مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای آلمان

دلایل ریجکتی ویزای آلمان

ما در این مقاله درصدد هستیم تا شما عزیزان را با دلایل ریجکتی ویزای آلمان 2022 آشنا کنیم. تا این تلنگری به متقاضیان ویزای آلمان باشد که تعداد آنها نیز همه روزه در حال افزایش است. از مهمترین دلایل برای این امر را نیز می توان به پاسپورت نامعتبر، اطلاعات ناقص و یا جعلی، مفقودی مدارک، تمکن مالی ناکافی، عدم ارائه بیمه سلامت معتبر، داشتن سوء پیشینه و غیره اشاره نمود. با اینکه در اغلب موارد نیز متقاضیان امکان درخواست مجدد ویزای آلمان را دارند اما به قول ضرب المثل قدیمی پیشگیری بهتر از درمان است. از همین رو نیز به متقاضیان ویزای آلمان توصیه میشود قبل از شروع فرآیند درخواست خود حتما و حتما از مشاوره های کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

دلایل ریجکتی ویزای آلمان چیست؟

آلمان با رشد اقتصادی فوق سریع اقتصاد شماره یک اروپا محسوب می شود. علاوه بر اقتصاد و صنعت پیشرفته، همچنین کشور آلمان از نظر کیفیت نظام آموزش عالی نیز جزء مدعیان اروپایی است. و اصلا به همین دلیل نیز آلمان هم مورد توجه دانشجویان بین المللی است و هم اینکه در کانون توجه کارگران ماهر خارجی قرار دارد. پس این دو گروه از مهاجران بیشترین درصد از درخواست ویزای آلمان را به خود اختصاص می دهند. منتها مهاجرت به آلمان و اخذ ویزای این کشور شرایط و مراحل خاص خود را دارد. که در این بین ممکن است حتی با کوچکترین غفلت یا اشتباهی درخواست متقاضیان ریجکت شود. به همین دلیل نیز ما در این مقاله به تحلیل دلایل ریجکتی ویزای آلمان می پردازیم.

دلایل امنیتی از دلایل ریجکتی ویزای آلمان

یکی از اصلی ترین دلایل ریجکتی ویزای آلمان، داشتن سوء پیشینه می باشد. پس در صورت احراز سوء پیشینه امکان ریجکت (رد) درخواست ویزای آلمان خیلی بالاست. این دلیل جزء دلایل امنیتی نیز محسوب شده و شامل ریسک امنیتی برای امنیت ملی آلمان، عضویت متقاضی در باندهای تباهکاری و تروریستی، جرایم جنسی و خشونت بار، قاچاق مواد مخدر و غیره می باشد.

دلایل مالی از دلایل ریجکتی ویزای آلمان

طبق قوانین کشور آلمان برای تایید ویزایتان، شما بایستی ثابت کنید که می توانید از عهده تامین هزینه غذا، مسکن، سفر و نیز همه مخارج مربوط به سفرتان برآیید. برای اثبات این موضوع نیز ارائه صورت حساب بانکی کافی است. پس اگر چنانچه متقاضی در اثبات تمکن مالی کافی خود با شکست مواجه شود این امر باعث ریجکتی درخواست متقاضی می گردد. مثلا طبق قانون، شرایط تمکن مالی دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در آلمان از این قرار است:

دلایل مالی از دلایل ریجکتی ویزای آلمان

لازم به ذکر است که مبالغ تمکن مالی دانشجویان ، سالیانه توسط بانک های آلمان بلوکه می شود و هرماه به میزان هزینه های زندگی برای دانشجو واریز می گردد. لذا این مبلغ باید واقعی بوده و به ازای هر سال در حساب دانشجو قرار گیرد.

عدم ارائه مدارک سفر از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

یکی از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای آلمان این است که متقاضیان مدارکی را ارائه نمی دهند که ثابت کند که آنها پیش از اتمام اقامتشان آلمان را ترک می کنند. مثلا یکی از این مدارک جهت اثبات ترک آلمان، رزرو بلیط برگشت از آلمان می باشد. از دیگر شواهد و قراین دال بر اثبات ترک آلمان مخصوصا در حین مصاحبه اشاره به املاک خانوادگی، داشتن کسب و کار در خارج از آلمان، داشتن دوست و غیره می باشد.

دروغگویی و پنهان کاری از دلایل ریجکتی ویزای آلمان

مبنای تایید درخواست متقاضیان، صداقت در بیان است و به همین دلیل اگر در هر مرحله ای از فرآیند درخواست ویزای آلمان دروغ یا پنهان کاری ثابت شود، مسلما پیامد آن ریجکتی ویزا می باشد. برای اینکه درخواستتان نیز مورد تایید قرار گیرد بایستی درخواستتان کامل و دقیق باشد. چرا که همان طوری که در بالا نیز گفته شد اصل صدور ویزای آلمان مبتنی بر صداقت خود متقاضی است. جالب است بدانید که تبعات دروغگویی و پنهان کاری حتی می تواند شدیدتر از این نیز باشد و باعث عدم صلاحیت همیشگی فرد متقاضی گردد.

دروغگویی و پنهان کاری از دلایل ریجکتی ویزای آلمان

مدارک مفقودی از دلایل ریجکتی ویزای آلمان

یکی از دلایل ریجکتی ویزای آلمان که حاصل غفلت خود متقاضی است، مفقودی مدرک یا مدارک لازم برای درخواست ویزای آلمان می باشد. جالب است بدانید که حتی گم شدن و یا عدم ارسال عکس پاسپورتی نیز می تواند باعث ریجکتی ویزای کشور آلمان گردد. از همین رو نیز به متقاضیان توصیه می شود که در مرحله جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان نهایت دقت و توجه را به خرج دهند.

عدم صداقت جزء دلایل ریجکتی ویزای آلمان

یکی از مراحل مهم و تعیین کننده در تایید و یا رد درخواست ویزای کشور آلمان، مرحله مصاحبه با سفارت می باشد. در این مرحله متقاضی بایستی به سوالات مختلف آفیسر سفارت پاسخ دهد. از همین رو نیز حفظ خونسردی و نیز ارایه پاسخ های صادقانه، کامل و دقیق می تواند منجر به تایید درخواست شده و یا بالعکس ارایه پاسخ های غلط و یا نادرست و حتی کتمان حقایق مثلا پنهان کردن هدف از سفر می تواند به ریجکتی سریع درخواست ویزای آلمان بی انجامد. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده با توجه به بالا بودن میزان تقاضا به خصوص برای کار، افرای که از کارفرمایانی نامعتبر از نظر اداره مهاجرت و وزارت کار آلمان و یا با حقوق های پایین تقاضای شغلی دارند، امکان ریجکتی آنها بالاست. دانشجویان نیز با پذیرش از دانشگاه های غیر معتبر و سطح پایین نیز، میزان ریسک ویزا را برای خود افزایش می دهند.

در حال حاضر درخواست برای ویزای کار و ویزای تحصیلی آلمان در بین متقاضیان ایرانی بسیار بالاست. چرا که همگان از شرایط اقتصادی و نیز کیفیت آموزش عالی آلمان باخبرند. این کشور از یک طرف با وجود صنایع بزرگ از یک بازار کاری خیلی ایده آلی برخوردار است و از طرف دیگر داشتن دانشگاه های تراز اول آلمان را به کانونی برای جذب دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. برای کسب آخرین اطلاعات، اخبار و مشاوره های تخصصی درباب تحصیل و کار در آلمان میتوانید با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *