مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

در این مقاله ما قصد داریم به صورت مفصلی درباره دلایل ریجکتی ویزای انگلستان 2022 توضیح دهیم. این دلایل ممکن است متفاوت باشد و از جمله آنها می توان به بودجه ناکافی برای سفر به انگلستان، اقامت بیش از مدت یا Overstaying،ارائه مدارک ناقص و یا جعلی، کتمان حقایق، عدم انطباق با قوانین ویزایی مثل تحویل اسکن بیومتریک، عکس و یا تهیه گزارش پزشکی و غیره اشاره نمود. اما پس از ریجکتی ویزای انگلستان نیز پاسپورت متقاضی به خود او عودت داده می شود و ضمنا به همراه آن نیز نامه ریجکتی Refusal Letter برای اطلاع متقاضی به او تحویل داده می شود. در ادامه نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با بحث مهم دلایل رد درخواست ویزای انگلستان آشنا شوید.

ارائه پاسپورت نامعتبر از دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

بر طبق قوانین مهاجرتی کشور انگلستان، ارائه پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر از شرایط و الزامات مهم برای اخذ ویزای این کشور به حساب می آید. بر این اساس، پاسپورت ارائه شده توسط متقاضی بایستی به مدت 3 ماه پس از ترک انگلستان نیز معتبر باشد. از این گذشته پاسپورت متقاضی همچنین بایستی دارای حداقل 1 صفحه خالی برای مهار ویزای انگلستان باشد. پس در غیر این صورت درخواست ویزای متقاضی ریجکت خواهد شد. وجود سابقه ریجکتی قبلی از کشورهای حوزه شنگن نیز می تواند اثر منفی بر ذهن آفیسر ایجاد کند.

ارائه مدارک جعلی از دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

یکی از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای انگلستان ارائه مدارک جعلی یا نادرست می باشد. در این صورت این کار نه تنها باعث ریجکتی ویزای انگلستان شده بلکه باعث می شود تا سابقه ای در پرونده متقاضی ثبت شده و همین امر باعث عدم صلاحیت همیشگی او شود. بنابراین متقاضی قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای انگلستان بایستی به عواقب و نتایج ارسال مدارک نادرست یا جعلی بی اندیشد.

ارائه مدارک جعلی از دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

داشتن سوء سابقه از دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

همان طوری که می دانید یکی از شرایط و مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای انگلستان، ارائه گواهی عدم سوء سابقه صادره از پلیس می باشد. بنابراین اگر چنانچه متقاضی محکوم به جرمی بوده باشد که جزای آن بازداشت به مدت 4 سال یا بیشتر باشد، در آنصورت درخواست ویزای او فورا ریجکت خواهد شد. پس متقاضیان مهاجرت به انگلستان 2022 بایستی حتما به این نکته مهم توجه کافی داشته باشند.

اقامت غیرقانونی از دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

اگر متقاضی قبلا تجربه سفر به انگلستان را داشته اما در این کشور مرتکب اقامت بیش از حد مجاز شده یا Overstaying باشد در آنصورت درخواست او ممکن است رد شود. همچنین ارائه مدارک نادرست False documents درباره سفر قبلی به انگلستان نیز می تواند منجر به ریجکتی ویزا گردد. با این توضیح اکنون می توان دو دلیل ریجکتی ویزای انگلستان مخصوص متقاضیان دارای سابقه سفر قبلی به این کشور را به این صورت خلاصه کرد:

دو دلیل ریجکتی ویزای انگلستان

سرپیچی از مقررات از دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

اگر متقاضی از قوانین و مقررات ویزایی مثل ارائه اسکن بیومتریک، عکس پاسپورتی و یا تهیه گزارش پزشکی سرپیچی بکند در آن صورت احتمال ریجکتی ویزای انگلستان نیز خیلی زیاد است. بنابراین معمولا به متقاضیان مهاجرت به انگلستان 2022 نیز توصیه می شود که در مرحله ارائه اسناد و مدارک لازم حتما به قوانین، مقررات و دستورالعمل های اعلام شده توسط وزارت کشور انگلستان توجه نمایند.

تمکن مالی ناکافی از دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

همان طوری که می دانید یکی از مهمترین شرایط و مدارک لازم برای سفر به انگلستان، ارائه گواهی تمکن مالی یا همان Financial ability می باشد. بر طبق مقررات مهاجرتی کشور انگلستان نیز متقاضیان برای اثبات تمکن مالی خود بایستی گردش صورتحساب بانکی 6 یا 9 ماهه اخیر را ارائه نمایند. ارائه این مدرک نیز برای اطمینان از پوشش هزینه های زندگی در انگلستان الزامی است. منتها مبلغ تمکن مالی بر حسب نوع ویزای درخواستی متفاوت بوده و از قرار ذیل می باشد:

تمکن مالی ناکافی از دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

بر این اساس عدم ارائه تمکن مالی و یا ارائه تمکن مالی ناکافی را می توان به عنوان یکی از دلایل ریجکتی ویزای انگلستان در نظر گرفت.

سایر دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

یکی از مهمترین مواردی که به خصوص در اخذ ویزای توریستی انگلستان باید درنظر گرفته شود، ارائه دلایل مالی و عاطفی برای بازگشت به کشور مبدا است. کشور انگلستان یکی از کشورهای مورد علاقه برای درخواست پناهندگی به شمار میرود. بنابراین در صورتی که دلایل کافی برای بازگشت ارائه نشود و یا برای آفیسر قانع کنده نباشد، احتمال ریجکتی ویزا وجود دارد. در اخذ ویزای تحصیلی نیز، نداشتن سن مناسب، گپ تحصیلی بالا و اخذ پذیرش از کالج های نامعتبر، ریسک ویزا را افزایش می دهد.

کتمان حقایق از دلایل ریجکتی ویزای انگلستان

یکی از موارد مهم در سفر به انگلستان، اشاره به هدف یا انگیزه این سفر می باشد که غالبا نیز در جلسه مصاحبه توسط خود متقاضی بیان می شود. در صورتی که برای آفیسر سفارت انگلستان محرز شود که متقاضی در بیان هدفش از سفر به کشور انگلستان به پنهان کاری روی آورده است در آن صورت امکان ریجکت درخواست ویزا خیلی بالاست. بنابراین به متقاضیان توصیه می شود که در ارائه مدارک و اطلاعات لازم کاملا صادقانه عمل کنند.

اما از دیگر دلایل مهم برای ریجکتی ویزای انگلستان می توان به مفقودی یک یا چند مدرک لازم، عدم ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، عدم ارائه گواهی اسکان در انگلستان، فرم درخواست ناقص ویزای انگلستان، ارائه عکس های قدیمی یا عکس های عادی بدون توجه به مقررات مربوط به تهیه عکس پاسپورتی، عدم پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست ویزا و غیره اشاره نمود. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان آخرین اطلاعات و اخبار راجع به مهجرت به انگلستان 2022 قرار گیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *