مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

یکی از دغدغه های مهم و از سوالات اساسی متقاضیان مهاجرت به دانمارک اطلاع از دلایل ریجکتی ویزای دانمارک می باشد. این دسته از متقاضیان بایستی بدانند که ارسال مدارک ناقص، ارائه اطلاعات غلط یا جعلی، پاسپورت نامعتبر، سوء سابقه، بیمه نامه نامعتبر، گواهی تمکن مالی ناکافی، فقدان مدارک برنامه سفر و غیره از جمله مواردی است که می تواند به ریجکتی ویزای دانمارک منجر شود. بنابراین قبل از شروع پروسه درخواست دقت بالا، تسلط به زبان انگلیسی، اشراف به قوانین و مقررات مهاجرت به دانمارک و بهره مندی از مشاوره های یک وکیل مهاجرتی خبره می تواند از ریجکتی ویزای دانمارک پیشگیری کند. در ادامه نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با جزئیات مهمی درخصوص ریجکتی ویزای دانمارک آشنا شوید.

پاسپورت نامعتبر و نامناسب از دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

شاید مهمترین دلیل از دلایل ریجکتی ویزای دانمارک را بتوان نامناسب بودن شرایط پاسپورت و یا نامعتبر بودن آن دانست. شرایط نامناسب پاسپورت به این معناست که جلد یا اوراق پاسپورت ممکن است پاره یا کنده شده باشد و یا صفحه ای از آن گم شده باشد. که در هر سه حالت نتیجه همان ریجکتی ویزای دانمارک می باشد. از دیگر عوامل و دلایل ریجکتی ویزای دانمارک ارائه پاسپورت نامعتبر و تاریخ گذشته می باشد. از نظر اداره مهاجرت دانمارک فقط پاسپورتی معتبر است که:

شرایط پاسپورت معتبر برای اخذ ویزای دانمارک
شرط اولپاسپورت دارای 10 سال اعتبار باشد
شرط دومحداقل اعتبار پاسپورت بایستی 3 ماه پس از خروج از دانمارک باشد
شرط سومپاسپورت متقاضی بایستی حداقل دارای دو صفحه خالی باشد

سوء پیشینه از دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

اصولا یکی از شرایط و مدارک مهم جهت درخواست ویزای دانمارک، ارائه گواهی عدم سوء سابقه می باشد. بدین ترتیب اگر متقاضی دارای کوچکترین سابقه ای باشد مثلا دارای محکومیت منجر به زندان باشد در این صورت امکان ریجکتی ویزای او کاملا فراهم است و یا اگر متقاضی در گذشته در گروه تبهکار یا دسته تروریستی عضو شده باشد باز هم درخواست او ریجکت می شود. بنابراین در این بخش حتی کتمان یا مخفی کردن سوء سابقه نیز کمکی به تایید ویزای متقاضی نخواهد کرد.

سوء پیشینه از دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

مدارک ناقص از دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

برای اخذ ویزای دانمارک 2022 بایستی مدارک مختلفی از جمله فرم درخواست تکمیلی، گذرنامه معتبر، عکس پاسپورتی جدید، کپی مدارک هویتی، کپی مدارک تحصیلی، بیمه نامه معتبر، گواهی اسکان، گواهی عدم سوء سابقه، بلیط رفت و برگشت دانمارک و غیره ارائه شود. این مدارک پرونده درخواست متقاضی را تشکیل می دهد و عدم ارسال هر یک از آنها به منزله ریجکتی و رد درخواست ویزای دانمارک خواهد بود. بنابراین دقت نظر در تهیه و تدارک مدارک ضروری از مهمترین کارها و اموری است که بر عهده متقاضیان قرار دارد.

فقدان مدرک برنامه سفر از دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

برای شروع پروسه اخذ ویزای دانمارک، متقاضی/ متقاضیان بایستی به دنبال تهیه و تامین مدارک و شرایط مختلفی باشند. در این بین برنامه سفر یا Travel Itinerary یکی از شروط اصلی مهاجرت به دانمارک و اخذ ویزای این کشور اروپایی است. و فقدان مدرک نشان دهنده برنامه سفر باعث ریجکتی ویزای دانمارک می شود. اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که چگونه می توان برنامه سفر به دانمارک را تنظیم و مدارک آن را به سفارت این کشور ارائه کرد. جهت اثبات برنامه سفر به دانمارک ارائه مدارک زیر از طرف متقاضی الزامی است:

مدارک لازم جهت اثبات برنامه سفر به دانمارک

تمکن مالی ناکافی جزء دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

از مهمترین مدارک و شرایط برای مهاجرت تحصیلی یا کاری و حتی گردشگری به کشور دانمارک ارائه مدرک تمکن مالی کافی است. تمکن مالی کافی نیز فقط از طریق ارائه صورتحساب بانکی کافی و معتبر امکان پذیر است. فلذا بدون ارائه این مدرک و یا ارائه ناقص و غیرکافی آن امکان تایید درخواست ویزای دانمارک مقدور نمی باشد.

فقدان مهارت های مصاحبه از دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

پس از تکمیل و ارائه پرونده درخواست، مرحله مصاحبه با آفیسر سفارت دانمارک مطرح می شود. بنابراین این مرحله جزء مراحل اصلی درخواست ویزای کشور دانمارک محسوب می شود که قبل از صدور ویزای دانمارک توسط آفیسری از خود سفارت دانمارک برگزار می شود. اگر چنانچه متقاضی در پاسخگویی به سوالات آفیسر سفارت ناکام بماند و یا اینکه او فاقد دانش زبان انگلیسی باشد، درخواست او بی برو برگرد ریجکت خواهد شد. همچنین اگر آفیسر سفارت کوچکترین شکی در رابطه با اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی داشته باشد، در آن صورت نیز ریجکتی ویزا محتمل است. بنابراین متقاضیان در مرحله مصاحبه با سفارت بایستی به دو نکته مهم زیر توجه داشته باشند:

دو نکته در مرحله مصاحبه در سفارت دانمارک

بیمه مسافرتی از دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

یکی دیگر از علل و دلایل ریجکتی ویزای دانمارک می تواند عدم ارائه بیمه مسافرتی و یا ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر باشد. عواملی که آفیسر مهاجرتی را متقاعد می کند تا درخواست متقاضی را سریعا رد کند. به همین دلیل متقاضیان در خرید و تهیه بیمه سفر به دانمارک بایستی به نکات مهم زیر توجه کنند:

شرایط ارائه بیمه مسافرتی جهت اخذ ویزای دانمارک 2022
شرط 1برای کل دوره اقامت متقاضی در دانمارک معتبر باشد
شرط 2در تمامی کشورهای ناحیه شنگن معتبر باشد
شرط 3پوشش خدمات درمانی و خدمات مسافرتی آن در حدود €30000 (یورو) باشد
شرط 4کلیه شرایط بیمه مثل اعتبار، مدت و دامنه پوشش بیمه بایستی به طور شفاف و روشنی روی دفترچه بیمه قید شود

شما عزیزان برای طرح سوالات خود در خصوص شیوه ها و شرایط مهاجرت آسان به دانمارک میتوانید با تیم مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *