مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای استرالیا

دلایل ریجکتی ویزای استرالیا

با وجود اینکه اغلب درخواست های ویزای استرالیا به تایید میرسد اما برخی درخواست ها بنا به دلایلی موسوم به دلایل ریجکتی ویزای استرالیا رد می شود. این دلایل متنوع بوده و شامل عدم توانایی مالی (تمکن مالی کافی)، نبود اسناد و مدارک، مسائل مربوط به سوء سابقه، مسائل سلامتی و نیز مدارک جعلی می باشد. اما امتیاز ویزای استرالیا این است که متقاضی پس از ریجکتی مجددا می تواند درخواست خودش را ارائه کند. منتها اینبار برای اجتناب از ریجکتی در تنظیم پرونده درخواست بایستی نهایت دقت را به خرج داد و یا اینکه از مشاوره های تخصصی یک وکیل مهاجرتی بهره گرفت. برای پاسخگوئی به سوالاتتان در خصوص انواع روش های مهاجرت به استرالیا 2023 و نیز شرایط و مدارک این نوع مهاجرت نیز می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دلایل ریجکتی ویزای استرالیا چیست؟

در حال حاضر مهاجرت به استرالیا به روش های مختلفی مثل تحصیل در استرالیا، کار در استرالیا، سرمایه گذاری در استرالیا و ازدواج در استرالیا امکان پذیر است. و متقاضیان با انتخاب یکی از روش های مذکور فرآیند درخواست ویزای خود را شروع می کنند. منتها ممکن است که بنا به دلایلی درخواست آنها ریجکت (رد) شود. بنابراین اطلاع متقاضیان مهاجرت به استرالیا از دلایل ریجکتی ویزای این کشور بسیار مهم و حیاتی محسوب می شود. با این توضیح از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای استرالیا 2023 می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مهمترین دلایل ریجکتی ویزای استرالیا

اما سوال مهم این است که پس از ریجکتی ویزای استرالیا، متقاضیان چه کاری باید انجام دهند؟ برای پاسخ به این سوال توصیه می شود حتما به نمودار پایین توجه کنید. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود اولین کار پس از رد ویزا این است که متقاضی درخواست استیناف دهد. این کار معمولا در عرض نهایتا 28 روز و از طریق وب سایت رسمی دادگاه استیناف اداری استرالیا (AAT) صورت می گیرد. و فقط در صورت شکست استیناف است که متقاضی بایستی به فکر درخواست مجدد باشد:

مراحل درخواست مجدد ویزای استرالیا

فاکتورها و دلایل برتر ریجکتی ویزای استرالیا

درخواست ویزای استرالیا ضرورتا به معنای صدور سریع و آنی ویزا برای متقاضیان نیست و در طی فرآیند درخواست ویزای استرالیا حتی ممکن است که فقط به دلیل از قلم افتادن اطلاعاتی و یا مفقودی مدرکی درخواستتان رد شود. و حتی ممکن است که خود ریجکتی ویزا یک اشتباه باشد. به هر حال ریجکتی ویزای استرالیا منتج به تعویق سفر و زیان و ضرر به متقاضیان می شود که باید بدان توجه کرد. در این قسمت قصد داریم تا شما را با مهمترین دلایل ریجکتی ویزای استرالیا 2023 آشنا کنیم:

  • پاسپورت نامعتبر: بر طبق مقررات استرالیا، پاسپورت متقاضیان بایستی در طی 10 سال اخیر صادر شده باشد و همچنین بایستی حداقل 6 ماه پس از بازگشت از استرالیا نیز معتبر باشد. در غیر این صورت اداره مهاجرت استرالیا درخواست متقاضیان را رد می کند.
  • فرم درخواست ناقص: یکی از مدارک لازم و مهم برای درخواست انواع ویزای استرالیا ارائه فرم درخواست تکمیلی است. اگر متقاضی فرم درخواست ناقصی را تحویل دهد در آنصورت درخواست او به طور کامل ریجکت خواهد شد. به همین دلیل در هنگام تکمیل فرم درخواست، تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی حرف اول را می زند.
  • شکست در تامین شرایط شخصیتی: یکی دیگر از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای استرالیا شکست در تامین شرایط شخصیتی استرالیا Character Requirements for an Australia Visa است. اینکه شما جرم سنگین، سابقه خشونت، تجاوز جنسی و غیره نداشته باشید و یا تهدید امنیتی برای استرالیا محسوب نشوید و یا تحت پیگرد اینترپل قرار نداشته باشید.

سایر فاکتورها و دلایل ریجکتی ویزای استرالیا

از دیگر دلایل ریجکتی ویزای استرالیا می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

  • مدارک مفقوده: حتی گم شدن یک قطعه عکس و یا فرم درخواست نیز منجر به ریجکتی ویزای استرالیا می شود.
  • اطلاعات نادرست: یکی از مراحل درخواست ویزای استرالیا انجام مصاحبه ویزایی با سفارت این کشور می باشد. پس در هنگام پاسخ به سوالات آفیسر سفارت باید به سوالات صادقانه پاسخ داده و اطلاعات دقیق و کاملی ارائه کنید. در صورت محرز شدن اطلاعات غلط، درخواست ویزایتان ریجکت می شود.
  • فقدان تمکن مالی کافی: فرقی نمی کند که شما از چه طریقی قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، در هر صورت شما برای این کار نیازمند ارائه مدرک تمکن مالی کافی هستید. و در صورت عدم ارائه یا ارائه تمکن مالی کمتر از حد تعیین شده درخواستتان رد می شود.
  • نبود بیمه سلامت: ارائه بیمه سلامت برای ویزاهای خاص استرالیا مثل ویزای دانشجویی ضروری است والا درخواست متقاضیان رد خواهد شد.
  • ناتوانی در اثبات قصد بازگشت به کشور مبدا (در ویزاهای تحصیلی)
  • داشتن سن بالا و گپ تحصیلی طولانی (در ویزاهای تحصیلی)

سایر فاکتورها و دلایل ریجکتی ویزای استرالیا

اقدامات پس از ریجکتی ویزای استرالیا چیست؟

در صورت ریجکتی ویزای استرالیا اولا متقاضی در دادگاه استیناف های اداری استرالیا (AAT) درخواست استیناف می کند و ثانیا هزینه استیناف را نیز پرداخت می کند. این کار هم به صورت حضوری و هم آنلاین از طریق وب سایت رسمی AAT انجام می شود. منتها مدت زمان ارائه استیناف کلا 28 روز پس از اطلاع از ریجکتی ویزای استرالیاست. معمولا نیز هزینه درخواست استیناف ویزای استرالیا در حدود AUD1826 (دلار استرالیا) است. ضمنا در صورت شکست استیناف نیز کل هزینه به متقاضی عودت داده می شود ولی در صورت تجدید نظر تا 50% هزینه عودت داده می شود. اما مدت زمان رسیدگی به استیناف ها با توجه به نوع ویزای استرالیا نیز از قرار ذیل است:

نوع ویزامتوسط زمان رسیدگی به استیناف ها (روز)
ویزای ویزیتور729
ویزای دانشجوئی530
کنسلیشن دانشجوئی450
ویزای خانوادگی618
ویزاهای کار موقتی885
ویزای پارتنر784
ویزای بیزینس دائمی933
ویزاهای الحاق خانواده19
ویزاهای کار مهارتی578

فقط در صورت شکست استیناف است که متقاضی ناچارا بایستی درخواست ویزای خود را مجددا البته اینبار با دقت بیشتر ارائه نماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباب مهاجرت به استرالیا 2023 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

برخی سولات متداول در خصوص رفع ریجکتی ویزای استرالیا :

  • چگونه دلیل ریجکتی ویزای استرالیا را بررسی کنم؟ اگر درخواست ویزای شما رد شد، باید برای درخواست تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر اداری (AAT) درخواست دهید. می توانید به صورت آنلاین در وب سایت رسمی AAT درخواست دهید یا یک درخواست کاغذی ارسال کنید. پروسه برنامه های آنلاین آسان تر است.
  • چگونه وضعیت ریجکتی ویزا خود را بررسی کنم؟ برای بررسی وضعیت ویزای خود باید به وب سایت کنسولگری کشور استرالیا مراجعه کنید. برای بررسی وضعیت رد ویزا می توانید پاسپورت، شناسه درخواست و شماره پیگیری را وارد کنید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *