ویزای تحصیلی

دکترا در اوکراین

دکترا در اوکراین

یکی از گزینه های مهاجرت و تحصیل برای افرادی که به دنبال تحصیل در مقاطع بالا با هزینه های پایین می باشند، دکترا در اوکراین در سال 2024 است. اوکراین یکی از کشورهایی است که از لحاظ ارتباط دیپلماتیک با ایران دارای ارتباط حسنه ای است. معمولا در بخش صدور روادید بیشترین همکاری ممکن را داشته است. و با علمی که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وجود دارد، تا حدود زیادی ویزای این کشور را قطعی کرده ایم. برای تحصیل دکترا در اوکراین شرایط پذیرش برای تمامی مقاطع برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. تحصیل دکترا اوکراین از جمله مقاطعی است که متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل دارد، هزینه های پایین تحصیل و زندگی در کشور اوکراین از جمله مزایایی است که افراد را مشتاق به تحصیل در کشور اوکراین می کند.

  • شرایط تحصیل دکترا در اوکراین چیست؟
  • مدارک لازم برای پذیرش دکترا در اوکراین چیست؟
  • بهترین دانشگاه های اوکراین برای تحصیل دکترا چیست؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی اوکراین چیست؟
  • آیا دانشجویان دکترا در اوکراین از حق کار پاره وقت برخوردارند؟
  • آیا در دوره جنگ، امکان تحصیل در اوکراین وجود دارد؟

تحصیل دکترا در اوکراین

دکترا مقطع پیشرفته ای است که به دانشجویان فارغ التحصیل این امکان را می دهد تا متخصص خود شوند. داشتن مقطع دکترا به دانشجویان می دهد تا برای حرفه خود شرایط بهتری را کسب کنند. سفارتخانه های کشور اوکراین مدارک دانشجویان مقطع دکترا، را در تمام سال دریافت می کنند و به دانشجویان شایسته ویزا اعطا می نمایند. پذیرش دکترا در دانشگاه های اوکراین برای وارد شدن به دانشگاه های کشور اوکراین آزمون ورودی و مدرک آیلتس یا تافل نیاز نیست. دانشجویان بین الملی از تخفیفات ویژه ای برای مسافرت بهره مند خواهند شد و آینده شغلی بسیار عالی خواهند داشت.


مجوز کار دانشجویی در هفته به مدت 30 ساعت است و به طور میانگین حقوق این دانشجویان حدودا بین 8€ الی 10€ (یورو) برای هر ساعت می باشد که به طور کلی مجموع درآمدهای حاصل شده از کار دانشجویی شخص این امکان را برای او فراهم می کند تا هزینه های زندگی خود را در مدت یک سال پوشش دهد.

مدارک زیر جهت پذیرش دانشگاه های اوکراین نیاز است:

  • گذرنامه بین الملی
  • فرم تقاضا (همراه آدرس معتبر و شماره تلفن)
  • اطلاعات مدارک تحصیلی، لیسانس و فوق لیسانس

یافتن کار برای هر شخصی در دوران دانشجویی بستگی به یکسری ویژگی های فرد دارد، مانند دانستن زبان، ویژگی های فردی، زمانی که فرد به کشور محل تحصیل ورود داشته است و چند عامل دیگر اکراین یکی از کشورهایی است که از لحاظ ارتباط دیپلماتیک با ایران دارای ارتباط حسنه ای است و معمولا در بخش صدور روادید بیشترین همکاری ممکن را داشته است و با علمی که در موسسه ما وجود دارد تا حدود زیادی ویزای این کشور را قطعی کرده ایم.

تحصیل دکترا در اوکراین

شرایط پذیرش و تحصیل دکترا در اوکراین 2024

در اوکراین شرایط پذیرش برای تمامی مقاطع برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، تحصیل دکترا از جمله مقاطعی است که متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل دارد، هزینه های پایین تحصیل و زندگی در این کشور از جمله مزایایی است که افراد را مشتاق به تحصیل می کند، سطح علمی بالا و هزینه پایین در مقایسه با دانشگاه های کشورهای اروپای غربی حسن دیگر تحصیل دکترا یا سایر مقاطع است.

شرایط تحصیل PhD در اوکراین 2024شرح
عنوان دوره تحصیلیPhD
طول دوره4 سال
شرط پذیرشداشتن مدرک فوق لیسانس معتبر
مدرک زبانگذراندن 10 ماه کورس زبان روسی در یکی از دانشگاه های اوکراین قبل از شروع سال تحصیلی
بورسیه تحصیلیدارد

دکترا مقطع پیشرفته ای است که به دانشجویان فارغ التحصیل این امکان را می دهد تا متخصص خود شوند. داشتن مقطع دکترا به دانشجویان می دهد تا برای حرفه خود شرایط بهتری را کسب کنند. سفارتخانه های کشور اوکراین مدارک دانشجویان مقطع دکترا، را در تمام سال دریافت می کنند و به دانشجویان شایسته ویزا اعطا می کنند.

هزینه های تحصیل دکتری در اوکراین

هزینه های تحصیل در دوره دکترا در دانشگاه های اوکراین با در نظر گرفتن دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. در جدول زیر به هزینه تحصیل در رشته های مختلف در دوره دکترا در دانشگاه های کشور اوکراین اشاره شده است:

هزینه تحصیل در دوره (دلار آمریکا)
دوره تحصیلی
$1200-$2000دوره آماده سازی
$4000-$5000دوره های پزشکی (انگلیسی)
$2000-$3500دوره های پزشکی (روسی و اوکراینی)
$2500-$3500دوره های مهندسی (انگلیسی)
$1700-$2500دوره های مهندسی (روسی و اوکراینی)
$2000-$3000Agro-allied courses in English Language
$1800-$2500Agro-allied courses in Ukrainian and Russian Language
$2200-$3500Social Science / Management Courses in English Language
$1700-$2300Social Science / Management Courses in Ukrainian and Russian Language
$1800-$2200Environmental Science Courses in Ukrainian and Russian Language
$1700-$2600Humanities and Arts Courses in Ukrainian and Russian Language

برترین دانشگاه های اوکراین برای تحصیل دکترا

در کشور اوکراین نیز دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد که دانشجویان بین المللی با اخذ پذیرش از آنها می توانند به تحصیلات خود ادامه دهند. در این دانشگاه ها نیز دانشکده های پزشکی، دانشکده های مهندسی و دانشکده های حقوق از شهرت و اعتبار بالایی برخوردارند و برنامه های خود را در هر سه مقطع بچلور، مستر و پی. اچ. دی به دانشجویان علاقه مند ارائه می دهند.

برخی از معروفترین این دانشگاه ها بر اساس رنکینگ آموزش عالی تایمز و رنکینگ دانشگاه های برتر (2024) از این قرار است:

دانشگاه هارنکینگ آموزش عالی تایمزرنکینگ دانشگاه های برتر
دانشگاه دولتی سومی401801
دانشگاه ملی پلی تکنیک لویو601801
دانشگاه ملی کارازین خارکیف541
موسسه پلی تکنیک خارکیف دانشگاه فنی ملی651

شرایط پذیرش دکترا در دانشگاه های اوکراین

برای وارد شدن به دانشگاه های کشور اوکراین آزمون ورودی و مدرک زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL نیاز نیست. کشور اوکراین دارای آب و هوای متعادل است و دارای سیستم حمل و نقل بسیار عالی در اروپا است. دانشجویان بین الملی از تخفیفات ویژه ای برای مسافرت بهره مند خواهند شد و آینده شغلی بسیار عالی خواهند داشت و دغدغه ای که در حال حاضر جوانان ما برای آینده شغلی خود را دارند.

با این حال، نباید از ذکر این موضوع نیز غفلت کرد که هزینه تحصیل دکترا در اوکراین در مقایسه با هزینه ها در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار پایین است. بر اساس اعلام وب سایت دولتی ukrainianacademies.com شهریه سالیانه دانشجویان دکترا دانشگاه های اوکراین در سال 2024-2023 در حدود 4400$ (دلار) است.

با توجه به نمودار زیر بیشتر می توان با امتیاز تحصیل دکترا در اوکراین آشنا شد:

مقایسه هزینه تحصیل دکترا در اوکراین و کشورهای اروپایی

مجوز کار دانشجویان در اوکراین

دانشجویانی که در مقطع دکترا مشغول به تحصیل شوند مجوز کار در هفته به مدت 30 ساعت را خواهند داشت و به طور میانگین حقوق این دانشجویان حدودا بین 8€ تا 10€ (یورو) برای هر ساعت است که به طور کلی مجموع درآمدهای حاصل شده از کار دانشجویی شخص این امکان را برای او فراهم می کند تا هزینه های زندگی خود را در مدت یک سال پوشش دهد. در قسمت بالا از جزئیات پذیرش در اوکراین برای مهاجرت به اوکراین صحبت شد اما باید دقت شود که پروسه بعد از پذیرش یعنی اخذ ویزای تحصیلی اوکراین، نوعی مهاجرت تحصیلی به اوکراین محسوب خواهد شد، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات مکرر درباب تحصیل دکترا در اوکراین

هزینه پایین تحصیل در اواکراین سبب شده تا دانشجویان ارشد برای تحصیل در این مقطع به این کشور اروپایی توجه نشان داده و سوالات زیر را مطرح کنند:

  • تحصیل دکترا در دانشگاه های اوکراین چند سال طول می کشد؟ دوره دکترا در کشور اوکراین کلا 4 سال به طول می انجامد.
  • زبان تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های اوکراین چیست؟ تحصیل دکترا در دانشگاه های اوکراین هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است.
  • شرط اصلی پذیرش در مقطع دکترا از دانشگاه های اوکراین چیست؟ ارائه مدرک فوق لیسانس اصلی ترین شرط برای پذیرش دکترا در اوکراین محسوب می شود.
  • آیا دانشجویان دکترا از حق کار پاره وقت در اوکراین برخوردارند؟ بله، دانشجویان دکترا در اوکراین مجوز کار در هفته به مدت 30 ساعت را خواهند داشت و به طور متوسط حقوق این دانشجویان حدودا بین 8€ تا 10€ (یورو) برای هر ساعت است.
5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “دکترا در اوکراین

  1. ایرج چوبدار گفت:

    با سلام : 52 ساله – مهندس بازنشسته رشته مهندسی مکانیک و دانشجوی ارشد مدیریت بازاریابی جهانگردی هستم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا و کار علاقمند به مهاجرت به اکراین هستم . در ضمن همسرم در حال طلاق هست . آیا با شرایط سنی بنده امکان مهاجرت هست ؟ لطفا توضیحات لازم ؟ مدارک و هزینه ها ؟ سپاسگزارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا در مقطع دکترا شرایط سنی اونقدر که ررزومه شما حائز اهمیته مهم نیست و اگر بتونید یک رزومه خوب ارائه کنید کماکان این شانس رو خواهید داشت برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  2. س.سلطانی گفت:

    سلام دندانپزشک عمومی۲۹ساله ۳سال سابقه کار دارم ترجیحا درمیان کشورهای همسایه ایران برای کدوم کشور میتونم اقدام کنم؟واینکه تاشروع کارچقد باید هزینه کنیم تقریبا؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب شما در هر کشوری مدرکتونو معادل سازی کنید میتونید برای دندانپزشکی اقدام کنید و هزینه های بستگی به کشور دارد برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *