ویترین

دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری

دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری

دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری دقیقا پس از اتمام عملیات ثبت برند مطرح میشود و این گواهی با الصاق یک نمونه کامل به صاحب برند اعطا می شود. معمولا نیز بر روی این گواهینامه اطلاعاتی از قبیل تاریخ ثبت برند، تاریخ وصول اظهارنامه و شماره ثبت آن، نام، شغل، تابعیت و اقامتگاه صاحب برند و غیره قید می شود. نکته مهم درباب این گواهینامه اینکه مدت اعتبار این سند 10 ساله می باشد اما باز امکان تمدید آن وجود دارد.

در این مقاله ما ضمن بررسی شرایط این گواهینامه همچنین شما عزیزان را با مراحل و مدارک لازم برای دریافت آن نیز آشنا می کنیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه کاری چندین ساله پاسخگوی تمام سوالات خقوقی شما هموطنان عزیز درباب شرایط ثبت شرکت، تغییرات شرکت و نیز نحوه ثبت برند برای شرکت های تجاری می باشد.

چرا ثبت علامت تجاری برای شرکت ها مهم است؟

باید در همین ابتداء به این نکته اذعان داشت که علامت تجاری یا برند جزء ارزشمندترین دارایی های یک شرکت تجاری محسوب می شود. در حقیقت علامت تجاری بسان نشان یا سمبلی برای شناساندن و معرفی کالاها یا خدمات یک شرکت تجاری به عموم مردم و نیز متمایر ساختن آن کالاها یا خدمات از کالاها یا خدمات شرکت های دیگر می باشد. از سوی دیگر شرکت ها با ثبت علامت تجاری به نوعی ایجاد انحصار در حق مالکیت علامت می کنند. به استناد ماده 30 از قانون ثبت اختراعات نیز علامت تجاری عبارتست از:

تعریف علامت تجاری

بر اساس قوانین ایران نیز ثبت علامت تجاری باعث ایجاد تملک و نیز کسب حق مالکیت بر علائم تجاری می شود. فرآیند ثبت علامت تجاری نیز با تسلیم اظهارنامه ثبت برند شروع می شود. اداره مالکیت معنوی نیز به عنوان مرجع رسیدگی به درخواست متقاضیان پس از احراز شرایط لازم شامل نام متقاضی، آدرس معتبر، نمونه ای از برند یا علامت تجاری، نوع کالاها و یا خدماتی به منظور ثبت علامت تجاری جهت تمییز آنها و واریز هزینه درخواست اقدام به ثبت اظهاریه می کند. اداره مذکور بعد از پذیرش اظهارنامه ثبت نیز امکان انتشار آگهی مربوطه را فراهم می کند و پس از آن نیز نوبت دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری فرا می رسد. در واقع کل این فرآیند از 0 تا 100 به صورت زیر می باشد:

  • تسیلم اظهارنامه
  • احراز شرایط لازم
  • انتشار آگهی
  • دریافت گواهینامه ثبا

مراحل دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری

به دنبال اطلاع از اهمیت موضوع و نیز کسب آگاهی درباره ضوابط و مقررات ثبت علامت تجاری و دریافت گواهینامه مربوطه، لازم است با مراحل این کار نیز آشنا شوید. در حقیقت، کل فرآیند ثبت علامت تجاری و نهایتا دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری در طی 6 گام ساده زیر انجام می شود:

مراحل دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری

شرایط دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری

ثبت برند برای شرکت های تجاری اهمیت فوق العاده ای دارد چراکه برند یا علامت تجاری در حکم شناسنامه شرکت بوده و گویای هویت آن شرکت می باشد. در واقع به محض اتمام پروسه ثبت علامت تجاری در سامانه مرکز مالکیت معنوی به نشانی www.iripo.ssaaa.ir و نیز درج آگهی در روزنامه رسمی، مرحله دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری مطرخ می شود. این گواهینامه با مفاد زیر به صاحب همان علامت تجاری تسلیم می شود:

مواردمفاد مندرج
مورد 1نام، آدرس و تابعیت مالک برند یا علامت تجاری
مورد 2الصاق 1 نمونه از علامت تجاری در محلی که به این امر اختصاص داده شده است
مورد 3تعیین اجزای علامت تجاری با قید رنگ (در صورتی که رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی علامت باشد)
مورد 4تاریخ کامل (شامل ساعت، روز، ماه و سال) و نیز شماره ثبت اظهارنامه و تاریخ و شماره ثبت برند یا علامت تجاری
مورد 5لیست کالاها و خدماتی که علامت تجاری برای تشخیص آنها به کار گرفته می شود، با اشاره به طبقه یا طبقات آنها به استناد طبقه بندی بین المللی
مورد 6در صورت ادعای حق تقدم. پذیرش آن، تاریخ، شماره و محل تحویل اظهارنامه مقدم؛ همچنین مدت اعتبار علامت تجاری ثبت شده و تاریخ انقضای آن علامت باشد، بعد از امضاء و مهر رئیس اداره ثبت علائم تجاری

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری

در حقیقت روند دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری با مراجعه به سامانه مرکز مالکیت معنوی به نشانی https://iripo.ssaa.ir/ شروع می شود. البته قبل از شروع این پروسه باید به عرض برسانیم که صاحب گواهینامه ثبت علامت تجاری هم می تواند شخص حقیقی و هم شخص حقوقی باشد. از همین رو نیز مدارک ارائه شده به مرکز مالکیت معنوی ممکن است با توجه به شخصیت درخواست دهنده گواهینامه علامت تجاری متفاوت بوده و به صورت زیر باشد:

مدارک لازم برای شخص حقیقیمدارک لازم برای شخص حقوقی
فتوکپی برابر اصل مدارک شناسایی متقاضیفتوکپی برابر اصل مدارک شناسایی دارندگان حق امضاء
فتوکپی برابر اصل کارت بازرگانیفتوکپی برابر اصل کارت بازرگانی
فتوکپی برابر اصل مجوز فعالیتفتوکپی روزنامه رسمی مربوط به ثبت شرکت
اطلاعات شخصی مثل آدرس، شماره تلفن و کد پستیفتوکپی روزنامه رسمی مربوط به ثبت تغییرات شرکت
فتوکپی برابر اصل مجوز فعالیت شرکت
اطلاعات عمومی مثل آدرس، شماره تلفن و کد پستی

ثبت شرکت یکی از راه های مطمئن سرمایه گذاری برای اخذ اقامت ترکیه 2021 شناخته می شود. اما شرایط سرمایه گذاری در ترکیه و قوانین و مقررات حقوقی مربوطه تا حد بسیار زیادی متفاوت است. به همین دلیل به هموطنان گرامی توصیه می شود که برای انجام ارزیابی رایگان و اخذ مشاوره های حرفه ای حتما با کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات در خصوص دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری

درباره موضوغ مهم ثبت برند و دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری سوالات زیادی مطرح می شود که در اینجا به برخی از آنها پاسخ داده می شود:

  • مرجع یا نهاد برای درخواست صدور گواهینامه ثبت علامت تجاری چیست؟ مرکز مالکیت معنوی به نشانی https://iripo.ssaa.ir/ مرجع اصلی دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری محسوب می شود.
  • پس از درج آگهی ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی متقاضیان چند روز مهلت دارند تا علامت تجاری را باطل کنند؟ کلا 30 روز مهلت برای ابطال برند پس از درج آگهی وجود دارد.
  • حداکثر مدت اعتبار گواهینامه ثبت علامت تجاری چقدر می باشد؟ نهایت مدت اعتبار این سند 10 ساله می باشد اما امکان تمدید آن برای متقاضیان وجود دارد.
  • مهلت زمانی قانونی برای ابطال ثبت علامت تجاری چقدر است؟ پس از ثبت علامت تجاری، صاحبان آن علامت تجاری تا 3 سال فرصت خواهند داشت تا برای ابطال علامت تجاری شرکت خود اقدام نمایند.
  • مرجع رسیدگی به دادخواست ابطال ثبت علامت تجاری چه نهادی است؟ دادگاه های عمومی با ارزیابی دادخواست متقاضیان حکم ابطال علامت تجاری را صادر می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *