مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای سوئد

دلایل ریجکتی ویزای سوئد

دلایل ریجکتی ویزای سوئد چیست و یا بهتر بگوییم که چه اتفاقی می افتد که سفارت سوئد درخواست ویزای متقاضیان را رد می کند؟ واقعیت این است که هر موقع ریجکتی ویزای روی دهد بدین معناست که درخواست ارائه شده مطابق با قوانین و مقررات مهاجرتی کشور سوئد نبوده است. حالا این عدم انطباق قانونی ممکن است به خاطر ارسال مدارک ناقص یا نادرست، گواهی تمکنی غیرکافی، وجود سوء سابقه، فرم درخواست ناقص، شرایط پاسپورت نامناسب، پاسپورت نامعتبر، عدم اثبات بازگشت از سوئد و غیره باشد. دلایلی که در ادامه تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت مفصلی درباره آنها بحث خواهند کرد.

فرم درخواست ناقص جزء دلایل ریجکتی ویزای سوئد

دولت سوئد با توجه به روش های مختلف مهاجرتی ویزاهای مختلفی را نیز برای متقاضیان صادر می کند. از جمله این ویزاها می توان به ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری و ویزای همراه اشاره نمود. از جمله شرایط همه این ویزاها نیز تکمیل فرم درخواست Application form می باشد. فرمی که بایستی به زبان انگلیسی یا سوئدی و بصورت کامل و دقیقی تکمیل شود. و تکمیل ناقص یا نادرست هر بخش از این فرم در ادامه منجر به ریجکتی درخواست متقاضی می گردد.

پاسپورت نامناسب از دلایل ریجکتی ویزای سوئد

یکی دیگر از دلایل ریجکتی ویزای سوئد، شرایط نامناسب پاسپورت متقاضیان می باشد. بعضا مشاهده می شود که صفحات پاسپورت پاره شده و یا صفحه ای از آن کنده شده و یا اطلاعات درج شده در آن مخدوش شده است. و یا گاها مشاهده می شود که متقاضی پاسپورت منقضی را که تاریخ آن گذشته ارسال می کند. اینها همگی جزء پاسپورت های نامعتبر شناخته شده و منجر به ریجکتی درخواست متقاضیان می گردد. از نظر اداره مهاجرت سوئد نیز فقط و فقط پاسپورتی معتبر است که از شرایط زیر برخوردار باشد:

پاسپورت نامناسب از دلایل ریجکتی ویزای سوئد

سوء پیشینه از دلایل ریجکتی ویزای سوئد

یکی دیگر از عوامل و دلایل ریجکتی ویزای سوئد، داشتن سوء سابقه محکومیت در دادگاه های ملی و بین المللی است. به همین دلیل نیز یکی از شرایط مهم برای درخواست ویزای کشور سوئد ارایه گواهی عدم سوء سابقه است. پس طبق قانون درخواست متقاضیان دارای سوء سابقه اثبات شده و یا متقاضیانی که سوء سابقه خود را کتمان می کنند، فورا ریجکت می شود. چرا که در اینصورت متقاضی به عنوان تهدیدی برای امنیت، رفاه و آسایش عمومی جامعه تشخیص داده می شود.

تمکن مالی ناکافی از دلایل ریجکتی ویزای سوئد

یکی از دلایلی که ممکن است سفارت سوئد درخواست متقاضیان را رد بکند، تمکن مالی ناکافی ارائه شده توسط آنهاست. در واقع دولت سوئد از این طریق درصدد اطمینان از این موضوع است که متقاضی در طول اقامتش در سوئد می تواند از عهده تامین خرج و مخارج خود برآید. بمنظور اثبات تمکن مالی نیز ارائه صورت حساب بانکی یا Bank Balance الزامی است. مثلا تمکن مالی لازم برای متقاضیان تحصیل در سوئد داشتن حداقل پس انداز ماهیانه حدود €840 (یورو) می باشد. بنابراین عدم اثبات تمکن مالی کافی نهایتا منجر به ریجکتی ویزای سوئد می گردد.

عدم ارائه گواهی اسکان از دلایل ریجکتی ویزای سوئد

یکی دیگر از فاکتورهایی که ممکن است بر رد یا تایید درخواست ویزای سوئد تاثیرگذار باشد، گواهی اسکان می باشد. این مدرک به خوبی نشان می دهد که آیا متقاضی محلی برای اقامتش در کشور سوئد دارد یا خیر. بنابراین در صورتی درخواست متقاضیان ریجکت خواهد شد که:

عدم ارائه گواهی اسکان از دلایل ریجکتی ویزای سوئد

بیمه مسافرتی نامعتبر جزء دلایل ریجکتی ویزای سوئد

از دلایل دیگری که ممکن است باعث ریجکتی درخواست متقاضیان مهاجرت به سوئد گردد می توان به ارائه بیمه سفر نامعتبر اشاره کرد. با این حساب عدم توانایی متقاضی در ارائه یک بیمه نامه مناسب در طول مدت اقامتش در سوئد میتواند سبب ریجکتی درخواستش شود. چنین مواردی شامل:

  • عدم توانایی متقاضی در تهیه پوشش بیمه مسافرتی با مبلغ پیش بینی شده
  • عدم توانایی در تهیه بیمه مسافرتی که هزینه برگشت متقاضی به کشورش را پوشش دهد
  • عدم توانایی در تهیه بیمه مسافرتی که نه تنها در سوئد بلکه در سراسر منطقه شنگن معتبر باشد
  • عدم توانایی در تهیه بیمه مسافرتی که تمام ایام سفر و اقامت متقاضی در سوئد را پوشش دهد

نبود برنامه سفر از دلایل ریجکتی ویزای سوئد

یکی دیگر از دلایل مهم و اثرگذار بر روی تایید یا رد ویزای سوئد، ارائه مدرکی دال بر وجود برنامه سفر می باشد. از جمله مواردی که نشانگر فقدان برنامه سفر به سوئد است می توان به عدم ارائه مدرک اسکان در سوئد و عدم ارائه بلیط پرواز رزرو شده اشاره نمود. بنابراین در صورت عدم تهیه این مدارک امکان ریجکتی ویزای سوئد چند برابر می شود.

نبود برنامه سفر از دلایل ریجکتی ویزای سوئد

ارسال مدارک جعلی از دلایل ریجکتی ویزای سوئد

همگان در جریان هستند که مرحله جمع آوری و تحویل مدارک از مهمترین و حساس ترین مراحل فرآیند مهاجرت به هر کشوری از جمله کشور سوئد محسوب می شود. بنابراین هر زمانی که متقاضیان از مدارک نادرست، جعلی و یا مخدوش استفاده کنند مسلما شانس ویزا شدنشان را به صفر می رسانند. چرا که آفیسرهای مهاجرتی سوئد با حساسیت کاملی به بررسی تک تک مدارک ارسالی می پردازند. ضمنا این کار علاوه بر ریجکتی ویزای سوئد همچنین تبعات نامطلوب دیگری هم برای متقاضی خواهد داشت.

سوئد یکی از ثروتمندترین و شادترین کشورهای اروپایی است و به همین دلیل نیز این کشور توجه اکثر مهاجران خارجی از جمله دانشجویان و کارگران ماهر را به خود جلب کرده است. منتها سوئد نیز مثل اغلب کشورهای اروپایی شرایط و مقررات خاصی برای مهاجرت اتباع خارجی وضع کرده است. اگر شما نیز جزء علاقه مندان و متقاضیان مهاجرت به سوئد 2022 هستید پس برای اخذ مشاوره های تخصصی حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *