ویزای تحصیلی

دوره های وکالت در کشور اتریش

دوره های وکالت در کشور اتریش

تحصیل در اروپا به خصوص در کشور اتریش با توجه به زیرساخت های اقتصادی و آموزشی مناسب همواره یکی از گزینه‌ های مطلوب برای مهاجران بوده است. پذیرش در دوره های وکالت در کشور اتریش یکی از موارد پر طرفدار بوده که بسیاری از متقاضیان علاقه مند به اخذ اطلاعات در این خصوص می باشند. جمهوری اتریش در اروپای مرکزی واقع شده است و از جنوب با کشور ایتالیا و از شمال با کشور آلمان هم مرز است. اتریش در حدود 9 میلیون نفر جمعیت دارد. عمده جمعیت آن در پایتخت این کشور یعنی شهر وین متمرکز شده اند. اتریش در سال‌های اخیر توانسته رتبه 14 کشورهای ثروتمند جهان را به خود اختصاص دهد و نرخ تولید ناخالص داخلی بسیار بالایی داشته باشد. این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به جهت راهنمایی شما بزرگواران نگارش شده است.

  • شرایط تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه های اتریش چیست؟
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی در کشور اتریش به عنوان وکیل کار کرد؟
  • شرایط کار وکلا در اتریش چگونه است؟
  • دوره وکالت در اتریش چه شرایطی دارد؟

جزئیات دوره های وکالت در کشور اتریش

در کشور اتریش به دلیل وجود سازمان های بین المللی و موسسات چند ملیتی مختلف رشته وکالت یکی از رشته های بسیار خوب برای رشد و پیشرفت کردن وکلا است. زیرا همواره می توانند با سازمان‌های بین‌المللی برای کار صحبت کنند و در همایش های بین المللی تجاری و حقوقی شرکت کنند. رشته وکالت در کشور اتریش و در تمام اروپا از جایگاه اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است. وکلا از درآمد بسیار خوب و امنیت اجتماعی منحصر به فردی برخوردارند. به طور کلی در کشور اتریش وکلا به دو دسته تقسیم می شوند:

  • آن دسته از وکلا که در دادگاه برای دفاع از پرونده حاضر می‌ شوند.
  • آن دسته از وکلا که در مرحله تحقیقات و بررسی های اولیه پرونده را در دست دارند.

فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقطع کارشناسی از سایر کشورهای اروپایی یا آسیایی فارغ التحصیل شده اند برای اخذ پروانه وکالت در این کشور باید دوره های وکالت در کشور اتریش را که معمولاً دوره های یک ساله هستند پشت سر بگذارند. خوب است بدانید کشور اتریش تحصیل در رشته وکالت و پس از آن مشغول شدن به کار در این رشته بسیار مشکل تر از سایر کشورهای اروپایی است. تنها مدت زمان کارآموزی وکالت در کشور اتریش 5 سال می باشد. همچنین به مانند کشور ایران برای اخذ اجازه کار به عنوان یک وکیل در کشور اتریش شما باید در آزمون وکلا شرکت کرده و نمره قابل قبول را کسب کنید.

شرایط و ضوابط دوره های وکالت در کشور اتریش

با نظر به شرایط اجتماعی و اقتصادی مناسب کشور اتریش از سطح بالای رفاه و امنیت در این کشور اروپایی، سالانه افراد زیادی برای کار و تحصیل به اتریش مهاجرت می کنند. زبان رسمی کشور اتریش آلمانی می باشد که آموختن این زبان سخت تر از زبان انگلیسی است. یکی از امتیازهای اشخاصی که وارد این کشور می‌ شوند می‌ تواند تسلط کامل به دو زبان انگلیسی و آلمانی برای یافتن بهتر یک شغل با شرایط کاری مناسب خود باشد. همانند سایر کشورهای اروپایی برای پذیرش در دوره های تحصیلی و دوره های وکالت در کشور اتریش وجود یک سری از شرایط الزامی است که در ادامه به شرح این شرایط می پردازیم:

متقاضی گذراندن دوره های وکالت در کشور اتریش باید مدرک کارشناسی خود را با ترجمه به زبان آلمانی بعلاوه مدرک زبان معتبر آلمانی ارائه کنند تا اجازه پیدا کنند در این کشور به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا گذراندن دوره های وکالت در اتریش برای شروع به شغل وکالت بپردازند.

در صورتی که شما دوره دبیرستان را پشت سر گذاشته اید و قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق در کشور اتریش را از پایه دارید باید با ارائه مدرک دیپلم خود در یکی از مدارس کشور مبدا که با معدل بالا اخذ شده است و همچنین مدرک تسلط به زبان آلمانی به دانشگاه های اتریش و شرکت در آزمون های ورودی برای خود پذیرش بگیرید. توجه داشته باشید در برخی از موارد ارائه نامه عدم منع تحصیل و گواهی اشتغال به تحصیل که نشان دهد شما حداقل دو ترم را در رشته حقوق در کشور مبدأ گذرانده اید نیاز خواهد بود که در این صورت واحدهای گذرانده شده در کشور مبدا با واحدهای درسی اتریش مطابقت داده شده و نیازی نیست که مجدد به گذراندن آن ها بپردازید.

شرایط و ضوابط دوره های وکالت در کشور اتریش

هزینه‌ های تحصیل و دانشگاه‌ های معتبر کشور اتریش

در صورتی که دانشجویان بدون تسلط به زبان آلمانی وارد اتریش شوند، قبل از اخذ پذیرش برای دوره های وکالت در کشور اتریش باید در دوره های آموزشی فشرده زبان آلمانی شرکت کنند. با پرداخت هزینه‌ های مربوطه که از حدود 2000€ (یورو) شروع می شود شرکت کنند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 150€ تا 380€ (یورو) در هر ترم شهریه خواهید پرداخت که این مبلغ با احتساب هزینه زندگی در این کشور که حدود 500€ الی 700€ (یورو) در ماه است به مجموعاً 1000€ (یورو) ماهانه برای زندگی و تحصیل در اتریش خواهد رسید.

برای اخذ مدرک دکترا در رشته حقوق حداقل 3 سال در دانشگاه های اتریش زمان لازم است. تحصیل در این مقطع تحصیلی استثناً به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویانی که در رشته حقوق در دانشگاه وین اتریش تحصیل می کنند می توانند تا 2000€ (یورو) به صورت ماهانه حقوق دریافت کنند. همچنین آن ها اجازه کار در حدود 30 ساعت در هفته را خواهند داشت. آن ها بابت هر ساعت حداقل 8€ (یورو) حقوق دریافت خواهند کرد. این مبلغ با توجه به هزینه زندگی در اتریش می توانند پوشش مخارج لازم برای یک زندگی ساده دانشجویی را با طور کامل داشته باشد.

دانشگاه حقوق وین که در سیستم رتبه بندی جهانی جزو بهترین دانشگاه ها محسوب می شود. این دانشگاه در پایتخت اتریش قرار دارد. سالانه متقاضیان بسیاری را جهت تحصیل در دوره‌ های وکالت در کشور اتریش می پذیرد. برای پذیرش در دانشگاه وین شما باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنید و نمره قابل قبول کسب کنید. زیرا پذیرش در رشته حقوق در دانشگاه حقوق وین به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی و امکانات ارائه شده به دانشجویان، بسیار رقابتی است.

هزینه زندگی دانشجویان در اتریش

مبحث مهم دیگر علاوه بر سطح شهریه ها، هزینه زندگی در اتریش 2023 است که اکثرا مورد سوال اغلب دانشجویان می باشد. پیش بینی می شود که میانگین هزینه زندگی دانشجویی امسال بین 950€ الی 1200€ (یورو) باشد. در واقع هزینه زندگی در اتریش بیش از هر چیزی به خود دانشجو و تصمیمات مهم او در اینباره بر می گردد. برای مثال تصمیم بگیرد در آپارتمان شخصی ساکن شود و یا در خوابگاه دانشجوئی و یا یا تصمیم بگیرد در شهری مثل لینز ساکن شود و یا خیر درخود شهر وین زندگی بکند. بله، تاثیر شهرها بر روی هزینه زندگی دانشجویان در اتریش را می توان ازطریق نمودار شاخص هزینه زندگی در شهرهای مهم اتریش بدین سان متوجه شد:

مقایسه شاخص هزینه زندگی در اتریش

حقوق ماهانه وکلا در اتریش

در جدول ذیل سطح درآمد تمامی اقشار جامعه اتریش طی سال 2023 بیان شده است:

سطح درآمد ماهانه در اتریش به یوروتوضیحات
€960کم ترین میزان درآمد ماهانه در اتریش
€3790متوسط درآمد ماهانه در اتریش
€16900بیشترین میزان درآمد ماهانه در اتریش

این در حالی است که یک وکیل در اتریش طی سال 2023 به طور متوسط ماهانه 7840€ (یورو) و یک مشاوره حقوقی ماهانه 2140€ (یورو) حقوق دریافت می کنند. پس سطح درآمد وکلا در اتریش در سال جاری در مقایسه با متوسط جامعه بالاتر است. البته در میزان دقیق درآمد هر فردی عوامل مختلفی تاثیرگذار خواهد بود. از آن جمله می توان به سطح تحصیلات، مهارت های شغلی، سابقه کار، دانشگاه محل تحصیل و غیره اشاره نمود. به عنوان مثال فارغ التحصیلان دانشگاه برتر اتریش مثل دانشگاه وین غالبا هم فرصت های شغلی بیشتری پیش رو دارند هم سطح درآمد بالاتری خواهند داشت.

دانشگاه حقوق وین که در سیستم رتبه بندی جهانی جزو بهترین دانشگاه ها محسوب می شود و در پایتخت اتریش قرار دارد سالانه متقاضیان بسیاری را جهت تحصیل در دوره‌ های وکالت در کشور اتریش می پذیرد. برای پذیرش در دانشگاه وین شما باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنید. شما باید نمره قابل قبول کسب کنید. زیرا پذیرش در رشته حقوق در دانشگاه حقوق وین به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی و امکانات ارائه شده به دانشجویان، بسیار رقابتی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار درباب دوره های وکالت در کشور اتریش

برای سپری نمودن دوره های وکالت در اتریش موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

  • فارغ التحصیلان رشته های حقوق چه طور می توانند در اتریش پروانه وکالت اخذ نمایند؟ بایستی در این کشور دوره های یکساله وکالت را پشت سر بگذارند.
  • رشته وکالت و حقوق در کشور اتریش چند ساله است؟ یک دوره 5 ساله که مجموعا با دوره کارآموزی همراه است.
  • آیا برای کار در رشته وکالت در اتریش نیازی به مدرک زبان وجود دارد؟ بله، حتما به مدرک زبان آلمانی احتیاج است در غیر اینصورت نمی توان به این شغل اهتمام ورزید.
  • هزینه های تحصیل در دوره های وکالت در اتریش چقدر است؟ دانشجویان در کشور اتریش هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی نمایند.
  • هزینه تحصیل یک دانشجوی رشته حقوق در اتریش چقدر است؟ یک دانشجوی رشته حقوق به طور ماهیانه هزینه ای در حدود 1000€ (یورو) بابت زندگی اش در این کشور احتیاج دارد.
4/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “دوره های وکالت در کشور اتریش

  1. علي گفت:

    سلام
    مدرك كارشناسى حقوق دارم و حدود ٦ سال وكيل دادگسترى عضو كانون وكلاى مركز هستم و پروانه داورى دعاوى تجارى دارم.
    ٣٣ سالمه ، آيا امكان معادل سازى پروانه وكالت در كشور اتريش وجود دارد ؟ مسيرى كه كمترين بازه زمانى براى كسب شغل وكالت در اتريش براى شرايط من وجود دارد چيست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از ویزای جستجوی کار این کشور استفاده کنید ولی باید در نظر داشته باشید که در سال های اخیر، اتریش سختگیری های بسیار زیادی برای ورود ایرانی ها به این کشور داشته

  2. غزل گفت:

    سلام،وقتتون بخیر
    من مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق جزا دارم و حدود ۱۳ سال هم هست به وکالت مشغولم و عضو کانون وکلا هستم،چطور می تونم در اتریش در حرفه ی وکالت مشغول شوم؟
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای وکالت در اتریش بایستی از ابتدا در این رشته در این کشور تحصیل کنید

  3. Kooropolis گفت:

    سلام خسته نباشید. من لیسانس حقوق دارم می خواستم برای فوق لیسانس حقوق اقدام کنم. آیا می شود بعد از این که مدرک فوق لیسانس رو گرفتم ویزای تحصیلی رو به ویزای کاری تبدیل کنم؟ و شغل های پیش روی فارغ‌التحصیلان حقوق در کشور اتریش چیست؟ لطفا جواب سوال های من را بدهید

    1. داوری گفت:

      سلام
      بعداز تحصیل با به کار رسیدنتون میتونید اقامتتون رو تبدیل به کاری کنید. طبیعتا اگر در این رشته تحصیل کنید در تمام زیرشاخه های اون رشته یا گرایش میتونید کار کنید

  4. مریم پوررفیع گفت:

    سلام و خسته نباشید. من سال 82 مدرک دیپلم رو گرفتم. و الان میخوام برای رشته حقوق در مقطع لیسانس در کشور اتریش اقدام کنم. آیا شرایط آن را دارا هستم. در ضمن بنده لیسانس جغرافیا دارم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      متاسفانه این امکان وجود نداره و باید برای کشور دیگه ای اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *