مهاجرت

دعوتنامه از آمریکا

دعوتنامه از آمریکا

دعوتنامه از آمریکا با عنوان انگلیسی Invitation latter of جزو شرایط اختیاری درخواست ویزای توریستی یا ویزای B2 ایالات متحده است. در واقع داشتن این مدرک به همراه مدارک ضروری دیگر توسط کارشناسان مهاجرتی بسیار توصیه شده و باعث افزایش شانس پذیرش درخواست ویزا می گردد. در این بین بایستی با 2 اصطلاح میزبان (ارسال کننده دعوت نامه) و مهمان (دریافت کننده دعوت نامه) آشنا شده و از شرایط نگارش دعوت نامه رسمی نیز آشنا شد. کاری که تیم کارشناسی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله به دنبال انجام آن با استفاده از اطلاعات جامعی بوده و به سوالات متقاضیان به صورت ذیل پاسخ می دهند:

  • شرایط دعوت نامه آمریکا 2024 چیست؟
  • شرایط دعوت نامه برای ویزای توریستی آمریکا چیست؟
  • شرایط میزبان برای ارسال دعوت نامه چیست؟
  • دعوت نامه برای دریافت چه نوع ویزای آمریکا الزامی است؟
  • چگونه می توان برای فامیل یا دوست (مهمان) خود دعوت نامه ارسال کرد؟
  • چه کسانی برای ورود به آمریکا نیاز به دعوتنامه دارند؟
  • چه کسانی می توانند دعوتنامه ارسال کنند؟
  • انواع دعوتنامه های آمریکا چگونه هستند؟
  • نحوه نگارش دعوت نامه توسط میزبان چیست؟
  • فرق ویزای توریستی امریکا با دعوتنامه چیست؟

معرفی ویزیتور ویزای آمریکا (B1/B2)

معمولا، اتباع خارجی که قصد ورود به ایالات متحده را دارند ابتداء بایستی یا ویزای غیرمهاجر برای اقامت موقتی یا ویزای مهاجر برای اقامت دائم اخذ کنند. ویزیتور ویزاها یا ویزاهای توریستی آمریکا از نوع ویزاهای غیرمهاجر برای ورود به آمریکا 2024 با انواع زیر است:

ویزاهای توریستی آمریکا

مراحل مختلفی برای درخواست این نوع ویزا وجود دارد. ابتداء متقاضیان بایستی مرحله درخواست ویزای آنلاین خود را شامل تکمیل فرم درخواست ویزای غیرمهاجر (Form DS-160) انجام داده و پرینت تاییدیه فرم درخواست خود را برای تحویل در روز مصاحبه بگیرند. سپس عکس خود را هنگام تکمیل فرم آپلود کنند.

مرحله بعدی مربوط به زمانبندی مصاحبه متقاضیان ویزای B آمریکا با شرایط زیر است:

سن و سالشرایط
13 سال و پایین ترمعمولا مصاحبه لازم نیست
سنین 14 تا 79 سالانجام مصاحبه الزامی است
80 سال و بالاترمعمولا الزامی نیست

معمولا زمانبندی مصاحبه متقاضیان ایرانی با آفیسر سفارت بایستی در سفارت آمریکا در ترکیه یا دبی انجام شود. همچنین توجه شود که هزینه ویزای مذکور حدود 185$ (دلار آمریکا) می باشد که پرداخت آن برای زمانبندی و شرکت در مصاحبه سفارت الزامی است. اما مدارکی که متقاضیان بایستی قبل از انجام مصاحبه تحویل دهند عبارتند از:

  • پاسپورت (با اعتبار بیش از 6 ماه)
  • درخواست ویزای غیرمهاجر، صفحه تایید فرم DS-160
  • رسید پرداخت هزینه دعوتنامه امریکا و درخواست ویزا که قبل از مصاحبه الزامی است
  • عکس پاسپورتی که حین تکمیل فرم DS-160 بایستی آپلود شود
  • مدارک اضافی (مثل دعوت نامه، گواهی تمکن مالی و بلیت رفت و برگشت)

شرایط دریافت دعوتنامه از آمریکا 2024

معمولا، متقاضی ویزای توریستی ایالات متحده در سال 2024 برای درخواست ویزای B2 خود نیازمند دعوت نامه می باشد. اما به خاطر داشته باشید که داشتن این مدرک ضرورتی محسوب نشده ولی به شدت توصیه می شود. میزبان (یا کسی که دعوت نامه را به متقاضی ارسال می کند) برای تایید دعوت نامه خود توسط مراجع ذی صلاح آمریکایی بایستی دارای شرایط ذیل باشد:

شرایط دریافت دعوتنامه از آمریکا

پس یکبار دیگر شرایط دریافت دعوت نامه را با هم مرور می کنیم. میزبان بایستی تبعه یا مقیم قانونی آمریکا باشد. مکان ریجستر شده مثل آپارتمان یا خانه به نام او باشد. نهایتا جای کافی برای شما به عنوان مهمان داشته باشد.

نحوه نگارش دعوتنامه از آمریکا برای اخذ ویزا

یکی از مباحث مهمی که هم مهمان و هم میزبان باید بدان توجه نمایند، نحوه نوشتن دعوت نامه معتبر می باشد. در واقع در نظر اول نگارش دعوت نامه ممکن است هم برای متقاضی مهاجرت به آمریکا و هم برای میزبان کار چالش برانگیز و سختی بنظر برسد. بنابراین آشنایی با قالب نگارشی دعوت نامه برای متقاضیان بسیار الزامی است. با این وجود، فرآیند نگارش یا رایتینگ دعوت نامه بسیار ساده و آسان است. اول از همه باید توجه کنید که دعوت نامه به آدرس آفیسر سفارت یا به آدرس مهمان باشد.

به هنگام نگارش آن نیز بایستی موارد زیر در آن قید شود:

  • نام کامل میزبان
  • تاریخ تولد میزبان
  • آدرس و شماره تلفن میزبان در آمریکا
  • شغل میزبان
  • وضعیت میزبان در آمریکا
  • فوتوکپی مدرک اثبات کننده وضعیت میزبان در آمریکا
  • نام کامل مهمان
  • تاریخ تولد مهمان
  • آدرس و شماره تلفن مهمان
  • هدف از سفر
  • اطلاعاتی راجع به مدت اقامت مهمان در آمریکا
  • جزئیاتی پیرامون خانه و هزینه زندگی در آمریکا
  • امضاء میزبان

فقط توجه کنید زمانی که نامه به آدرس مهمان ارسال می شود، لازم نیست که حتما به صورت رسمی نگارش شود. آن بایستی شخصی تر باشد تا اینکه نشان دهد میزبان با مهمان خود روابط صمیمانه و نزدیکی دارد. پس اگر دعوت نامه نگارشی حاوی موارد فوق الذکر باشد، وضعیت مورد تایید است.

نحوه نگارش دعوتنامه از آمریکا برای اخذ ویزا

چگونگی شغل و وضعیت اقتصادی میزبان

یکی از مهم ترین مدارکی که میزبان باید ارائه نماید شرایط اقتصادی و میزان درآمد او است. در واقع او باید اثبات نماید در مدت زمانی که مهمان وی نزد وی سکونت دارد توانایی پرداخت هزینه های زندگی او را هم دارد یا خیر. به این منظور میزبان باید از شغلی با قرارداد کاری بلند مدت یا دائم و حداقل درآمد برخوردار باشد. در آمریکا کم ترین میزان درآمد به این منطور سالانه 24000$ (دلار آمریکا) یعنی ماهی 2000$ (دلار آمریکا) است. به علاوه منزلی که فرد در آن اقامت دارد هم باید از شرایط سکونتی برای 2 نفر برخوردار باشد. لازم به ذکر است میانگین اجاره بهای آپارتمان 1 خوابه در آمریکا ماهانه بین 1843$ تا 1508$ (دلار آمریکا) و اجاره بهای آپارتمان 3 خوابه ماهانه بین 3078$ تا 2486$ (دلار آمریکا) در ماه است.

باید در نظر داشت که فردی که به این کشور دعوت می شود، امکان کار در آمریکا از طریق دعوتنامه توریستی را نخواهد داشت و تنها در صورتی می تواند در این کشور به کار مشغول شود که برای کار در این کشور به آمریکا دعوت شده باشد.

نمونه دعوتنامه از آمریکا

دعوت نامه در واقع نامه مکتوب از شهروند آمریکایی یا فرد مقیم قانونی آمریکا است که موید آن است که میزبان مایل به پذیرش مهمان در خانه خود است. معمولا مهمان با میزبان دارای رابطه خانوادگی یا دوستی می باشد و همچنین میزبان دارای جای کافی برای پذیرایی از مهمان خود است. اما نبایستی این نکته را از خاطر فراموش کرد که دعوت نامه به هیچ وجه تضمینی بر صدور ویزا برای متقاضی نمی باشد و در کنار ارائه آن بایستی مدارک دیگری نیز به سفارت تحویل داده شود. حالا مخاطب دعوت نامه می تواند مهمان، والدین و یا به آدرس آفیسر سفارت باشد.

دعوت نامه به آدرس آفیسر سفارت:

دعوت نامه به آدرس آفیسر سفارت

نمونه دعوت نامه به آدرس مهمان:

نمونه دعوت نامه به آدرس مهمان

نمونه دعوت نامه به آدرس والدین:

نمونه دعوت نامه به آدرس والدین

مدارک همراه دعوتنامه از آمریکا

نظر به اینکه دعوت نامه از آمریکا یک مدرک اجباری محسوب نمی شود، پس میزبان یا هاست ملزم به ارسال مدارک دیگر همراه آن نمی باشد. با این وجود، کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان توصیه می کنند که مدارک زیر را به همراه دعوت نامه به سفارت آمریکا در ترکیه یا دبی تحویل دهند:

  • اسکن کپی ID یا پاسپورت میزبان
  • مدرک تمکن مالی (اگر چنانچه میزبان به لحاظ مالی مهمان را ساپورت کند)
  • مدرک مالکیت خانه یا آپارتمان یا قرارداد اجاره خانه
  • برنامه سفر جهت درخواست ویزای آمریکا
  • استشهادنامه ساپورت یا حمایت مالی که همان فرم I-134 اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) می باشد (این فرم تنها در موردی بایستی تحویل داده شود که میزبان قصد حمایت مالی مهمان را دارد)

سوالات مربوط به دعوت نامه از آمریکا

تهیه دعوت نامه برای اخذ ویزای توریستی آمریکا B1/B2 اجباری نبوده ولی امتیاز مثبتی در ارزیابی آفیسر سفارت و تصمیم گیری صدور ویزا محسوب می شود. در اینجا سوالات مهمی نیز توسط متقاضیان ویزای توریستی آمریکا 2024 به صورت زیر طرح می شود که ما به آنها پاسخ می دهیم:

  • شرایط نگارش دعوت نامه از آمریکا چیست؟ میزبان بایستی تبعه یا مقیم قانونی آمریکا باشد. دوست یا فامیل مهمان باشد. مکان ریجستر شده مثل آپارتمان یا خانه به نام او باشد. نهایتا جای کافی برای شما به عنوان مهمان داشته باشد.
  • دعوت نامه از آمریکا مخصوص چه نوع ویزایی می باشد؟ دعوت نامه از آمریکا ویژه ویزای توریستی آمریکا B1/B2 است.
  • آیا دریافت دعوت نامه تضمینی برای صدور ویزیتور ویزای آمریکا است؟ خیر، بلکه به همراه دعوت نامه بایستی مدارک ضروری دیگری نیز تحویل سفارت آمریکا داده شود.
  • دعوت نامه به آدرس چه کسانی نگارش می شود؟ آفیسر سفارت، مهمان (دوستان) و والدین مخاطبین دعوت نامه هستند.
  • هزینه درخواست ویزای توریستی یا ویزیتور ویزای آمریکا 2024 چقدر است؟ هزینه این ویزا حدود 185$ (دلار) آمریکا است.
  • متقاضیان ایرانی برای تعیین وقت سفارت و حضور در جلسه مصاحبه بایستی به کجا مراجعه نمایند؟ در این مورد متقاضیان می توانند از طریق سفارت آمریکا در ترکیه یا امارت برای تعیین وقت مصاحبه و انجام انگشت نگاری استفاده کنند.
4.1/5 - (14 امتیاز)

254 دیدگاه برای “دعوتنامه از آمریکا

  1. امیر گفت:

    سلام و عرض ادب
    من خواهرم شهروند آمریکاست ومن قصد مسافرت یک ماهه به آمریکا برای بازدید دارم وایشون هم شاغل هست ماهی ۲۵۰۰ دلار و از خودش خونه هم داره آیا میتونه برای من و خانوادم دعوتنامه توریستی بفرسته و من برای سفارت چه مدارکی باید ارائه بدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون می تونه دعوتنامه بفرسته، شما هم اگر مدارک مالی خوبی داشته باشید، می تونید اضافه کنید که از نظر مالی حمایت کنید.
      تنها چیزی که این جا مسئله هست، اثبات برگشتن شما خواهد بود. زمانی که با خانواده دارید می رید، یعنی احتمال پناهندگی یا میل به موندن از دید آفیسر برای شما افزایش پیدا می کنه
      ارائه سند ملکی، جواز کسب، گواهی اشتغال و عواملی از این دست می تونه به شما کمک کنه که شانس بیشتری برای ویزا شدن داشته باشید

      1. امیر گفت:

        سلام
        مدرک مالی خوب که فرمودید از دید اونها تا چه اندازه میتونه خوب باشه
        ممنون از راهنماییتون

        1. امیر جلالی گفت:

          مدارکی مثل سند ملکی شما
          بسته به جمعیتی که خانواده شما داره، باید نشون بدید که توانایی مالی ساپورت کردن خودتون رو دارید. مدت اقامت شما هم البته در آمریکا دخیل هست. مثلا اگر قصد دارید به سفارت اعلام کنید 1 ماه در آمریکا می مونید، پول کمتری نسبت به کسی که قصد داره 2 ماه بمونه نیاز دارید

  2. اریا گفت:

    سلام من دوست دخترم آمریکایی هست و تمام شرایط را دارد برای فرستادن دعوت نامه کسی خریدار هست؟میتوانم بفروشم

    1. امیر جلالی گفت:

      این کار غیر قانونی هست

  3. مرضیه گفت:

    سلام.من با شخصی در امریکا دوست شدم که ایشون میخاد برای دیدن همدیگر من به آنجا سفر کنم اما واقعا هر دو نمی دونیم که چه کاری باید انجام داد غیر اینکه باید از طرف ایشون دعوتنامه صادر بشود.لطفا بگید من چطوری باید این فرایند انجام شود.در ضمن اینکه من به تازگی از سفارت فرانسه ریجکت شدم.با سپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این که ریجکتی فرانسه یا یک کشور شنگن رو دارید برای شما یک مانع خواهد بود.
      ایشون باید دعوتنامه رسمی بفرستن و از نظر مالی شرایط پذیرایی از شما رو داشته باشند. در نظر داشته باشید که اگر رابطه شما عاشقانه هست، باید مدارکی رو داشته باشید که نشون بدید که با هم رابطه دارید.
      شاید بهتر باشه که قبل از این توی کشوری مثل ترکیه یا ارمنستان یک دیدار داشته باشید که البته به شرایط شما بستگی داره. این طور می تونید دلایل روشن تری داشته باشید که قصدتون مجدد دیدار هست

  4. حسن گفت:

    سلام یکی از اقوام ما ویزای توریستی گرفته و داره مدیره امریکا و می‌خواد بمونه اونجا
    با توجه به اینکه رخواست ویزای F3 هم از قبل پدر داشتن این موضوع مشکلی ایجاد نمیکنه برای اون درخواست ؟وکلا درخواست های ویژای f3 از داخل امریکا امکان پیگیری دارند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      من ممکن هست که سوالاتون رو درست متوجه نشده باشم
      ویزای F3 برای الحاق به خانواده است. ربطی به توریستی نداره و باید جداگانه برای اون اقدام کرد.
      اگر قبلا درخواست دادن و رد شده، بله کاملا مامورین مهاجرت آمریکا آگاه هستن از این موضوع

  5. آریان گفت:

    با سلام
    در صورتی که دعوتنامه کاری از کارفرمای معتبر از آمریکا داشته باشیم
    باز هم باید مدارک زبان (آیلتس ، تافل) داشته باشیم؟
    یا دعوتنانه کاری کافیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید توی دعوتنامه ذکر بشه که نیاز نیست

  6. Shayli گفت:

    سلام ، همسر من مهندس مکانیک و ۴۶ ساله هست از امریکا توسط یک شرکت دعوت به کار شده ، دو ماهه کارهای اداری و ویزا را دارند انجام می دن ، اما تا الان ۱۰۰ میلیون گرفتن از ما ، و باز الان گفتن ۱۷۰۰ دلار دیگه باید بدهیم برای ویزا ، آیا این فرایند طبیعی هست ، که تقریبا برای ویزای کاری و دعوت مستقیم کارفرما از همسرم ، ۲۰۰ میلیون به تومان دریافت کنند ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از جزئیات پرونده شما با خبر نیستیم و این مسئله ای هست که می تونه باعث بشه که اطلاعات ما برای شما دقیق نباشه.
      در نظر داشته باشید که هزینه های ویزا فقط در سفارت این کشور پرداخت میشه و معمولا در این رابطه هزینه ها به عهده کارفرما هست.
      باز هم تاکید می کنیم که از جزئیات پرونده شما با خبر نیستیم و این یک چالش هست

  7. یسنا گفت:

    سلام من با ویزا رفیوجی به آمریکا آمدم هنوز گرین کارت ندارم از چه طریق میشه زودتر دوست پسرم را به امریکا دعوت کنم قصدمان ازدواج .ولی برای ویزا نامزدی باید حتما شهروند امریکا باشم که ۵ سال طول میکشه شهروند بشوم ممنون می‌شم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پناهجوها اجازه ندارند کسی رو به آمریکا دعوت کنند.
      ایشون باید خودشون به صورت مستقل برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنند.

  8. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دعوت نامه ای از آمریکا دارم.که از طریق ایمیل و فایل pdf برام فرستاده شده.رسمی از طرف یه سازمان بزرگ و معتبر.
    آیا سفارت دبی برای اخذ ویزا
    “دعوت نامه از طریق ایمیل و pdf رو قبول داره یا حتما باید به صورت فیزیکی و روی کاغذ باشه”؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      جزئیات اجرایی رو فقط می تونید از خود سفارت جویا بشید
      ولی در بسیار از کشورهای جهان، فقط فیزیکی رو پذیرا هستند

  9. محمدرضا رضایی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    ۱ .میخواستم بدونم که پسر و دختر عموهایم که در آمریکا هستند می‌توانند برایم دعوتنامه بفرستند یا نه ؟؟
    ۲ .پسر و دختر عموهایم ۱۳ سال در آمریکا هستند و دارای تمامی مدارک میباشد و خانه و شغل های مناسبی دارند ، میخواستم بدونم که آنها چندتا دعوتنامه می‌توانند بفرستند ؟؟؟
    ۳ . آیا فقط یکی دعوتنامه میشه فرستاد ؟؟؟؟
    ۴ . آنها ۴ نفر هستند که در آمریکا زندگی میکنند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      نیاز به توضیحات بیشتر در این رابطه هست.
      ایشان می تونن برای شما دعوت نامه ارساال کنند ولی باید مشخص باشه این دعوتنامه صرفا برای یک سفر توریستی هست. اگر برای کار برای شما دعوت نامه بفرستن بحث کاملا جداست.
      این که می فرمایید چه تعداد می تونن بفرستن به شرایطشون بستگی داره. مثال؛ اگر یک خونه حدود 40-50 متری دارن، نمی تونن یک خانواده 4 نفره رو دعوت کنن مگر این که مشخص بشه که مهمان ها در هتل اقامت پیدا می کنند و باید رزرو هتل ارائه بشه. نکته بعدی درآمد ماهیانه هست که در این روند اثر می ذاره.
      به طور کلی ارسال دعوتنامه موضوعی هست که به شرایط مالی و اقامت فرد دعوت کننده و تواناییش برای ساپورت مالی و مکانی شما بستگی داره و اگر ایشون نتونن حمایت کنن، شما باید مستندات مالی قوی تری رو در اختیار داشته باشید

      1. محمدرضا رضایی گفت:

        سلام دوباره به شما دوست عزیز
        منظورم از دعوتنامه دعوتنامه ای است که میریم به اونجا و زندگی میکنیم به نظرم دعوتنامه فامیلی میشه
        ۱ ‌.الان من فامیل درجه ۲ او میشوم و آیا او می‌تواند دعوتنامه فامیلی ارسال کند ؟
        ۲ . گفتین شغل آنها همشون مشغول کار هستند و فک کنم ماهی حدود 2500تا3000 درآمد دارند هر کدومشون که در جمع میشه ۱۲ هزار و ۲ تا ماشین هم دارند
        ۳ .و خانه آنها ۴ اتاق خواب دارند

        1. امیر جلالی گفت:

          در قوانین آمریکا برای این مسئله به طور دقیق ذکر شده که
          همسر
          فرزند زیر 21
          پدر و مادر
          به عنوان بستگان فرد می تونن از دعوتنامه اقامتی استفاده کنند.
          و دقیقا ذکر شده که پسر/دختر (عمو، عمه، خاله و داییی) جز بستگان اصلی حساب نمی شن

  10. احمد نذیر گفت:

    سلام من از افغانستان هستم و فعلا پناهنده کشور آلمان هستم، میخواستم بپرسم آیا امکانش هستم که از طریق دعوت نامه ای که عمویم از آمریکا برایم میفرستد به آنجا مهاجرت کنم، و اما تمام اسناد ضروری ام از جمله پاسپورت در قید دولت آلمان می‌باشد .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که هنوز پاسخ نهایی رو دعوت نکردید، خیر امکانش نیست
      همین که پاسپورت در قید دولت هست، به شما اجازه مهاجرت به آمریکا داده نخواهد شد

  11. Nafas گفت:

    بازم سلام و یه سوال دیگه : من از شخصی پرسیدم و گفت که امکان اینکه بشه از ایران از شخصی در آمریکا کار گیر آورد چیزی خیلی سختیه و شانس خیلی پایینه مگه اینکه یک نفر دعوتنامه بفرسته شما با ویزای توریستی برید آمریکا بعد اونجا یه کار تو آمریکا گیر بیارید بعد ویزاتونو به ویزای کاری تبدیل کنید حالا خواستم بپرسم آیا امکانش هست ؟ و اینطوری میشه اقامت دائم گرفت ؟ چقدر شانس داره اینکار ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ویزای توریستی رو نمیشه به ویزای کاری تبدیل کرد. شما باید برگردید به ترکیه یا امارات و از اونجا ویزا رو کاری کنید.
      دقیقا مسیر همین هست که بهتون گفتن و راه های دیگه خیلی سخت هست ولی غیر ممکن نیست

  12. Nafas گفت:

    سلام منظورتون از دعوت نامه کاری چیه ؟ لطفا توضیح بدین …

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یعنی این که شما از ایران تونسته باشید یک کارفرما رو مجاب کنید که شما رو استخدام کنن. ایشون نامه نگاری های لازم رو با مراجع قانون انجام می دن و اعلام می کنند که شما شایسته کار در آمریکا هستید
      در این صورت یک دعوتنامه دریافت می کنید و با مدارک لازم تشریف می برید سفارت آمریکا تا برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید

  13. امیر علی گفت:

    وقت بخیر
    دوستم میخواد برام دعوتنامه بفرسته.آیا فقط دعوتنامه شامل ویزای توریستی میشه؟و حداکثر زمانی که میشه موند اونجا چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله فقط برای توریستی می شه مگر این که ایشون صاحب کسب و کاری باشند و برای شما دعوتنامه کاری ارسال کنند

  14. آیدا گفت:

    بعد از برنده شدن در لاتاری و اقامت در امریکا میتونیم برای دوست پسر دعوتنامه بفرستیم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما هست ولی به شرط این که تمکن مالی کافی داشته باشید

  15. Hadi گفت:

    سلام
    دوست دخترم چند ماهه دیگ داره میره آمریکا برای اقامت
    آیا راهی هست زمانی که رسید اونجا درخواست بفرسته که بتونم منم برم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که ایشون رو بتونید به عنوان پارتنر خودتون معرفی کنید، ایشون می تونن برای شما هم دعوتنامه بفرستن ولی مهم ترین نکته این هست که شما حتما تمکن مالی داشته باشید.
      نحوه مهاجرت ایشون هم مهم هست

  16. معین گفت:

    درود ، برندگان لاتاری بعد از چند وقت از اقامت خود میتونند برای خانوادشون دعوتنامه ارسال کنند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که وارد شدید می تونید اقدام کنید و نیازی به گذر مدت زمان مشخصی نیست

  17. بهمن گفت:

    سلام وقتتون بخیر دامادم سیتیزن امریکاست و خواهرم گرین کارت داره الان میخوان برام دعوتنامه توریستی بفرستن باید خودشون اقدام کنن حضوری سفارت برن یا انلاین هستش ممنون توضیح بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آنلاین هم می تونن درخواست بدن

  18. ملینا عزیزی گفت:

    سلام روزتون بخیر
    ما در امریکا باید حضوری بریم اداره مهاجرت یا در سایت فرم دعوتنامه رو ارسال کنیم کافیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از طریق سایت کفایت می کنه

  19. مهسا گفت:

    سلام. وقت بخیر
    دعوت نامه رو میزبان باید خودش بنویسه و به اداره مهاجرت ببره یا فرمی هست
    ویا اینکه باید حضوری به اداره مهاجرت بره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یک فرم رسمی هست که باید تکمیل بشه

      1. ناکی گفت:

        سلام وقتتون بخیر،

        داخل متن بالا گفته شده که دعوتنامه یک نامه معمولی هست و شما نغضش کردید و گفتید فرم رسمی هست که باید پر بشه.

        میشه بگید بالاخره کدوم درست هستش؟

        ممنون ازتون

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          اگر یکی از شهروندان آمریکا بخواد شما رو دعوت کنه،
          تشریف می برن اداره مهاجرت، از اون جا برای شما یک درخواست ثبت می کنند، مشخصات کلی خودشون و شما رو می دن، بعد از اون شما یک نامه رسمی دریافت می کنید

      2. مهتاب گفت:

        با سلام
        مدت هشت سال هست که با یک آقای شهروند آمریکایی دوست هستم و رابطه بسیار صمیمانه ای بین ایشان و من و خانواده م هست.حالا ایشان برای من وقت از سفارت ارمنستان گرفتن که برای دیدار ایشون به آمریکا برم.من خانم ۴۵ ساله و مجرد و شاغل استخدام دولتی با ۲۱ سال سابقه کاری هستم.تمکن مالی هم دارم.خواستم از شما بپرسم که آیا شانسی برای ویزا دارم؟و اینکه دعوتنامه ای که ایشون برای من میفرستن از اداره خاصی باید گرفته بشه یا نه غیررسمی هست؟ و در آخر من چطور میتونم برای گرفتن این ویزا شانس خودمو بالا ببرم؟ بسیار از پاسخگویی شما ممنونم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          پاسخ شما رو پیش تر اعلام کرده بودم.
          شما تنها باید دلیل مشخصی داشته باشید که به ایران باز خواهید گشت. در حال حاضر ممنوعیت دیگه ای وجود نداره.
          اگر قصد شما اما ازدواج یا اقامت در کنار ایشون برای بلندمدت هست نوع مهاجرت شما کاملا تغییر می کنه

    2. مهسا گفت:

      سلام میشه لطفا فرم دعوت نامه رو برای من ارسال کنین ممنون

      1. امیر جلالی گفت:

        از سایت اداره مهاجرت آمریکا دریافت کنید

  20. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر
    مدت زمان صدور دعوت نامه از زمان درخواست چقدر است و اینکهدر صورت وی ا نشدن از آن دعوت نامه در سفارت آمریکا در کشور دیگه میشه استفاده کرد یا باید دعوت نامه جدید توریستی گرفت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دعوت نامه مخصوص هر کشور مجزا است و نمیشه که از اون برای کشورهای دیگه استفاده کرد.
      دعوتنامه ها معمولا در یک بازه زمانی کمتر از یک ماه صادر میشن

  21. پاشا گفت:

    سلام
    برای گرفتن اقامت در امریکا برای خودم و خانواده ام باید برای هر نفر دعوت نامه جداگانه دریافت کنم یا فقط برای خودم به عنوان سرپرست کفایت میکنه؟
    و این که کسی که میخواد از امریکا دعوت بفرسته برای اقامت دائم یا شهروندی چه متنی بنویسه و یا اگه فرم خواصی داره از چه فرمی استفاده کنه ؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره دعوتنامه چه نوعی باشه. این دعوت نامه از طریق اداره مهاجرت صادر میشه و نیاز نیست کسی چیزی توش بنویسه
      تمام کسانی که دعوت می شن باید ذکر بشه

  22. امیر عباس گفت:

    سلام خسته نباشید
    من داییم که برادر ناتنی مادرم هست که یعنی دایی ناتنی من هست سیتیزن آمریکاست از چه طریقی میتونه برای من دعوتنامه دائمی بفرسته؟ اصلا میشه ؟ من ۱۵ سالمه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      راه های زیادی وجود داره اما با توجه به شرایط سنی شما، بهترین مسیر پذیرش سرپرستی شما هست

  23. Shl گفت:

    برای دانشجوهایی که میخوان پدر و مادرشون رو دعوت کنند هم به همین صورت هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط دانشجوها متفاوت هست و به صورت موقت می تونن دعوتنامه ارسال کنند.

  24. ایمان گفت:

    جاب آفر با مدرک دیپلم برای کارهای جنرال برای جوون 30 ساله مجرد امکان پذیر هست؟چقدر هزینه داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کارفرمای شما باید به اداره کار آمریکا ثابت کنه که نمی تونه کسی در سطح شما رو استخدام کنه وگرنه جاب آفر معنی پیدا نمی کنه

  25. محسن گفت:

    سلام
    آیا دعوتنامه شرکت در جشنواره هنری هم شامل این ویزا میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله ولی موقت هست و مدتش کوتاه تر

  26. اسراء گفت:

    سلام
    اگر كسى در مصاحبه ويزاي توريستى در سفارت امريكا در دبى درجا پذيرفته بشه، تا چه مدت وقت داره كه پاسپورتش رو به سفارت پست كنه تا ويزا روى اون چسبانده بشه؟
    ٢. بعد از دريافت ويزا تا چه مدت وقت داره ايران رو به مقصد آمريكا ترك كنه؟
    ممنونم

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام دوست عزیز
      سوالات مربوط به ویزای توریستی خود را از آژانس های مسافرتی جویا بشید

  27. اشم عامریان گفت:

    سلام من یک دعوتنامه از سمت شخصی صاحب باشگاه سوارکاری در امریکا دارم ک مرا ب عنوان مربی باشگاه دعوت کرده و درخواست کرده که در باشگاه به مدت یک سال کار کنم
    چجوری میتونم ویزا رو بگیرم و مراحلشو طی کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر تمام پروسه رو در آمریکا طی کرده باشند، شما باید درخواست ویزای کاری از آمریکا رو ثبت کنید در سفارت تا به شما زمان داده بشه برای مراجعه و انجام اقدامات قانونی

  28. علی گفت:

    وعوت نامه به افیسر باید کجا ثبت بشه که شما گفتین ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دعوت نامه رو فردی که مقیم آمریکا هست باید در اداره مهاجرت ثبت کنه
      بعد برای شما ارسال می کنه و شما اون رو با وقت قبلی به سفارت می برید بعلاوه سایر مدارکی که نیاز هست

  29. پوریا گفت:

    سلام من مخترع هستم و می خوام بدونم میشه از شرکتی که مایل به همکاری با من هست تا ایده من رو وارد خط تولید کنه دعوت نامه بگیرم ؟ و نوع این دعوتنامه چی باید باشه؟ لازم به ذکر مایل نیستم پروسه ای که دولت ایران دخالت داشته باشه رو پیش بگیرم(به شدت نا کار امد و وقتگیر هست)
    ممنون از اطلاعات خوب سایتتون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید طرحتون رو ارسال کنید برای شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند و در صورتی که مورد تایید قرار بگیره اون ها به عنوان اسپانسر از شما دعوت می کنند تا به آمریکا مهاجرت کنید

  30. ایلیا گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و برای درس خوندن و زندگی کردن در امریکا می خوام برم آشنا هم اونجا دارم چجوری اینکارو می تونم بکنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید از یکی از مدرسه های این کشور پذیرش بگیرید و بعد برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید.

  31. محمد گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید
    اینجانب کارمند می باشم
    برادر من سیتیزن آمریکا میباشد و در حال پر کردن مدارک جهت اخذ اقامت آمریکا از طریق خویشاوندی برای اینجانب و خوانواده ام(همسر و فرزند) می باشد. من قصد دارم که برای ویزای توریستی نیز اقدام کنم شاید زود تر به نتیجه برسم
    1- آیا پر کردن پرونده اقامتی برای اینجانب شانس گرفتن ویزای توریستی را پایین می آورد ؟ به نظر شما پر کردن پرونده اقامتی را به عقب بیاندازیم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ویزای توریستی یک پروسه جدا داره که به هم مرتبط نیستند. شاید بهتر باشه برای دریافت اقامت خودتون توی این کشور صبوری بفرمایید

  32. رضا گفت:

    سلام خدمت شما وهمکارانتان سوالی داشتم من در افغانستان زندگی میکنم و برادرم در آمریکا هست و گرین کارتشو گرفته و شغل با درآمد مناسب هم داره میتونه برای من دعوت نامه خویشاوندی بفرسته ؟ ممنون از راهنمای تون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله ایشون باید از اداره مهاجرت یک دعوتنامه برای شما دریافت کنه و شما با اون دعوتنامه تشریف ببرید سفارت

  33. عباس گفت:

    سلام
    کسی که برایم بخواد دعوت نامه بفرسته از امریکا شامل هزینه میباشد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله هزینه داره اما هزینه اش به نوع دعوت نامه بستگی داره

  34. سلام من از آمریکا دعوت نامه دارم به ایران هستم باید چیکار کرد تا برسم به مقصد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      وقت سفارت دریافت کنید و خودتون رو برای مصاحبه آماده کنید

  35. معصوم گفت:

    سلام خواهرم امریکاس مالی اکی هستن
    خرجمم میدن خودم کارمندم تمکن مالی فقط یه خونه دارم تو هشتگرد کارمنددولتم شوهرو دختر دارم . دعوتنامه بدن احتمال اکی شدنم زیاده یانه؟ دخترمم می تونم ببرم . خودم چطوربا گواهی استغال بکار میتوانم برم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منظورتون چه نوع دعوت نامه ای هست؟
      اگر توریستی مقصودتونه که بله شانس خوبی دارید

  36. Mehrdad گفت:

    سلام از طریق دعوت نامه توریستی آمریکا میشه در آمریکا پناهنده شد و اگر بشه برای شخصی که دعوتنامه فرستاده مشکلی پیش نمیاد؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه پناهنده شد.
      مشکل برای اعتبار شهروندی ایشون پیش میاد و ارسال دعوتنامه های بعدیشون با چالش روبرو می شه

  37. آرش گفت:

    خیلی متشکرم از پاسخ جنابعالی.
    سوال دیگری داشتم. اگر گذراندن دوره پسا دکتری بمنزله انجام کار تلقی می گردد، آیا مدت سپری شده در طی این دوره می تواند به عنوان دوره کاری محسوب گردد و زمان مورد نیاز برای کسب ویزای اقامت دائم را کوتاه تر کند؟ مثلا گذراندن 3 سال در پروژه پسادکتری به علاوه 2 سال در یک پژوهشکده به عنوان پژهشگر می تواند امکان دریافت اقامت دایم را مهیا کند؟ تاجاییکه شنیدم گذراندن 4 تا 5 سال در شرایط کار، می تواند برای اخذ ویزای اقامت دائم کافی باشد.
    به علت طولانی شدن عرضم عذرخواهی می کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما زمانی که به عنوان دانشجو کار می کنید، هر مدتی که مشغول به کار باشید، برای شما به صورت نیمه وقت محاسبه می شه . مثلا 3 سال کار کردن در طول تحصیل معادل 1.5 سال کار تمام وقت محاسبه می شه

      1. آرش گفت:

        بینهایت متشکرم از وقتی که گذاشتید

        1. امیر جلالی گفت:

          برای شما آرزوی بهروزی داریم

  38. آرش گفت:

    سلام. روزبخیر.
    بنده قصد دارم جهت دریافت موقعیت پسادکتری در یکی از کشورهای امریکا یا کانادا اقدام کنم. در طول دوره کاری پسادکتری، آیا امکان دعوت از پدر یا مادر وجود دارد؟ بنده درواقع نگهداری از مادر را بعهده دارم و تمایل دارم در اولین فرصت بتوانم ایشان را مهمان کنم. درجایی خواندم که امکان دعوت از والدین منوط به داشتن اقامت دایم است. آیا چنین امکانی برای مشاغلی مانند پسادکتری وجود ندارد و اگر دارد آیا باید مدت طولانی از سفر گذشته باشد؟
    از پاسخگویی شما بینهایت ممنون خواهم شد.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون می تونن دعوتنامه از شما دریافت کنند که صرفا توریستی و برای مدت محدود در کنار شما باشند.
      ویزایی که برای اقامت بلند مدت هست که بتونن در کنار شما بمونن، 2 سال اعتبار داره ولی صرفا افرادی می تونن اقدام کنند که اقامت دائم داشته باشند

  39. صدف گفت:

    سلام، عموی من در آمریکا پزشک هست و در بیمارستان کار می کنه و من قصد تحصیل در آمریکا رو دارم
    چطوری از طریق دعوتنامه ی ایشون می تونم اقدام کنم و آیا میشه اقامت گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای تحصیل در آمریکا نیازی به دعوتنامه ایشون ندارید، مگر این که برای ویزای تحصیلی آمریکا ایشون هزینه های تحصیل شما رو تقبل کنند.
      شما بعد از تحصیل اگر کار کنید می تونید اقامت بگیرید.

  40. علی گفت:

    سلام ببخشید ما یکی از اقواممون امریکا هستن و شرایط مالیشون بسیار خوبه ما فرم ۱۶۰ رو پر کردیم برای ویزا توریستی و وقت سفارت هم گرفتیم برای ابان ماه فقط مشکلمون دعوت نامس ایشون دعوت نامرو به صورت wordنوشتن و برای ما فرستادن ما باید اینو پرین کنیم؟ یا باید برای افیسر ارسال بشه؟ و اینکه نیاز به فرم i 134 هست؟ و اینکه دعوت نامه حتما باید تاریخ رفت و برگشت ما در ان باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دعوت نامه باید توسط ایشون پر بشه و بعد به صورت رسمی برای شما از طرف سفارت ارسال بشه که بتونید از طریق اون ویزا دریافت کنید.

  41. جعفر گفت:

    سلام دوستی از امریکا قصد فرستادن دعوت نامه برایم دارد وتمام مخارج را تقبل کرده است تنها از من خواسته که دعوت نامه را خریداری کنم ،چگونه وکلا باید اقدام کنم؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دعوتنامه چی رو باید بخرید؟

  42. آرشام گفت:

    سلام و خسته نباشید
    آقای جلالی من یک دوست خانم که مقیم و شهروند آمریکا هستند رو دارم اون در آمریکا مشغول به کار هست و شرایط مالی نسبتا خوبی داره آیا میتونه برای من دعوت نامه ی ارسال کند؟اگر میتواند چطور و از کجا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      چه دعوتنامه ای منظورتون هست؟
      اگر دعوت نامه توریستی منظورتون هست بله می تونن
      اگر دعوت نامه کاری منظورتون هست خیر چون باید کارفرما این کار رو انجام بده

  43. پگاه گفت:

    سلام من يك نامه جاب آفر دارم از يك شركت آمريكايي از دوستان من هستن اين نامه براي من از طريق ايميل ارسال شده و در حال حاضر من نميدونم چه كاري بايد انجام بدم ؟ميشه لطفا راهنمايي كنيد كه قدم بعدي چي هستش ؟ و اينكه آيا كارفرما به جز اين نامه كار ديگري بايد براي من انجام بدن ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که نامه ارسال می شه باید مجوزهای لازم رو از اداره کار آمریکا داشته باشند. شما باید یک وقت ویزای کاری دریافت کنید و تشریف ببرید سفارت برای انجام امور مهاجرتی

    2. امید گفت:

      سلام
      یکی از بستگان همسرم شهروند آمریکا و صاحب کسب و کار است
      چطور میتونن ما را با دعوت نامه به آنجا ببرن
      بنده متمایل به ادامه تحصیل در آمریکا نیز هستم
      ممنونم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        ایشون باید یک پیشنهاد کاری برای شما تنظیم کنند و مجوزهای لازم رو از اداره مهاجرت و کار آمریکا دریافت کنند )بایدبیان بشه که چرا به جای یک آمریکایی قصد دارند شهروند خارجی رو استخدام کنند) اون وقت می تونن برای شما ارسال کنند

  44. شهرام گفت:

    سلام من یک مهندس برق هستم اگر یک کارفرمای آمریکایی به تخصص بنده نیاز داشته باشد و برایم دعوتنامه بفرستد میتواند در بلندمدت به اقامت دایم تبدیل شود؟ و سوال مهمتر اینکه آیا این درست است که میزبان باید ابتدا ردیف شغلی مورد نیاز را در کشور آگهی کند اگر کسی نبود اقدام به ارسال دعوت نامه کند ؟ یا راه دور زدنی هم هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله کار در آمریکا منجر به اقامت بلند مدت و پس از اون دائم میشه.
      راه هایی هست که شرایط خاص به آگهی استخدام می زنن که شرایط فراهم می شه ولی کار ساده ای نیست

  45. نرگس گفت:

    سلام،
    من فعلا افغانستان زندگی میکنم و یک استادم شهروند امریکایی هستن،چطور ممکن هست که به امریکا دعوتم کنند؟استادم شغل شان پرستاری هست.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون چون خودشون کارفرما نیستن، نمی تونن مستقیم برای شما دعوتنامه کاری بفرستن. فقط دعوت نامه ای می تونن به شما بدن که برای سفر توریستی برید این کشور

  46. عثمان گفت:

    سلام آقای جلالی خواهرم شهروند آمریکاست آیا می‌تونه برای من ویزای کاری بفرسته بیست و یک سالمه و معافیت پزشکی سربازی هم دارم و چقد پول باید همراه خودم داشته باشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که ایشون صاحب کسب و کار باشن بله می تونن

  47. بابک گفت:

    سلام یک نفر از امریکا چند نفرو میتونه در یک زمان دعوت کنه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط مالی اون دعوت کننده داره و این که چه کسانی رو قصد داره دعوت کنه

  48. Ariana گفت:

    وقت بخیر
    نامه خطاب به آفیسر سفارت، باید از طرف host رسمی در جایی ثبت بشه؟ یا باید بعد از نوشته شدن، ایمیل یا فکس بشه و همراه کسی که درخواست ویزا داده به سفارت برده بشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این دعوت نامه رسما باید ثبت بشه که یک نسخه اش هم برای شما ارسال میشه و باید تحویل سفارت بدید در زمان مراجعه برای دریافت ویزا

  49. محمدی گفت:

    سلام من پزشک هستم اگر دوستی از امریکا بنده را در داروخانه خود دعوت به کار کنند آیا قابل ویزا شدن است وومیتوانم به مهاجرت دائمی روی آن حساب کنم ؟ مرسی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر از مرحله سفارت بگذرید بله

  50. گیا گفت:

    سلام و عرض ادب. خواهر بنده سیتیزن آمریکا هستند. من اگر با دعوتنامه از طرف ایشون برم آمریکا و برنگردم اولا میتونم همچین کاری کنم و دوماد چه اتفاقی برای خواهرم می افته؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید تشریف ببرید اونجا دنبال کار بگردید یا این که از دانشگاه پذیرش بگیرید و ویزای خودتون رو تغییر بدید.
      یا این که می تونید پناهندگی در خواست بدید و اگر موافقت شد بمونید.
      دقت کنید که این مسئله می تونه اعتبار دعوتنامه خواهرتون رو تحت تاثیر قرار بده و ایشون نتونن به راحتی افراد دیگه ای رو دعوت کنند

  51. Hashmatullah گفت:

    سلام من حشمت الله هستم از افغانستان من ریکمندیشن لیتردارم چطور میتوانم کارهایم به پیش ببرمیشه یک لطفا در حق ماکند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید وقت بگیرید از سفارت آمریکا اگر در ایران اقامت دارید باید از سفارت آمریکا در امارات متحده عربی وقت بگیرید.
      مدارک لازم سفارت رو به این کشور تحویل بدید به علاوه همین رکمندیشن که در اختیار دارید تا بتونید ویزای کاری آمریکا دریافت کنید

  52. Bobi گفت:

    سلام و وقت بخیر
    دادن دعوتنامه توریستی برای یک فامیل آیا الزامات حقوقی خاصی رو به میزبان تحمیل میکنه؟ مثلا کسی با ویزای توریستی و دعوتنامه بره آمریکا و به نحوی نخواد برگرده ایران برای صادرکننده دعوتنامه مشکلی ایجاد میکنه؟
    متشکرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      میشه بفرمایید منظورتون از مشکل چی هست؟

    2. Bobi گفت:

      مرسی از پاسخگویی سریعتون. میخواستم بدونم اگر فرد برنگرده ایران؛ میزبان به عنوان ضامن اون فرد(البته اگه صدور دعوتنامه نوعی ضمانت محسوب بشه!؟) در برابر قانون باید جوابگو باشه و جریمه میشه؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        از این نظر خیر

  53. Shayan rvc گفت:

    سلام خواستم بدونم به چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
    فقط به فامیل درجه یک میشه یا به فامیل های دیگه هم میشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فرد دعوت کننده باید توی توضیحات دعوتنامه مشخص کنه چه نسبتی با دعوت شونده داره. حتی می تونه دوست باشه.

  54. شهلا رضایی گفت:

    با سلام .
    من میخواستم از سفارت امریکا در عمان وقت سفارت دریافت کنم . به نظرتان ممکن هست مدارک رو قبول نکنن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما اگر در عمان هستید می تونید از این طریق اقدام کنید

  55. مهسا گفت:

    سلام
    ممنون از راهنمایی و اطلاعات مفید شما
    برادر من و همسرش مقیم آمریکا هستن و هر دو پزشک متخصص هستن و درآمد خوبی دارن
    من باردارم و برای بدنیا آوردن بچه ویزای توریستی می‌خوام
    با دعوت نامه چقدر طول می‌کشه و آیا الان امکان ویزای توریستی هست یا نه یا ویزای درمان مثلاً برای عمل چشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر بخاطر شیوع بیماری کرونا برای سویه جدید این ویروس، گرفتن ویزای توریستی سخت تر از قبل شده.
      باید در نظر داشته باشید که وضعیت جسمی شما و همچنین عمر فرزندتون هم در این رویه تاثیرگذار هست. در صورتی که سفارت آمریکا متوجه بشه شما صرفا برای تولد فرزندتون وارد آمریکا میشید، با ورود شما مخالفت خواهد کرد

  56. ستاره زاده گفت:

    با سلام و عرض ادب من حدود چهار سال قبل با ازدواج دوم که همسرم سیتیزن بودند به امریکا امدم و هفته گذشته خودم هم سیتیزن شدم .دو تا دختر دارم ۲۸ ساله و ۲۵ ساله که زمان امدن من متاسفانه بالای بیست و یک بودند و نشد که همراهم باشند در این مدت ما تقاضای ویزای تحصیلی کانادا را کردیم و منتظر امتحان ایلتس و شرایط کرونا اما هنوز متاسفانه قدم چندانی بر نداشته ایم فقط تقاضای ویزا از طریق مادر برای فرزند که متاسفانه زمان طولانی باید منتظر باشیم و به اشتباه یک سال پیش تقاضا دادیم .سوال من از شما این است که ایا برای ویزای تحصیلی امریکا را میتونیم بدیم و اینکه بهترین راه برای ما چیست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر یک پرونده در حال اجرا دارید و این می تونه یکم مقدار کار شما رو سخت کنه.
      در نظر داشته باشید که برای رسیدن فرزندانتون به کانادا از طریق ویزای تحصیلی شانس بهتری دارید

  57. مریم گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من پذیرش پست داک از یک دانشگاه عالی در امریکا دارم‌ و با ویزای جی ۱ میام. ایا میتوانم به طریقی برای پدر و مادرم ویزای کوتاه مدت بگیرم؟ ضمنا من اقامت دایم کانادا رو هم دارم.
    خیلی ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید این کار رو انجام بدید و مشکلی برای شما پیش نمیاد. فقط مسائل مالی و امنیتی می تونه مانع ورود والدین شما به این کشور بشه

      1. مریم گفت:

        خیلی ممنون از پاسخ شما. درواقع سوال من درمورد خودم نبود. منظورم این بود که آیا ویزا به پدر مادر من میدهند؟ چقدر طول میکشد از بعد از مصاحبه تا ویزا رو بگیرند و چقدر احتمال ریجکتی وجود دارد در شرایط کنونی؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام مجدد
          بنده منظورم با والدین شما بود. اگر شغل نظامی نداشتند در دوره خدمتشون، شانس خیلی بالایی برای ورود به آمریکا به صورت توریستی دارند. مسائل مالی هم باید در نظر داشته باشید که آیا شما می تونید اون ها رو ساپورت کنید یا این که اون ها پول کافی برای ورود به آمریکا و اقامتشون رو در اختیار دارند یا خیر.

        2. مریم گفت:

          خیلی ممنون اقای جلالی از پاسختون?
          شغل نظامی نداشتن و از نظر مالی هم اکی هست. چقدر بعد مصاحبه طول میکشه که ویزاشون رو بگیرن؟ بر اساس امار شما چنددرصد ممکنه درجا بگیرن ویزاشون رو؟
          ممنون

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            نمیشه در این رابطه به صورت قطعی صحبت کرد چون تعداد پرونده های موجود در صف متغیر هست.
            ولی درجا که قطعا ویزا نمی دن

  58. شادی گفت:

    سلام.
    برای نگارش دعوتنامه که بایستی یک نسخه به سفارت و نسخه دیگه به ادرس مهمان ارسال بشه، آیا خودمون باید دستی روی یک برگه آچهار ساده بنویسیم و یا اینکه نیاز هست روی سربرگ اداری از طرف ارگان خاصی نوشته بشه؟ و اگر بله، چه ارگانی؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوال شما در مورد روال اجرایی کاره که باید در این خصوص با مشاورین ما مشاوره نمایید
      لطفا برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

  59. پارمیس گفت:

    سلام خسته نباشید پارتنر من لاتاری برنده شدن اگه اقامت بگیرن برای ازدواج میتونن دعوتنامه بدن و مهاجرت کنم اونجا؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  60. Samira گفت:

    سلام خواهر من شهروند امریکاس و خواستم ببینم در حال حاضر می‌تونه برام دعوتنامه ارسال کنه با شرایط کرونایی الان و دولت جدید بایدن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      حنی با دعوتنامه هم در این شرایط کرونا احتمال ویزای ویزیتوری یا توریستی وجود نداره

  61. امیلی گفت:

    سلام من گرین کارت آمریکا دارم و ساکن آمریکا هستم میخوام برای مادرم درخواست ویزای مسافرتی ۶ ماهه بدم آیا در حال حاضر امکانش هست یا نه در ضمن همسرم و دخترم سیتیزن امریکا هستند

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  62. هادی گفت:

    سلام ممنون میشم جواب من را هم بدهید من یک شهروند افغانستانی هستم ولی در ایران زندگی میکنم یک دوست آمریکایی دارم که سانفرانسیسکو زندگی میکنه البته دوست من یه آمریکایی اصیل هست یعنی شهروند آمریکایی هست و خانه و درآمد لازم رو هم داره اون میخاد واسه من دعوت نامه بفرسته میخاستم بپرسم من شانس دریافت ویزا رو دارم یا نه

    1. داوری گفت:

      سلام
      ارسال دعوتنامه یعنی ویزیتوری یا توریستی که احتمال ویزا شدن در این شرایط کرونا بسیار کمه متاسفانه

  63. احسان گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای درخواست ویزای کاری حتما مدرک تحصیلی لیسانس یا… واجب است؟ دعوت نامه برای کار به چه صورت است؟
    سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا سایت موسسات کاریابی در آمریکا رو مطالعه نمایید

  64. سپیده گفت:

    سلام ایا با فرستادن دعوت نامه و ساپورت مالی باز هم احتیاج هست که والدینمون نامه تمکن مالی و گردش حساب تهیه کنن؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص با مشاورین ما در تماس باشید

  65. لينا گفت:

    سلام من برادرم و مادرم سيتزين امريكا استن و خانه هم دارن ما در كشور هندوستان زندگي ميكنيم ايا امكان دارد براي ما دعوتنامه بفرستن قبول ميشود؟ لطفا جواب بدهيد ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      این احتمال و امکان وجود داره و بایستی ریسک کنید تا ببینید برای شما ویزا صادر میشود یا خیر

  66. مینا گفت:

    سلام ممنون میشم راهنمایی کنید با توجه به برداشتن ممنوعیت (ban) در دولت جدید، ایا در حال حاضر سال ۲۰۲۱ امکان دریافت ویزای توریستی خانواده ام(خواهر یا پدر مادر) به آمریکا از طریق دعوتنامه هست؟ چون شما در بیشتر پاسخ ها گفته اید فعلا شرایط ویزا نیست ولی مگر ممنوعیت برداشته نشده؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیلی از کشورها که هیچ ممنوعیتی هم ندارن برای ما ایرانیها سخت ویزا صادر میکنن یا ویزا صادر نمیکنن…ممنوعیت برداشته شده اما به این معنا نیست که شما ویزا میشید
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید

  67. متین گفت:

    سلام برای ویزای B2 ایا ویزا که صادر میکنن و ما تونستیم برسیم امریکا مدت معلوم باید اونجا بمونیم و برگردیم؟؟؟ویزا یا اقامت داعم میشود گرفت ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  68. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من خواهرم فینیکسه من میخوام برم خواستم ببینم چه مدت میکشه دعوت نامه بفرسته برام!؟ و چقدر میتونم اونجا بمونم ؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      با ارسال دعوتنامه در حال حاضر این امکان وجود نداره متاسفانه

  69. Abedmohsini گفت:

    سلام من ترکیه هستم و یه دوست دارم در امریکا ک میخواد برای من دعوت نامه بفرسته میخواستم بدونم آیا امکانش هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      احتمال بسیار کمی داره و بهتره از طریق تحصیلی اقدام کنید

  70. سارا گفت:

    آیا در حال حاضر امکان اخذ ویزای توریستی برای مادر (جهت زایمان دختر در امریکا) وجود دارد ؟ با توجه به اینکه کلیه شرایطی که برای اقامت میزبان و تمکن مالی میزبان در امریکا وجود دارد.

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد امریکا این امر میسر نیست متاسفانه

  71. شادی گفت:

    سلام. برای نگارش دعوتنامه باید به چه ارگانی مراجعه کرد؟ میتونیم خودمون طبق همین فرم بنویسیم و یا باید به ارگان خاصی مراجعه کرد برای نوشتن این دعوتنانه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیازی به مراجعه به ارگان خاصی نیست و خودتون هم میتونید اقدام کنید

  72. امیررضا شاکر گفت:

    با سلام
    دوست پدرم در لس‌آنجلس زندگی می کند و مالکیت یک خانه و گاراژ را دارد آیا می‌تواند برای من دعوتنامه کاری بفرستد ممنونتون میشم پاسخ بدهید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما باید از طریق خودتون اقدام به مهاجرت کنید و با این دعوتنامه که میفرمایید نمیتونید وارد این کشور بشید

  73. احمد گفت:

    باسلام
    عموی همسر بنده ساکن لس آنجلس است و تمکن مالی هم دارد.آیا می تواند برای من و همسرم دعوتنامه بفرستند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      احتمالش ضعیفه متاسفانه

  74. ارش گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    تا جایی ک مطالعه کردم تراول بن برداشته شده. اگر هم نشده فرض بر این ک بشه.
    من یک دوست در امریکا دارم ک میخواد برای من دعوت نامه بفرسته.
    من 19 سالم هست. و پاسپورتم سفیده. ب نظر شما شانسی برای گرفتن ویزا هست؟
    خیلی ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله همینطوره اما بطور کل کشور آمریکا ریسک بالایی داره

  75. مایاسا گفت:

    سلام،خسته نباشید. من خالم چندین ساله که آمریکا زندگی میکنه و سیتیزن امریکاست .چند ماه دیگه یه عمل جراحی داره بخاطر همین میخواد برای من دعوت نامه بفرسته . بنظر شما شانس دادن ویزا به من وجود داره ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر این امکان وجود نداره متاسفانه

  76. Alice گفت:

    سلام ممنون از توضيحاتتون. دوست من آمريكايى است / شغل ثابت دارد اما ملك او اجاره اى است/ ميخواهيم همو در اوهايو ملاقات كنيم آيا از طرف او ارسال دعوتنامه شانسى براى گرفتن ويزاى توريستى دارم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر خیر متاسفانه

  77. سارا گفت:

    سلام وقت بخیر من خواهرم گرین کارت دارن الان هم باردار هستن میتونن واسه من دعوتنامه بفرستن؟شانسی داریم با نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه با دعوتنامه در حال حاضر امکان اخذ ویزای این کشور وجود نداره

  78. غلامرضا گفت:

    سلام من قوانین این کشور را مطالعه کردم . ویزای F1 ویزای تحصیلی این کشور هست . و برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و ارشد و دکتری این ویزا لازم است . درباره ویزای F2 که همراه F1 هست گفته شده در صورتی که شما ویزای f1 را گرفتید . فقط همسر و فرزندان زیر 21 سال اجازه دریافت این ویزا را دارند .
    یعنی اگر من برای مقطع کارشناسی پذیرش بگیرم و ویزای تحصیلی بگیرم میتونم ویزای F2 را بگیرم برای همسر درسته ؟؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بییشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید

  79. بهار گفت:

    سلام، من سیتیزن امریکا هستم و حدود ۱۵ سال خانواده‌ام و ندیدم، آیا میتونم برای برادرم و همسرش دعوتنامه بفرستم!؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید دعوتنامه بفرستید اما احتمال این ویزا وجود نداره در حال حاضر متاسفانه

  80. کامبیز گفت:

    سلام و روزبخیر. من برادرم سیتیزن و فول پروفسور وصاحب کرسی در یکی ازدانشگاههای دولتی آمریکاست ، قبل ازترامپ بادعوتنامه از برادرم حدود ۴۵ روز آمریکا بودم ،حال میخواهم به همراه همسر و دوفرزندم توریستی اقدام کنم ،لطفا راهنمایی میفرمایید ؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در حال حاضر دست نگه دارید تا قوانین جدید مهاجرت به این کشور و شرایط سفر به این کشور مشخص بشه

      1. حامد گفت:

        سلام برادر من امریکاست میخاد منو دعوت کنه ۲۰ سالمه
        پروسه دعوت کردن تا وقتی برسم امریکا حدودا چقد طول میشه
        تشکر۰

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          پروسه شروع کار توسط ایشون تا پیوستن شما می تونه بین 3 تا 12 ماه زمان ببره و همه چیز به شرایط سفارت در زمان درخواست بستگی داره.

    2. مهتاب گفت:

      سلام
      آیا کسی که لاتاری برنده شده و گرین کارت آمریکا رو هم داره قادر به فرستادن دعوتنامه هست؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله

  81. فوژان گفت:

    با سلام
    ببخشید خاله ام همسر عمویم هست و هر دو سیتیزن امریکا هستند ایا شدنی هست که همزمان خالم برای مامانم و عمو برای پدرم اقدام به ویزای خویشاوندی کنند؟ (منجر به گرین کارت بشه و سیتیزن)
    و من (۱۷سال) و برادرم( ۱۲) میتونند ببرند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      من پاسخ شما رو در مقاله اخذ تابعیت آمریکا از طریق تولد دادم دوست من لطفا مطالعه فرمائید

  82. نفیسه گفت:

    سلام،
    مادرم و یکی از خواهرام و خودم اقامت امریکا داریم. من میخواستم برای جشن عروسیم توی امریکا برای خواهر و برادرم توی ایران ( اقامت امریکایی ندارن) دعوتنامه بدم برای ویزای توریستی. آیا امکان گرفتن ویزا زیاده یا نه؟ شوهر من امریکاییه و نمیتونه بیاد ایران برای جشن

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی شانس خودتون رو امتحان کنید اما هنوز ممنوعیت سفر این کشور پابرجاست یا اینکه تشریف ببرید یه کشور ثالث که خواهر و برادر ایرانتون هم راحت بتونن بیان مثل ترکیه. البته صرفا یه پیشنهاده و براتون آرزوی خوشبختی دارم

  83. مهدی گفت:

    سلام ببخشید برای اینکه از آمریکا برایم دعوت نامه کاری مناسب با رشته من بیاد ، چه کاری باید انجام دهم .

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط حال حاضر و ممنوعیت سفر به امریکا باعث شده که نشه فعلا در این زمینه اقدام کرد لذا به فکر کشوری باشید که با توجه به روزمه کاری و تحصیلی شما میشه اقامت اونجا رو اخذ کرد
      اگر تمایل داشتید رزومه تون رو بفرستید تا خدمتتون عرض کنم

  84. مبین گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بپرسم که الان دوست صمیمی بابام شهروند قانونی امریکاست حالا دوست بابا میتونه برای ما دعوت نامه بفرسته یا نه. و اینکه یه سوال دیگه ای که داشتم اینه که بعد از دعوت نامه ای که فرستاده چقد طول میکشه که ما دیگه میتونیم به امریکا سفر کنیم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای سفر به امریکا دعوتنامه ای که از طرف ایشون ارسال میشه به شما کمک شایانی نمیکنه مخصوصا با شرایط فعلی بهتره که به کشوری فکر کنید که شرایط مهاجرتش امکانپذیره

  85. راضیه گفت:

    سلام .وقت بخیر .من نامزدم آمریکایی هستش ( ایرانی نیست) و قراره که مراسم ازدواجمون رو آمریکا برگزار کنیم . به نظر شما از طریق ویزای میهمان می تونم راحت برم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر خیر متاسفانه

  86. یونس گفت:

    سلام من با یه زن آمریکایی از طریق اینترنت آشنا شدم از چه طریقی میتونم برای رفتن به آمریکا یا استرالیا اقدام کنم؟؟؟؟چکار باید بکنم؟اون باید چکار کنه؟لطفا جوابمو کامل بدید…

    1. داوری گفت:

      سلام
      ایشون امریکایی هستن طبیعتا به استرالیا هیچ ارتباطی نداره. اما اگر با ایشون ازدواج کنید و اثبات کنید که واقعیه میشه در آینده برای اخذ اقامت این کشور اقدام کرد

  87. Sepid گفت:

    سلام ببخشيد الان با دعوتنامه نامزدي ويزا نميدن ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید واقعی بودن اون رو اثبات کنید

  88. امیررضا گفت:

    سلام . حالتون خوبه؟ ببخشید سوال من اینکه بعد از قبول شدن در رشته دندانپزشکی می خوام برم آمریکا کار کنم . بهترین و ساده ترین راه برای من چیست؟ البته یه فامیل نسبتا دور هم اونجا داریم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای گار در امریکا در این زمینه باید مدارکتون رو معادلسازی کنید

  89. راویس گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من چهارده سالمه و از دوستان بسیار صمیمی پدرم توی آمریکا هستن آیا میتونن برای من دعوتنامه بفرستن البته الان که نه
    ولی خب کلا میخوام بدونم با این نسبتی که داریم چطوری میتونم ویزا بگیرم و تحصیل کنم
    البته خب اگه راه های گرفتن ویزای تحصیلی رو هم میدونید ممنون میشم توضیح بدید
    چون قصد کلی من فقط برای تحصیل هستش نه زندگی
    و اینکه درباره گرین کارت هم میشه توضیح بدید
    ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله شرایط اخذ گرین کارت آمریکا رو بخونید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  90. الهان گفت:

    سلام وقت بخیر
    اینکه‌ میفرمایین با دعوتنامه هم ویزا نمیدن منظورتون به خاطر دستور ترامپه؟ بعنی بایدن بیاد با دعوتنامه ویزا میدن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      همه چیز بستگی به آینده داره فعلا صبوری کنید

  91. محمد گفت:

    سلام . پدر خانم من شهروند آمریکا هستند آیا جز خانواده ی درجه اول محسوب میشه برای دعوتنامه و گرفتن ویزا برای من؟؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر متاسفانه

  92. مانی گفت:

    درود.
    مرسی بابت مقاله ی خوبتون.
    من آمریکا زندگی میکنم و شرایط کامل برای فرستادن دعوت نامه برای مادرم رو دارم. الان دو ماهه باردار هستم و میخواستم بپرسم که شانسی هست برای اینکه مادرم بتونه برای ویزا اقدام کنه و June بیاد آمریکا؟ اگر شانسی هست چه زمانی بهتره که اقدام کنیم؟
    مرسی از راهنماییتون.

    1. داوری گفت:

      سلام
      مشخص نیست که به مادرتون ویزا تعلق بگیره یا خیر و اینکه ریسک داره

  93. یاس گفت:

    سلام وقت بخیر..دایی من حدود 45 ساله که آمریکا هستش و وضع مالی خوبی هم داره. الان که آقای بایدن ریس جمهور شدن و احتمالا میخوان که تراول بن رو لغو کنن برای بعضی کشور های مسلمان،میشه با دعوت نامه از طرف دایی م ویزای توریستی بگیرم؟
    و اینکه هزینه ویزای توریستی کمتره یا گرین کارت لاتاری؟{در صورت برنده شدن}
    ممنون میشم ارهنمایی کنین…

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید منتظر بود و دید…
      برای توریستی باید با آژانس های مسافرتی تماس بگیرید

  94. فرناز گفت:

    سلام.اگر از طریق لاتاری به امریکا بریم،چقدر طول میکشه تا بتونیم برای والدینمون دعوتنامه بفرستیم؟ به‌محض دریافت گرین کارت میشه اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر لاتاری برنده شید خودتون میتونید اقدام کنید

    2. مهتاب گفت:

      با سلام
      مدت هشت سال هست که با یک آقای شهروند آمریکایی دوست هستم و رابطه بسیار صمیمانه ای بین ایشان و من و خانواده م هست.حالا ایشان برای من وقت از سفارت ارمنستان گرفتن که برای دیدار ایشون به آمریکا برم.من خانم ۴۵ ساله و مجرد و شاغل استخدام دولتی با ۲۱ سال سابقه کاری هستم.تمکن مالی هم دارم.خواستم از شما بپرسم که آیا شانسی برای ویزا دارم؟و اینکه دعوتنامه ای که ایشون برای من میفرستن از اداره خاصی باید گرفته بشه یا نه غیررسمی هست؟ و در آخر من چطور میتونم برای گرفتن این ویزا شانس خودمو بالا ببرم؟ بسیار از پاسخگویی شما ممنونم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        مشکلی از نظر محدودیت های شما نیست. به این دلیل که می فرمایید تمکن مالی دارید و همینطور کار دولتی شانس خوبی خواهید داشت.
        به هر حال شما باید نشون بدید که برمی گردید به ایران و هر چه این دلیل روشن تر باشه برای شما بهتر هست.
        هیچ محدودیتی در این زمینه دیده نمیشه و می تونید به رسیدن به ویزا امیدداشته باشید

  95. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر. عمه من40 ساله شهروند امریکا هستن و همسر و فرزندی ندارند. دچار بیماری سرطان شدند و نیاز به مراقبت دارند. من چطوری میتونم ویزای امریکا رو بگیرم و برم پیششون؟

    1. داوری گفت:

      لام
      متاسفانه در حال حاضر این امکان وجود نداره

  96. اللیلک گفت:

    سلام
    همش نوشتین تحت هیچ شرایطی امکان ویزا شدن آمریکا وجود نداره
    می‌دونم سؤالم تکراریه ولی ممنون میشم بررسی کنید
    اگه با شخصی آشنا شده باشی و بخای بری آمریکا باهاش زندگی کنی….
    چکارای باید بشه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تا بعد از انتخابات این کشور صبر کنید

  97. الفا گفت:

    سلام
    یک امریکایی به من گفته دعوتنامه برات ارسال میکنم و هزینه اش ۵۰۰دلاره
    میخواستم بدونم برای ارسال دعوتنامه هزینه ای لازمه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این که میفرمائید قیمت نداره حالا برخی بابتش مبلغی رو مطالبه می کنند اما در حال حاضر با دعوتنامه هم امریکا ویزا نمیده لذا بیشتر تحقیق بفرمائید

  98. ماهان گفت:

    سلام من دایی مادرم ۳۰ سال هست که اونجا هست و می خواد من رو از تریق دعوتنامه ببره که اونجا زندگی کنم آیا امکانش هست البته ۳۰ سال پشت هم نبوده اومده و رفته مثلا اومد ایران ۶ سال موند بعد الان ۲ ساله که رفته و قبل اومدنش هم ۸ سالی اونجا بوده هر چند سال یک بار میاد و یه سری میزنه میره اونجا هم گفته که من پسر خونده اش هستم و من خودم هم ۱۳ سالمه

    1. داوری گفت:

      سلام
      از طریق دعوتنامه امکانپذیر نیست اگر شرایطتون خوب باشه باید از طریق تحصیلی اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  99. مژده گفت:

    سلام عمه من از شهروندان آمریکاهستن واونجازندگی میکنن باید چیکار کنم منم می‌خوام ازطریق عمه م واردکشورآمریکابشم واونجازندگی زندگی کنم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در حال حاض میتونید از طریق تحصیل به امریکا مهاجرت کنید

  100. Atifa Rafi گفت:

    سلام من تو امریکا هستم
    چجوری باید برادرم از طریق کالج یا دانشگاه اینجا ویزا دریافت کنم یا مثلا چه اقداماتی باید انجام دهم هیچ معلوماتی ندارم میشه راهنماییم کنید ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      ما میتونیم برای برادرتون پذیرش و ویزا رو دریافت کنیم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  101. محمد گفت:

    سلام و خسته نباشید. من همه چیز هایی که شما نوشته بودید خوندم و چندتاسوال داشتم. ببین من از شرایط مالی خوبی بر خوردارم و در کنار کارم رشته ورزشی کشتی رو دنبال میکنم ودر این رشته مقام های زیادی دارم از جمله قهرمان کل کشور می خواستم بدونم که خاله من در امریکا هست و در امریکا کار میکنه و شغلش هم یکی از کارمندان رده بالای ناسا هست میتونن برا بنده دعوتنامه بفرستن که من بتونم در امریکا زندگی کنم وبرای کشور امریکا کشتی بگیرم ودرس بخونم
    باتشکر از شما و مطلب کامل و عالی تون.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حال حاضر آمریکا با دعوتنامه ویزا نمیده بهتره از طریق تحصیل در آمریکا اقدام کنید

  102. سارا گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    میشه در مورد ویزای ازدواج هم کمی توضیح بدید
    قبلا ویزای نامزدی بود ک برداشتنش
    راهی وجود داره؟
    مرد تبعه امریکایی هست و زن ایرانی

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      در حال حاضر با این روش نمیتونید برای آمریکا اقدام کنید اگر هدف مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل در آمریکا اقدام کنید

  103. سعید زمانه گفت:

    سلام یک سوال داشتم. اگر از ستاره های هالیوود دعوتنامه داشته باشی ایا امکان گرفتن ویزای توریستی هست.؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      ستاره هالیوود که سهله خود رئیس جمهور آمریکا هم براتون دعوتنامه بفرسته فعلا امکان اخذ ویزای توریستی امریکا وجود نداره

  104. حسین حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید من یه سوال داشتم میخواستم بدونم که الان خاله من شهروند امریکا میتونه دعوت نامه دائمی امریکا بفرسته و من شهروند امریکا بشم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر متاسفانه شما باید به کشورهای دیگه فکر کنید

  105. Em گفت:

    سلام برای گرفتن دعوت نامه برای تحصیل در آمریکا ، حتما شخص میزبان باید از خویشاوندان باشند یا اینکه که یه دوست معمولی هم می تونه دعوت نامه بفرسته؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در امریکا دعوت نامه از دوست یا خویشاوند دریافت نمیکنن بلکه با دعوتنامه از دانشگاه یا پذیرش تحصیلیشون باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنن

  106. مسعود گفت:

    سلام. ممنون بابت اطلاعات کاملتون. اگه کسی فامیل یا دوستی نداشته باشه که بهش دعوت نامه بده آیا میتونه بدون دوعوت نامه هم ویزای توریستی آمریکارا بگیره؟ و اینکه میشه با این ویزا توی آمریکا کاریابی هم کرد یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حال حاضر با دعوتنامه هم شانس ویزا شدن برای کشور امریکا وجود نداره متاسفانه
      شما بایستی فعلا به کشورهای دیگه ای فکر کنید که شانس ویزا شدن دارید

    2. لیلی گفت:

      با سلام وادب و احترام
      دخترم با بیماری نادر لیپومیلومننگسل به دنیا اومد خواستم بپرسم شرایط واسه اقامت با بیماری خاص جهت درمان وجود داره یا نه ممنونم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما باید این جا در ایران تحت نظر یک پزشک باشید و این پزشک به همکار خودش در آمریکا نامه درخواست بده. در صورتی که با درخواستش موافقت بشه برای ادامه درمان شما می تونید جابجا بشید

  107. گيسو گفت:

    سلام من مادرم ١٠سال هست كه سيتي زن امريكا هستن،من متولد٧٦هستم و اوايل خرداد فرم مربوط به گرين كارت رو تكميل كرديم و فرستاديم،بهمون شماره پرونده و رسيد هم دادن
    ميشه لطفا بهم بگيد جواب گرين كارت من چه مدت طول ميكشه تا بياد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید صبور باید تایم دقیقی ندارد

      1. Kosar گفت:

        سلام خواهر من ساکن امریکاست و شوهرش هم شهرونده آمریکاست یکساله که ازدواج کردن
        سوالم اینه که خواهرم میتونه واسه من که ۲۲ سالمه دعوت نامه بفرسته و چقد طول میکشه تا بتونم برم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بستگی داره که چه دعوتنامه ای مد نظر شما باشه

          1. کریم گفت:

            سلام. اگر یک شهروندامریکا قصد ازدواج با من راداشته باشه چه نو درخواستی باید بفرسته؟ ممنونم

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            برای قصد ازدواج، دعوتنامه عادی می تونن بفرستن که مثل ویزای توریستی هست

  108. صادقی گفت:

    میشه با من تماس بگیرید می خواستم اقدام کنم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب لطفا با شماره ۰۲۱۲۶۷۰۵۳۵۶ تماس بگیرید

      1. Hakim گفت:

        سلام من من دوست در امریکا هستیش تازه رفته تا هنوز گرین کارت هم نگیریفته اگه بگیره چند سال بعدیش منو نیتونه دعوت کنه

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام منظورتون از دعوت چه نوع دعوتی هست؟

      2. سعید نجفی گفت:

        سلام سعید هستم عموم از کالیفرنیا برام امردز دعوتنامه فرستاد ولی من تا چند ماه دیگه نمیتونم برم چون اینجا کار دارم تا بهمن ماه آیا دعوتنامه اتقضا و اعتبار دارد

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله انقضا داره و توی دعوتنامه ثبت شده

        2. امیر گفت:

          سلام و عرض ادب
          من خواهرم شهروند آمریکاست ومن قصد مسافرت یک ماهه به آمریکا برای بازدید دارم وایشون هم شاغل هست ماهی ۲۵۰۰ دلار و از خودش خونه هم داره آیا میتونه برای من و خانوادم دعوتنامه توریستی بفرسته و من برای سفارت چه مدارکی باید ارائه بدم

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            ایشون می تونه دعوتنامه بفرسته، شما هم اگر مدارک مالی خوبی داشته باشید، می تونید اضافه کنید که از نظر مالی حمایت کنید.
            تنها چیزی که این جا مسئله هست، اثبات برگشتن شما خواهد بود. زمانی که با خانواده دارید می رید، یعنی احتمال پناهندگی یا میل به موندن از دید آفیسر برای شما افزایش پیدا می کنه
            ارائه سند ملکی، جواز کسب، گواهی اشتغال و عواملی از این دست می تونه به شما کمک کنه که شانس بیشتری برای ویزا شدن داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *