مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای اتریش

دلایل ریجکتی ویزای اتریش

یکسری دلایل موسوم به دلایل ریجکتی ویزای اتریش سبب رد درخواست متقاضیان و به تعویق افتادن سفرشان به این کشور می شود. برخی از مهمترین این دلایل شامل ارائه مدارک نادرست یا جعلی، پاسپورت نامعتبر، عدم ارائه بیمه سلامت و یا ارائه بیمه سلامت نامعتبر، ارائه تمکن مالی ناکافی برای اقامت و زندگی در اتریش، اقامت اضافی در اتریش، پاسخ های نادرست و یا کتمان حقایق در حین انجام مصاحبه با آفیسر سفارت اتریش و غیره می باشد.

بنابراین با توجه به دلایل فوق اکنون می توان متوجه این نکته مهم شد که اخذ ویزای کشور اتریش به همین راحتی نیست و متقاضیان بایستی در مرحله درخواست اصل سرعت عمل را با اصل دقت و صحت در هم آمیزند. تا از این طریق بتوانند درخواست ویزای موفقی داشته باشند. پس علاقه مندان و متقاضیان مهاجرت به اتریش جهت اطلاع از جزئیات ریجکتی ویزای این کشور اروپایی می توانند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشند.

دلایل مهاجرت به اتریش چیست؟

اتریش یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کشورهای اروپایی است. کشوری عمدتا با مردمانی آلمانی زبان که علی رغم اندازه و ابعاد کوچک ولی جزء پیشرفته ترین و بزرگترین اقتصادهای قاره اروپاست. مهاجران خارجی نیز با اطلاع کامل از این شرایط تمایل فراوانی به مهاجرت به اتریش دارند. چرا که اتریش کشوری با اقتصاد پایدار، سطح درآمدی بالا، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مدرن، نظام بهداشتی پیشرفته، کیفیت زندگی بالاتر از سطح جهانی و غیره است. بنابراین امتیازات مهاجرت به اتریش سبب جلب توجه اغلب مهاجران خارجی شده است منتها این نوع مهاجرت و اخذ اقامت اروپایی امری آسان نیست و در همین مسیر حتی ممکن است درخواست آنها ریجکت (رد) شود.

مدرک مسافرتی نامعتبر از دلایل ریجکتی ویزای اتریش

یکی از اصلی ترین و مهمترین دلایل ریجکتی ویزای اتریش، ارائه پاسپورت نامعتبر می باشد. پاسپورتی که تاریخ اعتبار آن تمام شده، صفحات آن پاره یا جدا شده و یا برخی از صفحاتش گم شده تنها منجر به ریجکتی درخواست متقاضی می شود. بنابراین شما به عنوان متقاضی بایستی پاسپورت خودتان را با شرایط زیر تحویل سفارت اتریش دهید:

شرایط ارائه پاسپورت به سفارت اتریش

تمکن مالی ناکافی از دلایل ریجکتی ویزای اتریش

همانند اغلب کشورهای اروپایی، یکی از شروط اصلی مهاجرت به اتریش نیز تامین تمکن مالی کافی است. که این امر نیز از طریق ارائه صورت حساب بانکی متقاضیان امکان پذیر می گردد. مثلا دانشجویان بین المللی برای اثبات تمکن مالی خود بایستی صورت حسابی به میزان حداقل €13000(یورو) در سال ارائه کنند. تا از این طریق درخواستشان مورد تایید مقامات مسئول اتریشی قرار گیرد. والا ارائه تمکن مالی ناکافی و یا عدم ارائه گواهی مربوطه جز ریجکتی و اتلاف وقت حاصلی نخواهد داشت.

فرم درخواست ناقص از دلایل ریجکتی ویزای اتریش

در توضیح دلایل ریجکتی ویزای اتریش می توان به فرم درخواست ناقص نیز اشاره کرد. که دلیل این امر را می توان در عجله متقاضی و یا عدم تسلط او به زبان انگلیسی یا آلمانی در نظر گرفت. بر این اساس نقص اطلاعات در فرم درخواست ویزای اتریش و یا درج اطلاعات نادرست و غیر واقعی هر دو منجر به ریجکتی ویزای اتریش می گردد.

سوء سابقه از دلایل ریجکتی ویزای اتریش

دولت اتریش حساسیت ویژه ای در خصوص سوابق متقاضیان دارد و از همین رو نیز گواهی عدم سوء سابقه جزء اصلی ترین شرایط و مدارک برای اخذ ویزای این کشور محسوب می شود. بر همین اساس نیز سابقه بازداشت و زندان، جرایم امنیتی، عضویت در دسته های تبهکاری و جنایی، قاچاق مواد مخدر و امثالهم مسلما منجر به ریجکتی ویزای کشور اتریش می گردد. این فاکتور مهم نیز درباره تمامی متقاضیان اخذ ویزای اتریش (دانشجویان، سرمایه گذاران و کارگران ماهر) صدق می کند.

سوء سابقه از دلایل ریجکتی ویزای اتریش

خلاف واقع گویی از دلایل ریجکتی ویزای اتریش

با وجود ارائه مدارک کامل و درخواست بی عیب و نقص ممکن است پاسخ های نادرست یا خلاف واقع در حین مرحله مصاحبه ویزا منجر به ریجکتی ویزای اتریش گردد. مرحله ای که برای کلیه متقاضیان مهاجرت به اتریش وجود دارد. بنابراین در برابر سوالات آفیسر مهاجرتی ارائه پاسخ های کامل و صحیح می تواند ضامن تایید درخواست متقاضیان باشد. لازم به ذکر است که اثبات دلایل کافی مالی و عاطفی برای بازگشت به کشور مقصد پس از پایان دوره اقامت قانونی بسیار مهم است. مورد دیگری که سفارت اتریش بسیار حساس عمل می کند بحث چیدمان مدارک و پانچ صحیح آن ها و تحویل به موقع است که کوچکترین نقصی می تواند منجر به ریجکتی ویزای متقاضی شود.

اقامت اضافه جزء دلایل ریجکتی ویزای اتریش

این دلیل از مجموعه دلایل ریجکتی ویزای اتریش مخصوص کسانی است که سابقه قبلی سفر به اتریش داشته اند. بنابراین اگر این دسته از متقاضیان در سفرهای قبلی اشان به صوزت غیرقانونی در اتریش مانده اند و یا از مدت تعیین شده در ویزایشان مانده باشند در این صورت به احتمال زیاد درخواستشان ریجکت خواهد شد. پس متقاضیان مسافرت به اتریش چه آنهایی که سفر قبلی به اتریش داشته اند و چه آنهایی که برای اولین بار است که به این سفر می پردازند بایستی توجه کنند که قبل از اتمام اعتبار ویزای خود کشور اتریش را ترک کنند.

اتریش دارای یک نظام آموزش عالی با کیفیت بالا و هزینه پایین است. و به همین دلیل نیز اغلب دانشجویان و خانواده های آنها توجه ویژه ای به اتریش دارند. تا از این طریق بتوانند آینده تحصیلی و کاری فرزندان خودشان را تضمین بکنند. منتها برایانجام مهاجرت تحصیلی به اتریش 2022 شرایط مختلفی لازم است. شما عزیزان به منظور اطلاع کامل و دریافت مشاوره در خصوص اعزام دانشجو به اتریش میتوانید با تیم کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “دلایل ریجکتی ویزای اتریش

  1. ساری گفت:

    اگر اولین پاسپورت یکی از افضای خانواده مثل پدر بیشتر از 10 سال باشه تأثیر داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تاریخ اعتبار پاسپورت در این رابطه دخالتی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *