ویزای تحصیلی

مقطع دکترا در آمریکا

مقطع دکتری در آمریکا

آمریکا رتبه اول در تحصیلات آکادمیک را به خود اختصاص داده است، به همین دلیل دانشجویان زیادی برای تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا اقدام می نمایند. در این کشور بیش از 1700 مرکز تحصیلات عالی وجود دارد که 75% از این مراکز دارای رتبه های برتر دانشگاهی در جهان هستند. اکثر دانشگاه های این کشور مقطع دکترا را به دانشجویان ارائه می ­نماید. دانشجویان می­ توانند در زمینه انتخاب دانشگاه های آمریکا برای ادامه تحصیل با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند. دوره­ تحصیلی دکتری در این کشور 4-6 سال طول خواهد کشید.

اکثراً رشته هایی که دارای پیچیدگی های بیشتری می ­باشد دانشجویان باید 6 سال کامل را برای اخذ مدرک دکتری به تحصیل بپردازند.

  1. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های معتبر آمریکا چیست؟
  2. برای تحصیل دکترا در دانشگاه های آمریکا چه مدرک زبانی لازم است؟
  3. هزینه تحصیل دکترا در دانشگاه های آمریکا در 2024 چگونه می باشد؟
  4. شرایط ویزای تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟
  5. شرایط فول فاند دکترا امریکا چیست؟
  6. آیا فاند تحصیلی امریکا به دانشجویان ایرانی تعلق می گیرد؟
  7. فاند گرفتن از دانشگاه های امریکا چه شرایط و چه هزینه هایی دارد؟
  8. فاند دانشگاه های آمریکا از کدام دانشگاه ها ارائه می شود؟

اینفوگرافیک دکتری در آمریکا

دانشگاه های کشور آمریکا در مقطع دکترا کلاس های پیشرفته ای را که دارای سمینارهای کوچکی هستند را برای دانشجویان برگزار می ­نمایند. دانشجویان در این دوره ملزم به ارائه پایان نامه ای می­ باشد که موضوع پایان نامه خود را در ابتدا دانشجویان مشخص می­ نمایند. پایان نامه ها شامل تحقیقات دانشجویان در طول دوره تحصیل در مقطع دکترا می­ باشد که معمولاً به صورت کتابی ارائه می­ گردد. دانشجویان پس از گردآوری پایان نامه خود باید در پایان دوره­ تحصیلی در حضور 3-5 استاد از پایان نامه خود دفاع نمایند. ممکن است اساتید از دانشجویان در رابطه با موضوع تحقیقاتی دانشجو سوالاتی پرسیده شود و دانشجویان ملزم به پاسخگویی به سوالات اساتید خواهند بود.

شرایط آمریکا برای تحصیل دکترا

تحصیل در مقطع دکتری در خارج و مخصوصا در کشور آکادمیک دنیا یعنی آمریکا آرزوی همه دانشجویان از سراسر دنیا می باشد. دانشگاه ها و نظام آموزش عالی آمریکا جزو برترین های دنیا هستند. هر سال میلیون ها متقاضی از سراسر دنیا مایل به تحصیل دکترا و اخذ پذیرش از این کشور می باشند. حقیقت این است که بدلیل محدودیت پذیرش فقط 40% درخواست ها مورد قبول واقع می شود.

مقطع دکتری در آمریکاشرح
نوع دوره تحصیلیPhD
مدت تحصیل4 تا 6 سال
قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه هاوارد
هزینه تحصیلی$11617 تا 26551$ (دلار)
تعداد دانشجو971417
سال تحصیلیآگوست

ادامه تحصیل در آمریکا مقطع دکترا

نقل شده از سایت try.dc.edu ادامه تحصیل در دانشگاه ‌های آمریکا برای کسانی که می‌ خواهند مقطع دکترا را پیگیری کنند، یک فرصت بسیار ارزشمند است. در اینجا مراحل و مزایای ادامه تحصیل در دانشگاه ‌های آمریکا برای کسانی که به دنبال کسب مدرک دکترا هستند، توضیح داده شده است. قبل از شروع هر چیزی، انتخاب رشته مورد علاقه و تخصصی که می ‌خواهید دکترا در آن تحصیل کنید، بسیار مهم است. باید اطمینان حاصل کنید که این رشته با علاقه ‌ها و اهداف شما همخوانی دارد. پس از تعیین رشته، باید دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل خود را انتخاب کنید. برای این منظور، باید به مواردی مانند رتبه ‌بندی دانشگاه، اساتید موجود، بودجه، محل و سایر فواید و مزایای هر دانشگاه توجه کنید.

برای پذیرش در دوره دکترا، شما باید آزمون ‌های استاندارد مورد نظر دانشگاه (مانند GRE یا GMAT) را قبول کنید. همچنین نیاز به توصیه‌ نامه‌ ها، رزومه و سایر مدارک تحصیلی دارید. یکی از ویژگی ‌های مهم دوره دکترا، انجام تحقیقات پیشرفته و نوآورانه است. شما باید در حوزه خود تحقیقات انجام داده و به افزایش دانش و پژوهش ‌های علمی منجر شوید. بعد از اتمام دوره تحصیلی، شما باید پایان ‌نامه خود را نوشته و آن را به رفع نقائص و تأیید اساتید دفاع کنید. پایان‌ نامه شما باید یک مطالعه عمیق و پژوهش جدید در حوزه خود باشد. بعد از اتمام این مراحل، شما مدرک دکترا خود را دریافت خواهید کرد و به عنوان یک متخصص با توانایی‌ های پژوهشی و تحقیقاتی بالا در حوزه خود شناخته خواهید شد.

دکترای مستقیم در آمریکا

دکترای مستقیم یا به عبارت دیگر “PhD Direct”، یک برنامه تحصیلی در دانشگاه ‌های آمریکا است که به دانشجوان اجازه می ‌دهد مستقیماً و بدون گذر از مقطع کارشناسی ارشد، به مقطع دکترا وارد شوند. این برنامه ‌ها برای دانشجویانی که اهداف تحصیلی و پژوهشی خود را در سطح پیشرفته تر می ‌بینند و تمایل دارند به صورت مستقیم به تحصیلات دکترا بپردازند، مناسب است. برای ورود به برنامه دکترای مستقیم، دانشجو باید شرایط و الزامات خاصی را ارضا کند. این شامل ارائه نمرات بالا در دوره کارشناسی، توصیه ‌نامه‌ های قوی، تجربه تحقیقاتی و تطابق با خواسته‌ های دانشگاه مورد نظر است.

دانشجو در برنامه دکترای مستقیم به صورت مستقل و پژوهشگرانه در حوزه تخصصی خود فعالیت می‌ کند. این شامل انجام تحقیقات پیشرفته، نوآوری و نگارش پایان ‌نامه است. پس از اتمام دوره تحصیلی، دانشجو باید پایان ‌نامه خود را نوشته و آن را به رفع نقائص و تأیید اساتید دفاع کند. پایان ‌نامه باید یک مطالعه عمیق و پژوهش جدید در حوزه تخصصی دانشجو باشد. برنامه دکترای مستقیم در امریکا فرصت مناسبی برای دانشجویان علاقه‌ مند به تحصیلات پژوهشی و تخصصی در سطح پیشرفته است که به آن ‌ها اجازه می ‌دهد به صورت مستقیم به تحصیلات دکترا بپردازند و در زمینه ‌های خود تحقیقات پیشرفته انجام دهند.

دکترای مستقیم در آمریکا

تحصیل پست دکترا در آمریکا

تحصیل پسا دکترا یا Postdoctoral Fellowship یک فرصت تحصیلی پس از اتمام دوره دکترا است که به دانشجویان فرصت می‌دهد تا در زمینه ‌های تحقیقاتی خود به تخصص و عمق بیشتری برسند. این دوره معمولاً به مدت 1 تا 3 سال است و در آن دانشجویان به عنوان پژوهشگران مستقل در زمینه ‌های مختلف تحقیقاتی فعالیت می ‌کنند. در این دوره، دانشجویان فرصت دارند تا به صورت مستقل و با هدف خاصی در زمینه تخصصی خود تحقیقات پیشرفته انجام دهند. این شامل انجام آزمایش ‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ ها، نگارش مقالات علمی و شرکت در کنفرانس ‌ها است.

در طول دوره تحصیل پسا دکترا، دانشجویان معمولاً با استادان برجسته و تحقیقاتی همکاری می ‌کنند. این همکاری ‌ها به آن ‌ها فرصت می ‌دهد تا از تجربیات و دانش استادان بهره ‌برداری کنند. دوره تحصیل پسا دکترا به دانشجوان اجازه می ‌دهد تا در حوزه تخصصی خود به نوآوری و پژوهش جدید بپردازند. این فرصت به آن ‌ها کمک می‌کند تا به عنوان متخصصان برجسته در زمینه خود شناخته شوند. تحصیل پسا دکترا یک فرصت بسیار مفید برای دانشجویان است که می ‌خواهند تخصص و تجربه خود را در حوزه تحقیقات پیشرفته گسترش دهند. این دوره به آن ‌ها فرصت می‌ دهد تا در محیط تحقیقاتی حرفه ‌ای و با استفاده از منابع پژوهشی پیشرفته، به کشف ‌های علمی جدید بپردازند و به رشد حرفه ‌ای خود ادامه دهند.

اخذ پذیرش برای تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا را دارند می ­بایست ابتدا در آزمون های تخصصی دانشگاه های این کشور شرکت نموده و در صورتیکه موفق به اخذ نمره قبولی در این آزمون شوند، اجازه ادامه تحصیل در دوره­­ دکتری به آنان داده خواهد شد. نمره قبولی در دانشگاه های مختلف آمریکا متفاوت است، بگونه ای که دانشگاه هایی که از رتبه های بالاتری در سطح جهان برخوردارند نمرات بالاتری را برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته اند.

شرایط لازم برای تحصیل دکترا در کشور آمریکا بدین صورت است:

شرایط تحصیل PhD در آمریکاشرح
مدرک زبان انگلیسیTOEFL (کاغذی) با نمره 600 و TOEFL iBt با نمره 95- 100 و همچنین IELTS با نمره حداقل 7.0 و 7.5
مدرک اثبات تمکن مالیبا ارایه صورت حساب بانکی
مدرک آزمون GRE3.0 و 5.5 برای بخش رایتینگ، 154 تا 163 برای بخش وربال (شفاهی) و 157 تا 167 برای بخش ارزیابی کمی
دیگر مدارک لازمشامل تهیه انگیزه نامه و توصیه نامه و همچنین گواهی سوء پیسینه و تاییدیه سلامت

دانشجویان دوره­ دکترا با توجه به رشته تحصیلی آنها باید آزمون های متفاوتی را سپری نمایند. بدین صورت که دانشجویانی که درخواست پذیرش در دوره­ دکتری رشته مهندسی را دارند باید آزمون GRE و دانشجویان رشته های پزشکی آزمون MCAT و دانشجویان رشته حقوق آزمون LSAT را بگذرانند و نمره قبولی لازم را کسب نموده تا بتوانند موافقت دانشگاه های کشور آمریکا را اخذ نمایند. ما به دانشجویان عزیزی که علاقمند به تحصیل در دوره­ دکتری هستند پیشنهاد می­ کنیم جهت انتخاب دانشگاه در آمریکا و چگونگی شهریه های تحصیلی در این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

اخذ پذیرش برای تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا

مدارک لازم برای پذیرش تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در این کشور را دارند باید تمامی مدارک زیر را به دانشگاه های آمریکا ارائه نمایند:

  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی دانشجو در مقاطع قبلی شامل 2 الی 3 نسخه از ریز نمرات و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد. تمامی مدارک فوق می­ بایست به زبان انگلیسی ترجمه شده و از طرف دانشگاه مبدأ دانشجو به دانشگاه مورد نظر در آمریکا ارسال گردد.
  • تکمیل و ارسال فرم درخواست پذیرش تحصیل در مقطع دکترا آمریکا. دانشگاه های آمریکا هر کدام دارای فرم های مخصوصی برای پذیرش تحصیلی دانشجویان می­ باشد. این فرم برای وارد کردن مشخصات دانشجو می ­باشد و دانشجویان به هنگام ارسال این فرم می­ بایست مبلغی حدود 50$ تا 100$ (دلار) جهت ارزیابی مدارک تحصیلی خود توسط دانشگاه به حساب دانشگاه مربوطه واریز نمایند.
  • ارائه توصیه نامه از اساتید دوره های قبلی تحصیلی. ارائه توصیه نامه از سوی اساتید به دانشگاه های این کشور جهت تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا بسیار پر اهمیت است. در برخی مواقع بهتر است ارسال توصیه نامه ها توسط اساتید انجام پذیرد.
  • ارائه رزومه تحصیلی. دانشجو می­ بایست رزومه تحصیلی خود را که شامل تمامی موارد از جمله مشخصات هویتی، مهارت های تخصصی، ورزشی، هنری و مهارت های زبان دانشجو می­ باشد را به زبان انگلیسی ترجمه نموده و برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال نماید.
  • ارائه مدرک زبان آیلتس برای تحصیل دکتری در این کشور دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری باید دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7 یا 7.5 باشند.

هزینه مقطع دکتری در آمریکا

تحصیل در مقطع دکتری در این کشور رایگان نیست و دانشجویان برای تحصیل در این دوره همانند سایر دوره های تحصیلی در دانشگاه های آمریکا ملزم به پرداخت شهریه یا Tuition fee هستند. میزان شهریه پرداختی توسط دانشجویان دکتری در دانشگاه های آمریکا 28000$ تا 57000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. دانشجویان در این دوره در رشته های علوم مهندسی می ­توانند بعنوان استادیار دانشگاه فعالیت نمایند. در این صورت دانشجویان علاوه بر دریافت حقوق دستمزد از سوی دانشگاه می ­توانند از این فرصت برای کسب تجربه و پیشرفت رزومه های خود بهره ­مند گردند.

جدول زیر نشانگر شهریه سالانه دانشجویان دکترا در برخی دانشگاه های معروف آمریکا می باشد:

دانشگاه های معتبرهزینه به دلار در سال
موسسه فناوری ماساچوست (MIT)$49580
دانشگاه استانفورد$49617
دانشگاه هاروارد$47562
موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)$62433
دانشگاه شیکاگو$58968
دانشگاه پرینستون$51250

تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف در آمریکا اجازه انجام کار ضمن تحصیل را خواهند داشت. دانشجویان دکتری اجازه 20 تا 30 ساعت کار دانشجویی در این کشور را خواهند داشت. البته دانشجویان می ­توانند ساعات کاری خود را در ایام تعطیل تا 40 ساعت نیز افزایش دهند. دانشجویان در دوره­ دکتری به پژوهش و تدریس دانشگاهی می­ پردازند و در نهایت با ارائه پایان نامه به آنان بالاترین مدرک دانشگاهی اعطا می­ گردد.

شرایط اعزام دانشجو به آمریکا در 2023

دلایل تحصیل مقطع دکتری در آمریکا

طبق آمار به دست آمده، هر ساله صدها دانشجوی بین المللی از نقاط مختلف جهان، به دلایل مختلفی برای تحصیل مقطع دکتری به این کشور زیبا نقل مکان می کنند. به طور کلی تحصیل مقطع دکتری در آمریکا مزایا بی شماری برای اتباع کشورهای خارجی که به دنبال توسعه مهارت های خود در خارج از کشور هستند ارائه می دهد. یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب آمریکا برای تحصیل در مقطع دکتری، تجربه زندگی دانشجویی منحصر به فرد در این کشور می باشد. زندگی دانشجویی در آمریکا بر خلاف اغلب کشورهای جهان دارای جنب و جوش و هیجان ویژه ای در طول تحصیل است.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشجویان بین المللی برای تحصیل مقطع دکتری در آمریکا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

وند پذیرش دانشجویان بین المللی برای تحصیل مقطع دکتری در آمریکادر جدول زیر می توانید دلایل اصلی برای تحصیل مقطع دکتری در آمریکا را مشاهده فرمایید:

دلایل تحصیل مقطع دکترا در آمریکاتوضیحات
دانشگاه های معتبر بین المللیآمریکا همواره دانشگاه های معتبر بین المللی با رتبه بالای جهان برای دانشجویان بین المللی می باشد. از دانشگاه های معروف این کشور می توان به دانشگاه های هاروارد و استنفورد اشاره کرد.
شهریه مقرون به صرفهبا وجود ارائه آموزش های پیشرفته در سطح جهانی توسط دانشگاه های آمریکا، اما هزینه شهریه دانشگاه های این کشور به نسب اغلب کشورهای اروپایی پایین تر است.
انعطاف پذیری تحصیلیبه طور مثال دانشجویان بین المللی تا سال دوم تحصیلی خود در آمریکا نیازی به اعلام رشته در این کشور ندارند. علاوه بر الزامات ورودی برای پذیرش در مقطع دکترا در اغلب دانشگاه های آمریکا وجود ندارد.

کار در آمریکا برای دانشجویان دکتری

امریکا یکی از مقصدهای محبوب برای دانشجویان دکترا از سراسر جهان است، زیرا این کشور دارای یکی از پیشرفته ‌ترین و بزرگ ‌ترین سیستم ‌های آموزش عالی در جهان است. دانشجویان دکترا که به امریکا می‌ آیند، اغلب به دنبال فرصت ‌های تحقیقاتی، آموزشی و حرفه ‌ای هستند که این کشور ارائه می ‌دهد. امریکا دارای یک محیط تحقیقاتی پویا و پیشرو است که به دانشجویان دکترا فرصت می ‌دهد تا در پروژه ‌های تحقیقاتی بزرگ و بین ‌المللی شرکت کنند و تجربه ‌های جدید کسب کنند. کار در امریکا به دانشجویان دکترا فرصت می ‌دهد تا با استادان و پژوهشگران برجسته در حوزه خود آشنا شوند و از شبکه‌ سازی با آن‌ ها بهره ‌مند شوند. در باب کار دانشجویی در آمریکا لینک فوق را مطالعه کنید.

بعد از اتمام دوره دکترا، دانشجویان ممکن است فرصت ‌های شغلی عالی در امریکا (careers.cbp.gov) پیدا کنند، زیرا با داشتن مدارک تحصیلی پیشرفته و تجربه‌ های تحقیقاتی، آن‌ ها درخشش خواهند کرد. امریکا یک اقتصاد بسیار پویا و رو به رشد دارد که به دانشجویان دکترا فرصت‌ های شغلی و تجاری جذاب را ارائه می ‌دهد. به طور کلی، کار در امریکا برای دانشجویان دکترا فرصت ‌های بسیار جذاب و چالش ‌برانگیز را فراهم می ‌آورد و ممکن است به رشد حرفه ‌ای و شخصی آن ‌ها کمک کند. شما عزیزان می­ توانید پاسخ تمامی سوالات خود را در زمینه مهاجرت به آمریکا از مشاورین با تجربه و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

سوالات پرتکرار درباره تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا

سوالاتی که در خصوص تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا همواره مورد پرسش است به شرح زیر هستند؛

  • مهم ترین مزیت تحصیل در آمریکا چیست؟ امکان تحصیل رایگان و استفاده از بورسیه های ارزشمند تحصیلی.
  • هزینه تحصیل دکتری در آمریکا چه مقدار است؟ به طور میانگین در حدود 28000 الی 57000$ (دلار) در سال.
  • هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا چقدر است؟ هزینه های تحصیل حدود 28000$ تا 57000$ (دلار آمریکا) در سال و هزینه های زندگی حدود 800$ تا 1200$ (دلار آمریکا) در ماه است.
4.8/5 - (20 امتیاز)

41 دیدگاه برای “مقطع دکترا در آمریکا

  1. توکلی گفت:

    خواندن مجدد از کارشناسی نامعقول هست برام.
    اگر که دکتری را هم در این با رزومه بسیار خوب به اتمام برسونم،آیا برای پست دکتری براب دانشگاه های امریکا به صورت فول فاند میتونم اقدام کنم؟یعنی در آن صورت شانس خوبی وجود خواهد داشت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      نمی تونیم به شما بگیم که قطعا این شانس رو خواهید داشت.
      شما با استفاده از رزومه تحصیلی بعلاوه سابقه کار و پروپوزالی که دارید مورد سنجش قرار خواهید گرفت.
      هر دانشگاه پیش نیازهایی دارند که شما باید اون ها رو به طور کامل رعایت کنید توصیه می کنم با دانشگاه مورد نظر خودتون مکاتبه کنید و اطلاعات رو بدست بیارید.

  2. سوده گفت:

    درود برشما . ممنون از توضیحاتتون . من کارشناس مامایی هستم برای تغییر رشته در مقطع ارشد و دکترا ک ورود به رشته نوروساینس لازمه برم همینجا درایران ارشد بگیرم بعد برای دکترا اقدام کنم یا درامریکا برای ارشد اقدام کنم؟ شنیده بودم ارشد و دکترا درامریکا دریک مقطع هستش و میشه استریت از کارشناسی برای دکترا اقدام کرد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما وقتی کارشناسی مامایی داشته باشید، بهتر هست که توی رشته خودتون ادامه تحصیل بدید. چون اکثر دانشگاه ها نمی پذیرند از این رشته به نورو ساینس تغییر رشته بدید
      اگر شرایط سنی مناسبی دارید، توی مقطع کارشناسی نوروساینس اقدام کنید خیلی برای شما بهتر هست

  3. ساناز گفت:

    سلام
    من ۳۶ سالمه لیسانس گرافیک معدل ۱۷.۳۰ ارشد مدیریت تربیت بدنی معدل ۱۹ آیلتس ۶.۵ و دو تا مقاله داخلی و ۴ سال سابقه کار مدیریت مجموعه ورزشی دارم آیا امکان فول فاند از آلمان،کانادا یا آمریکا رو برای دکتری تربیت بدنی دارم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود داره فقط باید در هنگامی که با استاد خودتون مکاتبه می کنید، این موضوع رو به اطلاعشون برسونید که نیاز به فول فاند دارید

  4. کریمی گفت:

    ممنونم بابت مطلب مفیدتون
    یه سوال داشتم..
    اگه رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۲ حوزه کاملا متفاوت باشه و بعد برای اپلای در مقطع دکتری بخوایم اقدام کنیم در حوزه رشته ارشدمون امکان گرفتن فاند هست یا چون کارشناسی و کارشناسی ارشد هم حوزه نیستن هیچ شانسی برای گرفتن فاند حتی با معدل بالا و نمره زبان بالا و Gre بالا هم نیست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته دکترا باید مرتبط با رشته کارشناسی باشه در اکثر مواقع. شما باید یک ارتباطی بین رشته کارشناسی و کارشناسی ارشدتون پیدا کنید و در اون زمینه اقدام به پروپوزال نویسی کنید

  5. احمدی گفت:

    با سلام
    بیشترین شانس دریافت فول فاند در مقطع دکتری رشته زمین شناسی برای کدام دانشگاه امریکا وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به استاد راهنمای شما بستگی داره که آیا طرح شما واجد شرایط دریافت فول فاند هست یا خیر.

  6. علی گفت:

    سلام
    بنده ارشد نرم افزار دارم، امکانش هست برای دکترا مدیریت اجرایی امریکا اقدام کنم؟
    بیش از 5 سال سابقه مدیریتی و اجرایی دارم (معاونت و ریاست دانشگاه )
    ایا امکان گرفتن فاند هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام باید بین رشته تحصیلی شما هم هماهنگی وجود داشته باشه ولی در حال حاضر طبق چیزی که فرمودید تطابقی دیده نمیشه

  7. m گفت:

    سلام..ممنون بابت مطالب مفید تون
    ببخشید امکانش هست که دانشگاه MIT آمریکا به کسی در مقطع دکترا فول فاند بده؟
    رشته مهندسی مواد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله معمولا در مقطع دکترا این شانس بسیار بالا هست که البته به رزومه شما بستگی داره و این که چطور بتونید استاد خودتون رو مجاب کنید

  8. اکبری گفت:

    سلام ممنونم از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتید.
    اگر کسی که متاهل هست، فاند دکترا بگیره از آمریکا، همراه خودش همسرش رو هم همزمان میتونه ببره، یا همسرش باید منتظر بمونه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دکترا میشه درخواست ویزای همراه همزمان داد و مشکلی نیست

  9. mikaeil گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجویی مهندسی عمران غیرانتفاعی هستم معدل کلم تا الان 19 و ترمای آخرمه دیگه
    آیلتس 7 و 6تا مقاله isi دارم
    و 3 تا مقاله داخلی
    یک کتاب هم ترجمه کردم
    الان بین آلمان آمریکا موندم
    آلمان تحصیل رایگانه قطعا بهتره ولی با مشخصات من طبق تجربه ای که دارین احتمال فول فاند تو امریکا دانشگاه های خوبش چقدره؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. داوری گفت:

      سلام پ
      لطفا در این خصوص مقاله اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا رو مطالعه نمایید

  10. بهارك باقري گفت:

    سلام
    من ٣١ ساله هستم، ليسانس ميكروبيولوژي و فوق ليسانس ژنتيك هستم
    آيتلس ٥ آكادميك دارم ولي مجدد دارم ميخونم و ميتونم ٦/٥ رو دريافت كنم
    ٩ سال سابقه كاري آزمايشگاه تشخيص طبي رو دارم
    براي دكتري ميتونم در امريكا فول فاند دريافت كنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در مقطع دکتری در این رشته اگر رزومه پژوهشی خوبی هم دارید باید با اساتید یا سوپروایزرها در دانشگاه مکاتبه کنید
      نمیشه قطعی نظر داد چون رزومه شما هم مشخص نیست اما در هر صورت با یک رزومه خوب میشه فاند هم گرفت

  11. مصطفی گفت:

    سلام من لیسانس روانشناسی با معدل 14 پیام نور بودم ارشد روانشناسی با معدل 16 دانشگاه علامه هستم و 4 مقاله علمی پژوهشی داخلی دارم شانس فول فاندی دکترا برای من چقدر است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      با یک جمله از شما نمیشه گفت بله یا خیر و نیاز به بررسی کامل کیس شما برای مقطع دکتری وجود داره
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  12. سمانه گفت:

    سلام.میشه لطف کنید و نحوه ی گرفتن فاند و فول فاند رو بگید واینکه اینها رو میشه قبل از ثبت نام مشخص کرد ویا نه بعد از پذیرش و ثبت نام باید براش اقدام کرد.من اپلای کردم واسه تعدادیدانشگاع و الان نمیدونم باید چه کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نحوه اخذ فاند یا فول فاند در یک یا دو جمله نمیگنجه سر کار خانم و باید رزومه تحصیلیتون بررسی شه در صورت تمایل با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  13. sohrab گفت:

    ظاهرا به دلیل شباهت نظام آموزشی امریکا و کانادا و قوانین حقوقی بهتر ه با این شرایط اول برای کانادا اقدام کرد چون ظاهرا اگر ریجکتی آمریکا داشته باشی رو ویزای کانادا هم تاثیر می ذاره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا هرگونه ریجکتی در پرونده شما تاثیرگذار خواهد بود

  14. لیدا بهرامی گفت:

    این مقاله عالی بود

  15. صبا صابری گفت:

    سلام و خسته نباشید

    خیلی خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدتون
    امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی آمریکا توضیح دهید و چه شرایطی برای دریافت این ویزا دارد.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید مقاله ویزای تحصیلی آمریکا رو مطالعه کنید.

  16. ترنم گفت:

    سلام خدمت شما ممنونم از سایت عالیتون با توجه به سختیه ویزا من برای کانادا از طریق موسسه شما اقدام کردم که بعدش بتونم به آمریکا سفر کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای شما آرزوی بهروزی داریم

  17. علی صبوری گفت:

    سلام شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکتری چیست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید تا دوره کارشناسی ارشد رو پشت سر گذاشته باشید و معدل خوبی هم به دست آورده باشید.
      در چنین شرایطی می تونید برای دوره دکترا در آمریکا اقدام کنید

  18. مهشید رحمانی گفت:

    با تشکر از شما
    ایا امکان اخذ پذیرش دکتری در حال حاضر وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله وجود داره اما به شدت سخت تر از گذشته شده

  19. diana گفت:

    ba tashakor az site khoobetoon،aya dorehaye karamoozi dar heine tehsil dar amrika vojoood dare?

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در بسیاری از رشته های تحصیلی، دوره تحصیلی در نهایت به دوره کارآموزی ختم میشه

    2. توکلی گفت:

      سلام.وقت بخیر.من کارشناسی معماری از دانشگاه آزاد با معدل ۱۷.۵ دارم.
      ترم اخر ارشدِ روانشناسی بالینی از دانشگاه تهران با معدل ۱۹.۵ هستم.
      آیلتس ۸.۵ و ۳ مقاله isi دارم.برای دکتری در دانشگاه های معتبر امریکا میخوام اقدام کنم.چقدر شانس پذیرش فول فاند در امریکا را دارم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما بر اساس دوره کارشناسی خودتون می تونید در مقطع دکترا پذیرش بگیرید.
        در حقیقت باید در نظر داشته باشید که کارشناسی ارشد یک مقطع آموزشی برای ارتقاء توانمندی های شما هست در حوزه ای که کار می کنید. اگر دنبال دکترای تخصصی هستید، باید این دو مقطع رو به هم ارتباط بدید تا بتونید پذیرش دریافت کنید

        1. توکلی گفت:

          سپاس از پاسختون.حوزه علاقه من صرفا روانشناسی هست.با توجه به این موضوع و قصد من برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر روانشناسی در خارج از کشور،پیشنهاد شما به من چیست؟

          1. امیر جلالی گفت:

            انجام وظیفه هست.
            یکی از راه ها این هست که مجدد از کارشناسی شروع کنید
            به این دلیل که کشورهای مطرح جهان به همین سادگی نمی پذیرند که شما تغییر رشته بدید.
            مشکل اصلی شما این هست که روانشناسی بالینی رو توی ارشد خوندید و این مسئله تقریبا ارتباطی با معماری که توی کارشناسی خوندید نداره. مگر این که در حوزه روانشناسی رنگ ها و غیره ورود کنید.
            بسته به شرایط سنی شما، میشه گزینه های مختلفی رو در نظر داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *