مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

اگر مایل به مهاجرت به کشور مدرن کانادا هستید، برای ورود به این کشور باید ویزا دریافت نمایید و از دلایل ریجکتی ویزای کانادا باخبر شوید. همانند سایر کشورها کانادا نیز دارای انواع ویزاهای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و توریستی می باشد که در میان ایرانیان ویزاهای تحصیلی و توریستی این کشور از محبوبیت بالایی برخوردارند و متاسفانه بعضا درخواست ویزای افراد از طرف سفارت این کشور رد می شود. اگر درخواست ویزای شما نیز رد شده است نگران نباشید، مراحلی وجود دارد که با بهره مندی از آنها مجددا برای دریافت ویزا اقدام نمایید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت ارائه اطلاعاتی در زمینه دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا این مقاله را ارائه کرده و در صورتی که مایل به دریافت مشاوره رایگان در این زمینه هستید می توانید با کارشناسان ارشد این موسسه تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به چند سوال مهم پاسخ داده خواهد شد:

  • چه دلایلی برای رد ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد؟
  • منظور از نقص مدارک در پروسه صدور ویزا چیست؟
  • شرایط کلی تحصیل در کشور کانادا چیست؟
  • شیوه صدور ویزای توریستی کانادا چیست و به چه دلیل درخواست این ویزا رد می شود؟
  • شرایط دریافت دعوتنامه از کشور کانادا چیست؟

دسته بندی و بررسی دلایل ریجکتی انواع ویزای کانادا

نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی تقاضا برای مهاجرت به کانادا سال به سال در حال افزایش است. و همگان در جریان این موضوع هستند که کانادا از یک سیستم مهاجرتی خاصی برخوردار است. بر طبق همین سیستم مهاجرتی است که اتباع خارجی با توجه به شرایط و اهدافی که دارند می توانند متقاضی یکی از 3 دسته کلی ویزای کانادا باشند:

نوع ویزای کانادادسته بندی انواع آن
ویزاهای موقت کانادا (با  حداکثر مدت اقامت 6 ماهه)ویزای توریستی کانادا، سوپر ویزای کانادا، ویزای رسمی و دیپلماتیک، ویزای بیزینس کانادا، ویزای تولد در کانادا، ویزای اهداکنندگان اعضای بدن، ویزای تسهیلات کانادا، ویزای دانشجویی کانادا، ویزای کار موقت کانادا، ویزای هالیدی ورکینگ
ویزاهای اقامت دائم (PR)برنامه سرمایه گذار مهاجر، برنامه ویزای استارت آپ، ویزای اشخاص خویش کارفرما، برنامه کارگر ماهر منتخب کبک (QSWP)، برنامه اسپانسری خانواده، برنامه پرستار سالمندان یا کودکان
ویزاهای اکسپرس اینترای EXPRESS ENTRY
  • برنامه مشاغل مهارتی فدرال (FSTP)
  • برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)
  • برنامه های داوطلب استانی (PNP)
  • دسته سابقه کار کانادایی

انواع برنامه های مهاجرتی به کانادا کدام اند:

انواع برنامه های مهاجرتی به کانادا

برنامه های درخواست ویزای کانادا

دولت کانادا همه ساله برنامه های مهاجرتی مختلفی را به متقاضیان پیشنهاد می کند و افراد از طریق این برنامه ها می توانند نسبت به اخذ PR کانادایی خود اقدام نمایند. فقط لازم است بدانید که این برنامه ها غالبا از نوع برنامه های امتیازبندی یا Point-based System می باشد و شرایط و ضوابط آنها از این قرار است:

عنوان برنامه مهاجرتی منجر به اخذ PR کاناداحداقل امتیاز لازم
برنامه اکسپرس اینتری447 به بالا
برنامه داوطلب استانی (PNP)87 امتیاز برای کارگران ماهر
91 امتیاز برای دانشجویان بین المللی
برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP)50 امتیاز برای مهاجرت تنها خود متقاضی
59 امتیاز برای مهاجرت بهمراه همسر

همان طوری که در جدول فوق نیز مشاهده گردید، بهترین مسیر مهاجرتی حال حاضر کانادا مخصوصا برای کارگران ماهر استفاده از برنامه مهاجرتی اکسپرس اینترای (تحت دسته کارگر ماهر فدرال یا FSWP) می باشد. شرط اخذ PR کانادا توسط این کارگران نیز اخذ 67 امتیاز از 100 امتیاز کل بدین صورت می باشد:

آیتم هاامتیاز حداکثری
مهارت زبان28 امتیاز
تحصیلات عالی25 امتیاز
سابقه کاری15 امتیاز
سن و سال12 امتیاز
جاب آفر از کانادا10 امتیاز
انطباق پذیری10 امتیاز
مجموع100 امتیاز کل

دلایل ریجکتی ویزای کانادا در پروسه تحصیل

در این بخش سعی بر آن شده متداول ترین دلایل ریجکتی ویزای کانادا را نام برده تا در صورتی که قصد اپلای ویزا برای این کشور را دارید این نکات را در نظر بگیرید.

اگر برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام کرده باشید ممکن است به دلایل زیر ریجکت شوید:

تمکن مالی: طبق قانون 219 حفاظت از مهاجرت و پناهندگی کشور کانادا، آفیسر قانع نشود که شما تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل در رشته و مقطع تحصیلی که برای آن اقدام نموده اید را ندارید. اگر در کنار ویزای تحصیلی خود برای ویزای همراه همسر نیز اقدام نمایید، در صورتی که ایشان نتواند ثابت کند درآمد و سرمایه کافی برای تامین هزینه های خود در کشور کانادا را دارد ممکن است درخواست شما برای ویزای همراه همسر رد شود.

وابستگی به کشور مبدا و نقصی مدارک کانادا

در صورتی که آفیسر قانع نشود شما بعد از اتمام دوره تحصیلتان در کانادا به کشور خود بازمی گردید ممکن است ویزای تحصیلیتان را صادر نکند. به عبارت دیگر اگر فرد وابستگی عاطفی، مالی و یا شغلی به کشور خود نداشته باشد از دید آفیسر این شخص دلیلی برای برگشت به کشور خود نداشته و ممکن است پس از اتمام تحصیلش در کانادا، از طریق اقامت غیرقانونی در خاک کشور مانده و پناهنده شود.

اگر مدارکی که به سفارت کانادا ارائه می دهید دچار نقص یا اشتباهی باشد ممکن است درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی رد شود. به عنوان مثال، اگر در مدارک دانشگاهی شما مانند ریزنمراتتان یا مدارک شناسایی مانند پاسپورت شما اشتباهی رخ داده باشد از نظر امنیتی به مدارک شما ایراد وارد شده و به دلیلی نقصی مدرک و یا ارائه ندادن مدارک صحیح ویزای شما ریجکت شود. اگر نامه پذیرش را که از کالج و یا دانشگاهی در کانادا دریافت کرده اید به سفارت ارائه ندهید ویزای شما رد خواهد شد.

معمولا در تمام انواع ویزاها، شخص درخواست دهنده می بایست آزمایش های پزشکی لازم که در وبسایت رسمی سفارت اعلام شده است را انجام دهد و نتایج آنرا در کنار سایر مدارک لازمه برای ویزای مورد نظر ارائه دهد. اگر این مدرک ارائه نشود به دلیل نقصی مدرک، و اگر ارائه شود و شخص دچار بیمارهای مسری و یا پرخطر باشد ممکن است از موفق به دریافت ویزای مورد نظر از سوی سفارت نشود.

دلایل ریجکتی ویزای کانادا در پروسه توریستی

اگر برای ویزای توریستی کشور کانادا اقدام کرده باشید ممکن است به دلایل زیر ریجکت شوید:

سابقه سفر: معمولا برای اخذ ویزای توریستی بهتر است شخص درخواست دهنده سابقه سفر یا اصطلاحا (Travel History) خوبی ارائه دهد. به عنوان مثال اگر می خواهید برای ویزای توریستی کانادا اقدام نمایید توصیه می کنیم حداقل دو الی سه ویزای شنگن داشته باشید. دلیل اصلی این امر اینست که متاسفانه بسیاری از افراد به واسطه ویزای توریستی وارد خاک کانادا شده و چون این کشور عضو کمیسیون پناهندگی می باشد، پس از ورود درخواست پناهندگی داده اند. از طرفی دیگر، توریست میبایست سابقه سفر خوبی داشته باشد و معمولا این افراد کشورهای در دسترس تر را سفر کرده اند و حال می خواهد به عنوان گردشگر وارد قاره امریکا شود.

تمکن مالی: اگر فرد علاقه مند به دریافت ویزای توریستی کانادا نتواند تمکن مالی خوبی ارائه دهد به احتمال زیاد درخواست ایشان ریجکت خواهد شد. در واقع شخص می بایست ثابت کند می تواند هزینه های اسکان، رفت و آمد و خوراک و پوشاک خود را در مدت زمانی که در خاک کانادا به عنوان توریست اقامت دارد بپردازد.

دلایل ریجکتی ویزای کانادا در پروسه توریستی 

وابستگی به کشور مبدا از دلایل ریجکتی ویزای کانادا

نکته دیگری که در مورد ویزای توریستی بسیار مهم استف داشتن وابستگی عاطفی و مالی و شغلی فرد درخواست دهنده به کشور خویش است. اگر شما می خواهید برای ویزای توریستی کانادا اقدام نمایید و نمی توانید نامه اشتغال به کار، اشتغال به تحصیل، سند ملکی و یا حساب بانکی و همینطور سند ازدواج و هر آنچه که وابستگی عاطفیتان را به ایران ثابت کند ارائه کنید، ممکن است درخواست شما برای دریافت ویزای توریستی ریجکت شود.

معمولا در بسیاری از موارد شخص به واسطه دریافت دعوتنامه از شخصی دیگر که ساکن کانادا می باشد، درخواست ویزای توریستی را اعلام می کند. شایان ذکر است اگر این دعوتنامه معتبر نباشد و یا از سوی آفیسر تایید نشود، درخواست شخص ریجکت شده و اگر سفارت یقین پیدا کند که ایشان مدارک جعلی ارائه داده اند، به مدت 5 سال از درخواست برای هر نوعی ویزایی برای ورود به این کشور منع خواهد شد و اصطلاحا نام وی در Black List قرار خواهد گرفت.

دلایل عمده ریجکتی ویزای کانادا

در بخش های قبل برخی از دلایل ریجکتی ویزای کانادا اعلام شد که در این بخش به صورت تیتر وار سایر دلایل را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • عضویت در گروه های تروریستی
  • وابستگی مالی به گروه هایی که می توانند امنیت کانادا را تهدید کنند
  • سو سابقه کیفری
  • بیماری های شدید به گونه ای که به مراقبت های پزشکی فراوان نیاز باشد
  • بیماری های واگیر دار به طوری که سلامت جامعه کانادایی را به خطر افکنید
  • هر نشانه ای از به خطر انداختن امنیت کانادا
  • نبودن دلایل کافی برای سفر به کانادا
  • در اختیار نداشتن تمکن مالی برای اقامت در کشور کانادا
  • استفاده از مدارک جعلی
  • ارائه اطلاعات غلط به طوری که آفیسر دچار مشکل شود
  • نقص در ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت
  • عدم تطابق مدارک ارائه شده و فرم در خواست ویزا

تعداد مهاجرین به کشور کانادا

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در زمینه دلایل ریجکتی ویزای کانادا کسب کرده باشید. علاوه بر دلایل ذکر شده دلایل دیگری مانند نظر شخصی آفیسر در قبولی و یا رد شدن ویزای شخص تاثیرگذار خواهند بود و در پروسه های مهاجرت همیشه کمی ریسک ریجکت شدن افراد وجود دارد. در هر صورت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با گارانتی نمودن پروسه مهاجرتی شما تضمین می نماید که با درصد بالایی موفق به دریافت ویزای خود خواهید شد. شما می توانید جهت بهره مندی از مشاوره رایگان با کارشناسان ارشد ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار درباب دلایل ریجکتی ویزای کانادا

افرادی که به دنبال موفقیت در اخذ ویزای کانادا می باشند پرسش هایی درخصوص دلایل ریجکتی ویزا مطرح می کنند:

  1. دلایل ریجکتی کانادا چیست؟ دلایل ریجکتی برای هر نوع ویزا متفاوت می باشد اما گاها دیده شده آفیسر کانادا به دلیل نا معلوم بودن دلیل سفر و شک به پناهندگی افراد را ریجکت می کند در نتیجه افراد باید اسناد و مدارک فوق العاده قوی ارائه دهند.
  2. دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ از دلایل مهم ریجکتی ویزای تحصیلی، فاصله و گپ تحصیلی بالای 5 سال، نپرداختن کامل شهریه دانشگاه، انگیزه نامه ضعیف، اقدام بدون مدرک زبان و تمکن مالی فوق العاده ضعیف می باشد.
  3. چه زمانی می توان برای رفع ریجکتی اقدام کرد؟ بعد از ریجکتی از سفارت کانادا افراد دوباره می توانند اقدام به اخذ ویزای کانادا نمایند مگر اینکه نامه ای از سمت سفارت اعلام کند که آن فرد دیگر راهی برای ورود به کانادا ندارد.
  4. چه مواردی از ریجکتی ویزای توریستی کانادا جلوگیری می کند؟ اگر فردی هدفش اخذ ویزای توریستی کانادا باشد باید حتما اسنادی مبتنی بر برگشت خود از کانادا، علقه های قوی مادی و معنوی، سابقه سفر به شنگن و دعوت نامه قوی ارائه دهد.
  5. آیا درخواست تجدید نظر برای ریجکتی ویزای توریستی کانادا وجود دارد؟ اگر درخواست افراد برای ویزای توریستی رد شود هیچ فرآیند تجدید نظری وجود نخواهد داشت.
5/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *