ویزای تحصیلی

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

مبحث تحصیل در رشته حقوق در انگلستان از سایر موضوعاتی است که توانسته ذهن افراد زیادی را در این خصوص به سمت خود سوق دهد. انگلستان دارای نظام و سیستم آموزشی بسیار مطلوبی است؛ به طوری که بیش از 50% کشورهای جهان از این نظام پیروی می کنند. مخارج تحصیل در رشته حقوق در انگلستان با نوع دانشجو (داخلی یا خارجی)، شهر، دانشگاه مرتبط می باشند. کیفیت زندگی در کشور انگلستان در 100 سال اخیر به طور چشمگیری بالا رفته است.

هزینه های درمانی در کشور انگلستان بسیار پایین هستند و تمامی ساکنان این کشور می توانند به راحتی از خدمات درمانی بهره ببرند. تحصیل در رشته حقوق در انگلستان به 2 بخش حقوق بین الملل و حقوق خصوصی تقسیم می شود. این مقاله متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

هزینه های تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

مخارج سکونت و زندگی در انگلستان بستگی به مواردی چون شهر سکونت، عادات، تغذیه، پوشاک و غیره دارد. شایان ذکر است که مخارج زندگی در لندن تقریبا 1000£ الی 1500£ (پوند) بالاتر از سایر شهرهای انگلستان است. متقاضیان باید برای مهاجرت به انگلستان، از تمامی مخارج مسکن بر بیایند. همچنین دانشجویان نیز باید هزینه های تحصیلی خود را در اولین سال های تحصیل پرداخت کنند. در صورت داشتن شرایط لازم، دانشجویان می توانند برای تحصیل در دوره دکترا، بورسیه کسب کنند. اما در صورت عدم اخذ بورسیه ها، معمولا شهریه رشته حقوق در انگلستان در سال 2024 سالانه بین 15000£ تا 22000£ (پوند) است.

بررسی رشته حقوق در انگلستان

تحصیل در رشته حقوق باعث گسترده شدن دید افراد نسبت به زندگی و کسب مهارت های لازم در تحلیل و حل مسائل خواهد شد. افراد با تحصیل در رشته حقوق مهارت های ذهنی خود را تقویت خواهند کرد. دوره های تحصیل در دانشگاه های حقوق انگلیس به صورت زیر هستند:

  • درک، تجزیه و تحلیل مسائل حقوقی
  • درک، تجزیه و تحلیل مسائل انتقادی

2 مورد بالا از اصول قانون و مهارت های عملی صورت می گیرند. دانشجویان برای دوره های عملی، باید در دادگاه های ساختگی به طور حرفه ای مسائل حقوقی و انتقادی را تحلیل و تجزیه کنند. تمامی متقاضیان این رشته باید به مدت یک سال در کمپانی های حقوقی مشغول به کار شوند. تحصیل رشته حقوق در دوره فوق لیسانس در انگلستان، یک سال به طول می انجامد. پس از اتمام دوره فوق لیسانس، دانشجویان می توانند به راحتی تحقیقات و پژوهش های لازم را انجام دهند.

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان در مقطع فوق لیسانس

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان در دوره فوق لیسانس به 2 صورت شکل می گیرد:

  1. 1 سال تحصیلی تمام وقت
  2. 2 سال تحصیلی نیمه وقت

مبحث آموزشی این دوره اغلب در چارچوب دروس مالیات، مقررات محیط زیست و اشتغال است که دانشجویان این دوره برای اتمام این دوره تحصیلی و ورود به دوره دکترا، باید پایان نامه ارائه دهند.

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان در مقطع فوق لیسانس

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان در مقطع دکترا

پس از اتمام دوره فوق لیسانس، متقاضیان می توانند در دوره دکترا مشغول به تحصیل شوند. برای اتمام این دوره باید یک مقاله 100000 کلمه ای توسط دانشجو ارائه شود. با اتمام دوره های تحصیلی رشته حقوق، دانشجویان با مسائل قانونی به طور کامل آشنا می شوند. درجات مختلف پژوهشی در دوره دکترا بدین صورت است:

  • MPhill: در این نوع پژوهش، متقاضی باید مقاله ای با حداقل 600000 کلمه ارائه دهد.
  • Mres : در این نوع پژوهش، متقاضی باید مقاله ای با حداقل 40000 کلمه ارائه دهد. پروژه باید به طور کامل شرح داده شود و توضیح دهید مراحل تهیه آن به چه صورت بوده است.

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان امر آسانی نیست اما امکان پذیر است. در زمان تحصیل در این رشته افراد وارد دوره های عملی حقوقی lpc در انگلستان نیز می شوید. دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات تکمیلی، این مهارت ها را کسب خواهند کرد؛ پژوهش، تفسیر، تفسیر مباحث پیچیده، تفکر تحلیلی، حل مسئله عملی، ارتباط کلامی، مذاکره، کار گروهی و بررسی اسناد دفاتر قانونی.

مباحث تحصیلی رشته حقوق در دانشگاه های انگلستان بدین صورت است؛ مبحث های اصلی، راه های مختلف مهاجرت، مقررات در کارها، مقررات اصلی، مقررات دادرسی انگلیس، مقررات جزا، مقررات عقد قرارداد، حقوق، پزشکی، مقررات رسانه، مقررات اینترنتی، مقررات مردمی، مقررات خردسالان و مقررات خرید ملک.

ضرورت دوره های lpc در انگلستان طی سال 2024

بیان این نکته حائز اهمیت می باشد که گذراندن این دوره بعد از موفقیت در به پایان رساندن دوره آموزشی پایه ای و آکادمیک دارای ضرورت می باشد و مورد نیاز است. فشردگی، تراکم و همچنین بالا بودن میزان حجم کلیه مطالب از جمله مشخصات و ویژگی‌های آشکار و بارز این دوره تحصیلی می باشد به صورتی که دانشجویان را مجبور به پذیرفتن این دوره تحصیلی می کند. این دوره‌ موفق شده در کشور انگلستان از جانب جامعه حقوقی تایید لازم را بگیرد.

پس می توان نتیجه گرفت که در رابطه با موفق شدن در گرفتن بورسیه 2024، شخص متقاضی کارآموزی در این دوره ملزم به آموزش دیدن و همچنین اقدام به مشاوره شدن با وکلا می باشد. البته طی کردن دوره های lpc متضمن هزینه های زیادی است. علاوه بر هزینه های زندگی در انگلستان که ماهانه بین 900£ تا 1200£ (پوند) می باشد، شهریه دوره های lpc بین 9500£ تا 17300£ (پوند) می باشد که بستگی به شرایط موسسه دارد. در حال حاضر بیش از 30 موسسه آموزش عالی در انگلستان دوره های lpc را ارائه می نمایند. دوره های تجصیلی lpc در انگلستان تمام وقت است یعنی دانشجویان باید به طور میانگین 45 ساعت در هفته درس بخوانند.

مدارک لازم برای دوره های حقوقی lpc در انگلستان

دانشجویانی که قصد کار آموزی در این دوره را دارند. ملزم به تحویل دادن مدارک ذیل می باشند. در صورت داشتن این مدارک کلیه این اشخاص واجد داشتن شرایط دوره‌ عملی حقوق خواهند شد، این مدارک عبارتند از :

  • تحویل دادن مدرک فارغ التحصیلی در رشته حقوق
  • موفق شدن در زمینه کسب نمره قبولی در آزمون حرفه‌ای و تخصصی شغل وکالت در این کشور یا (CPE)
  • تحویل دادن مدرکی که بیانگر داشتن دیپلم فارغ‌التحصیلی در رشته حقوق یا (GDL) باشد

همچنین مطالعه مقاله مهاجرت به انگلستان در مهاجرت تحصیلی به این کشور می تواند بسیار کمک کننده باشد.

شهریه دوره های حقوقی lpc در انگلستان

شهریه دوره های حقوقی lpc در کشور انگلستان بدین صورت می باشد:

دانشگاهشهریه به جز هزینه ثبت نام یا SRA به یوروشهریه قابل پرداخت به یورو
London Moorgate€16215€16230
Bristol. Birmingham, Exeter, Guildford, Reading€12375€12750
Chester, Leeds, Liverpool, Manchester€11935€11950
(London (Bloomsbury, Moorgate€16215€16230

هزینه ثبت نام شامل 15 € (یورو) می باشد.

مشاغل مرتبط با تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های حقوق انگلستان، می توان در مشاغل زیر مشغول به کار شد که عبارتند از:

  • روزنامه نگاری
  • جرم شناسی
  • مدد کاری
  • کسب و کار
  • وکیل
  • بانک داری
  • پژوهش و آموزش
  • قاضی
  • مشاور و کارشناس حقوقی

از جمله شرایطی که در باب تحصیل در رشته حقوق انگلستان می بایست مدنظر قرارد نمره دیپلم بین المللی است که باید بالای 34 باشد. سپری کردن دوره های پیش دانشگاهی در انگلستان و حداقل کسب نمره بالاتر از 6 در مقطع دیپلم و داشتن مدارکی دال بر مسائل حقوقی از دیگر موارد می باشد.

دانشگاه های برتر حقوق در انگلستان در 2024

برترین دانشگاه های رشته حقوق در انگلستان در سال 2024 در این بخش معرفی شده اند:

  • Cambridge University
  • Oxford University
  • The London School of Economics and Political Science
  • University College London
  • University of Dundee
  • QMUL
  • Durham University
  • King’s College London
  • Robert Gordon University

تحصیل در انگلستان

دانشگاه های معتبر در انگلستان رشته حقوق را ارائه می دهند. بهترین دانشگاه های کشور انگلستان بین 3 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. به طور کلی تحصیلات حقوق باعث موفقیت فرد در زمینه های حقوقی و مقررات بین المللی و همچنین مقررات و حقوق فردی می شوند. افرادی که در دانشگاه های انگلستان در رشته حقوق تحصیلات خود را به پایان می رسانند، می توانند به عنوان وکیل، قاضی، مدیر، خبر نگار، بانک دار، مشاور و یا مددکار حقوقی مشغول به کار شوند. اما در باب کار باید توجه داشته باشید که گذراندن آزمون های تخصصی دوره وکالت در این کشور باید با موفقیت طی شود و به عنوان یک فرد خارجی به راحتی نتوانید در هر پرونده ایی ورود کنید.

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان می تواند موجب اقامت انگلستان نیز شود. در صورتی که شما تحصیلات خود را در این کشور به بهترین شکل ممکن به پایان برسانید و سپس شغل مناسب با درآمد کافی پیدا کنید، می توانید مقیم انگلیس شوید. کار در انگلستان بعد از اتمام دوره تحصیلی در هر رشته ای می تواند باعث شود شما گواهی اقامت و حتی تابعیت این کشور را بدست آورید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب نیز است.

سوالات کلیدی درباره رشته حقوق در انگلستان

افرادی که می خواهند در انگلستان به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید به این نکته توجه کنند که هر رشته شرایط متفاوتی خواهد داشت. محدودیت هایی در این کشور وجود دارد که امکان تحصیل به تعداد فراوان به شهروندان خارجی را نمی دهد. به طور کلی باید گفت که شهروندان غیر بریتانیایی برای ورود به انگلستان با محدودیت هایی روبرو هستند. در این شرایط نمی توان انتظار داشت که فرد به راحتی بتواند پذیرش تحصیلی خود را نیز دریافت کند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • دوره تحصیل رشته حقوق در انگلستان چند سال است؟ معمولا دوره کارشناسی این رشته 3 ساله است اما در بسیاری از دانشگاه ها4 سال به طول خواهد انجامید. فرد باید پیش از اقدام برای دریافت پذیرش، این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.
  • شهریه تحصیل رشته حقوق در انگلستان چقدر است؟ شهریه دانشگاه های انگلستان در رشته حقوق در مقطع کارشناسی بین 6000£ تا 18000£ (پوند) در سال است. شهریه رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد معمولا کمتر از 12000£ (پوند) در سال است.
  • چرا رشته حقوق در انگلستان ارزشمند است؟ این کشور از نظر حقوقی یکی از بهترین های جهان است. باید در نظر داشت که تحصیل حقوق در این کشور می تواند به فرد کمک کند که در سراسر جهان به یک فرد خبره تبدیل شود.
5/5 - (1 امتیاز)

36 دیدگاه برای “تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

  1. م .شراهی گفت:

    سلام و عرض ادب
    گرایش های حقوق ای تی و حقوق فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک ایا در دلنشگاههای انگلیس تدریس میشوند؟
    ممکته راجبه گرایش های جدید حقوق یه توضیحاتی راجبه تدریس در کدام دلنشگاه راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه های بسیار زیادی در انگلستان وجود داره که رشته حقوق تکنولوژی رو در انگلستان ارائه می کنند. شما باید با توجه به رزومه ای که دارید مشخص کنید در کدام دانشگاه قصد دارید تحصیل کنید. بهترین دانشگاه کالج لندن هست در این رشته

  2. هلگا گفت:

    سلام من از ارامنه ایران هستم هم پاس ایرانی دارم هم پاس ارمنستان می خواستم برای ارشد حقوق از دانشگاه کمبریج یا آکسفورد یا هاروارد فول فاند بگیرم . شما سئوالم را متوجه نشدید منظورم دانشگاه فرانسه نبود منظورم دانشگاه فرانسوی ارمنستان هست..مدرک دانشگاه فرانسوی ارمنستان شانسش بیش تر است یا دانشگاه اروپایی ارمنستان ؟ کدوم دانشگاه انگلیسی زبان ارمنستان شانسش بیش تر است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه ایروان بهترین دانشگاه حقوق در ارمنستان هست

      1. هلگا گفت:

        سلام بله درسته ولی دانشگاه ایروان فقط به زبان ارمنی هست ،انگلیسی نیست

        1. امیر جلالی گفت:

          اگر بتونید از ابتدا در انگلستان یا آمریکا تحصیل کنید برای شما مناسب تر خواهد بود

          1. هلگا گفت:

            من فعلا شرایط اینو ندارم. یعنی دانشگاه انگلیسی زبان ارمنستان مناسب نیست برای بورسیه کامل گرفتن از دانشگاه آکسفورد یا هاروارد یا کمبریج

          2. امیر جلالی گفت:

            نمیشه به طور قطعی در رابطه با بورسیه صحبت کرد چون شما درخواست فول فاند دارید.
            ولی دانشگاه های برجسته جهان شما رو کمک می کنن تا به خواسته هاتون برسید. اگر بتونید در مرحله اول پذیرش بگیرید از دانشگاه، در مرحله بعدی شاید بهتون بورسیه هم بدن

  3. هلگا گفت:

    سلام من از ارامنه ایران هستم هم پاس ایرانی دارم هم پاس ارمنستان می خواستم برای ارشد حقوق از دانشگاه کمبریج یا آکسفورد یا هاروارد فول فاند بگیرم مدرک دانشگاه فرانسوی شانسش بیش تر است یا دانشگاه اروپایی ارمنستان ؟ کدوم دانشگاه انگلیسی زبان ارمنستان شانسش بیش تر است ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بدون تردید در صورتی که بتونید در فرانسه مدرک کارشناسی رو بگیرید شانس بهترین خواهید داشت ولی احتمالا در همین کشور بهتر باشه ارشد رو بگیرید.
      در صورتی که به دنبال این هستید که به شغل وکالت برسید، بهتر هست که از مقطع کارشناسی در یک کشور تحصیل کنید تا با ساختار حقوقی همون کشور پیش برید

  4. آگله گفت:

    سلام من می خواهم برای ارشد حقوق از دانشگاه کمبریج یا آکسفورد یا هاروارد فول فاند بورسیه کامل بگیرم. شانس مدرک دانشگاه غیرانتفاعی تاکستان بیشتر است یا دانشگاه آزاد قزوین یا دانشگاه آزاد ملارد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز اولا در رشته حقوق به راحتی نمی شه در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش گرفت چراکه حوزه قانونی در کشورهای مختلف متفاوت است.
      دانشگاه هایی که از اون ها یاد کردید دانشگاه هاروارد رتبه 1 جهان، دانشگاه آکسفورد رتبه 3 جهان و دانشگاه کمبریج رتبه 6 جهان رو در اختیار دارند.
      در بین 1250 دانشگاه برتر رشته حقوق در جهان، نام هیچ یک از دانشگاه هایی که شما در نظر گرفتید برای تحصیل خودتون دیده نمیشه ولی شما انتظار فول فاند دارید. توصیه می کنم اگر در تصمیم خودتون جدی هستید، در کنکور سال آینده شرکت کنید و دانشگاه بهتری رو برای ادامه تحصیل خودتون انتخاب کنید

  5. یاسمن گفت:

    سلام یه سوال داشتم برای پذیرش در دانشگاه های لندن در رشته کارشناسی حقوق باید چه آزمونی داد و شرایطش چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر دانشگاه های حقوق در انگلستان آزمونی تحت عنوان LNAT برگزار می کنند

  6. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی حقوق شهید بهشتی هستم و ترم 4 و معدل18.40.آیا ممکنه برای مقطع ارشد بورس از دانشگاه‌های لندن دریافت کرد؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ کس نمی تونه بورسیه شما رو قطعی بدونه.
      شما شانس خوبی برای دریافت بورسیه دارید ولی این که بگیم قطعی به دست میارید ممکن نیست.

  7. سارا گفت:

    سلام و عرض ادب،
    من ترم آخر کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه تهران هستم. معدلم 18.5 هست و نمره ایلتس 7.5 دارم. علاقه مند تخصیل در رشته حقوق هستم. می توانم مستقیما برای کارشناسی حقوق در انگلستان اپلای کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله امکان پذیر هست اما باید شرایط کلی شما از جمله سن هم مورد بررسی قرار بگیره. اگر با ما تماس بگیرید می تونیم شما رو در این زمینه راهنمایی کنیم.

  8. ح ب گفت:

    درود
    کارشناس ارشد حقوق بشر از ایران دارم و در حال حاضر در رشته حقوق بین‌الملل در اسپانیا (به زبان انگلیسی) در حال تحصیل می باشم.
    مدرک زبانم تاریخش منقضی شده.
    میتوان برای بورسیه دانشگاه آکسفورد و کمبریج اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      به دانشگاه درخواست بدید و ببینید در مقطع دکترا چه پوزیشنی وجود داره

  9. هلگا گفت:

    خب بله 2 سال آینده بود منظور من که گفتم ارشد من 2 سال دیگه لیسانس می گیرم خب 2 سال آینده برای شرایط من موجوده؟تمکن مالیش چه قدره؟میشه بورس شد با بورسیه چه قدر هزینش رو پوشش می ده؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در اون زمان باید برای رشته هایی چون حقوق تجارت بین الملل، حقوق بشر و حقوق روابط بین الملل میتونید اقدام کنید. احتمال اخذ بورس در این رشته و برای کشور انگلستان بسیار کمه

  10. هلگا گفت:

    سلام من خانمم ۲۹ سالمه دانشجوی ترم 5 کارشناسی حقوق در دانشگاه غیرانتفاعی تاکستان هستم تا الان معدلم ۱۷/۵۰ بوده می خوام برای ارشد برم انگلیس آیا شرایطش موجوده برای من ؟تمکن مالیش چه قدره و هزینش ؟شرایط بورسیش چیه؟ اگه بورس بشم و کار پاره وقت چه قدر هزینه رو پوشش می ده؟می خوام بعد از تحصیل انگلیس بمونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در حال حاضر که این امکان رو ندارید اما اگر برای دو سال اینده برنامه ریزی میکنید ایتدا مقاله ویزای تحصیلی انگلستان رو مطالعه کنید و برای برای اطلاعات بیشتر با 02191003232 تماس بگیرید

  11. فرناندو گفت:

    سلام .
    ببخشید برای تحصیل در انگلیس . هزینه تحصیل در لندن سالی 32 هزار پوند برای رشته معماری در نظر بگیریم و هزینه زندگی در این شهر را برای دو نفر در لندن 17 هزار پوند کفایت میکنه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله به طور تقریبی همین هزینه است در این خصوص میتونید مقاله هزینه زندگی در انگلستان رو هم مطالعه کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. فرناندو گفت:

        هزینه تحصیل چطور ؟ میگن بیش تر از حد کافی هم هست یا همین کفایت میکنه ؟

        1. داوری گفت:

          ممکنه شما دانشگاهی رو پیدا کنید که هزینه تحصیلش تا سالی 17 الی 18 هزار پوند هم کاهش پیدا کنه

  12. Fateme گفت:

    سلام من درحال حاضر دارم لیسانسمو از دانشگاه ازاد میگیرم اگه معدل لیسانسم بالای ۱۸ بشه میتونم برای کارشناسی ارشد بورس دانشگاه اکسفورد بشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اینکه شما به تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا فکر می کنید خیلی خوبه ولی یه نکته رو توجه داشته باشید شما فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستید در ایران بهترین دانشگاه ها رتبه 400 و خرده ای در دنیا دارند اما شما در اونها قبول نشدید. اینکه انتظار داشته باشید در دانشگاه رتبه زیر 10 دنیا پذیرش بگیرید نمیگم غیرممکنه اما سخته

  13. شيلا گفت:

    سلام.من ١٨ سالمه مدرك آيلتس ٧.٥ دارم.ديپلمم نمرش بالا شده.ميخواستم براي رشته حقوق بيام انگلستان.اونجا دوره كالج رو بايد بگذرونم تا وارد دانشگاه حقوق شم؟ چه شكلي ميشه وارد دانشگاه حقوق شد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      ابتدا باید برای ورود به دانشگاه دوره های ورود به دانشگاه رو بگذرونید لذا ابتدا مقاله دوره های ALEVEL, FOUNDATION, GCSE در انگلستان رو مطالعه بفرمائید سوالی بود در خدمتتون هستم

  14. شیرین . گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من کاردانی حقوق دارم . از دانشگاه علمی کاربردی میتونم پذیرش بگیرم از یکی از دانشگاه های انگلستان .
    سن ۳۰ ساله .

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای مهاجرت کردن به عوامل و شرایط بسیار زیادی نیازه
      لطفا ابتدا مقاله ویزای تحصیلی انگلستان رو مطالعه کنید
      و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  15. حامد گفت:

    سلام.من ارشد حقوق خصوصی دارم با معدل ۱۷/۳۰از دانشگاه ازاد…میتونم برا دکترا از کشور انگلیس بورسیه بگیرم؟؟مدرک زبانم ندارم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بورسیه گرفتن توصیه نامه های قوی و سوابق پژوهشی قوی میخواهد و بستگی به نظر استاد راهنمای شما در انگلستان باشد لطفا ای مقاله را مطالعه بفرماییدhttps://emigrationplus.com/تحصیل-دکترا-در-انگلستان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *