مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند

دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند

برخی از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند شامل ارائه پاسپورت یا مدرک مسافرتی منقضی شده، ارسال مدارک ناقص، تمکن مالی ناکافی و غیره می باشد. اما برای اجتناب از ریجکتی ویزای کشور نیوزلند راهکارهایی مثل تسلط به زبان انگلیسی، آشنایی کامل با قوانین و مقررات مهاجرتی نیوزلند، دریافت مشاوره تخصصی از یک وکیل مهاجرتی مجرب و غیره نیز وجود دارد. پس تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله علاوه بر تشریح دلایل رد ویزای نیوزلند همچنین شما عزیزان را با شیوه های پیشگیری از ریجکتی ویزای این کشور آشنا خواهند کرد.

ریجکتی ویزا چیست؟

اصطلاح ریجکتی ویزا یا Visa Refusal به عمل جلوگیری از ورود به یک کشور خاص توسط رد درخواست ویزا اشاره می کند. در حقیقت ریجکتی ویزا ممکن است زمانی اتفاق بیافتد که متقاضی برای ورود به یک کشور خاصی نتواند صلاحیتش را اثبات بکند. ریجکتی ویزا نیز عمدتا به خاطر ارائه مدارک و اطلاعات ناقص و غیرکافی اتفاق می افتد. با این حال دلایل دیگری نیز پشت ریجکتی ویزای نیوزلند وجود دارد که ما در ادامه به معرفی آنها نیز می پردازیم.

عدم تامین شرایط لازم از دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند

همانند هر کشور دیگری نیز مهاجرت به نیوزلند دارای شرایط و الزامات خاص خود است. و در صورت عدم توانایی متقاضیان در تامین این شرایط نیز درخواست آنها ریجکت می شود. پس اگر شما نتوانید اسناد و مدارک لازم برای ساپورت شرایط ویزایتان را تهیه کنید، درخواست شما ریجکت خواهد شد. مثلا اگر شما به عنوان متقاضی نتوانید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد:

  • بودجه کافی برای زندگی و اقامت در نیوزلند دارید.
  • بلیط رفت و برگشت نیوزلند را رزرو کرده اید و در پایتن اقامتتان قصد ترک این کشور را دارید.
  • با دلایل قانونی و معتبر قصد سفر به نیوزلند را دارید.

مسائل شخصیتی و سلامتی از دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند

یکی دیگر از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند، وجود سوء سابقه و یا وجود مشکلات سلامتی است. پس اگر شما در این دو زمینه مشکلی داشته باشید، یقینا درخواست ویزایتان رد می شود. بنابراین اگر برای اداره مهاجرت نیوزلند محرز شود که شما دارای یکی از شرایط زیر هستید، درخواست ویزایتان را بلادرنگ ریجکت خواهد کرد:

  • اگر محرز شود که شما برای امنیت ملی و منافع ملی نیوزلند خطری محسوب شوید. مثلا با گروه تبهکاری در ارتباط باشید و یا جزء متخلفان جنسی باشید.
  • اگر محرز شود که شما در گذشته تخلفی داشته اید که منجر به بازداشت شما شده است.
  • اگر چنانچه محرز شود که شما از کشور دیگری دیپورت شده اید.

مسائل شخصیتی و سلامتی از دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند

ارائه اطلاعات غلط از دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند

مبنای صدور ویزای نیوزلند بر اساس صداقت است و از همین رو نیز اگر در هر مرحله ای مشخص شود که اطلاعات نادرستی توسط متقاضی ارائه می شود، سریعا درخواست ویزای او ریجکت می شود. بنابراین هم ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه کننده در فرم درخواست ویزا و هم در پاسخگوئی به آفیسر مهاجرتی منجر به ریجکتی ویزای نیوزلند خواهد شد. ضمنا ارسال اسناد و مدارک جعلی نیز نهایتا منجر به رد ویزای متقاضی می شود.

پاسپورت نامعتبر از دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند

یکی از دلایل مهم و تاثیرگذار بر روی رد ویزای نیوزلند تهیه پاسپورت یا مدارک شناسایی نامعتبر می باشد. پس با این حساب در صورت ارائه پاسپورت یا گذرنامه تاریخ گذشته، مدارک هویتی نامعتبر یا مخدوش و غیره منجر به ریجکتی ویزای نیوزلند خواهد شد. بنابراین قبل از هر اقدامی برای درخواست ویزای نیوزلند کنترل مدارک هویتی و مدرک سفر جزء ضروریات محسوب می شود. پس حتی داشتن ویزا نیز تضمینی برای ورود به خاک این کشور نباشد. چرا که ممکن است مدارک هویتی ناقص باعث دیپورت مسافران از فرودگاه های نیوزلند شود.

عدم تکمیل کارت ورود از دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند

پس از ورود به نیوزلند، تکمیل کارت ورود از ضروریاتی است که بر عهده مهاجران خارجی قرار دارد. بنابراین از دیگر دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند و ممانعت از ورود به این کشور شامل امتناع از تکمیل و دریافت کارت ورود Entry Card، ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه کننده در هر بخشی از کارت ورود، جلوگیری از عکسبرداری، اخذ اثر انگشتان و یا اسکن رنگ چشم توسط آفیسر مهاجرت، در اختیار داشتن مواد ممنوعه یا کنترل شده و یا قصد وارد کردن آنها به نیوزلند آنهم بدون اخذ مجوز قانونی، سرپیچی از قوانین و مقررات مرزی نیوزلند و غیره می باشد.

توصیه ها برای جلوگیری از ریجکتی ویزای نیوزلند

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، دلایل ریجکتی ویزای نیوزلند متفاوت است. و پس از ریجکت ویزا نیز معمولا متقاضی از طریق نامه ریجکت در جریان دلیل یا دلایل ریجکتی ویزای خود قرار می گیرد. بنابراین با توجه به همین دلایل می توان در درخواست بعدی یک پرونده کامل و بی نقصی را تحویل داد. علاوه بر این ها افرادی که برای ویزاهای تحصیلی اقدام می کنند باید شرایط سنی مناسب داشته باشند. داشتن گپ تحصیلی بیش از 5 سال یکی دیگر از دلایل ریجکتی ویزا تلقی می گردد. مسلما در این زمینه تسلط به زبان انگلیسی، آشنایی کامل با مقررات مهاجرتی کشور نیوزلند و نیز اخذ مشاوره از وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند راهگشای این مشکل متقاضیان مهاجرت به نیوزلند 2022 باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *