ویزای تحصیلی

دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

دانشگاه های خصوصی در کشور ترکیه بهترین گزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه می باشند که هر یک شرایط و قوانین خاص خود را دارند. همان طور که می دانید برای تحصیل پزشکی در کشور ترکیه و در دانشگاه های دولتی، شرکت در آزمون ورودی SAT یا YOS برای متقاضیان و کسب نمره قبولی الزامی است. تنها با پذیرش در دانشگاه های خصوصی نیازی به این آزمون نیست. در همین راستا مقاله ای تحت همین عنوان از سوی محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است که می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

به طور کلی مدارکی که برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه مورد نیاز است به قرار ذیل می باشد: ارائه مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی رشته های ریاضی یا تجربی (معدل بالا بین 18 تا 20)، ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره 6 آکادمیک ارائه مدرک تافل نمره 80، در صورتی که مدرک دیپلم معدل بالا را ندارید، دارا بودن مدرک لیسانس در رشته های علوم طبیعی با معدل بالا نیز مورد قبول است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

در بین دانشگاه های ترکیه، دانشگاه های خصوصی هستند که از استانداردهای آموزشی بالایی برخوردارند. از این رو در فهرست بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند. برای مثال می توان به دانشگاه های خصوصی ذیل اشاره نمود: دانشگاه بلینکت، دانشگاه کوش، دانشگاه سابانچی تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه در این دانشگاه ها لزومی بر شرکت در آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی YOS نبوده و دانشجویان می توانند بدون آزمون ورودی وارد این قبیل دانشگاه های خصوصی شوند. اما لازم است که متقاضی در دوره دبیرستان و مقطع دیپلم نمرات بالایی کسب کرده باشد. اطلاعات بیشتر در باب دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه را در لینک فوق بخوانید.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه عبارتند از:

آیتمشرح
مدرک مورد نیازمدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی
مدرک زبان لازمآزمون IELTS با نمره حداقل 6 یا آزمون TOEFL با نمره 80
مدارک شناسائیپاسپورت و مدارک هویتی دیگر
هزینه تحصیلاز 10000$ الی 25000$ (دلار آمریکا)

زبان تحصیلی و آموزشی در دانشگاه های خصوصی ترکیه، به زبان انگلیسی می باشد. به همین دلیل ارائه مدرک زبان تافل IBT یا آیلتس برای پذیرش ضرورت دارد. بالا بودن نمره زبان در پذیرش دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی تاثیر بسزایی دارد. برنامه هایی که در زمینه های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های دولتی ارائه می گردد، مورد استقبال بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. از این رو لازم است فرد متقاضی تسلط و آمادگی لازم در زبان ترکی را داشته باشد. زیرا شانس موفقیت او جهت پذیرش در دانشگاه های خصوصی پزشکی ترکیه را افزایش خواهد داد.

دانشجویان برای تحصیل بدون آزمون رشته دندانپزشکی در ترکیه، به حداقل معدل 12 و نمره خام دروس اصلی نیاز خواهند داشت.

شهریه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، دانشگاه هایی که امکان تحصیل بدون آزمون ورودی در رشته دندانپزشکی را فراهم می کنند، خصوصی هستند. در چنین شرایطی، شهریه بالایی برای تحصیل در این دانشگاه ها نیاز خواهد بود. شهریه تحصیل در برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه مدیپول استانبول: شهریه این دانشگاه در هر سال 28800$ (دلار) است. این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت در ایران نیست.
  • دانشگاه یدی تپه دیگر دانشگاه خصوصی در ترکیه است که شهریه تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون در آن، 18150$ (دلار) در سال است. (yeditepe.edu.tr)
  • دانشگاه باهچه شهیر دیگر دانشگاه خصوصی در ترکیه است که رشته دندانپزشکی را بدون آزمون ورودی ارائه می کند. این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم قرار دارد. شهریه این دانشگاه به 27000$ (دلار) در سال می رسد.
  • دانشگاه نیشانتاشی یکی از ارزان ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در این رشته است. دانشجویان با پرداخت 12000$ (دلار) در سال می توانند در این دانشگاه به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی بپردازند.
  • دانشگاه بیرونی ترکیه یکی دیگر از دانشگاه های ترکیه است که بدون نیاز به آزمون می توان در آن به ادامه تحصیل پرداخت. شهریه این دانشگاه 18000$ (دلار) است. (int.biruni.edu.tr)

دانشگاه هایی مانند ایستینیه، کنت استانبول، دانشگاه بیکنت  به تازگی آزمون های ورودی را اضافه کرده اند.

برنامه‌ های پزشکی، دندانپزشکی‌ و داروسازی در ترکیه

دانشگاه های خصوصی بسیار خوبی جهت تحصیل در دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه مشغول فعالیت آموزشی بوده و دانشجو می پذیرند. همچنین مدارکی که در این زمینه به دانشجویان فارغ التحصیل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اعطا می نمایند، از درجه اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. ظرفیت این دانشگاه ها بالا بوده و دانشجویان بین المللی و خارجی شانس زیادی برای پذیرش خواهند داشت. اما فرد متقاضی بایستی نمرات بالایی را در دوره دبیرستان و متوسطه کسب کرده باشد. هزینه های تحصیل در این گونه دانشگاه ها به طور معمول بین 10000$ الی 25000$ (دلار) می باشد که بایستی پرداخت گردد. زبان تحصیلی برخی برنامه ها به زبان انگلیسی و برخی دیگر نیز به زبان ترکی می باشد. در باب تحصیل پزشکی در ترکیه لینک فوق را مطالعه کنید.

اگر شما نیز علاقه مند دست یابی به اطلاعاتی در خصوص بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه هستید، دعوت می کنیم که حتما رنکینگ دانشگاهی ترکیه را ملاحظه نمایید:

رتبه بین المللیرتبه ملینام موسسه آموزش عالی
511-5201دانشگاه کوچ
541-5502سابانجی یونیورسیتی
551-5603دانشگاه فنی آسیای میانه
591 – 6004دانشگاه بیلینکت
701-7505دانشگاه بغاز ایچی
801 – 10006دانشگاه آنکارا
801 – 10007دانشگاه حاجیت تپه
801 – 10008دانشگاه استانبول

شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

 

مزایای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

دانشجویانی که تحصیل پزشکی در ترکیه و یا دیگر رشته ها را انتخاب می کنند مانند سایر کشورها مزیت هایی برای آنان وجود دارد که برخی از آن ها به شرح ذیل می باشد:

  • اخذ ویزای شنگن یا آراسموس پس از فارغ التحصیلی در ترکیه
  • اعطای بورسیه های تحصیلی به دانشجویان ممتاز (بورسیه تحصیلی ترکیه)
  • کوتاه بودن مسافت بین ایران و ترکیه و سهولت تردد بین این دو کشور
  • امکان تحصیل به زبان های ترکی، انگلیسی، فرانسوی و یا آلمانی
  • مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و هزینه زندگی در ترکیه
  • اخذ مجوز کار دانشجویی به صورت پاره وقت در ترکیه
  • تحصیل در دانشگاه های با رتبه بالا و مورد تایید در ترکیه
  • امکان استفاده و بهره مندی از خوابگاه های دانشجویی در ترکیه
  • به دست آوردن تجربه زندگی مستقل همراه با فرهنگ های مختلف
  • امکان اشتغال در بهترین مشاغل در سطح اروپا پس از فارغ التحصیلی
  • امکان تحصیل در ترکیه به عنوان کشوری با پیشرفت اقتصادی چشمگیر
  • بهره مندی از تسهیلات دانشجویی و برنامه های حمایت از دانشجویان بین المللی

دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه در دانشگاه‌ های خصوصی‌

همان طور که گفته شد تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه به صورت دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی به دانشجویان ارائه می گردد. چنانچه مدرک بین المللی زبان انگلیسی یا زبان ترکی را دارا هستید و یا به قدری آمادگی دارید که می توانید در آزمون زبان دانشگاه کسب نمره قبولی نمایید این امکان را خواهید داشت که بلافاصله تحصیلات خود را آغاز کنید. در غیر این صورت باید نسبت به شرکت در کلاس ها و دوره های آمادگی زبان در دانشگاه اقدام نموده و پس از این که دوره های مذکور به پایان رسید، تحصیلات خود را آغاز کنید.

افراد زیادی وجود دارند که تمایل بسیاری به تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه و در نهایت کسب مدرک معتبر از دانشگاه های این کشور دارند. در این صورت با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و کسب مشاوره های حرفه ای و تخصصی مناسب با شرایط خود نمایید. آنان همواره شما را در پذیرش و تحصیل در ترکیه و یا سایر کشورها یاری خواهند نمود. کسب مشاوره های مورد نظر از طریق تماس تلفنی یا مراجعه به صورت حضوری به دفتر موسسه امکان پذیر می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

در بخش پایانی مقاله پیشرو مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • برنامه‌ های پزشکی، دندانپزشکی‌ و داروسازی در ترکیه چگونه است؟ دانشگاه های خصوصی بسیار خوبی جهت تحصیل در دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه مشغول فعالیت آموزشی بوده و دانشجو می پذیرند. همچنین مدارکی که در این زمینه به دانشجویان فارغ التحصیل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اعطا می نمایند، از درجه اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. ظرفیت این دانشگاه ها بالا بوده و دانشجویان بین المللی و خارجی شانس زیادی برای پذیرش خواهند داشت. اما فرد متقاضی بایستی نمرات بالایی را در دوره دبیرستان و متوسطه کسب کرده باشد. هزینه های تحصیل در این گونه دانشگاه ها به طور معمول بین 10000$ الی 25000$ (دلار) می باشد که بایستی پرداخت گردد. زبان تحصیلی برخی برنامه ها به زبان انگلیسی و برخی دیگر نیز به زبان ترکی می باشد.
  • دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه در دانشگاه‌ های خصوصی‌ به چه صورت است؟ همان طور که گفته شد تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه به صورت دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی به دانشجویان ارائه می گردد. چنانچه مدرک بین المللی زبان انگلیسی یا زبان ترکی را دارا هستید و یا به قدری آمادگی دارید که می توانید در آزمون زبان دانشگاه کسب نمره قبولی نمایید این امکان را خواهید داشت که بلافاصله تحصیلات خود را آغاز کنید. در غیر این صورت باید نسبت به شرکت در کلاس ها و دوره های آمادگی زبان در دانشگاه اقدام نموده و پس از این که دوره های مذکور به پایان رسید، تحصیلات خود را آغاز کنید.
4.6/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *