهاجران مجبور شدند که اقامت قانونی خودشان را با ارائه گرین کارت ثابت کنند. از همان زمان نیز بارها و بارها ظاهر گرین کارت و نیز شرایط اخذ آن توسط اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) تغییر کرده است.

شرایط فرم لاتاری آمریکا

در واقع روش های مختلفی برای اخذ گرین کارت آمریکا وجود دارد و این امر به صراحت در قوانین آمریکا نیز بیان شده است. منتها باید مقایسه کرد و دید که کدام روش برای تبدیل اقامت به تابعیت آمریکا آسانتر و سریعتر است. این روش ها از قرار ذیل می باشد:

روش های مختلف برای اخذ گرین کارت آمریکا

معرفی ویزای لاتاری آمریکا

آیا شما هم جزء کسانی هستید که آرزوی مهاجرت به آمریکا را دارید؟ پس احتمالا کلمه گرین کارت Green Card هم به گوشتان خورده است. گرین کارت در واقع راهی برای اخذ اقامت دائم آمریکاست. پس از این طریق می توان بدون هیچ محدودیتی در آمریکا زندگی و کار کرد. اما با این حال فرآیند اخذ این مجوز یک پروسه طولانی و کمی هم خسته کننده است.

کلا برای اخذ گرین کارت آمریکا 3 روش پیش روی متقاضیان قرار دارد:

3 روش اخذ گرین کارت آمریکا

پس دریافت ویزای لاتاری آمریکا یا همان ویزای تنوع (DV) از طریق ثبت نام در این شیوه مهاجرتی برای همگان امری شدنی است. در حقیقت ویزای لاتاری آمریکا با عنوان گرین کارت هم شناخه می شود اما نام رسمی و اداری آن ویزای مهاجرت متنوع (DV) می باشد. در قالب این برنامه مهاجرتی همه ساله حدود 50000 نفر برای اخذ گرین کارت آمریکا انتخاب می شوند. این انتخاب بر مبنای قرعه کشی یا همان لاتاری برگزار می شود که توسط وزارت کشور آمریکا انجام می شود.

شرایط دریافت ویزای لاتاری آمریکا

همان طوری که قبلا هم عنوان شد، ویزای لاتاری آمریکا یکی از روش ها و یا بهتر بگوییم یکی از آسانترین شیوه های اخذ اقامت دائمی آمریکاست. اما چرا و به چه دلیلی آسان؟ از این نظر دریافت ویزای لاتاری آمریکا آسان می باشد که اولا ثبت نام در این شیوه مهاجرتی به کمترین مدارک از طرف متقاضیان نیاز دارد. دوما ثبت نام در لاتاری آمریکا آنلاین و بسیار ساده است. سوما به منظور ثبت نام در لاتاری DV-2025نیازی به پرداخت حق ثبت نام نیست. منتها متقاضیان نیز برای اثبات صلاحیت خود بایستی یکسری شرایط را به صورت زیر مدنظر قرار دهند:

  • اولا سن آنها بیشتر از 18 سال باشد.
  • دوما از کشورهای خارجی صلاحیتدار باشند.
  • سوما حداقل یک مدرک دیپلمی هم داشته باشند.

با این توضیح اکنون متقاضیان دریافت ویزای لاتاری آمریکا می توانند از طریق ایجاد یک حساب مجازی در سامانه درخواست وزارت کشور آمریکا www.dvlottery.state.gov و ارائه مدارک زیر پروسه ثبت نامی خود را با موفقیت به اتمام برسانند:

شرایطتوضیحات مربوطه
تکمیل فرم درخواست ویزای لاتاری آمریکاتکمیل فرم آنلاین در درگاه اینترنتی اداره مهاجرت آمریکا (USCIS)
عکس پاسپورتی جدید2 قطعه و گرفته شده در 6 ماه اخیر

شرایط دریافت ویزای لاتاری آمریکا

زمان ثبت نام و دریافت ویزای لاتاری آمریکا

با توجه به توضیحاتی که در بالا داده شد اکنون می توان این سوال را مطرح کرد که مهلت ثبت نام لاتاری و نیز زمان اعلام این قرعه کشی چه زمانی است. در واقع متقاضیان حتما بایستی تایم ثبت نام را قبل از شروع پروسه ثبت نام خود چک کنند و سپس با خیال راحت جهت ادامه فرآیند ثبت نامشان اقدام کنند. لاتاری که اکنون ما از آن صحبت می کنیم در واقع لاتاری گرین کارت 2025 می باشد. اما نکته مهم در این خصوص این است که بین نام لاتاری و سال برگزاری آن یک تفاوت فاحشی وجود دارد.

چرا که طبق قوانین آمریکا، پس از اعلام نتایج لاتاری برندگان فقط تا پایان سال مالی بعدی امکان ثبت نام دارند. برای مثال لاتاری سال 2024 رسما برنامه DV-2025 یا همان لاتاری 2025 محسوب می شود. اما با بررسی لاتاری های سالیان گذشته می توان متوجه شد که غالبا مهلت ثبت نام در لاتاری آمریکا در اواسط اکتبر هر سال به اتمام می رسد و نتایج این بخت آزمایی و متعاقبا اعلام برندگان نهایی آن نیز در جون یا می هر سال توسط وزارت کشور آمریکا اعلام میشود.

پس با در نظر گرفتن موارد مذکور می توان چنین اظهار کرد که در این لحظه مهلت ثبت نام لاتاری آمریکا (DV-2025) به اتمام رسیده است و حالا فقط باید منتظر اعلام اسامی برندگان طبق جدول زمانی زیر بود:

تاریخ های مهم برنامه لاتاری DV-Lottery 2025
تاریخ ثبت نام4 اکتبر سال 2023
تاریخ اتمام ثبت نام7 نوامبر سال 2023
تاریخ اعلام نتایج4 می سال 2024

مزایای دریافت ویزای لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز مطرح شود که اصلا امتیازات ثبت نام در لاتاری آمریکا چیست و چرا این برنامه تا این حد برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا مهم و حیاتی است؟ همانگونه که در مطالب قبلی هم یاد شد، برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا همواره یکی از آسانترین روش های مهاجرتی جهت اخذ اقامت دائمی آمریکا محسوب می شود.

برندگان این قرعه کشی جذاب پس از دریافت گرین کارت خود می توانند از امتیازات مهم آن به صورت ذیل بهره مند شوند:

  • برندگان می توانند اقامت دائمی آمریکا را اخذ کنند.
  • برندگان می توانند همچنین اسپانسر اعضای خانواده خود باشند.
  • برندگان می توانند در آمریکا بدون مانع قانونی زندگی کنند.
  • برندگان می توانند در این کشور تحصیل و کار بکنند.
  • برندگان پس از چند سال اقامت همچنین میتوانند برای اخذ گرین کارت آمریکا درخواست دهند.

ویزای لاتاری آمریکا؛ آسانترین روش اخذ گرین کارت برای ایرانیان

پس برای دریافت گرین کارت آمریکا 5 روش فوق الذکر در اختیار متقاضیان قرار دارد. اما سوال اینجاست که چرا ویزای لاتاری آمریکا برای ایرانیان روشی آسان و پرطرفداری محسوب می شود؟ برای پاسخ به این سوال بایستی به مزایا و امتیازات ثبت نام در لاتاری آمریکا توجه کرد. از یک طرف ثبت نام در ویزای لاتاری آمریکا برای ابرانیان بسیار آسان و راحت می باشد و از طرف دیگر امتیازات اخذ گرین کارت از این طریق بسیار جذاب و اغوا کننده است.

چرا که شما با برنده شدن در لاتاری گرین کارت و دریافت این کارت می توانید به یکباره به امتیازات زیر دست یابید:

  • امکان کار و زندگی آزادانه در هر جایی از ایالات متحده
  • سفر (ورود و خروج) آزادانه به آمریکا
  • پوشش کل اعضای خانواده جهت مهاجرت به آمریکا
  • تحصیل با 80% تخفیف در شهریه سالانه
  • امکان دریافت تابعیت آمریکایی پس از 5 سال
  • عدم نیاز به ویزا جهت تحصیل و کار در آمریکا
  • اخذ مجوز بیزینس با آسانترین شرایط ممکن
  • دریافت مزایا و حقوق ایام بازنشستگی

اینها مجموعه امتیازاتی است که برندگان لاتاری آمریکا در سال 2024 می توانند به آنها دست یافته و روند مهاجرت قانونی خود به آمریکا را نیز تضمین بکنند. اگر شما نیز درباره شرایط و امتیازات دریافت ویزای لاتاری آمریکا سوالی دارید می توانید سوالات خود را با وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

سوالات پرتکرار در خصوص دریافت ویزای لاتاری

در بخش پایانی مقاله دریافت ویزای لاتاری به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • چرا ویزای لاتاری آمریکا؛ آسانترین روش اخذ گرین کارت برای ایرانیان است؟ برای پاسخ به این سوال بایستی به مزایا و امتیازات ثبت نام در لاتاری آمریکا توجه کرد. از یک طرف ثبت نام در ویزای لاتاری آمریکا برای ابرانیان بسیار آسان و راحت می باشد و از طرف دیگر امتیازات اخذ گرین کارت از این طریق بسیار جذاب و اغوا کننده است.
  • مزایای دریافت ویزای لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟ برندگان این قرعه کشی جذاب پس از دریافت گرین کارت خود می توانند از امتیازات مهم آن به صورت ذیل بهره مند شوند. برندگان می توانند اقامت دائمی آمریکا را اخذ کنند. برندگان می توانند همچنین اسپانسر اعضای خانواده خود باشند. برندگان می توانند در آمریکا بدون مانع قانونی زندگی کنند. برندگان می توانند در این کشور تحصیل و کار بکنند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *