مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

اخیرا مجارستان به مسیر مهاجرتی پرطرفدار دانشجویان ایرانی بدل شده است اما نبایستی از این نکته نیز غافل شد که امکان رد ویزا نیز برای متقاضیان مهاجرت به مجارستان وجود دارد. از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای مجارستان میتوان به پاسپورت نامعتبر، مدارک و فرم ناقص، گواهی تمکن مالی ناکافی، سوء سابقه و غیره اشاره نمود. اما در صورت ریجکتی ویزای مجارستان نیز متقاضیان هم می توانند برای بررسی مجدد پرونده اشان درخواست داده و هم اینکه در یک وقت دیگری برای درخواست مجدد آماده شوند.

منتها برای درخواست تجدید رسیدگی بایستی در عرض 8 روز پس از اطلاع از ریجکتی ویزای مجارستان اقدام کرد. در ضمن درخواست تجدید رسیدگی بایستی به زبان مجاری یا یکی از زبان های رایج در اتحادیه اروپا (EU) تنظیم شده و به سفارتخانه مجارستان تحویل داده شود. سفارت نیز در عرض نهایتا 15 روز پس از دریافت درخواست تجدید رسیدگی به این درخواست پاسخ می دهد. نکته آخر هم اینکه هزینه غیرقابل استرداد درخواست تجدید رسیدگی در حدود €30 (یورو) می باشد. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا شما را با آخرین اخبار و اطلاعات مهاجرت و اخذ اقامت اروپا آشنا کنیم.

فرم درخواست از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

یکی از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای مجارستان عدم دقت یا سهل انگاری متقاضیان در تکمیل فرم درخواست می باشد. چرا که کوچکترین خطا و اشتباهی در تکمیل این فرم و یا ورود اطلاعات نادرست به فیلدهای آن منجر به ریجکتی ویزای مجارستان خواهد شد. بنابراین به متقاضیان مهاجرت به مجارستان در تکمیل فرم درخواست ویزای مجارستان دو مورد زیر توصیه می شود:

فرم درخواست از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

پاسپورت نامعتبر از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

همان طوری که می دانید، پاسپورت Passport مدرک ضروری برای اخذ ویزا محسوب می شود و بدون آن کل فرآیند درخواست متقاضیان ریجکت خواهد شد. پس اگر پاسپورت متقاضی در شرایط خوبی قرار نداشته باشد مثلا پاره شده یا برگه ای از آن افتاده باشد، تحویل آن باعث ریجکتی ویزای مجارستان خواهد شد. مضاف بر این متقاضیان قبل از تحویل پاسپورت یا مدرک مسافرتی خودشان بایستی تاریخ اعتبار آن را هم چک بکنند. چرا که پاسپورت نامعتبر نیر از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان محسوب خواهد شد.

با این حساب پاسپورتی برای درخواست ویزای مجارستان لازم است که:

  • اولا حداقل دارای دو صفحه خالی باشد
  • دوما همراه با امضای متقاضی باشد
  • سوما از زمان صدورش بیش از 10 سال نگذشته باشد
  • چهارما پس از اتمام اعتبار ویزای مجارستان حداقل به مدت 3 ماهی معتبر باشد

تمکن مالی از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

برای درخواست ویزای مجارستان از هر نوع آن، متقاضی بایستی حتما و حتما تمکن مالی خودش جهت زندگی و اسکان در مجارستان را اثبات کند. و ابزار صلی او برای این کار ارائه صورتحساب بانکی اش می باشد. این مدرک که از آن به عنوان Proof of financial means هم نامبرده می شود بایستی مربوط به گردش مالی حساب پس انداز شخصی برای 3 ماه اخیر باشد. و طبق قوانین منطقه شنگن نیز حداقل میزان پس انداز متقاضی نیز بایستی حدود €3000 (یورو) برای 6 ماه باشد. والا ارائه مدرک تمکنی با میزان پایین تر از حد مشخص شده منجر به ریجکتی ویزای مجارستان می شود.

سوء پیشینه از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

یکی از مهمترین علل و دلایل ریجکتی ویزای مجارستان داشتن سوء سابقه محکومیت می باشد. اگر چنانچه متقاضی دارای سابقه کیفری و محکومیت زندان حاصل از جرایمی مثل حمل مواد مخدر، اعتیاد، عضویت در سازمان های تروریستی باشد در این صورت درخواست متقاضی ریجکت خواهد شد. بنابراین عدم ارائه گواهی عدم سوء سابقه و یا پنهانکاری در این زمینه نه تنها منجر به ریجکتی ویزا شده بلکه همچنین سبب عدم صلاحیت دائمی متقاضی می گردد.

سوء پیشینه از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

عدم ارائه برنامه سفر از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

از مهمترین مدارکی که برای مهاجرت به مجارستان نیاز است، ارائه مدارکی دال بر داشتن یک برنامه یا طرح سفر می باشد. و متقاضیان برای اثبات این موضوع نیازمند ارائه رزرواسیون های پرواز و گواهی اسکان (همراه با شماره مرجع رزروی، محل و شماره تماس هتل) هستند. بنابراین بدون ارائه برنامه سفر و یا نقص در این مدارک نیز امکان ریجکتی ویزای مجارستان خیلی بالاست.

بیمه پزشکی از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

همان طوری که می دانید یکی از اصلی ترین مدارک برای اخذ ویزای مجارستان، داشتن بیمه مسافرتی یا Medical Insurance می باشد. عدم ارائه بیمه مسافرتی و یا بیمه منقضی ممکن است که باعث ریجکتی ویزای مجارستان شود. و فقط بیمه ای از نظر اداره مهاجرت مجارستان پذیرفته شده و مورد تایید است که دارای شرایط زیر باشد:

  • برای کل دوره ویزا معتبر باشد
  • در کلیه کشورهای ناحیه شنگن معتبر باشد
  • پوشش خدماتی آن در حدود €30000 (یورو) باشد
  • کلیه شرایط بیمه مثل اعتبار، مدت و دامنه پوشش بیمه بایستی به طور شفاف و روشنی روی تاییدیه یا بیمه بیان شود

مدارک ناقص از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

یکی از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان نیز می تواند ارائه مدارک ناقص، نادرست و حتی جعلی باشد. از جمله این موارد نیز می توان به ترجمه نادرست و یا عدم ترجمه و تایید مدارک به زبان انگلیسی و یا زبان مجارستانی اشاره کرد. در این صورت نیز درخواست متقاضیان بی درنگ ریجکت خواهد شد. بنابراین متقاضیان در زمینه گردآوری و ارسال مدارک بایستی نهایت دقت را به خرج دهند تا اینکه درخواست آنها ریجکت نشود.

اقدامات پس از ریجکتی ویزای مجارستان چیست؟

پس از ریجکتی ویزای مجارستان، متقاضیان می توانند به ترتیب دو اقدام ضروری زیر را انجام دهند. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، آنها بایستی در عرض 8 روز پس از اطلاع از ریجکتی ویزای خود درخواست استیناف دهند. این درخواست بایستی به زبان مجارستانی و یا یکی از زبان های رایج اروپایی تنظیم شده و جهت تحویل به سفارتخانه مجارستان داده شود. سفارت مجارستان نیز در عرض نهایتا 15 روز پس از دریافت درخواست استیناف به این درخواست متقاضی پاسخ می دهد.

نکته آخر هم اینکه هزینه غیرقابل برگشت درخواست تجدید رسیدگی در حدود €30 (یورو) میباشد:

اقدامات پس از ریجکتی ویزای مجارستان

و در صورتی که متقاضی از طریق شکایت و درخواست رسیدگی مجدد نیز به نتیجه دلخواه نرسید در آن صورت می تواند درخواست ویزای خود را مجددا از طریق سفارت مجارستان به جریان بی اندازد. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا راهنمائی های تخصصی لازم جهت مهاجرت و اخذ ویزاهای مختلف را دریافت کنید.

پرسش های پرتکرار در خصوص دلایل ریجکتی ویزای مجارستان

در این بخش مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • مدارک ناقص از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان کدام اند؟ یکی از دلایل ریجکتی ویزای مجارستان نیز می تواند ارائه مدارک ناقص، نادرست و حتی جعلی باشد. از جمله این موارد نیز می توان به ترجمه نادرست و یا عدم ترجمه و تایید مدارک به زبان انگلیسی و یا زبان مجارستانی اشاره کرد. در این صورت نیز درخواست متقاضیان بی درنگ ریجکت خواهد شد. بنابراین متقاضیان در زمینه گردآوری و ارسال مدارک بایستی نهایت دقت را به خرج دهند تا اینکه درخواست آنها ریجکت نشود.
  • اقدامات پس از ریجکتی ویزای مجارستان چیست؟ پس از ریجکتی ویزای مجارستان، متقاضیان می توانند به ترتیب دو اقدام ضروری زیر را انجام دهند. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، آنها بایستی در عرض 8 روز پس از اطلاع از ریجکتی ویزای خود درخواست استیناف دهند. این درخواست بایستی به زبان مجارستانی و یا یکی از زبان های رایج اروپایی تنظیم شده و جهت تحویل به سفارتخانه مجارستان داده شود. سفارت مجارستان نیز در عرض نهایتا 15 روز پس از دریافت درخواست استیناف به این درخواست متقاضی پاسخ می دهد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *